Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?
Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce naszego zatrudnienia znajduje się w domu, warto wykorzystać to, aby obniżyć osiągany przychód o koszty z tym związane.
Pierwszym warunkiem jest wyznaczenie powierzchni pomieszczenia, jaką zamiarujemy przeznaczyć na działalność gospodarczą. Kolejnym działaniem jest napisanie oświadczenia, w którym powiadomimy, że siedziba firmy mieści się w miejscu naszego stałego pobytu i jego pewna część jest przeznaczona na biuro. W okolicznościach, gdy osoba prowadząca firmę jest właścicielem lokalu, istnieje możliwość wprowadzenia jego części do ewidencji środków trwałych oraz dokonania amortyzacji. Gdy mniej niż 50% powierzchni mieszania jest przeznaczona na firmę, stawka amortyzacji w rocznie wynosi 1,5 proc.
Następnie zgłaszamy do właściwego organu podatkowego oświadczenie mówiące o tym, że siedziba naszej firmy znajduje się w miejscu zamieszkania, zatem część wydatków z nim związana będzie kosztem podatkowym z naszej działalności gospodarczej. Co więcej, fakt przeznaczenia części naszego miejsca zamieszkania pod siedzibę firmy należy również zgłosić do Urzędu Miasta, ponieważ z tego tytułu będziemy płacić wyższy podatek od nieruchomości.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak obliczyć listę płac?
Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie
Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu
Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też
Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?
Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.
Jaki wpływ mają wahania kursowe na stawki amortyzacji?
Polscy biznesmeni niejednokrotnie sprowadzają sprzęty do swoich zakładów pracy z zagranicy. Chcąc ująć je w kosztach amortyzacji bezwzględnie muszą ustalić ich wartość w polskiej walucie. Nieodłącznym krokiem podczas przeliczania monet
Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?
Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub
Obiad w restauracji nie jest kosztem uzyskania przychodów
Spółka w ramach zdobycia klientów organizuje zebranie w restauracji aby porozmawiania na temat kwestii finansowych. Wydatki na poczęstunek ponosi organizator spotkania, czyli firma, która wpisuje do ewidencji wszystkie wydatki. Posiłek

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post