Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży
Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na całym świecie. Osłabiła wiele branż, w tym między innymi handel oraz usługi. Ze względu na liczne ograniczenia i utrudnienia, sklepy i placówki usługowe nie mogły w trakcie lockdownów normalnie funkcjonować. ZPPHiU prężnie działa i podejmuje rozmowy z rządem, aby ułatwić firmom z branży stanięcie na nogi. Przedstawiciele Związku już cieszą się z ogłoszonych właśnie zmian w ustawie covidowej.
Odpowiednie wsparcie i współpraca kluczem do sukcesu
Branża handlowo-usługowa była mocno narażona na duże straty spowodowane ograniczeniami w działalności. Przez długi czas zamknięte pozostawały galerie i centra handlowe, co znacznie utrudniało utrzymanie sprzedawcom przychodów na zadowalającym poziomie. Ten trudny czas mocno odbił się na kondycji finansowej wielu polskich firm z tej branży. Dużym problemem były między innymi koszty stałe związane z najmem powierzchni w galeriach, z której firmy i tak nie mogły korzystać z powodu konieczności zamknięcia sklepów na określony przez rząd czas. Ograniczone przychody w połączeniu z opłatami, które nie uległy w wielu przypadkach zmianie, spowodowały spore straty zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw handlowo-usługowych.
W tym czasie niezwykle istotna okazała się mobilizacja i wzajemne wsparcie, dlatego też założony został Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Jego głównym zadaniem było i jest reprezentowanie branży handlowo-usługowej w Polsce w trakcie rozmów z polskim rządem na temat rozwiązań rozwiązań, które pomogłyby polskim handlowcom przetrwać trudny czas pandemii bez konieczności redukcji etatów i innych poważnych cięć w budżecie. Ważnym dla organizacji faktem jest wprowadzenie w życie od 23.07.2021 noweli ustawy covidowej, która jest krokiem w kierunku zapewnienia równowagi w relacjach między udostępniającymi i korzystającymi z powierzchni w galeriach handlowych.
Działania, które mają pomóc przetrwać trudne czasy
Nie da się ukryć, że okres pandemii na całym świecie bardzo mocno uderzył w branżę handlowo-usługową. Dlatego działania przedstawicieli tego sektora są niezbędne, aby zarówno duże polskie firmy, jak i te zdecydowanie mniejsze, miały szansę utrzymać się i wrócić do normalnej działalności. W wielu przypadkach sytuacja była bardzo skomplikowana. Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe przez długi czas nie mogły świadczyć swoich usług w sposób komfortowy zarówno dla firm, jak i dla ich klientów, co poskutkowało ogromnymi spadkami sprzedaży.
Podejmowane przez ZPPHiU działania mają na celu wyrównanie pozycji poszkodowanych przez pandemię przedsiębiorstw oraz uregulowanie stosunków między najemcami powierzchni handlowych a przedstawicielami centrów sprzedażowych i galerii. Nierówność między wynajmującymi, a najemcami była widoczna od lat. Szczególnie nasiliła się w trakcie pandemii, gdy firmy handlowo-usługowe miały ograniczone możliwości negocjowania opłat za najem przestrzeni, z której i tak nie mogli korzystać ze względu na zamknięte galerie handlowe.
Może to Ci się spodoba
80 proc. upraw ma być objętych ochroną dzięki dystrybucji ubezpieczeń przez Pocztę Polską
Jedynie 10 proc. rolników ubezpiecza swoje uprawy. Jeszcze mniej żywy inwentarz. Pomóc to zmienić mają ubezpieczenia Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych pod marką AGRO Ubezpieczenia. Państwowe dopłaty sięgają 65 proc. i można
Małe i średnie firmy gotowe na innowacje
Dla większości przedsiębiorstw internet jest czynnikiem, który uwalniania potencjał innowacyjności – wynika z raportu UPC Biznes i SW Research. W oparciu o nowoczesne platformy możliwy jest nie tylko szybki rozwój w kraju, lecz także ekspansja
Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie
Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych,
Wyposażenie dla fryzjerów – profesjonalna oferta
Usługi fryzjerskie cieszą się nieustanną popularnością i chyba nikogo nie powinno to zaskakiwać. W końcu korzystamy z usług fryzjerów regularnie i praktycznie nie ma możliwości, by tego uniknąć. Samodzielna stylizacja
Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej przyspiesza rozwój rynku sklepów budowlanych
Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki rozwój tego rynku to efekt m.in.
Program „Rodzina 500 plus” na celowniku cyberprzestępców
Start rządowego programu „Rodzina 500 plus” spowodował nasilenie ataków phishingowych, czyli prób wyłudzenia ważnych danych przez łudząco podobne do oryginalnych strony internetowe. Z danych CERT Orange Polska wynika, że między styczniem

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post