Nierzetelny klient to stały klient

Nierzetelny klient to stały klient

Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.

Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.

Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo

Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.

Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.

Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.

SAF SA

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o fakturach pro forma
Next Obligacje korporacyjne - Rynek przełamuje słabość

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Tylko największe polskie gospodarstwa rolne są w stanie konkurować z zachodnimi. Stanowią one zaledwie 2 proc. ogółu

Wydajność polskich gospodarstw rolnych jest ponaddwukrotnie niższa niż w Niemczech, a średnia powierzchnia upraw ponad pięć razy mniejsza – wynika z raportu IERiGŻ. Zdaniem profesora Wojciecha Ziętary jedynie największe krajowe gospodarstwa pod

Wiadomości 0 Comments

Doskonałość estetyczna i trwałość kostki brukowej

Kostka brukowa to jeden z najpopularniejszych materiałów wykorzystywanych w aranżacji przestrzeni zewnętrznych zarówno w kontekście prywatnym, jak i publicznym. Dzięki swojej wszechstronności, dostępności w różnorodnych wzorach i kolorach oraz wyjątkowej

Wiadomości 0 Comments

Warszawie grozi ograniczenie funduszy europejskich i niechęć zagranicznych inwestorów

Polskę czekają długie i żmudne negocjacje budżetowe z Unią Europejską. Zagrożeniem może być powiązanie kwestii praworządności z wypłatą funduszy strukturalnych. Z tą propozycją Komisji Europejskiej nie zgadzają się przedstawiciele Polski. Eksperci oceniają, że już

Wiadomości 0 Comments

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji

Wiadomości 0 Comments

Oprogramowanie Call Center z AI. Voicebot, który zmienia wszystko

Profesjonalne oprogramowanie Call Center może wznieść każdą firmę na zupełnie nowy poziom. Wynika to z faktu wielofunkcyjności i uniwersalności nowoczesnych rozwiązań, jakie oferują voiceboty. Dysponują nie tylko rozpoznawaniem mowy, ale

Wiadomości 0 Comments

Najpopularniejsze są mieszkania na drugim i trzecim piętrze. W Warszawie to 36 proc. transakcji

Kryterium cenowe wciąż pozostaje najważniejszym czynnikiem podczas wyboru mieszkania na krajowym rynku nieruchomości. Ogromne znaczenie zyskują także lokalizacja, dobra komunikacja z centrum oraz standard lokalu. Najpopularniejsze są nadal metraże od 40 do

2 komentarze

  1. basia
    05 stycznia, 18:27 Reply
    Klient bardzo często jest niezdecydowany, dlatego warto jest dbać o niego i zaspokajać jego interesy.
  2. milena
    05 lutego, 14:55 Reply
    Nierzetelny klient to właśnie żaden klient, bo on będzie nie zdecydowany i nie będzie wiedział czego na prawdę chcę.

Zostaw odpowiedź