Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych od kwietnia 2013 roku

Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych od kwietnia 2013 roku

Od kwietnia bieżącego roku zostało wprowadzone nowe rozporządzanie dotyczące kas fiskalnych. Dotyczy ono sposobu prowadzenia ewidencji kas oraz warunków ich serwisowania.

Przed rozpoczęciem prowadzenia ewidencji, podatnik musi złożyć do odpowiedniego naczelnika urzędu skarbowego informację, że będzie ona prowadzona przy zastosowaniu kas.

W nowym rozporządzeniu zmianie ustąpiły zapisy dotyczące czasu raportowania. Oznacza to, że podatnik musi sporządzić raport miesięczny po zakończeniu sprzedaży w każdym miesiącu. Drobiazgowo doprecyzowano oraz zaprezentowano nowe rozporządzenie w obszarze sposobu prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas. Unormowane zostało, że ewidencji musi być poddana każda sprzedaż, również ta zwolniona od podatku, a także zaliczki. W przypadku wystąpienia uznanych reklamacji towarów lub usług oraz ich zwrotów – musi być prowadzona odrębna ewidencja. Kolejna regulacja mówi o tym, że ewidencji podlegają czynności wykonywane w ramach umowy zlecenia, pośrednictwa lub agencyjnej. Podatnik jest zobowiązany zamknąć wszystkie transakcje w przeciągu doby przed sporządzeniem fiskalnego raportu dobowego za dany dzień. Zapis ten dotyczy podatników, którzy w tym samym czasie dokonują kilka transakcję. Ponadto rozporządzenie zawiera normy prawne dotyczące tego, jakie elementy mają zawierać dokumenty fiskalne tj. paragon i raport dobowy.

Prowadzenie odrębnej ewidencji zgodnej z nowymi wymogami, podatnicy będą musieli wprowadzić w życie od 1 października 2013 roku.

Rozporządzenie porządkuje też dotychczasowe zapisy dotyczące serwisowania kas. Do producenta konkretnego rodzaju kasy należy prowadzenie serwisu głównego i dotyczącej go dokumentacji. Serwisem autoryzowanym jest przedsiębiorca, który w zakresie umowy, otrzymał zlecenie realizowania serwisu kas. Dokonywaniem odczytów, fiskalizacji oraz zamieszczaniem swoich danych identyfikacyjnych do książek kas, muszą zajmować się upoważnieni serwisanci. Zgodnie z regulacjami obowiązkowy przegląd techniczny kas powinien mieć miejsce nie rzadziej, niż co 2 lata. Rozporządzenie uszczegóławia również regulacje dotyczące obszaru obowiązkowego przeglądu technicznego, który dotyczy m.in. stanu wyświetlacza, obudowy kasy czy plomby.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak nie konstruować listu motywacyjnego?
Next Jaki podatek trzeba zapłacić od sprzedaży internetowej?

Może to Ci się spodoba

Podatki 0 Comments

Reforma administracji podatkowej ma zwiększyć ściągalność podatków

Przychody z podatków VAT i CIT są coraz niższe. W ubiegłym roku luka podatku od towarów i usług była szacowana na 53 mld zł, o 12 mld więcej niż rok wcześniej. Dzięki zmianom w organizacji

Zmiana prawa ukróciła wyłudzenia VAT w handlu smartfonami i tabletami

Odwrócony VAT sprawdził się w walce z procederem wyłudzeń podatku na smartfonach, tabletach czy konsolach. Budżet mógł zyskać na tym w ciągu roku ok. 500 mln zł – szacują eksperci ZIPSEE „Cyfrowa Polska”

Podatki 0 Comments

Co podlega limitom podatkowym w 2013 roku?

Przedsiębiorcy, którzy rozliczają się za pomocą ryczałtu lub księgi przychodów i rozchodów i w poprzednim roku przekroczyli określone limity przychodów w roku 2013 nie mają możliwości korzystania z niektórych ułatwień

Podatki 0 Comments

Wchodzi w życie ustawa o fundacji rodzinnej. Pod względem podatkowym jest to bardzo korzystne prawo

Po trzymiesięcznym vacatio legis 22 maja w polskim systemie prawnym zaczyna obowiązywać ustawa o fundacji rodzinnej. To znane w wielu krajach Zachodu rozwiązanie jest na gruncie polskim nowością. Jak zapewnia radca prawny Piotr

Podatki 0 Comments

Od 2018 roku przedsiębiorcy otrzymają indywidualne rachunki w ZUS

Od 1 stycznia 2018 roku obecne rachunki, na które płatnicy wpłacają składki na ubezpieczenia i fundusze w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, zostaną zamknięte. Prowadzący działalność gospodarczą otrzymają nowe, indywidualne numery rachunków składkowych (NRS),

Folia z z naniesionym pyłem tytoniowym nie podlega akcyzie?

Pytanie spółki, która zamierzała produkować folię z celulozy z naniesionym pyłem tytoniowym (folia zastępować miała bibułkę papierosową) o kwestię akcyzy w odniesieniu do sprzedaży tego produktu,  doczekało się dwóch interpretacji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź