Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję.

Najpopularniejszy napój świata

Wymyślona w 1886 roku w Atlancie receptura Coca Coli stała się przełomem dla amerykańskiego przemysłu spożywczego, produkującego napoje bezalkoholowe. Autorem mikstury Coca Coli był aptekarz, John Pemberton, który podobnie jak wielu jego kolegów po fachu, pracował nad wieloma różnymi recepturami. Cola początkowo była sprzedawana jako lek w jednej z największych aptek w Atlancie. Koncentrat dodawano do wody sodowej i sprzedawano go w cenie 5 centów za szklankę. Był on reklamowany jako lek na ukojenie. Z czasem zaczęto go pozycjonować jako orzeźwiający napój. Rozpoczęła się ogromna popularyzacja napoju Coca cola. Opinie, jakie zyskiwał były jak najlepsze, dlatego szybko rozpowszechniono go na wszystkie stany w USA, a także w Europie. Dziś jest dostępny w ponad 200 krajach na całym świecie.

Do Polski Coca Cola trafiła do regularnej sprzedaży dopiero w 1972 roku, kiedy to napój był produkowany w Browarze Warszawskim na zasadach licencyjnych. Browar sprowadzał z Amsterdamu i Neapolu koncentrat do produkcji Coli, zaś butelki przysyłano z Hiszpanii. Minęło wiele czasu, zanim w Polsce wprowadzono prawdziwą fabrykę Coca Coli, nie zaś jedynie rozlewnię tego napoju.

Działania PR-owe

W Polsce od lat funkcjonuje akcja PR-owa Coca Cola Cup. Pierwszy turniej piłki nożnej pod patronatem Coca-Coli odbył się 2 kwietnia 1999 roku. W 2015 roku po raz 17-nasty organizowany jest jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich przeznaczonych dla młodzieży szkolnej. W tym roku uczestnicy grają pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Jest to jedna z akcji pod patronatem Coca Cola. Opinie o marce dzięki podobnym akcjom stają się jeszcze bardziej pozytywne. Jest to silny brand kojarzący się nie tylko z orzeźwieniem, ale sponsoringiem dla wielu ważnych imprez. Coca Cola inwestuje w młode talenty piłkarskie i umożliwia im rozwinięcie skrzydeł.

Pierwsza edycja Coca-Cola Cup cieszyła się ogromną popularnością. W turnieju przez lata wzięło udział 1000 drużyn, a swoje umiejętności piłkarskie zaprezentowało prawie 400 tys. uczestników. W 2009 roku do turnieju zgłosiło się 2435 szkół podstawowych oraz 2145 szkół gimnazjalnych. Każde zawody w ramach Coca-Cola Cup rozpoczynają się od serii mini turniejów, podczas których wyłanianych jest 16 z 24 najlepszych zespołów w każdym województwie w swoich kategoriach wiekowych. Następnie awansują one do Finałów Wojewódzkich, we wszystkich województwach. Mistrzowie województw awansują do Finału Krajowego.

Previous Spółka cywilna czy spółka z o.o. - którą spółkę wybrać?
Next Rejestrujesz pierwszą firmę? Nie popełniaj popularnych błędów

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Cena w e-commerce o wiele ważniejsza niż w sklepach stacjonarnych – dowiedz się, dlaczego tak jest i jak wykorzystać to w sprzedaży

Znaczenie ceny w sklepach internetowych jest nieporównywalnie większe niż w sprzedaży stacjonarnej. Ta informacja powinna skłonić wszystkich właścicieli e-commerce’ów do podjęcia bardzo ważnych działań w zakresie polityki cenowej. Czy to

Wiadomości 0 Comments

Nowe technologie w służbie obywatelom. Przekształcają państwo urzędów w państwo usługowe

Cyfryzacja i wdrażanie inteligentnych rozwiązań mają przekształcić państwo urzędów w państwo usługowe, otwarte online na obywatela. Zadanie jest bardzo ambitne. Dobrze zrealizowana transformacja to jednak nie tylko ułatwienia dla obywateli, lecz także oszczędności dla obu

Wiadomości 0 Comments

Firmy inwestujące w innowacje mogą liczyć na coraz wyższą ulgę podatkową

Przedsiębiorstwa, które inwestowały w badania i rozwój w 2017 roku, już wkrótce odliczą do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Tegoroczne inwestycje w innowacje przyniosą firmom jeszcze wyższe oszczędności – 100 proc. odliczenia kosztów kwalifikowanych niezależnie

Wiadomości 0 Comments

Praca online – jakie możliwości zawodowe

Jeszcze kilkanaście lat temu prawdopodobnie mało kto wyobrażał sobie, że rynek zawodowy może wyglądać właśnie tak jak współcześnie. Okazuje się, że coraz więcej Polaków ze swoimi zawodowymi obowiązkami przenosi się

Wiadomości 0 Comments

Zadaszenie mobilne, czyli hale namiotowe

Przedsiębiorcy i organizatorzy imprez stają często przed wyborem; kupić lub wynająć wielką halę stacjonarną, czy też zgłosić się do firm zajmujących się produkcją hal namiotowych? To drugie rozwiązanie ma wiele

Wiadomości 3 komentarze

Czwarta rewolucja przemysłowa powoli staje się faktem

Koncepcja Fabryka 4.0 zakłada, że przed powstaniem fizycznego produktu, możliwe będzie wytworzenie jego modelu w świecie wirtualnym. Pozwoli to zoptymalizować proces produkcji i znacznie ograniczyć koszty. Choć czwarta rewolucja przemysłowa, jak do

5 komentarzy

  1. kaczek
    06 sierpnia, 17:57 Reply
    Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze, ale niestety to się z czasem zmienia. Wiele osób preferuje zdrowy tryb życia, a co za tym idzie nie piją tego świństwa.
  2. basia
    05 stycznia, 18:23 Reply
    Coca cola jest bardzo rozpoznawana na świecie, wiele osób zwraca na nią uwagę i szanuje markę.
  3. mania
    16 stycznia, 13:02 Reply
    Coca cola zawsze miała dobrą opinię, bo jest to renomowana marka, którą każdy szanuje.
  4. asicca
    29 stycznia, 15:52 Reply
    Dla mnie coca cola to niestety dziadostwo, ale mówię tak chyba dlatego, że nie piję jej bo jestem na diecie.
  5. jeży
    04 lutego, 16:53 Reply
    Dla mnie coca-cola nie ma większego znaczenia. Skoro istnieje to fajnie, ale jak by nie istniała, to też normalnie.

Zostaw odpowiedź