Reklamowe oklejanie samochodów
Dobra widoczność marki w przestrzeni społecznej to jeden z kluczowych czynników decydujących obecnie o skuteczności komunikacji marketingowej. Najtańszym i najprostszym sposobem na zaistnienie na tej płaszczyźnie jest reklama na aucie. Dzięki car wrappingowi można szybko zamienić auta flotowe w nośniki reklamy firmy. Zobacz, jakie możliwości oferuje oklejanie samochodów specjalną folią w marketingu.
Car wrapping
Oklejanie samochodów specjalną folią to dzisiaj bardzo popularne rozwiązanie zarówno wśród firm, jak i miłośników motoryzacji. Car wrapping to nie tylko zmiana koloru nadwozia, ochrona lakieru, ale także możliwość wykorzystania pojazdów flotowych w reklamie. Niezależnie jednak od celu oklejania aut folią, trzeba podkreślić, że jest to zdecydowanie tańsza opcja niż tradycyjne lakierowanie. Dzięki rozwojowi branży car wrappingu, zwiększyła się dostępność usług w tym zakresie, a co za tym idzie i ceny stały się przystępne. I tak na przykład oklejenie auta folią w celu zmiany koloru lakieru jest 2-3 krotnie tańsze niż malowanie w profesjonalnym warsztacie. Wynika to nie tylko z niższej ceny materiałów, ale także niższej pracochłonności. Średnio oklejenie auta folią trwa 3-5 dni (czas oklejenia zależy od wielkości pojazdu i stopnia skomplikowania budowy nadwozia – ilości załamań, przetłoczeń itp.), tyle, co samo przygotowanie auta do lakierowania, a gdzie jeszcze malowanie podkładem, lakierem, a potem suszenie. Trzeba także pamiętać, że lakier swoje właściwości osiągnie dopiero po jakimś czasie, a auto oklejone folią jest gotowe do boju zaraz po wyjeździe ze studia car wrapppingowego. A co najważniejsze efekt wizualny jest nie gorszy, a czasem nawet i lepszy. Wszystko zależy od jakości folii i aplikacji. Ponadto car wrapping w stosunku do lakierowania oferuje o wiele szersze możliwości. Folia może mieć dowolny kolor i fakturę.
Car wrapping w reklamie
Samochody od dawny wykorzystywane były, jako nośniki reklamy. Na początku logotypy marek były malowane na aucie, co było kosztownym przedsięwzięciem, no i nieodwracalnym. Wraz z rozwojem technologii produkcji foli i druku wielkoformatowego reklama zaczęła być naklejana na auta. Obecnie dzięki car wrappingowi firmy mają duże szersze możliwości reklamowego oklejania aut. Coraz częściej projekty reklam tworzone są przy pomocy technologii 3D i specjalnych aplikacji komputerowych. To pozwala na optymalne dopasowanie wielkości logotypów marki do wielkości i specyfiki nadwozia. Im lepsza ekspozycja reklamy na aucie, tym lepsza widoczność. Jak wskazują eksperci, przy dzisiejszych możliwościach technicznych w tym zakresie nie ma żadnych ograniczeń. Projekt reklamy może mieć dowolny kształt i kolor, a samą folię z nadrukowaną reklamą można przykleić praktycznie na każdy pojazd (auta osobowe, dostawcze, ciężarowe, TIR-y, także cysterny oraz różnego rodzaju pojazdy specjalnego przeznaczenia – dźwigi czy maszyny budowlane).
Korzyści dla firmy
Reklamowe oklejanie samochodów to usługa, dzięki której firmy mogą w szybki, prosty i tani sposób zamienić pojazdy flotowe w nośniki reklamy własnej firmy i dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców.
Reklamowy car wrapping to:
– najtańszy sposób na zaistnienie w przestrzeni miejskiej, przy tej formie reklamy jedynym kosztem dla firmy jest cena wydrukowania folii i jej aplikacji na auto. Firma nie musi płacić za nośniki (np. bilbordy), tymi są firmowe auta, których koszt użytkowania został już przecież uwzględniony w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.
– skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu oddziaływania i dotarcia do różnorodnych grup społecznych, auta firmowe przemierzają o każdej porze dnia i nocy różnymi drogami i ulicami, stoją w korkach i na parkingach, dzięki czemu widzą je nie tylko inni kierowcy, ale także przechodnie i użytkownicy komunikacji miejskiej. Praktycznie nie da się wyeliminować z pola wodzenia aut oklejonych reklamą, gdzie nie spojrzymy, tam jedzie jakiś bus z reklamą. Oczywiście pewne upowszechnienie tej formy reklamy powoduje, że aby się wyróżnić, trzeba postarać się o atrakcyjny projekt reklamy.
– trwałość reklamy, dobrze przyklejona folia, bez większych uszczerbków przetrwa nawet 10 lat. To istotny argument na płaszczyźnie estetyki i wymiernych korzyści finansowych.
– wysoka efektywność (całkowity koszt reklamy to jednorazowy wydatek związany z przygotowaniem projektu i naklejeniem foli, firma nie ponosi kosztów emisji, publikacji i odsłon w sieci).
– wyższa cena odsprzedaży, oklejanie reklamowe aut to proces odwracalny, po zakończeniu leasingu można folię usunąć bez uszczerbku dla oryginalnego lakieru i odsprzedać auto za wiele wyższą kwotę, niż miało to by miejsce w przypadku auta z namalowaną na stałe reklamą lub nietypową barwą lakieru. Przy car wrappingu bus po kilku latach eksploatacji w firmie może powrócić, przynajmniej pod względem wizualnym, do pierwotnego wyglądu – najczęściej do białego koloru. A taki sprzedać można znacznie szybciej i za wyższą cenę.
Podsumowanie
Przestrzeń miejska przepełniona jest reklamami, jednak z uwagi na dynamiczny charakter, samochody, jako mobilne nośniki reklamy charakteryzują się ponad przeciętną skutecznością. Oczywiście najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli uda nam się przyciągnąć uwagę, zainteresować odbiorcę ciekawym i atrakcyjnym wizualnie komunikatem. A taki może nam przygotować tylko profesjonalne studio car wrappingowe, które posiada bogate doświadczenie w tej kwestii.
Artykuł powstał we współpracy z:
Może to Ci się spodoba
Zmieniają się potrzeby gości hotelowych
Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej
Wypadki przy pracy i choroby zawodowe kosztują budżet państwa 20 mld rocznie
Co roku w Polsce w wypadkach przy pracy ginie 300 osób, a blisko 500 doznaje trwałego uszczerbku na zdrowiu. Na choroby zawodowe rocznie cierpi 2 tys. pracowników. Wiąże się to z osobistymi tragediami
Rodzaje akcji — w co warto inwestować w 2022 roku?
Wynikający z inflacji i spowolnienia gospodarczego kryzys skłania wiele przedsiębiorczych osób do zadania sobie pytania: w co warto inwestować w 2022 roku? Jedną z odpowiedzi jest inwestycja w akcje. Zanim
Bezrobocie na koniec roku będzie jednocyfrowe
Według Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej bezrobocie w marcu spadło do 10 proc. To najniższy odczyt za trzeci miesiąc roku od 1991 r., gdy wyniosło 7,1 proc. Eksperci uważają, że jeżeli
Co sprawia, że opakowania kartonowe są znacznie lepsze od tych plastikowych?
Każdego dnia stajemy się coraz bardziej świadomymi i odpowiedzialnymi producentami, a także konsumentami. W dzisiejszych czasach na szczęście nie liczą się już tylko i wyłącznie zyski, ale także moralne wartości
Czy warto inwestować w waluty?
Inwestowanie mimo, że wiąże się z pewnym ryzykiem to stale zyskuje na popularności. Już nawet dość młode osoby chcąc zabezpieczyć swoją przyszłość, zastanawiają się nad tym w co najlepiej zainwestować.


0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post