Nierzetelny klient to stały klient
Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.
Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.
Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo
Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.
Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.
Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.
SAF SA
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
7 skutecznych porad na organizację własnej konferencji
Organizacja konferencji to zawsze przedsięwzięcie skomplikowane i odpowiedzialne. Na sukces składa się wiele czynników, poza tymi merytorycznymi (agenda, uczestnicy), istotną rolę odgrywają także takie elementy jak lokalizacja obiektu, dojazd, udogodnienia,
Skandynawskie firmy coraz częściej inwestują w Polsce
Szwecja jest drugim po Szwajcarii najbardziej innowacyjnym państwem na świecie. Dania i Finlandia także znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, a Norwegia na 22. miejscu. O wysokiej pozycji Skandynawów decydują wysokie nakłady
Przewodnik po lokatach — czym są lokaty na nowe środki?
Lokata na nowe środki to skuteczny sposób na zmotywowanie oszczędności do zarabiania. Dzięki atrakcyjnemu oprocentowaniu każda umieszczona na niej złotówka generuje bowiem zysk. Czym jest w praktyce i dlaczego warto
Branża informatyczna poszukuje pracowników. Zapotrzebowanie sięga nawet 50 tys. osób
Sposobem na zwiększenie liczby pracowników w branży informatycznej ma być przyciągnięcie kobiet na kierunki ścisłe. Z danych różnych agencji zatrudnienia wynika, że zapotrzebowanie na informatyków w Polsce wynosi 30–50 tys. Dla branży istotne jest
Trump wprowadził cła na stal i aluminium
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump podpisał rozporządzenie, które wprowadza cła na import stali i aluminium do USA. To może wywołać decyzje o wprowadzeniu kolejnych barier w handlu, co może być poważnym ciosem dla wielu
Historia internetu
Trudno nie zgodzić się z tym, że Internet jest postrzegany obecnie jako nieodłączny składnik naszego życia. Korzystają z niego tak ludzie młodzi, jak i ci, którzy są już zaawansowani wiekowo

2 komentarze
basia
05 stycznia, 18:27milena
05 lutego, 14:55