Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży
Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na całym świecie. Osłabiła wiele branż, w tym między innymi handel oraz usługi. Ze względu na liczne ograniczenia i utrudnienia, sklepy i placówki usługowe nie mogły w trakcie lockdownów normalnie funkcjonować. ZPPHiU prężnie działa i podejmuje rozmowy z rządem, aby ułatwić firmom z branży stanięcie na nogi. Przedstawiciele Związku już cieszą się z ogłoszonych właśnie zmian w ustawie covidowej.
Odpowiednie wsparcie i współpraca kluczem do sukcesu
Branża handlowo-usługowa była mocno narażona na duże straty spowodowane ograniczeniami w działalności. Przez długi czas zamknięte pozostawały galerie i centra handlowe, co znacznie utrudniało utrzymanie sprzedawcom przychodów na zadowalającym poziomie. Ten trudny czas mocno odbił się na kondycji finansowej wielu polskich firm z tej branży. Dużym problemem były między innymi koszty stałe związane z najmem powierzchni w galeriach, z której firmy i tak nie mogły korzystać z powodu konieczności zamknięcia sklepów na określony przez rząd czas. Ograniczone przychody w połączeniu z opłatami, które nie uległy w wielu przypadkach zmianie, spowodowały spore straty zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw handlowo-usługowych.
W tym czasie niezwykle istotna okazała się mobilizacja i wzajemne wsparcie, dlatego też założony został Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Jego głównym zadaniem było i jest reprezentowanie branży handlowo-usługowej w Polsce w trakcie rozmów z polskim rządem na temat rozwiązań rozwiązań, które pomogłyby polskim handlowcom przetrwać trudny czas pandemii bez konieczności redukcji etatów i innych poważnych cięć w budżecie. Ważnym dla organizacji faktem jest wprowadzenie w życie od 23.07.2021 noweli ustawy covidowej, która jest krokiem w kierunku zapewnienia równowagi w relacjach między udostępniającymi i korzystającymi z powierzchni w galeriach handlowych.
Działania, które mają pomóc przetrwać trudne czasy
Nie da się ukryć, że okres pandemii na całym świecie bardzo mocno uderzył w branżę handlowo-usługową. Dlatego działania przedstawicieli tego sektora są niezbędne, aby zarówno duże polskie firmy, jak i te zdecydowanie mniejsze, miały szansę utrzymać się i wrócić do normalnej działalności. W wielu przypadkach sytuacja była bardzo skomplikowana. Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe przez długi czas nie mogły świadczyć swoich usług w sposób komfortowy zarówno dla firm, jak i dla ich klientów, co poskutkowało ogromnymi spadkami sprzedaży.
Podejmowane przez ZPPHiU działania mają na celu wyrównanie pozycji poszkodowanych przez pandemię przedsiębiorstw oraz uregulowanie stosunków między najemcami powierzchni handlowych a przedstawicielami centrów sprzedażowych i galerii. Nierówność między wynajmującymi, a najemcami była widoczna od lat. Szczególnie nasiliła się w trakcie pandemii, gdy firmy handlowo-usługowe miały ograniczone możliwości negocjowania opłat za najem przestrzeni, z której i tak nie mogli korzystać ze względu na zamknięte galerie handlowe.
Może to Ci się spodoba
W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online
Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60 proc. nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9 proc. oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie
62 proc. polskich pracowników pozytywnie ocenia swoje kompetencje cyfrowe
W związku z pandemią COVID-19 w 2020 roku rozpoczęła się największa od czasów II wojny światowej transformacja umiejętności i kompetencji pożądanych na rynku pracy – wynika z raportu „Niedobór talentów” Manpower Group. Kompetencje cyfrowe
Rośnie liczba ofert pracy dla PR-owców. Przede wszystkim w branżach IT i nowych technologii
Pod względem liczby ofert pracy dla PR-owców 2016 rok był najlepszy od ośmiu lat – wynika z raportu PRoto.pl. Osób do obsługi public relations szukają przede wszystkim firmy z sektora technologicznego. W ubiegłym
Transport drobnicowy: rekordowe obroty i ich przyczyny
Polska branża logistyczna nie może ostatnimi czasy narzekać na brak zleceń i okazji do wykazania się – szczególnie jeżeli chodzi o transport drobnicowy. Ten sektor spedycji cieszy się ogromnym zainteresowaniem,
Ściana otwarta dyfuzyjnie – co to znaczy i dlaczego warto ją mieć?
Choć termin może brzmieć technicznie, jego znaczenie jest proste i niezwykle ważne: chodzi o zdolność przegrody do „oddychania” – czyli kontrolowanego odprowadzania pary wodnej z wnętrza domu na zewnątrz. Taka
Czym jest tzw. marketing treści?
Wartościowa treść jest w cenie – to właśnie na niej bazuje content marketing, czyli tak zwany marketing treści. Na czym dokładnie polega ta metoda promocji on-line i jak można ją
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post