Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do kosztów firmowych?

Za koszty uzyskania przychodu uważa się wydatki, które miały bezpośredni wpływ na poprawienie jakości lub zwiększenie obrotów. I tak właśnie należy potraktować działania promocyjne, ponieważ mają na celu dotarcie do nowych grup docelowych, zainteresowanie nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Jednak w aktualnej ustawie są dwa rodzaje kosztów uzyskania przychodu: bezpośrednie i pośrednie. Pierwsza grupa dotyczy wydatków bezdyskusyjnie związanych z generowaniem zysków. Natomiast druga to wydatki związane z targami, billboardami i innymi działaniami reklamowymi, które są mniej inwazyjne.

Warto na zakończenie powiedzieć, że wydatki należy wpisać w koszty w momencie, kiedy miały miejsce, tzn. w chwili opłacenia usług reklamowych. Nie można czekać na wpis, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Konieczna jest bieżąca rejestracja kosztów uzyskania przychodu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o stratach podatkowych
Next Dla kogo zasiłek wyrównawczy?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu

Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej

Koszty 0 Comments

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych

Koszty 1Comments

Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?

Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe. Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma

Obiad z kontrahentem może być kosztem uzyskania przychodu

Dla przedsiębiorcy równie ważne jak osiągnięcie jak najwyższych przychodów jest umniejszenie tych przychodów o jak największą wartość kosztów ich uzyskania. Dzieje się tak dlatego, że koszty uzyskania przychodu mogą znacznie

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

Koszty 0 Comments

Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź