Ile zarabia samodzielny fryzjer?
Własny salon fryzjerski to bardzo kosztowny biznes. Na początek trzeba wydać minimum 100 tys. zł, aby zaopatrzyć salon w podstawowy sprzęt. Nie można zapominać o wykwalifikowanym personelu, który dla wielu klientów jest zdecydowanie najważniejszy. Jak zarabiają obecnie fryzjerzy? Czy jest to zawód dochodowy?
W dzisiejszych czasach na każdym kroku znaleźć można salon fryzjerski. Oczywiście jedne cieszą się dobra opinią klientów, inne świecą pustkami przez cały dzień. Mimo tak dużej konkurencji na każdym kroku własny biznes nadal się opłaca. Szczególnie w sytuacji, gdy świadczone usługi będą na bardzo wysokim poziomie, a ceny dopasowane do zarobków lokalnej społeczności. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie, które z każdym rokiem procentuje i przynosi jeszcze wyższe zyski.
Przeciętna klienta płaci za wizytę w salonie fryzjerskim mniej więcej 50-150 zł. Ostateczny koszt zależy od wykonywanych zabiegów oraz dodatkowych czynności (np. mycie głowy, farbowanie, uczesanie). Jeśli właściciel zadbał tylko o jedno stanowisko, wówczas fryzjer jest w stanie zarobić około 2 tys. zł (oczywiście, jeśli pracuje 8 godzin dziennie). Zyski rosną, gdy swoje obowiązki wykonuje dwóch czy trzech fryzjerów, a w lokalu znajduje się więcej foteli dla klientów.
Uwagę konsumentów przyciągają duże i schludne pomieszczenia, sterylnie czyste, wyremontowane i przyjazne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Nie bez znaczenia są przejrzyste witryny, przez które widać pracujących fryzjerów oraz cenniki umieszczone na drzwiach wejściowych. Najlepiej radzą sobie zakłady znajdujące się w większych galeriach lub centrach handlowych, gdzie nie brakuje przechodniów i osób zainteresowanych zakupem towarów lub usług. Z doraźnej pomocy fryzjerskiej najczęściej korzystają panowie, którzy wybierają dość klasyczne i asekuracyjne fryzury.
Aby zakład był uważany za miejsce dostosowane do klientów dobrze jest podzielić całą dostępną przestrzeń na salę fryzjerską, szatnię, poczekalnię oraz rejestrację. Dzięki temu obsługiwani klienci zyskają komfort i bardziej kameralne warunki.
Zgodnie z przepisami obecnie właściciel salonu nie musi posiadać kierunkowego wykształcenia zawodowego. Jednak Unia Europejska planuje wprowadzić zmiany w tym zakresie i przyznawać zezwolenie na prowadzenie działalności tylko dyplomowanym fryzjerom-stylistom. To zmusi przedsiębiorców do przejścia odpowiednich szkoleń oraz zdobywania potrzebnych kwalifikacji.
Bez wątpienia najlepiej radzą sobie salony, które działają pod znaną marką lub siecią franczyzową. To zdecydowanie przyciąga i gwarantuje dość duże zainteresowanie. Oprócz tego nie ma problemów ze znalezieniem lokalu, wynajęciem ekipy remontowej oraz dekoratora. Aczkolwiek dużym minusem jest brak swobody, ogromne prowizje (nawet ponad 50%) oraz rygorystyczne warunki. Niektóre umowy są konstruowane w sposób podstępny i przynoszą szkodę nieświadomym lub naiwnym właścicielom. Z tego względu warto przemyśleć długofalową współpracę i rozważyć założenie własnej firmy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Optymalizacja kosztów w firmie związanych z wymianą walut
Każdy, kto prowadzi własny biznes, stara się poprawić jego rentowność, redukując koszty. Jeżeli przedsiębiorca zawiera transakcje zagraniczne, eksportuje lub importuje towary, musi regulować płatności walutami. Kredyty firmowe zaciągane w obcej
Polska firma rozpoczyna współpracę z amerykańskim gigantem z branży IT
Oktawave, polska chmura obliczeniowa, przystąpiła do programu certyfikowanych dostawców chmury i usług Red Hat. Red Hat to lider rozwiązań open source, z których korzysta większość globalnych korporacji. Współpraca obu firm zapewni klientom
Polskie firmy coraz częściej inwestują w budowanie świadomości marki
Budowanie świadomości marki w biznesie staje się coraz ważniejsze. Firmy są tego bardziej świadome, dlatego przeznaczają na ten cel coraz większe budżety. To inwestycja, która się zwraca. Badanie „Meaningful Brands” firmy
Przedsiębiorcy mogą ograniczyć ryzyko w handlu z krajami rozwijającymi się dzięki kontraktom terminowym
Dzięki transakcjom walutowym typu forward przedsiębiorcy handlujący z krajami spoza Europy mogą znacznie ograniczyć ryzyko wahań kursowych. Tego typu kontrakty pozwalają na zabezpieczenie kursu walut, który w przypadku niektórych krajów może być
Już milion osób współpracuje z branżą sprzedaży bezpośredniej
Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących
Doradztwo prawne dla e-biznesu
E-biznes obejmuje swoim zakresem wiele rodzajów i form działalności gospodarczej, które mogą być wykonywane drogą elektroniczną. Jedną z najbardziej popularnych jest prowadzenie e-sklepów – jako akcesoryjny kanał sprzedażowy, obok sklepów
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post