Jak zorganizować loterię promocyjną?

Jak zorganizować loterię promocyjną?

Rosnąca konkurencja na rynku zmusza firmy do podejmowania dodatkowych działań, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta. Coraz częściej proponowane są więc pakiety promocyjne czy dodatkowe produkty dołączane do zakupów. Aby zyskać marce sympatyków i zbudować środowisko konsumenckie, podejmowanych jest szereg działań marketingowych. Jednym z nich jest loteria promocyjna.

Na czym polega loteria promocyjna?

Termin loterii promocyjnej określa Ustawa o grach hazardowych. Zgodnie z przestawioną w niej definicją, loterię promocyjną należy rozumieć jako grę, której charakter i przebieg nakreśla z góry przygotowany i przedstawiony uczestnikowi regulamin. Warunkiem przystąpienia do zabawy jest konieczność nabycia danego towaru lub skorzystanie z usługi firmy, która daną loterię organizuje. Nabywca bezpłatnie staje się uczestnikiem losowania, w którym dla zwycięzcy przewidziano określoną nagrodę ufundowaną przez organizatora. Stanowić ją może konkretny przedmiot (produkt), jak również możliwość bezpłatnego skorzystania z usługi. Prawo dopuszcza do udziału w loterii również osoby niepełnoletnie.

Co wziąć pod uwagę przy organizowaniu?

Loteria promocyjna organizowana jest w celu wzrostu świadomości marki, jak też poprawy efektów sprzedażowych. Aby za jej pomocą osiągnąć realne korzyści, należy zawsze dokładnie ją zaplanować – podobnie jak to ma miejsce w przypadku profesjonalnej kampanii marketingowej.

Prace organizacyjne należy rozpocząć od określenia grupy docelowej – wieku, zainteresowań, oczekiwań jej członków. Im więcej parametrów zostanie uwzględnionych, tym bardziej szczegółowa powstanie charakterystyka. A to z kolei znacznie ułatwi organizację loterii promocyjnej, w szczególności dobór odpowiednich nagród. Zupełnie inne kategorie nagród powinny znaleźć się w loterii dla dzieci, aniżeli dla dorosłych. Przykładowo, jeśli sprzedajemy czekoladki dla dzieci, a dodatkowo ustalimy, że grupę docelową stanowią dzieci do lat dziesięciu, wówczas idealną nagrodą jest zabawka (jak figurka bohatera z bajki czy filmu).

W przypadku tak dobranych nagród można przypuszczać, że rodzice pod wpływem dzieci dokonają zakupu czekoladek – nie tylko ze względu na ich smak czy cenę, ale też możliwość wygrania nagrody. Analogicznie będzie przebiegać organizowanie loterii promocyjnej, której uczestnikami będą osoby dorosłe. Inna jednak będzie kategoria nagród, interesującymi przedmiotami mogą być iPod czy aparat fotograficzny. Podstawą efektywnej loterii jest więc planowanie – określenie potrzeb grupy docelowej i dostosowanie do niej kategorii nagród.

Jakie prawne aspekty mieć na uwadze?

Zgodnie z przepisami prawa, organizacja loterii promocyjnej musi być poprzedzona zezwoleniem wydanym przez Izbę Celną. Wnioski należy kierować do dyrektora jednostki, na terenie której loteria będzie się odbywać. O zgodę na rozpoczęcie gry losowej mogą się ubiegać osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Podstawą uzyskania zgody jest udokumentowanie legalności źródeł pochodzenia kapitału.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Motvation Direct www.motivationdirect.pl

Previous Startuje bogaty program dla pośredników z branży finansowej – Sales+
Next Gdzie na konferencje w centrum wielkich miast?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Branża meblarska rośnie w siłę. Polskie meble cenione na rynkach europejskich

Dobra sytuacja branży meblarskiej. Rośnie produkcja i eksport. Szacuje się, że w skali roku branża urośnie o ok. 13 proc., a eksport przekroczy 9 mld euro. Najważniejsze dla polskich producentów są kierunki europejskie, przede

Wiadomości 0 Comments

Spada widoczność reklam w polskim internecie

Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że

Wiadomości 0 Comments

Jak firmy mogą dbać o ekologię?

Ostatnio wzrosło zainteresowanie kwestią ekologii i ochroną środowiska. Zwykle tematem interesują się osoby prywatne, które na własną rękę walczą o poprawienie stanu przyrody. Zauważyć można jednak prawidłowość, która pokazuje, że

Wiadomości 4 komentarze

Coraz więcej nowych mieszkań

Według danych opublikowanych przez GUS, statystyki dotyczące pierwotnego rynku mieszkaniowego stale rosną. Jak się okazuje, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku 2015 nastąpił regularny rozkwit w tym segmencie i póki

Wiadomości 0 Comments

Gdzie kupić złoto?

W ostatnich latach można zauważyć, że coraz więcej osób w Polsce zastanawia się nad tym jak można w mądry sposób zainwestować pieniądze. Możliwości jest rzeczywiście sporo, jednak tylko nieliczne formy

Wiadomości 0 Comments

Bezcłowy handel między UE a Kanadą coraz bliżej. Umowa CETA budzi dużo nadziei, ale i wątpliwości

Zniesienie 98 proc. ceł w celu pobudzenia handlu i wprowadzenie zachęty do inwestycji – to jedne z założeń umowy o wolnym handlu między UE a Kanadą (CETA). Do ostatecznego podpisania dokumentu może dojść pod

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź