Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży

Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży

Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na całym świecie. Osłabiła wiele branż, w tym między innymi handel oraz usługi. Ze względu na liczne ograniczenia i utrudnienia, sklepy i placówki usługowe nie mogły w trakcie lockdownów normalnie funkcjonować. ZPPHiU prężnie działa i podejmuje rozmowy z rządem, aby ułatwić firmom z branży stanięcie na nogi. Przedstawiciele Związku już cieszą się z ogłoszonych właśnie zmian w ustawie covidowej.

Odpowiednie wsparcie i współpraca kluczem do sukcesu

Branża handlowo-usługowa była mocno narażona na duże straty spowodowane ograniczeniami w działalności. Przez długi czas zamknięte pozostawały galerie i centra handlowe, co znacznie utrudniało utrzymanie sprzedawcom przychodów na zadowalającym poziomie. Ten trudny czas mocno odbił się na kondycji finansowej wielu polskich firm z tej branży. Dużym problemem były między innymi koszty stałe związane z najmem powierzchni w galeriach, z której firmy i tak nie mogły korzystać z powodu konieczności zamknięcia sklepów na określony przez rząd czas. Ograniczone przychody w połączeniu z opłatami, które nie uległy w wielu przypadkach zmianie, spowodowały spore straty zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw handlowo-usługowych.

W tym czasie niezwykle istotna okazała się mobilizacja i wzajemne wsparcie, dlatego też założony został Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Jego głównym zadaniem było i jest reprezentowanie branży handlowo-usługowej w Polsce w trakcie rozmów z polskim rządem na temat rozwiązań rozwiązań, które pomogłyby polskim handlowcom przetrwać trudny czas pandemii bez konieczności redukcji etatów i innych poważnych cięć w budżecie. Ważnym dla organizacji faktem jest wprowadzenie w życie od 23.07.2021 noweli ustawy covidowej, która jest krokiem w kierunku zapewnienia równowagi w relacjach między udostępniającymi i korzystającymi z powierzchni w galeriach handlowych.

Działania, które mają pomóc przetrwać trudne czasy

Nie da się ukryć, że okres pandemii na całym świecie bardzo mocno uderzył w branżę handlowo-usługową. Dlatego działania przedstawicieli tego sektora są niezbędne, aby zarówno duże polskie firmy, jak i te zdecydowanie mniejsze, miały szansę utrzymać się i wrócić do normalnej działalności. W wielu przypadkach sytuacja była bardzo skomplikowana. Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe przez długi czas nie mogły świadczyć swoich usług w sposób komfortowy zarówno dla firm, jak i dla ich klientów, co poskutkowało ogromnymi spadkami sprzedaży.

Podejmowane przez ZPPHiU działania mają na celu wyrównanie pozycji poszkodowanych przez pandemię przedsiębiorstw oraz uregulowanie stosunków między najemcami powierzchni handlowych a przedstawicielami centrów sprzedażowych i galerii. Nierówność między wynajmującymi, a najemcami była widoczna od lat. Szczególnie nasiliła się w trakcie pandemii, gdy firmy handlowo-usługowe miały ograniczone możliwości negocjowania opłat za najem przestrzeni, z której i tak nie mogli korzystać ze względu na zamknięte galerie handlowe.

Previous Czy kartę kredytową można uzyskać przez internet?
Next Sklep internetowy - sposób na idealny biznes w zasięgu Twojej ręki

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele

Wiadomości 0 Comments

Firmy inwestują w rozbudowę działów IT

Ponad 70 proc. firm z listy Global 500 do końca 2017 roku będzie mieć zespoły do zarządzania transformacją cyfrową. To oznacza konieczność rozbudowy działów IT, poszerzenia ich zadań, a także inwestycji

Wiadomości 0 Comments

Rosnące dochody skłaniają Polaków do oszczędzania. 25 proc. odkłada z myślą o dzieciach

Coraz więcej Polaków regularnie oszczędza – odłożone pieniądze ma ok. 45 proc. społeczeństwa. Jak wynika z badań, zdecydowana większość gospodarstw domowych dysponuje środkami na zaspokojenie bieżących potrzeb. Ten odsetek znacząco wzrósł

Wiadomości 0 Comments

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów

Osoby 55+ są coraz bardziej aktywne w sieci. Chętniej korzystają z mediów społecznościowych, a już prawie co trzeci senior robi zakupy przez internet. Eksperci podkreślają, że aby zachęcić ich do e-zakupów, sklepy powinny

Wiadomości 0 Comments

Polacy niewiele odkładają na przyszłość. Zmienić mają to ulgi zapowiadane przez resort M. Morawieckiego

Tylko co trzeci Polak ma długofalowy plan finansowy, który obejmuje okres dłuższy niż 12 miesięcy. Jeszcze mniej osób odkłada z myślą o przyszłej emeryturze. Na tle państw OECD, odsetek osób oszczędzających w Polsce

Wiadomości 0 Comments

Branża medyczna przyszłością polskiego rynku pracy

W jakim kierunku się kształcić, aby znaleźć dla siebie miejsce na współczesnym rynku pracy? To pytanie, na które odpowiada sobie wielu z nas. Eksperci apelują, że coraz częściej poszukiwanymi fachowcami

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź