Postrzeganie Coca-Coli na świecie
Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję.
Najpopularniejszy napój świata
Wymyślona w 1886 roku w Atlancie receptura Coca Coli stała się przełomem dla amerykańskiego przemysłu spożywczego, produkującego napoje bezalkoholowe. Autorem mikstury Coca Coli był aptekarz, John Pemberton, który podobnie jak wielu jego kolegów po fachu, pracował nad wieloma różnymi recepturami. Cola początkowo była sprzedawana jako lek w jednej z największych aptek w Atlancie. Koncentrat dodawano do wody sodowej i sprzedawano go w cenie 5 centów za szklankę. Był on reklamowany jako lek na ukojenie. Z czasem zaczęto go pozycjonować jako orzeźwiający napój. Rozpoczęła się ogromna popularyzacja napoju Coca cola. Opinie, jakie zyskiwał były jak najlepsze, dlatego szybko rozpowszechniono go na wszystkie stany w USA, a także w Europie. Dziś jest dostępny w ponad 200 krajach na całym świecie.
Do Polski Coca Cola trafiła do regularnej sprzedaży dopiero w 1972 roku, kiedy to napój był produkowany w Browarze Warszawskim na zasadach licencyjnych. Browar sprowadzał z Amsterdamu i Neapolu koncentrat do produkcji Coli, zaś butelki przysyłano z Hiszpanii. Minęło wiele czasu, zanim w Polsce wprowadzono prawdziwą fabrykę Coca Coli, nie zaś jedynie rozlewnię tego napoju.
Działania PR-owe
W Polsce od lat funkcjonuje akcja PR-owa Coca Cola Cup. Pierwszy turniej piłki nożnej pod patronatem Coca-Coli odbył się 2 kwietnia 1999 roku. W 2015 roku po raz 17-nasty organizowany jest jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich przeznaczonych dla młodzieży szkolnej. W tym roku uczestnicy grają pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Jest to jedna z akcji pod patronatem Coca Cola. Opinie o marce dzięki podobnym akcjom stają się jeszcze bardziej pozytywne. Jest to silny brand kojarzący się nie tylko z orzeźwieniem, ale sponsoringiem dla wielu ważnych imprez. Coca Cola inwestuje w młode talenty piłkarskie i umożliwia im rozwinięcie skrzydeł.
Pierwsza edycja Coca-Cola Cup cieszyła się ogromną popularnością. W turnieju przez lata wzięło udział 1000 drużyn, a swoje umiejętności piłkarskie zaprezentowało prawie 400 tys. uczestników. W 2009 roku do turnieju zgłosiło się 2435 szkół podstawowych oraz 2145 szkół gimnazjalnych. Każde zawody w ramach Coca-Cola Cup rozpoczynają się od serii mini turniejów, podczas których wyłanianych jest 16 z 24 najlepszych zespołów w każdym województwie w swoich kategoriach wiekowych. Następnie awansują one do Finałów Wojewódzkich, we wszystkich województwach. Mistrzowie województw awansują do Finału Krajowego.
Może to Ci się spodoba
Czy warto zająć się wywózką szamba?
W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwo usługowe może osiągnąć sukces biznesowy, ale najpierw musi znaleźć klientów lub wspólników zainteresowanych współpracą. Okazuje się, że wywózka szamba i pozostałych nieczystości cieszy się bardzo dużym
Dom z poddaszem użytkowym – wybór projektu i koszty budowy
Domy z poddaszem użytkowym cieszą się dużą popularnością ze względu na fakt, że są bardzo funkcjonalne, a do tego ich bryła jest niezwykle atrakcyjna. Aby stać się posiadaczem domu z
Wózek widłowy akumulatorowy – do jakich prac warto go wynająć?
Wózki widłowe to pojazdy wykorzystywane w wielu przedsiębiorstwach. Pozwalają one na przewożenie ciężkich ładunków, zazwyczaj umieszczonych na paletach. Na rynku znaleźć można wózki akumulatorowe. Do czego są one wykorzystywane? Jak
Szczyt NATO w Polsce powinien się przyczynić do wzmocnienia bezpieczeństwa państw regionu
Szczyt NATO, który w lipcu odbędzie się w Warszawie, powinien się przyczynić do wzmocnienia bezpieczeństwo regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zdaniem ekspertów istotne jest to, by państwa flanki wschodniej były traktowane w taki sam sposób,
Cyfrowa bankowość to tańsze usługi i niższe koszty dla banków
Co trzecia pożyczka udzielana przez internet czy weryfikowanie tożsamości klienta poprzez biometrię to cele, które część instytucji finansowych może osiągnąć już w perspektywie 2–3 lat. Tak jest w przypadku Alior Banku, który łączy
Zdolność kredytowa – wskaźnik wiarygodności finansowej potencjalnego kredytobiorcy
Dlaczego bank decyduje się udzielić finansowania w postaci np. kredytu hipotecznego jednej osobie, a innej odmawia przyznania środków? Wszystko zależy od tego, czy w oczach instytucji finansowej przyszły kredytobiorca jest

5 komentarzy
kaczek
06 sierpnia, 17:57basia
05 stycznia, 18:23mania
16 stycznia, 13:02asicca
29 stycznia, 15:52jeży
04 lutego, 16:53