Kredyt inwestycyjny – na co można go przeznaczyć?

Kredyt inwestycyjny – na co można go przeznaczyć?

Zapewnienie ciągłości rozwoju firmy spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. W zdecydowanej większości przypadków szeroko rozumiana rozbudowa biznesu wymaga bowiem posiadania znacznych nakładów finansowych. Jednym ze sposobów zdobycia kapitału jest zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego, który – jak sama nazwa wskazuje – umożliwia sfinansowanie różnego rodzaju inwestycji. Na co dokładnie można go przeznaczyć?

Czym jest kredyt inwestycyjny?

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, zdaje sobie sprawę z tego, że podstawą sukcesu w biznesie jest ciągły rozwój. Strategii rozwoju firmy jest wiele, każde przedsiębiorstwo ma bowiem swoje własne cele i drogę do ich realizacji. Na ogół postęp jest utożsamiany ze wzrostem zysków oraz jakości oferowanych usług, aby było to osiągalne, niezbędne jest posiadanie odpowiedniego kapitału. Mogą go stanowić środki własne i wypracowany zysk, a także zewnętrzne źródła finansowania, w tym kredyty.

Kredyt inwestycyjny przedsiębiorca może przeznaczyć na szeroko rozumiany rozwój działalności, jest to zatem tzw. kredyt celowy. Przez „rozwój” rozumie się inwestycje, których celem jest odtworzenie, modernizacja lub powiększenie wartości majątku trwałego, jak również zakup wartości niematerialnych i prawnych.

Wejdź na mfinanse.pl i poznaj bliżej rodzaje finansowania inwestycji w firmie: https://mfinanse.pl/oferta-dla-firm/finansowanie-inwestycji/.

Na co można przeznaczyć kredyt inwestycyjny?

Dzięki kredytowi inwestycyjnemu właściciel firmy może sfinansować takie przedsięwzięcia, jak:

  • zakup nieruchomości,
  • budowa, rozbudowa, remont nieruchomości,
  • zakup urządzeń (np. linii technologicznych, maszyn, sprzętu elektronicznego, pojazdów),
  • modernizacja urządzeń niezbędnych w działalności firmy,
  • nabycie dóbr niematerialnych i prawnych, np. licencji, patentów, oprogramowania, koncesji,

Warto wiedzieć:

Kredyt inwestycyjny może być również przeznaczony na refinansowanie kredytu inwestycyjnego wobec innego banku bądź instytucji kredytowej.

Kredyt inwestycyjny – warunki

Kredyty inwestycyjne należą do zobowiązań długoterminowych, udzielanych na ponad rok. Spłatę można zazwyczaj rozłożyć nawet na 20 lat, ale dokładny okres kredytowania jest ustalany indywidualnie. Mogą ubiegać się o nie przedsiębiorcy, których działalność jest prowadzona już od pewnego czasu, najczęściej wymagany przez banki staż wynosi co najmniej12 miesięcy, choć istnieją oferty dla nowopowstałych firm (od pierwszego dnia działalności).

W większości przypadków instytucje finansowe wymagają wniesienia wkładu własnego, wynoszącego przeważnie  20% wartości inwestycji. Jeśli kredyt ma zostać przeznaczony na projekt rozłożony w czasie, np. budowę nieruchomości, bank może wypłacać środki w kilku transzach, których wysokość jest dostosowana do terminów realizacji przedsięwzięcia.

Kredyt inwestycyjny – na co zwrócić uwagę przy wyborze konkretnej oferty?

Przed zaciągnięciem kredytu na firmę, należy zwrócić uwagę na kilka czynników, m.in.:

  • oprocentowanie (koszt zaciągnięcia zobowiązania w skali roku wyrażony procentowo),
  • prowizję,
  • ubezpieczenie kredytu,
  • ewentualnie dodatkowe opłaty, np. za rozpatrzenie wniosku,
  • możliwość zastosowania karencji w spłacie kapitału,
  • warunki dokonywania zmian i rozwiązania umowy.

Warto wiedzieć:

Zgodnie z art. 14 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych kwota kredytu inwestycyjnego nie jest zaliczana do przychodu. Tym samym jest to działanie podatkowo obojętne dla przedsiębiorcy.

 

Artykuł sponsorowany.

Previous Handel elektroniczny i sprzedaż na amazon - jak zacząć?
Next Usuwanie AdBlue jedynym skutecznym sposobem na pozbycie się kosztownych i powracających problemów z układem oczyszczania spalin!

Może to Ci się spodoba

Globalne wydatki na reklamę wideo w internecie wzrosną w tym roku o 23 proc

Reklama wideo coraz mocniej wpływa na decyzje zakupowe. Większość osób chętniej ogląda treści wideo, niż sięga po informacje w formie tekstu. Na treści wideo w internecie statystyczny Polak przeznacza 40 minut. Większe

Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy

Ponad 70 proc. Polaków pozytywnie wypowiada się na temat przedsiębiorczości, a 41 proc. myśli o założeniu własnej firmy. Coraz częściej aktywizujemy się na własną rękę, m.in. poprzez zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Z

System ERP – dlaczego warto go używać w małej firmie?

Coraz częściej nawet małe przedsiębiorstwa nie są w stanie dobrze funkcjonować bez wsparcia IT. Zaawansowane aplikacje stają się ważnymi narzędziami, które nie tylko ułatwiają planowanie biznesowych działań, ale także przyspieszają

Zakładam firmę 0 Comments

Stowarzyszenie z osobowością prawną – zgłoszenie do KRS

Polacy stają się coraz bardziej aktywni na różnych polach prospołecznej działalności, ale nie tylko. Wiele aspektów wspólnego działania wymaga łączenia się sformalizowane organizacje, by móc inicjować efektywne przedsięwzięcia. Stowarzyszenie –

ZUS zapowiada dalszą rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych i inwestycje w kanały internetowe

Administrację czeka podobna rewolucja, co banki – tradycyjne placówki będą znikać, a e-usługi zdobywać coraz większą popularność – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert branży telekomunikacyjnej. Liczba świadczonych e-usług nie jest jeszcze znacząca,

Co powinna zawierać kompleksowa oferta pozycjonowania stron

Skuteczność pozycjonowania zależy od efektywności działań podejmowanych w celu wprowadzenia strony internetowej na wysokie pozycje. Pojawia się jednak pytanie, o jakie działania chodzi? Jakie czynności powinny obejmować oferty na pozycjonowanie,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź