Live streaming – jak skutecznie zwiększyć liczbę widzów?
Każdy twórca online marzy o tym, aby jego transmisje były popularne i oglądane przez dużą liczbę osób. Niestety, nic nie dzieje się samo, a osiągnięcie licznej widowni jest często procesem wymagającym odrobiny strategii i przemyślanych działań. Zobaczmy, co warto zrobić.
Live streaming – dlaczego liczba widzów jest ważna?
Wiele firm, zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw, chętnie korzysta z transmisji online, jako jednego z elementów marketingu swojej marki. Dzięki nim, można np. rozpowszechnić i rozreklamować swój biznes, dotrzeć do swoich klientów i innych osób, które mogą zainteresować się produktami czy usługami firmy, zbudować profesjonalny wizerunek marki czy nawet prowadzić sprzedaż podczas transmisji online. Aby live streaming był skuteczny i przynosił oczekiwane korzyści dla firmy, musi jednak spełniać kilka wymogów, m.in. trafiać do odpowiedniej liczby odbiorców. Budowanie zasięgów jest ważne, gdyż większa ilość widzów, do której uda się dotrzeć z transmisją oznacza większą liczbę osób, które potencjalnie mogą zostać nowymi klientami. Aby dotrzeć do dużego grona odbiorców, warto zadbać o właściwą promocję wydarzenia oraz o jego odpowiednie przeprowadzenie. Co ważne, takie czynności nie ograniczają się tylko do czasu przed eventem, ale również po jego zakończeniu.
Live streaming – promocja przed wydarzeniem
Transmisja online nie powinna być zapowiedziana i przeprowadzona z dnia na dzień, gdyż w takim przypadku najprawdopodobniej będzie w niej uczestniczyć mało widzów. Z tego względu, zapowiedzi live należy zrobić odpowiednio wcześniej. Podczas zapowiedzi, warto zapytać swoich obserwujących, co chcą obejrzeć, w jakiej formie i jakie mogą mieć pytania. Posiadając już zarys stream, ciekawym pomysłem jest nagranie jego zwiastuna, który będzie informował o tym, co będzie się działo podczas live. Taką krótką zapowiedź filmową można następnie umieszczać na różnych platformach. Platformy zresztą pełnią bardzo ważną rolę w promowaniu live stream. Warto do tego wykorzystać najpopularniejsze serwisy społecznościowe, np. Facebooka, Instagrama czy Twittera i wszystkie te serwisy, w których odbywa się codzienna komunikacja z fanami. Live streaming można ogłaszać nie tylko w postach, ale także m.in. w opisie swojego profilu np. w biogramie na Instagramie. Oprócz tego, warto pamiętać, że do promocji live streaming warto wykorzystywać atrakcyjne grafiki, np. banery. Zamieszczone na mediach społecznościowych czy stronach www o wiele bardziej przyciągną uwagę i zainteresują widzów niż zwykła informacja tekstowa.
Transmisje online – co robić w trakcie, aby zwiększyć liczbę widzów?
Aby live streaming przyciągały dużą liczbę widzów, muszą być ciekawe. Oczywiście, najcenniejsze, co można ofiarować widzom podczas live streamingu to wartościowe i merytoryczne treści, jednak warto je urozmaicić. Można to zrobić na różne sposoby – zachęcić do transmisji na żywo oferując widzom nagrodę, organizując Q&A czy zapraszając gościa z zewnątrz, np. influrencera lub specjalistę z danej branży. Warto również w pewnym zakresie pozwolić widzom współtworzyć transmisje, np. poprzez umożliwienie im zadawania pytań, dodawania reakcji czy pisania komentarzy.
Live streaming – skuteczna promocja po zakończeniu transmisji
Aby live streaming nie został zapomniany zaraz po jego zakończeniu i przy okazji promował kolejne transmisje online, warto zastosować pewne działania, które się do tego przyczynią. Przede wszystkim, live streaming należy nagrać i ponownie udostępnić, np. w mediach społecznościowych lub na swojej stronie internetowej wraz z informacją, że nie było to ostatnie tego typu wydarzenie i kiedy można spodziewać się kolejnego. Gotowe nagranie warto również nieco zmodyfikować, np. dodać do niego napisy lub stworzyć oddzielny plik z samym audio ze stream w formie podcastu. Po zakończeniu transmisji warto również poprosić widzów o opinie i sugestie dotyczące samego sposobu prowadzenia live streamingów, jak i tematów przyszłych transmisji. Taka kontynuacja działań z fanami, sprawi, że poczują oni, że są ważni i że ich zdanie jest brane pod uwagę, a to z kolei spowoduje, że z pewnością zapragną wziąć udział w kolejnej transmisji, a być może zachęcą do tego również inne osoby.
Może to Ci się spodoba
Jak nawiązać współpracę z odpowiednim Software House?
Twój biznes się rozwija, ale potrzebuje mocniej zaakcentować swoją obecność w internecie? Jeśli poszukujesz software house’u, który wykona dla Ciebie aplikację lub stronę internetową, to z pewnością zastanawiasz się, jak
Dobre prognozy dla rynku mieszkaniowego. Rosną zakupy za gotówkę
Rynek deweloperski ma za sobą najlepszy rok od niemal dekady. Mimo to eksperci przewidują, że 2017 rok będzie dobry dla deweloperów i chętnych na zakup mieszkań, choć rosnąca konkurencja może skłonić firmy
Nowe mieszkania w Warszawie
Jeśli jesteś osobą, która zdecydowała się na zakup własnego mieszkania i nie interesują Cię propozycje z rynku wtórnego, rozwiązaniem staje się skorzystanie z usług firmy deweloperskiej. Możesz zamówić mieszkanie, gdy
Fizjoterapia w medycynie estetycznej
Fizjoterapia jest coraz bardziej rozwijającą się dziedziną medycyny. Często mówi się, że rehabilitacja jest jedyną drogą do kompleksowego leczenia. Większości korzyści płynących z fizjoterapii nie da się zastąpić farmakologią, chirurgią,
EAGLE liderem innowacji w dziedzinie wycinarek laserowych w Polsce
EAGLE to marka wycinarek laserowych, które produkowane są przez firmę Power – Tech. Po dekadzie działalności, badań, rozwoju i testów nowych technologi marka jest liderem na rynku pod względem innowacyjności.
Oprogramowanie Call Center z AI. Voicebot, który zmienia wszystko
Profesjonalne oprogramowanie Call Center może wznieść każdą firmę na zupełnie nowy poziom. Wynika to z faktu wielofunkcyjności i uniwersalności nowoczesnych rozwiązań, jakie oferują voiceboty. Dysponują nie tylko rozpoznawaniem mowy, ale

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post