Jak wybrać biuro rachunkowe?
Osób, które zdecydowały się założyć własną działalność gospodarczą przybywa z każdym kolejnym miesiącem. Według opublikowanych danych, w samym październiku bieżącego roku, zostało zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, rejestrze REGON i Krajowym Rejestrze Sądowym ponad 31 tys. nowych firm. Wiele z nich to działalności jednoosobowe. Wtedy przedsiębiorcy zmagają się z wyborem biura rachunkowego, które zajmie się księgowością firmy. Czym kierować się przy wyborze dobrego biura rachunkowego?
Ograniczenie kosztów to nie wszystko
Oczywiście, osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą może prowadzić księgowość na samym początku, co pozwoli na oszczędność miesięcznych kosztów. Jest to kuszące, ale wymaga posiadania dobrego programu księgowego, znajomości podstaw księgowości i przepisów podatkowych, które często się zmieniają. W dłuższej perspektywie może się to okazać męczące i zajmować sporo czasu, który mógłby zostać spożytkowany na ogólną działalność dla firmy. Dodatkowym atutem prowadzenia samodzielnie księgowości jest fakt, że nie jest wymagane posiadanie specjalnych certyfikatów czy zezwoleń.
Wybierz biuro rachunkowe dla Twojej firmy
Wbrew pozorom zlecenie usług księgowości nie jest wcale dużym wydatkiem. Cennik biura rachunkowego nie zawsze jest wysoki. Wybór odpowiedniego biura powinien być przeprowadzony świadomie. Nie należy tutaj wybierać spośród ofert tej najniższej cenowo. Warto wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, które będą miały istotny wpływ na dalszy etap współpracy.
Elementem, które przyciąga uwagę i wzmacnia wiarygodność biura rachunkowego są posiadane przez nie certyfikaty i świadectwa kwalifikacyjne. Jest to potwierdzenie kwalifikacji, które znacząco wpływa na renomę biura rachunkowego. Dzięki temu na przyszłą współpracę spoglądamy przychylnie i mamy informację, że jest to profesjonalne biuro.
Niezbędnym elementem do prowadzenia biura rachunkowego jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Warto to sprawdzić przed wyborem usług księgowych dla Naszej firmy oraz to, jaki jest zakres i wartość ubezpieczenia.
Kolejnym szczegółem, nad którym warto się pochylić jest doświadczenie i renoma biura. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na wybór biura rachunkowego, które jest już sprawdzone przez kogoś z jego otoczenia. Ci, który nie mają takiego wyboru, szukają dobrego biura rachunkowego w internecie, sprawdzając przy tym wiarygodne opinie wystawione przez klientów.
Ostatnim warunkiem, na jaki należy zwrócić uwagę jest cena. Nie zawsze oferta, która jest najniższa okazuje się tą najlepszą. Zależy Nam na tym, aby współpraca z biurem rachunkowym trwała długo, dlatego warto się zastanowić przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jednym z wartych polecenia jest biuro rachunkowe Edyty Cyburt, które posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie usług księgowych.
Może to Ci się spodoba
Jak zarabiać na pustej przestrzeni magazynowej?
Magazyn jest dla właściciela zakładu produkcyjnego bądź hurtowni podstawowym miejscem składowania ładunków. Zdarza się, iż nakład produkcji towarów w określonym czasie jest mniejszy, co w konsekwencji prowadzi do pojawienia się
Firmy szukają oszczędności. Zamiast zwalniać, będą zmieniać procesy zakupowe
Spadające bezrobocie, podwyżki płac i narastające problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników sprawiają, że w Polsce kształtuje się rynek pracownika. Przedsiębiorstwa nie mogą optymalizować kosztów związanych z zatrudnieniem, dlatego muszą szukać oszczędności gdzie indziej. Duży potencjał
Połączenie PKN Orlen i Lotosu może oznaczać duże zmiany na stacjach benzynowych w Polsce
Najwięksi gracze na polskim rynku paliw łączą siły. Przejęcie kontroli nad Lotosem przez PKN Orlen oznacza, że powstanie paliwowy gigant o giełdowej wartości przekraczającej 50 mld złotych. Fuzja może oznaczać szansę na
Prawie 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych
Z danych agencji We Are Social wynika, że blisko 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych, spędzając na nich blisko dwie godziny dziennie. To szansa dla firm i marek, które za pomocą
Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie
Firmy ubezpieczeniowe coraz odważniej sprzedają polisy w kanale mobilnym i internecie. Wymuszają to nowe technologie i oczekiwania klientów, zwłaszcza z młodszego pokolenia, które kupuje już głównie online. Grupa Europa wprowadziła na rynek platformę sprzedażową,
Co trzecia firma rozpocznie inwestycje w ciągu 6 miesięcy
Polskie firmy dość ostrożnie planują swoje inwestycje. Z raportu Deutsche Bank wynika, że na najbliższe pół roku zamiar rozpoczęcia jakiejś formy inwestycji deklaruje jedna trzecia przedsiębiorstw. Z tej grupy ponad
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post