Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce naszego zatrudnienia znajduje się w domu, warto wykorzystać to, aby obniżyć osiągany przychód o koszty z tym związane.

Pierwszym warunkiem jest wyznaczenie powierzchni pomieszczenia, jaką zamiarujemy przeznaczyć na działalność gospodarczą. Kolejnym działaniem jest napisanie oświadczenia, w którym powiadomimy, że siedziba firmy mieści się w miejscu naszego stałego pobytu i jego pewna część jest przeznaczona na biuro. W okolicznościach, gdy osoba prowadząca firmę jest właścicielem lokalu, istnieje możliwość wprowadzenia jego części do ewidencji środków trwałych oraz dokonania amortyzacji. Gdy mniej niż 50% powierzchni mieszania jest przeznaczona na firmę, stawka amortyzacji w rocznie wynosi 1,5 proc.

Następnie zgłaszamy do właściwego organu podatkowego oświadczenie mówiące o tym, że siedziba naszej firmy znajduje się w miejscu zamieszkania, zatem część wydatków z nim związana będzie kosztem podatkowym z naszej działalności gospodarczej. Co więcej, fakt przeznaczenia części naszego miejsca zamieszkania pod siedzibę firmy należy również zgłosić do Urzędu Miasta, ponieważ z tego tytułu będziemy płacić wyższy podatek od nieruchomości.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy należy składać sprawozdania?
Next Jak zamortyzować samochód wniesiony do kapitału spółki?

Może to Ci się spodoba

Podatki 0 Comments

Włączenie mieszkania do majątku firmy – korzyści i ryzyko

Wizja zwiększenia kosztów firmy o amortyzację mieszkania i wydatki na media jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność prowadzą we własnych czterech ścianach. Ale czy wszystko złoto, co się

Koszty 0 Comments

Ceny rosną coraz szybciej, głównie przez drożejącą żywność

Choć latem zazwyczaj ceny rosły wolniej niż zimą, zwłaszcza ceny żywności, w tym roku inflacja nie odpuszcza, a najmocniej drożeją właśnie podstawowe produkty spożywcze. Ekonomiści spodziewają się również wzrostu cen paliw ze

Koszty 0 Comments

Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

Koszty 0 Comments

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na

Koszty 0 Comments

Jak obliczyć listę płac?

Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź