Reklamowe oklejanie samochodów
Dobra widoczność marki w przestrzeni społecznej to jeden z kluczowych czynników decydujących obecnie o skuteczności komunikacji marketingowej. Najtańszym i najprostszym sposobem na zaistnienie na tej płaszczyźnie jest reklama na aucie. Dzięki car wrappingowi można szybko zamienić auta flotowe w nośniki reklamy firmy. Zobacz, jakie możliwości oferuje oklejanie samochodów specjalną folią w marketingu.
Car wrapping
Oklejanie samochodów specjalną folią to dzisiaj bardzo popularne rozwiązanie zarówno wśród firm, jak i miłośników motoryzacji. Car wrapping to nie tylko zmiana koloru nadwozia, ochrona lakieru, ale także możliwość wykorzystania pojazdów flotowych w reklamie. Niezależnie jednak od celu oklejania aut folią, trzeba podkreślić, że jest to zdecydowanie tańsza opcja niż tradycyjne lakierowanie. Dzięki rozwojowi branży car wrappingu, zwiększyła się dostępność usług w tym zakresie, a co za tym idzie i ceny stały się przystępne. I tak na przykład oklejenie auta folią w celu zmiany koloru lakieru jest 2-3 krotnie tańsze niż malowanie w profesjonalnym warsztacie. Wynika to nie tylko z niższej ceny materiałów, ale także niższej pracochłonności. Średnio oklejenie auta folią trwa 3-5 dni (czas oklejenia zależy od wielkości pojazdu i stopnia skomplikowania budowy nadwozia – ilości załamań, przetłoczeń itp.), tyle, co samo przygotowanie auta do lakierowania, a gdzie jeszcze malowanie podkładem, lakierem, a potem suszenie. Trzeba także pamiętać, że lakier swoje właściwości osiągnie dopiero po jakimś czasie, a auto oklejone folią jest gotowe do boju zaraz po wyjeździe ze studia car wrapppingowego. A co najważniejsze efekt wizualny jest nie gorszy, a czasem nawet i lepszy. Wszystko zależy od jakości folii i aplikacji. Ponadto car wrapping w stosunku do lakierowania oferuje o wiele szersze możliwości. Folia może mieć dowolny kolor i fakturę.
Car wrapping w reklamie
Samochody od dawny wykorzystywane były, jako nośniki reklamy. Na początku logotypy marek były malowane na aucie, co było kosztownym przedsięwzięciem, no i nieodwracalnym. Wraz z rozwojem technologii produkcji foli i druku wielkoformatowego reklama zaczęła być naklejana na auta. Obecnie dzięki car wrappingowi firmy mają duże szersze możliwości reklamowego oklejania aut. Coraz częściej projekty reklam tworzone są przy pomocy technologii 3D i specjalnych aplikacji komputerowych. To pozwala na optymalne dopasowanie wielkości logotypów marki do wielkości i specyfiki nadwozia. Im lepsza ekspozycja reklamy na aucie, tym lepsza widoczność. Jak wskazują eksperci, przy dzisiejszych możliwościach technicznych w tym zakresie nie ma żadnych ograniczeń. Projekt reklamy może mieć dowolny kształt i kolor, a samą folię z nadrukowaną reklamą można przykleić praktycznie na każdy pojazd (auta osobowe, dostawcze, ciężarowe, TIR-y, także cysterny oraz różnego rodzaju pojazdy specjalnego przeznaczenia – dźwigi czy maszyny budowlane).
Korzyści dla firmy
Reklamowe oklejanie samochodów to usługa, dzięki której firmy mogą w szybki, prosty i tani sposób zamienić pojazdy flotowe w nośniki reklamy własnej firmy i dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców.
Reklamowy car wrapping to:
– najtańszy sposób na zaistnienie w przestrzeni miejskiej, przy tej formie reklamy jedynym kosztem dla firmy jest cena wydrukowania folii i jej aplikacji na auto. Firma nie musi płacić za nośniki (np. bilbordy), tymi są firmowe auta, których koszt użytkowania został już przecież uwzględniony w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.
– skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu oddziaływania i dotarcia do różnorodnych grup społecznych, auta firmowe przemierzają o każdej porze dnia i nocy różnymi drogami i ulicami, stoją w korkach i na parkingach, dzięki czemu widzą je nie tylko inni kierowcy, ale także przechodnie i użytkownicy komunikacji miejskiej. Praktycznie nie da się wyeliminować z pola wodzenia aut oklejonych reklamą, gdzie nie spojrzymy, tam jedzie jakiś bus z reklamą. Oczywiście pewne upowszechnienie tej formy reklamy powoduje, że aby się wyróżnić, trzeba postarać się o atrakcyjny projekt reklamy.
– trwałość reklamy, dobrze przyklejona folia, bez większych uszczerbków przetrwa nawet 10 lat. To istotny argument na płaszczyźnie estetyki i wymiernych korzyści finansowych.
– wysoka efektywność (całkowity koszt reklamy to jednorazowy wydatek związany z przygotowaniem projektu i naklejeniem foli, firma nie ponosi kosztów emisji, publikacji i odsłon w sieci).
– wyższa cena odsprzedaży, oklejanie reklamowe aut to proces odwracalny, po zakończeniu leasingu można folię usunąć bez uszczerbku dla oryginalnego lakieru i odsprzedać auto za wiele wyższą kwotę, niż miało to by miejsce w przypadku auta z namalowaną na stałe reklamą lub nietypową barwą lakieru. Przy car wrappingu bus po kilku latach eksploatacji w firmie może powrócić, przynajmniej pod względem wizualnym, do pierwotnego wyglądu – najczęściej do białego koloru. A taki sprzedać można znacznie szybciej i za wyższą cenę.
Podsumowanie
Przestrzeń miejska przepełniona jest reklamami, jednak z uwagi na dynamiczny charakter, samochody, jako mobilne nośniki reklamy charakteryzują się ponad przeciętną skutecznością. Oczywiście najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli uda nam się przyciągnąć uwagę, zainteresować odbiorcę ciekawym i atrakcyjnym wizualnie komunikatem. A taki może nam przygotować tylko profesjonalne studio car wrappingowe, które posiada bogate doświadczenie w tej kwestii.
Artykuł powstał we współpracy z:
Może to Ci się spodoba
Poznaj możliwości nowoczesnych wózków widłowych Kalmar
Potrzebujesz wózka widłowego, który poradzi sobie z naprawdę ciężkimi ładunkami? Jeśli tak, postaw na sprzęt prosto z Finlandii: wózki widłowe Kalmar. To sprzęt, którego maksymalny udźwig może wynieść nawet 16
Czym jest kontrakt menedżerski?
Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.
Kancelaria prawna – czym się zajmuje i czy warto z niej skorzystać?
Wiele osób próbuje samodzielnie rozwiązywać swoje problemy prawne. Warto jednak zastanowić się nad tym, czy nie skorzystać z usług kancelarii prawnej. Jakiego rodzaju sprawy pomoże rozwiązać kancelaria prawna? Nie ma takiego
Jak połączyć pracę z inwestowaniem na giełdzie?
Niezależnie czy jest to praca na etacie, czy prowadzimy swój własny biznes, wspinanie się na coraz wyższe szczeble kariery lub poszerzanie zakresu własnej działalności zabiera niezwykle duże pokłady czasu. Motywacją,
Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?
Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie
Planujesz zakup używanego wózka widłowego? Obejrzyj nasz ranking
Zdecydowałeś o modernizacji swojego zakładu produkcyjnego lub magazynu? Wymiana wózków widłowych to duże obciążenie dla firmowego budżetu, dlatego dziś przedstawiamy ranking najlepszych modeli z 3 różnych segmentów cenowych: wysokiego, średniego
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post