Poszukiwanie pracowników przenosi się do mediów społecznościowych

Rekomendacje to coraz popularniejsze narzędzie rekruterów. W ostatnim czasie często do polecania pracy i kandydatów do pracy służą media społecznościowe, głównie Facebook. Poprzez social media najczęściej szuka się osób na stanowiska o dużej rotacji, pracowników z wąską specjalizacją, pracowników reklamy i programistów. 

Blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych. Większość to ludzie młodzi, którzy coraz częściej wykorzystują je przy poszukiwaniu pracy. Także pracodawcy przekonują się do e-rekrutacji. Prawie co piąty pracodawca deklaruje, że przy szukaniu kandydatów korzystało z takich serwisów, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Z roku na rok odsetek ten jest coraz większy.

Firmy, które chcą rekrutować przez social media, a jest ich coraz więcej, umieszczają na swoim fanpage’u daną ofertę pracy, którą pracownicy tej firmy udostępniają, również na różnych grupach tematycznych dotyczących poszukiwania pracy wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Kamil Paśko, współtwórca platformy LepszaPraca.pl.

W mediach społecznościowych ostatnio widać rosnącą popularność rekrutacji z polecenia. Dla pracodawców to większa szansa na znalezienie odpowiedniego kandydata. Pracownik, który rekomenduje znajomego na dane stanowisko, niejako dokonuje za dział HR wstępnej preselekcji. Eksperci podkreślają, że rzadko osoby rekomendowane nie spełniają oczekiwań danej firmy.

Facebook jest serwisem, przez który najczęściej poleca się pracę (80 proc.), potem jest Twitter z zaledwie 5 proc. i inne media społecznościowe – podkreśla Paśko.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmy badawcze Combine  przy wsparciu Sotrendera na zlecenie platformy LepszaPraca.pl, w mediach społecznościowych najczęściej poszukuje się osób na stanowiska o dużej rotacji m.in. sprzedawców, kierowców, barmanów i kelnerów, pracowników ochrony. Wiele jest też ofert dla pracowników marketingu i reklamy, co może wiązać się z dużą popularnością social media w tych branżach. W dalszej kolejności plasują się wakaty kierownicze, oferty zatrudnienia programistów oraz pracowników biurowych.

Jest duże pole do popisu, żeby stanowiska specjalistyczne zaistniały w mediach społecznościowych. Brakuje na razie do tego narzędzi, mam nadzieję, że ten problem właśnie rozwiążemy, aby przede wszystkim stanowiska specjalistyczne mogły być w łatwy sposób polecane w internecie mówi współtwórca platformy LepszaPraca.pl.

Jak podkreśla, potencjał mediów społecznościowych na rynku pracy wciąż nie jest w pełni wykorzystywany, przede wszystkim dlatego, że brakuje odpowiednich narzędzi.

Polecanie pracy w internecie to tak popularne zjawisko, że zostało określone mianem rekrutacji 3.0. Natomiast istnieje też ogromne pole do popisu dla rekrutacji 4.0, czyli rekrutacji polegającej na zlecaniu poszukiwania specjalistów poprzez media społecznościowe – mówi Paśko. – Nie ma obecnie narzędzi, które umożliwiałyby wykorzystanie siły mediów społecznościowych z automatu. Chodzi o to, żeby nie trzeba było ręcznie udostępniać tych ofert, tylko zastosować rozwiązanie systemowe.

Tym ma się zajmować platforma LepszaPraca.pl, skupiająca pracodawców, kandydatów i rekruterów. Za pośrednictwem platformy pracodawcy poinformują całą społeczność o poszukiwanym specjaliście, następnie wyznaczą nagrodę za polecenia, która zostanie wypłacona osobie, która poleci najlepszego pracownika. Jej twórcy przekonują, że pracodawcy zyskają miejsce, gdzie będą mogli się zaprezentować kandydatom, a poza tym zwiększą szansę na dotarcie do biernych kandydatów, czyli osób, które nie szukają pracy.

Previous Start-up CARE-ER
Next Jak przełożyć strategię sprzedaży na działanie zespołu?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji

Dla osób poszukujących zatrudnienia media społecznościowe stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich oczekiwania. Aby media społecznościowe spełniły swoje

Wiadomości 1Comments

Bezpieczeństwo finansowe twojej firmy zależy od Ciebie

Prewencja to nic innego jak właściwe zapobieganie zagrożeniom i usuwanie ich przyczyn na tyle wcześnie, by nie wpłynęły one w istotny sposób na bieżącą sytuację danego przedsiębiorstwa. Według danych Casus

Wiadomości 0 Comments

Artroskopia stawu kolanowego – ortopeda Wrocław

Artroskopia kolana lub czyszczenie stawów to technika stosowana do badania stawu w dziedzinie, jaką jest ortopeda Wrocław. Polega na wprowadzeniu kamery światłowodowej przez małe nacięcie w skórze, aby zobaczyć wnętrze

Wiadomości 1Comments

Szybka pożyczka na święta Bożego Narodzenia – zalety i wady

Wydatki na święta Bożego Narodzenia znacznie przewyższają przeciętne budżety rodzinne, zwłaszcza kiedy w planach są wizyty rodziny lub u rodziny, wyjazdy świąteczne i sylwestrowe, wyjątkowe prezenty, a nagle postanowi zepsuć

Wiadomości 1Comments

Firmy ubezpieczają się już nie tylko od zalania i powodzi

Rośnie zapotrzebowanie na ubezpieczenia majątkowe ze strony małych i średnich przedsiębiorstw. Standardowe polisy obejmują takie ryzyka jak powódź, ogień czy zalanie. Coraz częściej firmy sięgają jednak po wariant all risk, który

Wiadomości 0 Comments

Czym się kierować przy wyborze producenta wind przemysłowych dwusłupowych i czterosłupowych? Podpowiadamy

Zautomatyzowane lub bezobsługowe systemy transportu wewnętrznego powoli stają się standardem, również w mniejszych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Tego typu rozwiązania mają za zadanie przyspieszyć transport różnego rodzaju towarów, na przykład między magazynem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź