Jak wybrać biuro rachunkowe?

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Osób, które zdecydowały się założyć własną działalność gospodarczą przybywa z każdym kolejnym miesiącem. Według opublikowanych danych, w samym październiku bieżącego roku, zostało zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, rejestrze REGON i Krajowym Rejestrze Sądowym ponad 31 tys. nowych firm. Wiele z nich to działalności jednoosobowe. Wtedy przedsiębiorcy zmagają się z wyborem biura rachunkowego, które zajmie się księgowością firmy. Czym kierować się przy wyborze dobrego biura rachunkowego?

Ograniczenie kosztów to nie wszystko

Oczywiście, osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą może prowadzić księgowość na samym początku, co pozwoli na oszczędność miesięcznych kosztów. Jest to kuszące, ale wymaga posiadania dobrego programu księgowego, znajomości podstaw księgowości i przepisów podatkowych, które często się zmieniają. W dłuższej perspektywie może się to okazać męczące i zajmować sporo czasu, który mógłby zostać spożytkowany na ogólną działalność dla firmy. Dodatkowym atutem prowadzenia samodzielnie księgowości jest fakt, że nie jest wymagane posiadanie specjalnych certyfikatów czy zezwoleń.

Wybierz biuro rachunkowe dla Twojej firmy

Wbrew pozorom zlecenie usług księgowości nie jest wcale dużym wydatkiem. Cennik biura rachunkowego nie zawsze jest wysoki. Wybór odpowiedniego biura powinien być przeprowadzony świadomie. Nie należy tutaj wybierać spośród ofert tej najniższej cenowo. Warto wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, które będą miały istotny wpływ na dalszy etap współpracy.

Elementem, które przyciąga uwagę i wzmacnia wiarygodność biura rachunkowego są posiadane przez nie certyfikaty i świadectwa kwalifikacyjne. Jest to potwierdzenie kwalifikacji, które znacząco wpływa na renomę biura rachunkowego. Dzięki temu na przyszłą współpracę spoglądamy przychylnie i mamy informację, że jest to profesjonalne biuro.

Niezbędnym elementem do prowadzenia biura rachunkowego jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Warto to sprawdzić przed wyborem usług księgowych dla Naszej firmy oraz to, jaki jest zakres i wartość ubezpieczenia.

Kolejnym szczegółem, nad którym warto się pochylić jest doświadczenie i renoma biura. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na wybór biura rachunkowego, które jest już sprawdzone przez kogoś z jego otoczenia. Ci, który nie mają takiego wyboru, szukają dobrego biura rachunkowego w internecie, sprawdzając przy tym wiarygodne opinie wystawione przez klientów.

Ostatnim warunkiem, na jaki należy zwrócić uwagę jest cena. Nie zawsze oferta, która jest najniższa okazuje się tą najlepszą. Zależy Nam na tym, aby współpraca z biurem rachunkowym trwała długo, dlatego warto się zastanowić przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jednym z wartych polecenia jest biuro rachunkowe Edyty Cyburt, które posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie usług księgowych.

Previous Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
Next Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Może to Ci się spodoba

Zalety franczyzy

W świecie polskich przedsiębiorców od dłuższego czasu słyszy się o fenomenie, jakim stała się franczyza. Zarówno początkujący biznesmeni, jak i ci z wieloletnim doświadczeniem, decydują się na wykupienie licencji franczyzowej

60 proc. polskich firm ma problem z zatrudnieniem pracowników

Rekordowo niski poziom bezrobocia w Polsce powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw ma problemy ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. To stawia przed działami HR wiele nowych wyzwań. Rekrutacja i motywowanie pracowników stają się coraz

Coraz więcej firm przenosi się do internetu

Tradycyjny handel i e-commerce wkrótce zostaną w pełni zintegrowane. Połączenie świata online ze światem offline to naturalna ewolucja – przekonuje Giuseppe Tamola, country manager Zalando na Polskę, Włochy i Hiszpanię. Zalando również integruje

Pięć najpopularniejszych sposobów na promocje firmy. Znasz je?

Budowanie wizerunku firmy i utrwalanie go w świadomości odbiorców to zadanie, z którym codziennie mierzy się wiele zespołów marketingowych zarówno dużych przedsiębiorstw jak i małych startupów. Czy zatem jest to

Globalne wydatki na reklamę wideo w internecie wzrosną w tym roku o 23 proc

Reklama wideo coraz mocniej wpływa na decyzje zakupowe. Większość osób chętniej ogląda treści wideo, niż sięga po informacje w formie tekstu. Na treści wideo w internecie statystyczny Polak przeznacza 40 minut. Większe

Firma 1Comments

Krajowy sektor usług biznesowych wciąż rośnie

Polski sektor wykonywanych na zlecenie innych przedsiębiorstw usług biznesowych jest coraz większy. W ubiegłym roku tego rodzaju prace wykonywały 532 centra należące do 356 inwestorów zagranicznych. Pracowało w nich ponad 150

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź