Etykiety na rolce – ile kosztuje druk etykiet?

Etykiety na rolce – ile kosztuje druk etykiet?

Etykieta jest niezwykle ważnym elementem każdego sprzedawanego produktu. Jest bowiem nośnikiem najważniejszych informacji o danym produkcie. Warto także pamiętać o marketingowej roli etykiet. Dobrze zaprojektowana, może skutecznie przyciągać uwagę klientów oraz zachęcać do dalszego kupowania towaru. Każdy doświadczony sprzedawca doskonale zdaje sobie sprawę z wartości, jaką niosą za sobą etykiety. W ostatnich latach na swej popularności mocno zyskały etykiety na rolce. To samoprzylepne naklejki o różnych, dopasowanych do produktów rozmiarach, które w rewelacyjny sposób wypełniają puste pola na opakowaniach produktów.

Etykiety na rolce 

Etykiety samoprzylepne na rolce stały się niezwykle prostym rozwiązaniem dla wielu sprzedawców. To bardzo łatwy i szybki sposób, który jest chętnie wybierany zwłaszcza przez małe przedsiębiorstwa. Drukiem etykiet na rolce zajmuje się naprawdę wiele drukarni, które oferują szeroką gamę usług związanych z etykietami. Drukarnie posiadają profesjonalne systemy druku, które są w stanie wykonać etykiety w idealnej jakości. 

Etykiety samoprzylepne mogą mieć wiele zastosowań. Zazwyczaj posiadają standardowy klej akrylowy, który rewelacyjnie sprawdzi się na:

  • szkle,
  • plastikowych opakowaniach,
  • powierzchniach lakierowanych,
  • metalu,
  • kartonie,
  • papierze.

Ile kosztuje druk etykiet?

Cena druku etykiet samoprzylepnych na rolce uzależniona jest od wieku zmiennych. Głównymi czynnikami decydującymi o cenie jest przede wszystkim rozmiar etykiet, oczekiwany czas realizacji, rodzaj etykiety, a także pożądana ilość. Średnie ceny prezentują się bardzo różnie. Głównymi zmiennymi oprócz wyżej wymienionych jest sposób aplikacji etykiet i ułożenie na rolce, dodatkowe uszlachetnienie, sposób nawoju oraz odległość między etykietami.

Należy pamiętać, że istnieje dużo więcej rodzajów etykiet. Każdy z nich ma inną cenę. Ponadto, warto mieć na uwadze, iż na cenę może znacznie wpłynąć wybrana technologia drukarska. Koszt będzie także zależny od kształtu pożądanych etykiet. Standardowy rozmiar (kwadrat bądź prostokąt) jest nieznacznie tańszy. Drukarnie oferują także możliwość wydruku etykiet w kształcie owalu, rombu czy trójkąta.

Jak w dokładny sposób obliczyć cenę etykiet?

Na samym początku należy określić, w jakim przedziale wielkościowym będzie mieścił się zlecenie (ilość cm2). Na tym etapie warto więc pomnożyć format projektu, uwzględniając jego najbardziej skrajne elementy. Dla przykładu: Jeśli dana grafika mieści się w formacie 5x10cm to jej wielkością będzie przedział do 50cm2. 

Następnie należy dokładnie określić całkowity nakład pracy. Warto mieć na uwadze, że im nakład będzie większy, tym cena za pojedynczy egzemplarz niższa. Warto pamiętać także o samym projekcie etykiet i uwzględnić go w planowanych wydatkach. Jeśli zlecimy zaprojektowanie etykiet drukarni, będzie się to wiązać z dodatkowymi kosztami. Sam jednak projekt jest niezwykle ważnym aspektem. Etykieta powinna być zaprojektowana w ten sposób, aby jasno przedstawiała najważniejsze informacje o produkcie oraz o jego zastosowaniu. Czcionka nie powinna być zbyt mała, aby użytkownik produktu nie miał najmniejszych problemów z odczytaniem treści. W projekcie etykiety prym wieść powinny także kolory. Odpowiednie barwy przyciągną bowiem uwagę klientów. 

Na jakich produktach etykiety na rolce znajdują swe zastosowanie?

To przede wszystkim produkty z branży spożywczej. Jedzenie oraz napoje są najczęstszymi produktami, dla których drukuje się takie etykiety. Ponadto, sprzedawcy soków owocowych, win oraz piw kraftowych równie często korzystają z pomocy drukarni, które drukują dla nich specjalne etykiety pod zamówienie. Oprócz tego, środki czystości, kosmetyki, a także płyny do dezynfekcji bardzo często sprzedawane są z naklejonym etykietami samoprzylepnymi.

