Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na to zdecydować?

Przede wszystkim należy powiedzieć, że amortyzacja jednorazowa dokonywana jest od sumy początkowej środków trwałych (brane są pod uwagę pojazdy osobowe, które wprowadzono do firmy w konkretnym roku podatkowym).

Dodatkowo odpisy nie mogą być wykonywane w nieskończoność. Górna granica to 100 tys. euro (wcześniej o połowę mniej). Odpisy powinny być dokonywane najwcześniej w miesiącu wprowadzenia środków trwałych do przedsiębiorstwa.

Od samego przedsiębiorcy zależy, jaki miesiąc uzna za najlepszy na wykonanie amortyzacji. Sam może podjąć decyzję, jednak musi pamiętać, żeby rok zgadzał się z ogólnie przyjętym ustaleniami.

Amortyzacją jednorazową zainteresowane są przede wszystkim mniejsze firmy, które odpisów dokonują sporadycznie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Karta podatkowa także dla gospodarstw rolnych?
Next Zbycie praw autorskich a podatek

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Jaki wpływ mają wahania kursowe na stawki amortyzacji?

Polscy biznesmeni niejednokrotnie sprowadzają sprzęty do swoich zakładów pracy z zagranicy. Chcąc ująć je w kosztach amortyzacji bezwzględnie muszą ustalić ich wartość w polskiej walucie. Nieodłącznym krokiem podczas przeliczania monet

Koszty 0 Comments

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych

Koszty 0 Comments

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce

Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu

Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też

Mała firma 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź