Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży
Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na całym świecie. Osłabiła wiele branż, w tym między innymi handel oraz usługi. Ze względu na liczne ograniczenia i utrudnienia, sklepy i placówki usługowe nie mogły w trakcie lockdownów normalnie funkcjonować. ZPPHiU prężnie działa i podejmuje rozmowy z rządem, aby ułatwić firmom z branży stanięcie na nogi. Przedstawiciele Związku już cieszą się z ogłoszonych właśnie zmian w ustawie covidowej.
Odpowiednie wsparcie i współpraca kluczem do sukcesu
Branża handlowo-usługowa była mocno narażona na duże straty spowodowane ograniczeniami w działalności. Przez długi czas zamknięte pozostawały galerie i centra handlowe, co znacznie utrudniało utrzymanie sprzedawcom przychodów na zadowalającym poziomie. Ten trudny czas mocno odbił się na kondycji finansowej wielu polskich firm z tej branży. Dużym problemem były między innymi koszty stałe związane z najmem powierzchni w galeriach, z której firmy i tak nie mogły korzystać z powodu konieczności zamknięcia sklepów na określony przez rząd czas. Ograniczone przychody w połączeniu z opłatami, które nie uległy w wielu przypadkach zmianie, spowodowały spore straty zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw handlowo-usługowych.
W tym czasie niezwykle istotna okazała się mobilizacja i wzajemne wsparcie, dlatego też założony został Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Jego głównym zadaniem było i jest reprezentowanie branży handlowo-usługowej w Polsce w trakcie rozmów z polskim rządem na temat rozwiązań rozwiązań, które pomogłyby polskim handlowcom przetrwać trudny czas pandemii bez konieczności redukcji etatów i innych poważnych cięć w budżecie. Ważnym dla organizacji faktem jest wprowadzenie w życie od 23.07.2021 noweli ustawy covidowej, która jest krokiem w kierunku zapewnienia równowagi w relacjach między udostępniającymi i korzystającymi z powierzchni w galeriach handlowych.
Działania, które mają pomóc przetrwać trudne czasy
Nie da się ukryć, że okres pandemii na całym świecie bardzo mocno uderzył w branżę handlowo-usługową. Dlatego działania przedstawicieli tego sektora są niezbędne, aby zarówno duże polskie firmy, jak i te zdecydowanie mniejsze, miały szansę utrzymać się i wrócić do normalnej działalności. W wielu przypadkach sytuacja była bardzo skomplikowana. Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe przez długi czas nie mogły świadczyć swoich usług w sposób komfortowy zarówno dla firm, jak i dla ich klientów, co poskutkowało ogromnymi spadkami sprzedaży.
Podejmowane przez ZPPHiU działania mają na celu wyrównanie pozycji poszkodowanych przez pandemię przedsiębiorstw oraz uregulowanie stosunków między najemcami powierzchni handlowych a przedstawicielami centrów sprzedażowych i galerii. Nierówność między wynajmującymi, a najemcami była widoczna od lat. Szczególnie nasiliła się w trakcie pandemii, gdy firmy handlowo-usługowe miały ograniczone możliwości negocjowania opłat za najem przestrzeni, z której i tak nie mogli korzystać ze względu na zamknięte galerie handlowe.
Może to Ci się spodoba
Szkolenia Compliance – dla kogo?
Compliance to pojęcie znane w biznesie od lat, jednak dziś pojawiające się coraz częściej, szczególnie w kontekście planowanych zmian w prawie dotyczącym odpowiedzialności podmiotów zbiorowych. Znaczenie tej dziedziny z całą
Zastosowanie metalowych szaf w przemyśle i edukacji
Solidne i funkcjonalne meble metalowe od lat znajdują zastosowanie w wielu instytucjach publicznych i zakładach pracy. Jednymi z najpopularniejszych przykładów ich wykorzystania w tego typu miejscach są szafy socjalne BHP
W 2021 roku tempo wzrostu polskiej gospodarki może spaść poniżej 3 proc
Spadek tempa wzrostu gospodarczego, pogorszenie w finansach publicznych i powrót do stagnacji w inwestycjach – taki scenariusz prognozują eksperci Europejskiego Kongresu Finansowego dla polskiej gospodarki do 2021 roku. Wśród głównych zagrożeń wymieniają pogorszenie koniunktury
Transakcje na kryptowalutach przestaną być anonimowe. Giełdy będą musiały udostępniać dane klientów
Nowe zalecenia Financial Action Task Force obligują giełdy kryptowalut do ujawniania danych swoich klientów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ani w jakim kształcie nowe regulacje zostaną wdrożone przez 37 państw należących do organizacji.
Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.
Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej
Zmieniają się potrzeby gości hotelowych
Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post