Jak drukuje się etykiety na rolce?

Etykiety samoprzylepne na rolce tworzone są za pomocą specjalnych technologii drukarskiej pozwalających na druk najwyższej jakości etykiet. Do takowych zaliczają się między innymi druk cyfrowy, druk fleksograficzny a także offset. Wybór danej technologii uzależniony jest od wielu czynników, między innymi od wymaganego przez klienta nakładu zamówienia, a także od wymaganego czasu realizacji. Warto mieć na uwadze, iż etykiety mogą być drukowane na różnych podłożach (papier tradycyjny, papier półbłysk, błyszczący, matowy, folie PE, folie PP, folie transparentne). 

Technologia druku cyfrowego najlepiej sprawdzi się w przypadku zamówień na mniejsze, bądź średnie nakłady. Taka technologia umożliwia także personalizację etykiet. Druk cyfrowy charakteryzuje się także pełną kontrolą nad kolorystyką podczas produkcji. Ponadto, pozwala na bezproblemowe stosowanie uszlachetnień dostępnych w tradycyjnych metodach. 

 Największymi atutami owej technologii są niezaprzeczalnie:

  • przyjazność dla środowiska,
  • szybki czas realizacji,
  • różnorodność,
  • brak minimalnej ilości.

   Etykiety na rolce to niezaprzeczalnie doskonały sposób na oklejenie produktów. Etykiety samoprzylepne są stosunkowo niedrogie i bardzo korzystne w oczach wielu przedsiębiorców oraz sprzedawców. Coraz więcej drukarni oferuje usługi związane z etykietami. W wielu drukarniach istnieje także możliwość zamówienia darmowego druku próbnego, który da nam jasny obraz danej etykiety. Po wybraniu odpowiedniego projektu etykiet na rolce, rozmiaru oraz kształtu można dokonać zamówienia w drukarni cieszącej się dobrymi opiniami. Wówczas można mieć pewność, iż etykiety będą wydrukowane wedle naszych oczekiwań i potrzeb. Etykiety na rolce to naprawdę interesująca propozycja, która ma niezwykle wiele zastosowań. Warto zdecydować się na zamówienie testowego nakładu.

Previous Kiedy można wyrzucić faktury?
Next Oprogramowanie Call Center z AI. Voicebot, który zmienia wszystko

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Nabywcy mieszkań będą lepiej chronieni

Przygotowywana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nowelizacja ustawy deweloperskiej wprowadzi dodatkowe zabezpieczenia dla klientów w przypadku upadłości dewelopera czy nieukończenia przez niego budowy. Lepiej chronieni mają być również nabywcy garaży czy boksów rowerowych. Zmiany

Wiadomości 0 Comments

Polacy zużywają 2–3 razy więcej energii niż mieszkańcy krajów Europy Zachodniej

Blisko 70 proc. wydatków związanych z użytkowaniem lokalu stanowią opłaty za centrale ogrzewanie i prąd. Polacy zużywają 2–3 razy więcej energii niż mieszkańcy krajów Europy Zachodniej. Tylko dzięki dokładniejszej kontroli zużycia rachunki mogłyby

Wiadomości 0 Comments

Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc

Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy. Rozwój

Wiadomości 0 Comments

5 mln Polaków ma na smartfonie aplikację bankową

Ponad 14 mln Polaków aktywnie korzysta z bankowości internetowej, a blisko 5 mln ma na swoim smartfonie zainstalowaną aplikację bankową. Jak wynika z badania firmy Deloitte, banki nie potrafią jednak wykorzystać w pełni potencjału

Wiadomości 0 Comments

W tym roku wzrost cen nie powinien przekroczyć 2 proc

Po spadku w czerwcu do najniższego tegorocznego poziomu inflacja w lipcu znów nieco przyspieszyła – do 1,7 proc. Wciąż jednak utrzymuje się na poziomie zdrowym dla gospodarki i pozostaje poniżej celu inflacyjnego. Dlatego stopy

Wiadomości 0 Comments

Cyberwojna trwa. Orężem są nie tylko wirusy i ataki hakerów, lecz także kampanie dezinformacyjne

Propaganda oparta na dezinformacji prowadzona na portalach społecznościowych może sterować opinią publiczną i kreować wydarzenia. To staje się coraz częściej wykorzystywanym orężem w cyberwojnie. Jej celem może być uzyskanie dostępu do kluczowych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź