Live streaming – jak skutecznie zwiększyć liczbę widzów?
Każdy twórca online marzy o tym, aby jego transmisje były popularne i oglądane przez dużą liczbę osób. Niestety, nic nie dzieje się samo, a osiągnięcie licznej widowni jest często procesem wymagającym odrobiny strategii i przemyślanych działań. Zobaczmy, co warto zrobić.
Live streaming – dlaczego liczba widzów jest ważna?
Wiele firm, zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw, chętnie korzysta z transmisji online, jako jednego z elementów marketingu swojej marki. Dzięki nim, można np. rozpowszechnić i rozreklamować swój biznes, dotrzeć do swoich klientów i innych osób, które mogą zainteresować się produktami czy usługami firmy, zbudować profesjonalny wizerunek marki czy nawet prowadzić sprzedaż podczas transmisji online. Aby live streaming był skuteczny i przynosił oczekiwane korzyści dla firmy, musi jednak spełniać kilka wymogów, m.in. trafiać do odpowiedniej liczby odbiorców. Budowanie zasięgów jest ważne, gdyż większa ilość widzów, do której uda się dotrzeć z transmisją oznacza większą liczbę osób, które potencjalnie mogą zostać nowymi klientami. Aby dotrzeć do dużego grona odbiorców, warto zadbać o właściwą promocję wydarzenia oraz o jego odpowiednie przeprowadzenie. Co ważne, takie czynności nie ograniczają się tylko do czasu przed eventem, ale również po jego zakończeniu.
Live streaming – promocja przed wydarzeniem
Transmisja online nie powinna być zapowiedziana i przeprowadzona z dnia na dzień, gdyż w takim przypadku najprawdopodobniej będzie w niej uczestniczyć mało widzów. Z tego względu, zapowiedzi live należy zrobić odpowiednio wcześniej. Podczas zapowiedzi, warto zapytać swoich obserwujących, co chcą obejrzeć, w jakiej formie i jakie mogą mieć pytania. Posiadając już zarys stream, ciekawym pomysłem jest nagranie jego zwiastuna, który będzie informował o tym, co będzie się działo podczas live. Taką krótką zapowiedź filmową można następnie umieszczać na różnych platformach. Platformy zresztą pełnią bardzo ważną rolę w promowaniu live stream. Warto do tego wykorzystać najpopularniejsze serwisy społecznościowe, np. Facebooka, Instagrama czy Twittera i wszystkie te serwisy, w których odbywa się codzienna komunikacja z fanami. Live streaming można ogłaszać nie tylko w postach, ale także m.in. w opisie swojego profilu np. w biogramie na Instagramie. Oprócz tego, warto pamiętać, że do promocji live streaming warto wykorzystywać atrakcyjne grafiki, np. banery. Zamieszczone na mediach społecznościowych czy stronach www o wiele bardziej przyciągną uwagę i zainteresują widzów niż zwykła informacja tekstowa.
Transmisje online – co robić w trakcie, aby zwiększyć liczbę widzów?
Aby live streaming przyciągały dużą liczbę widzów, muszą być ciekawe. Oczywiście, najcenniejsze, co można ofiarować widzom podczas live streamingu to wartościowe i merytoryczne treści, jednak warto je urozmaicić. Można to zrobić na różne sposoby – zachęcić do transmisji na żywo oferując widzom nagrodę, organizując Q&A czy zapraszając gościa z zewnątrz, np. influrencera lub specjalistę z danej branży. Warto również w pewnym zakresie pozwolić widzom współtworzyć transmisje, np. poprzez umożliwienie im zadawania pytań, dodawania reakcji czy pisania komentarzy.
Live streaming – skuteczna promocja po zakończeniu transmisji
Aby live streaming nie został zapomniany zaraz po jego zakończeniu i przy okazji promował kolejne transmisje online, warto zastosować pewne działania, które się do tego przyczynią. Przede wszystkim, live streaming należy nagrać i ponownie udostępnić, np. w mediach społecznościowych lub na swojej stronie internetowej wraz z informacją, że nie było to ostatnie tego typu wydarzenie i kiedy można spodziewać się kolejnego. Gotowe nagranie warto również nieco zmodyfikować, np. dodać do niego napisy lub stworzyć oddzielny plik z samym audio ze stream w formie podcastu. Po zakończeniu transmisji warto również poprosić widzów o opinie i sugestie dotyczące samego sposobu prowadzenia live streamingów, jak i tematów przyszłych transmisji. Taka kontynuacja działań z fanami, sprawi, że poczują oni, że są ważni i że ich zdanie jest brane pod uwagę, a to z kolei spowoduje, że z pewnością zapragną wziąć udział w kolejnej transmisji, a być może zachęcą do tego również inne osoby.
Może to Ci się spodoba
Od czego zależy udana impreza integracyjna Twojej firmy? Najważniejsze okazuje się miejsce.
Dziś wielu pracodawców organizuje imprezy integracyjne. Takie spotkania zapewniają mnóstwo korzyści zarówno firmie, jak i pracownikom. Bardzo ważne jest, aby takie spotkanie było dobrze zorganizowane. Atrakcyjna lokalizacja, miła atmosfera, elegancki
Zdobądź klientów na dłużej!
Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów
Jakie usługi oferuje prywatny detektyw?
Prywatny detektyw to profesjonalista z wiedzą i doświadczeniem, który wykonuje swoją pracę zgodnie z potrzebami klientów. Faktem jest, że we współczesnym świecie coraz częściej potrzebujemy pomocy detektywa! Zanim jednak z
Gra Fair Play procentuje nie tylko w sporcie: nowa kampania TransferGo z Piotrem Żyłą
Piotr Żyła po raz kolejny został twarzą kampanii TransferGo. W najnowszym spocie marka odnosi się do sportowego współzawodnictwa, podkreślając, jak ważne są zasady Fair Play – także w biznesie. Uczciwość
Jak zrobić wędzarnie z beczki?
Domowe wędliny to pyszny i przyjazny dla środowiska przysmak, a w ich przygotowaniu pomoże wędzarnia z beczki. Istnieje wiele rodzajów wędzarni, wykonanych z różnych materiałów, ale najprostszym i najbardziej opłacalnym
Czy inwestowanie w złoto ma dzisiaj jakiś sens?
Złoto uważane jest za pewne zabezpieczenie na wypadek kryzysów czy wojen. Okazuje się jednak, że jednoznaczna odpowiedź na pytanie, czy dzisiaj warto inwestować w złoto, nie jest prosta. Faktem jest,

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post