Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm. Jakie modyfikacje w przepisach o reprezentacji?

Do tej pory wiele niepewności wzbudzało wrzucanie do kosztów m.in. obiadów biznesowych czy imprez służbowych z alkoholem. Sąd stwierdził, że każda decyzja musi być analizowana indywidualnie i nie można we własnym zakresie rozliczać wielu wydatków.

Po modyfikacjach ustanowiono inną klasyfikację reprezentacji. Zaczęła być traktowana jako działanie w imieniu firmy, w celu reklamowania marki, podejmowania ważnych osób oraz klientów. Dlatego też wszystkie koszty przeznaczane na gastronomię, żywność, napoje (również alkoholowe) można spokojnie odpisać od podatku.

Trzeba zwrócić uwagę, że wszystkie zakupy reprezentacyjne mogą zostać wykorzystane w różnych sytuacjach. Głównie w czasie spotkań z partnerami biznesowymi, rozmów kwalifikacyjnych czy obiadów służbowych.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jakie nowości w metodzie kasowej?
Next Jak długo powinny być przechowywane dokumenty księgowe?

Może to Ci się spodoba

Podatki 6 komentarzy

Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu

Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też

Koszty 0 Comments

Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w

Koszty 0 Comments

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 0 Comments

Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź