Jakie ubezpieczenia w umowie o pracę?

Jakie ubezpieczenia w umowie o pracę?

Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę powinien mieć właściwe ubezpieczenie. Zapewnieniem wszystkich formalności powinien zająć się pracodawca i jest to jego fundamentalnym obowiązkiem. Jakie ubezpieczenia obejmują zatrudnionego?

Po pierwsze podwładny od samego początku otaczany jest ubezpieczeniem emerytalnym, rentowym, chorobowym oraz wypadkowym. Innymi słowy ochroniony jest na wypadek przypadkowych zdarzeń losowych oraz może oczekiwać na rekompensatę finansową lub ekwiwalenty w trudnej sytuacji.

Zadaniem przedsiębiorcy, który przyjął nowego pracownika, jest zgłoszenie go do ubezpieczenia społecznego czasie 7 dni od startu współpracy. Dodatkowo musi co miesiąc odprowadzać składki ubezpieczeniowe, które zapewniają wszystkie wymienione wyżej świadczenia. Jeśli obowiązek ten nie zostanie dopełniony przełożony powinien spodziewać się kary do 5 tys. zł.

Czasami zdarzają się sytuacje, że mimo zatrudnienia, pracownik nie jest chroniony ubezpieczeniem, ponieważ pracodawca świadomie lub przypadkowo nie opłacał składek. Wówczas sprawa musi zostać rozwiązana, jednak zwykle trafia na drogę sądową.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wady i zalety zatrudnienia niepracowniczego
Next Dla kogo tworzy się regulamin wynagrodzenia?

Może to Ci się spodoba

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Dobrowolne ubezpieczenie emerytalne – czy potrzebny wniosek?

Dobrowolne ubezpieczenie emerytalne, jak samo określenie mówi, dotyczy osób, które z własnej woli planują zostać objęci świadczeniem. Wcześniej jednak muszą spełnić kilka podstawowych warunków. Co zrobić, aby przystąpić do ubezpieczenia?

Kadry 1Comments

UE chce lepszej ochrony dla klientów firm ubezpieczeniowych

Klienci kupujący ubezpieczenia będą musieli być lepiej informowani o produktach, które wybierają, a także o charakterze, w jakim występuje sprzedawca polisy i jego wynagrodzeniu. Nowe szersze obowiązki na dystrybutorów ubezpieczeń nakłada unijna dyrektywa IDD,

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Czym charakteryzuje się Centralny Rejestr Ubezpieczonych?

Od jakiegoś czasu w Polsce funkcjonuje Centralny Rejestr Ubezpieczonych. Jego podstawowym obowiązkiem jest wciąganie do rejestru wszystkich objętych ubezpieczeniem obywateli, którzy powinni regulować składki ubezpieczeniowe. Jak działa CRU? Jakie informacje

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Kiedy pracownik ma prawo do świadczenia rehabilitacyjnego?

Podwładny przyjęty na zasadach umowy o pracę ma prawo do ubezpieczeń społecznych i wielu ulg socjalnych. Są przydzielane, ponieważ pracodawca płaci należne składki. Jak w związku z tym wygląda kwestia

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Czym jest postępowanie likwidacyjne?

Postępowanie likwidacyjne stosuje się, gdy ubezpieczony doprowadził do wyrządzenia szkody. Wówczas pracownik firmy ubezpieczeniowej powinien pozyskać kilka najważniejszych informacji, żeby określić należną rekompensatę finansową. Jakie kwestie poruszane są podczas postępowania

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Jak uzyskać rentę szkoleniową?

O rencie szkoleniowej trzeba mówić w odniesieniu do pracowników, którzy utracili zdolność do pracy zawodowej, ale po zmianie zawodu ciągle mogą pozostawać czynni zawodowo. Są jednak pewne wymogi, które trzeba

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź