Nierzetelny klient to stały klient
Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.
Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.
Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo
Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.
Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.
Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.
SAF SA
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Handel w sieci napędza rynek kurierski
Sprzedaż w internecie odpowiadała w ubiegłym roku za 29 proc. rynku paczek, a za trzy lata będzie to już aż 39 proc. – oceniają eksperci PwC. Rosnący handel internetowy wymusza na firmach z branży
Cyfrowa bankowość to tańsze usługi i niższe koszty dla banków
Co trzecia pożyczka udzielana przez internet czy weryfikowanie tożsamości klienta poprzez biometrię to cele, które część instytucji finansowych może osiągnąć już w perspektywie 2–3 lat. Tak jest w przypadku Alior Banku, który łączy
Akcesoria fryzjerskie – co warto o nich wiedzieć?
Akcesoria fryzjerskie to bogata kategoria, która obejmuje sprzęt i produkty niezbędne w określonych technikach fryzjerskich. Znajdziesz tu również wszystko, co potrzebne do pracy w profesjonalnych salonach, jak i w domu.
Apartamenty stają się nie tylko miejscem do życia, lecz także centrum kultury
Połowa ludzi na świecie żyje w miastach. Do 2050 roku będzie to już 66 proc. Tak szybka urbanizacja sprawia, że będzie rosło zapotrzebowanie na luksusowe nieruchomości w centrach miast. Już dziś wzrasta
Większe zainteresowanie najmem napędza rynek nieruchomości
Ponad połowa Polaków, którzy inwestują, decyduje się na nieruchomości. Rok 2018 może być pod tym względem rekordowy. Do takich inwestycji przekonuje ich coraz większe zainteresowanie najmem zarówno krótko-, jak i długoterminowym.
Która przyczepa budowlana jest odpowiednia dla Twojej firmy?
Przyczepy stanowią istotny element wyposażenia firm remontowo-budowlanych. Istnieje kilka modeli dostępnych na rynku i może być trudno wybrać najlepszy z nich, aby spełnić wszystkie potrzeby nowoczesnego biznesu. Na co należy
2 komentarze
basia
05 stycznia, 18:27milena
05 lutego, 14:55