Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Własny salon fryzjerski to bardzo kosztowny biznes. Na początek trzeba wydać minimum 100 tys. zł, aby zaopatrzyć salon w podstawowy sprzęt. Nie można zapominać o wykwalifikowanym personelu, który dla wielu klientów jest zdecydowanie najważniejszy. Jak zarabiają obecnie fryzjerzy? Czy jest to zawód dochodowy?

W dzisiejszych czasach na każdym kroku znaleźć można salon fryzjerski. Oczywiście jedne cieszą się dobra opinią klientów, inne świecą pustkami przez cały dzień. Mimo tak dużej konkurencji na każdym kroku własny biznes nadal się opłaca. Szczególnie w sytuacji, gdy świadczone usługi będą na bardzo wysokim poziomie, a ceny dopasowane do zarobków lokalnej społeczności. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie, które z każdym rokiem procentuje i przynosi jeszcze wyższe zyski.

Przeciętna klienta płaci za wizytę w salonie fryzjerskim mniej więcej 50-150 zł. Ostateczny koszt zależy od wykonywanych zabiegów oraz dodatkowych czynności (np. mycie głowy, farbowanie, uczesanie). Jeśli właściciel zadbał tylko o jedno stanowisko, wówczas fryzjer jest w stanie zarobić około 2 tys. zł (oczywiście, jeśli pracuje 8 godzin dziennie). Zyski rosną, gdy swoje obowiązki wykonuje dwóch czy trzech fryzjerów, a w lokalu znajduje się więcej foteli dla klientów.

Uwagę konsumentów przyciągają duże i schludne pomieszczenia, sterylnie czyste, wyremontowane i przyjazne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Nie bez znaczenia są przejrzyste witryny, przez które widać pracujących fryzjerów oraz cenniki umieszczone na drzwiach wejściowych. Najlepiej radzą sobie zakłady znajdujące się w większych galeriach lub centrach handlowych, gdzie nie brakuje przechodniów i osób zainteresowanych zakupem towarów lub usług. Z doraźnej pomocy fryzjerskiej najczęściej korzystają panowie, którzy wybierają dość klasyczne i asekuracyjne fryzury.

Aby zakład był uważany za miejsce dostosowane do klientów dobrze jest podzielić całą dostępną przestrzeń na salę fryzjerską, szatnię, poczekalnię oraz rejestrację. Dzięki temu obsługiwani klienci zyskają komfort i bardziej kameralne warunki.

Zgodnie z przepisami obecnie właściciel salonu nie musi posiadać kierunkowego wykształcenia zawodowego. Jednak Unia Europejska planuje wprowadzić zmiany w tym zakresie i przyznawać zezwolenie na prowadzenie działalności tylko dyplomowanym fryzjerom-stylistom. To zmusi przedsiębiorców do przejścia odpowiednich szkoleń oraz zdobywania potrzebnych kwalifikacji.

Bez wątpienia najlepiej radzą sobie salony, które działają pod znaną marką lub siecią franczyzową. To zdecydowanie przyciąga i gwarantuje dość duże zainteresowanie. Oprócz tego nie ma problemów ze znalezieniem lokalu, wynajęciem ekipy remontowej oraz dekoratora. Aczkolwiek dużym minusem jest brak swobody, ogromne prowizje (nawet ponad 50%) oraz rygorystyczne warunki. Niektóre umowy są konstruowane w sposób podstępny i przynoszą szkodę nieświadomym lub naiwnym właścicielom. Z tego względu warto przemyśleć długofalową współpracę i rozważyć założenie własnej firmy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?
Next Czy warto uruchomić mały tartak?

Może to Ci się spodoba

Branża meblarska to perła polskiej gospodarki

Według prognoz tegoroczna wartość eksportu mebli przekroczy 41,64 mld zł. Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach. – To perła polskiej gospodarki, która z trzeciej pozycji może awansować na

Czy i dlaczego warto wdrożyć w firmie system rejestracji czasu pracy?

Wiele firm nadal stosuje tradycyjne metody rejestracji czasu pracy, takie jak ręczne zapisywanie godzin lub prowadzenie dziennika pracy. Warto jednak zauważyć, że ze względu na trudności związane z tego typu

Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu

Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i  nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią

Mała firma 0 Comments

Czy samochód musi pojawić się w likwidacyjnym spisie natury?

Większość właścicieli firm używa pojazdów mechanicznych, żeby wypełniać wszystkie zlecenia zawodowe, zobaczyć się z kontrahentem lub dostarczyć towar. Z chwilą likwidowania działalności gospodarczej trzeba przygotować likwidacyjny spis z natury. Czy

Polscy przedsiębiorcy przekonują się do faktoringu

Jak wynika z danych przedstawionych przez Polski Związek Faktorów, faktoring jest najszybciej rozwijającą się branżą sektora usług finansowych w Polsce. Wartość wierzytelności wykupionych w 2014 r. przez firmy zrzeszone w

Konsultant IT – kiedy jego pomoc jest niezbędna?

Zarówno małe, jak i duże firmy dostrzegają potencjał postępu technologicznego i chętnie inwestują w nowoczesne systemy informatyczne. Usprawnienia systemów informatycznych oraz doradztwo branżowe zapewniają konsultanci IT. Kiedy warto zwrócić się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź