Czego dotyczą koszty reprezentacji?
Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm. Jakie modyfikacje w przepisach o reprezentacji?
Do tej pory wiele niepewności wzbudzało wrzucanie do kosztów m.in. obiadów biznesowych czy imprez służbowych z alkoholem. Sąd stwierdził, że każda decyzja musi być analizowana indywidualnie i nie można we własnym zakresie rozliczać wielu wydatków.
Po modyfikacjach ustanowiono inną klasyfikację reprezentacji. Zaczęła być traktowana jako działanie w imieniu firmy, w celu reklamowania marki, podejmowania ważnych osób oraz klientów. Dlatego też wszystkie koszty przeznaczane na gastronomię, żywność, napoje (również alkoholowe) można spokojnie odpisać od podatku.
Trzeba zwrócić uwagę, że wszystkie zakupy reprezentacyjne mogą zostać wykorzystane w różnych sytuacjach. Głównie w czasie spotkań z partnerami biznesowymi, rozmów kwalifikacyjnych czy obiadów służbowych.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?
Zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca powinien notować i księgować koszty uzyskania przychodu. Jest to ustawowa czynność każdego właściciela firmy i powinna być przestrzegana. Należy jednak wcześniej wyjaśnić: czym w
Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?
Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania
Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?
Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych
Jak reklamę wliczyć do kosztów?
Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do
Czy mandat można wliczyć do kosztów firmowych?
Mandaty karne przyznawane są w związku z przestępstwami lub łamaniem prawa o bardzo szerokiej charakterystyce. Najczęściej jednak policja kara nieprzepisową jazdę kierowców i innych uczestników ruchu. Czy mandat może zostać
Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?
Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post