Jak zorganizować loterię promocyjną?
Rosnąca konkurencja na rynku zmusza firmy do podejmowania dodatkowych działań, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta. Coraz częściej proponowane są więc pakiety promocyjne czy dodatkowe produkty dołączane do zakupów. Aby zyskać marce sympatyków i zbudować środowisko konsumenckie, podejmowanych jest szereg działań marketingowych. Jednym z nich jest loteria promocyjna.
Na czym polega loteria promocyjna?
Termin loterii promocyjnej określa Ustawa o grach hazardowych. Zgodnie z przestawioną w niej definicją, loterię promocyjną należy rozumieć jako grę, której charakter i przebieg nakreśla z góry przygotowany i przedstawiony uczestnikowi regulamin. Warunkiem przystąpienia do zabawy jest konieczność nabycia danego towaru lub skorzystanie z usługi firmy, która daną loterię organizuje. Nabywca bezpłatnie staje się uczestnikiem losowania, w którym dla zwycięzcy przewidziano określoną nagrodę ufundowaną przez organizatora. Stanowić ją może konkretny przedmiot (produkt), jak również możliwość bezpłatnego skorzystania z usługi. Prawo dopuszcza do udziału w loterii również osoby niepełnoletnie.
Co wziąć pod uwagę przy organizowaniu?
Loteria promocyjna organizowana jest w celu wzrostu świadomości marki, jak też poprawy efektów sprzedażowych. Aby za jej pomocą osiągnąć realne korzyści, należy zawsze dokładnie ją zaplanować – podobnie jak to ma miejsce w przypadku profesjonalnej kampanii marketingowej.
Prace organizacyjne należy rozpocząć od określenia grupy docelowej – wieku, zainteresowań, oczekiwań jej członków. Im więcej parametrów zostanie uwzględnionych, tym bardziej szczegółowa powstanie charakterystyka. A to z kolei znacznie ułatwi organizację loterii promocyjnej, w szczególności dobór odpowiednich nagród. Zupełnie inne kategorie nagród powinny znaleźć się w loterii dla dzieci, aniżeli dla dorosłych. Przykładowo, jeśli sprzedajemy czekoladki dla dzieci, a dodatkowo ustalimy, że grupę docelową stanowią dzieci do lat dziesięciu, wówczas idealną nagrodą jest zabawka (jak figurka bohatera z bajki czy filmu).
W przypadku tak dobranych nagród można przypuszczać, że rodzice pod wpływem dzieci dokonają zakupu czekoladek – nie tylko ze względu na ich smak czy cenę, ale też możliwość wygrania nagrody. Analogicznie będzie przebiegać organizowanie loterii promocyjnej, której uczestnikami będą osoby dorosłe. Inna jednak będzie kategoria nagród, interesującymi przedmiotami mogą być iPod czy aparat fotograficzny. Podstawą efektywnej loterii jest więc planowanie – określenie potrzeb grupy docelowej i dostosowanie do niej kategorii nagród.
Jakie prawne aspekty mieć na uwadze?
Zgodnie z przepisami prawa, organizacja loterii promocyjnej musi być poprzedzona zezwoleniem wydanym przez Izbę Celną. Wnioski należy kierować do dyrektora jednostki, na terenie której loteria będzie się odbywać. O zgodę na rozpoczęcie gry losowej mogą się ubiegać osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Podstawą uzyskania zgody jest udokumentowanie legalności źródeł pochodzenia kapitału.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Motvation Direct www.motivationdirect.pl
Może to Ci się spodoba
Kolumny głośnikowe High-End Rubicon
Osoby, którym szczególnie zależy na tym, aby jakość odtwarzanego dźwięku była naprawdę bardzo wysoka, świetnie wiedzą, że ogromny wpływ na to mają kolumny głośnikowe. Wybranie odpowiednich kolumn nie jest zadaniem
Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?
Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub
Jakie były prawdziwe relacje między Jeffreyem Epsteinem a Billem Gatesem?
Jak młody neurobiolog stał się łącznikiem między współzałożycielem Microsoftu a finansistą pedofilem. Jak świat już wie, jednym z bardziej zaskakujących nazwisk, które pojawiły się wokół Jeffreya Epsteina, jest współzałożyciel Microsoftu
Logo FSC to przykład jak zyskać większe zaufanie klientów
Coraz więcej klientów wybierając firmę do współpracy albo sklep, szczególnie internetowy, zwraca uwagę nie tylko na cenę danej usług czy produktu, ale również inne elementy. W przypadku sklepu ważna jest
Firmy pożyczkowe – na co zwrócić uwagę w 5 krokach
Wiarygodność firmy Nie tylko banki udzielają pożyczek, na chwilę obecną działa kilkadziesiąt instytucji pozabankowych, które mocno konkurują ze sobą na rynku. Od banków wyróżnia ich fakt, iż nie podlegają prawu
Mistrzowski kredyt gotówkowy – sposoby zawarcia umowy
Mistrzowski kredyt gotówkowy oferowany przez Santander Consumer Bank harmonijnie łączy wszystkie cechy kredytu idealnego. Co go wyróżnia? Jak o niego wnioskować i jak za-wrzeć umowę z bankiem? Podpowiadamy. Współcześni konsumenci
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post