Social media coraz ważniejsze dla kampanii społecznych

Monitoring mediów przestaje być narzędziem wykorzystywanym wyłącznie w marketingu i działaniach PR-owych. W biznesie może posłużyć do rozwijania działalności, prognozowania rynkowych trendów i wspomagania obsługi klienta. Coraz częściej monitoring wykorzystują też fundacje i organizacje pożytku publicznego, które mogą dzięki niemu zwiększać zasięg swoich akcji, szukać wolontariuszy czy rozwiązywać problemy społeczne.

– Monitoring mediów służy najczęściej do mierzenia efektywności działań PR albo zarządzania komunikacją podczas kryzysów wizerunkowych. To narzędzie może mieć jednak inne zastosowania. Przykładowo z monitoringu mediów społecznościowych mogą skutecznie korzystać fundacje, aby zwiększać zasięg kampanii społecznych. Dzięki temu narzędziu mogą precyzyjnie trafiać z przekazem do osób, które są nim zainteresowane – mówi agencji Newseria Biznes Magdalena Pawłowska z Instytutu Monitorowania Mediów.

Z monitoringu mediów korzystają na ogół firmy i przedsiębiorstwa, które chcą na bieżąco śledzić wyniki podejmowanych działań PR-owych i marketingowych. Analiza informacji, które pojawiają się w social mediach, blogosferze, na portalach, w prasie, radiu czy telewizji, pozwala zbadać, jak postrzegana jest marka. Firma może natychmiastowo zareagować na wpis niezadowolonego klienta albo prognozować rynkowe trendy na podstawie analizy publikowanych informacji. Dlatego najczęściej monitoring jest narzędziem, które wspiera działy marketingu, PR-u, badań rynkowych lub obsługi klienta.

Magdalena Pawłowska zwraca uwagę na to, że to narzędzie ma zastosowanie nie tylko w biznesie. Z powodzeniem sprawdza się też w kampaniach społecznych. Fundacje i organizacje pożytku publicznego wykorzystują monitoring, żeby zwiększać zasięg akcji i precyzyjnie targetować swój przekaz.

 Dobrym przykładem jest też wyszukiwanie potencjalnych wolontariuszy albo osób chętnych, żeby wziąć udział w danej akcji społecznej. Organizacje zajmujące się krwiodawstwem coraz częściej wykorzystują Facebooka, Twittera i Instagram do poszukiwania dawców krwi dla potrzebujących osób. Tylko w lipcu opublikowano na ten temat 1,5 tys. postów w mediach społecznościowych. W tym przypadku ważne jest, aby fundacje szybko reagowały na wszelkie sygnały docierające od internautów i odpowiadały na ich pytania dotyczące np. tego, jak się przygotować i gdzie oddać krew – mówi Magdalena Pawłowska.

Jak podkreśla, monitoring jest też użyteczny jako narzędzie wspierające pracę publicznych instytucji. Przykładowo facebookowe profile na bieżąco sprawdza ZUS. Na początku tego roku zakład odmówił wypłaty zasiłku macierzyńskiego kobiecie, która miała wśród znajomych na portalu swojego nowego szefa, co wzbudziło podejrzenia o fikcyjnym zatrudnieniu.

Ministerstwo Zdrowia w połowie lipca ogłosiło natomiast konkurs dotyczący przeglądu mediów w zakresie zaburzeń psychicznych i samobójstw. Taki monitoring ma pomóc w walce z nieprawidłowymi i krzywdzącymi chore osoby sformułowaniami, które upowszechniły się we wszystkich rodzajach mediów, w szczególności w mediach społecznościowych.

 Idąc tym tropem, monitoring social mediów można potraktować również jako narzędzie prewencji, pozwalające na bieżąco reagować na niepokojące wpisy i zapobiegać samobójstwom. Takie rozwiązania opracował m.in. Instagram, tworząc narzędzie zwracające uwagę specjalistów na niepokojące słowa i hasztagi stosowane przez użytkowników – mówi ekspertka IMM.

Previous Dzięki audytowi energetycznemu firmy mogą zaoszczędzić 10 proc. kosztów energii
Next Koncerny chcą wspierać polskie firmy. Szukają innowacyjnych rozwiązań

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Ranking funduszy inwestycyjnych – grudzień 2014

W grudniowym Rankingu funduszy inwestycyjnych Analiz Online, łączącym zarówno zysk, jak i ryzyko, oceniliśmy w horyzoncie rocznym w sumie 282 fundusze, spośród których 216 ma na tyle długą historię, że

Wiadomości

Ile musimy mieć na mieszkanie w Warszawie

Na Białołęce zamieszkamy na swoim za 6 tys. zł za metr, a za mieszkanie od dewelopera na Mokotowie zapłacimy ponad 8,5 tys. zł/ m kw. Kwota, jaką nabywcy mieszkań w

Wiadomości 0 Comments

Od czego zacząć inwestowanie?

Fundusze inwestycyjne, akcje, instrumenty dłużne czy może surowce – zastanawiasz się, która z tych form inwestycji będzie dla Ciebie odpowiednia? Zanim wybierzesz jedną z nich, musisz zadbać o zdobycie podstawowej

Wiadomości 0 Comments

Nieuczciwej konkurencji mówimy stanowcze „nie”!

Z początkiem tego miesiąca działalność rozpoczęło Stowarzyszenie FAIR MARKET INSTITUTE. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich przedsiębiorców zainteresowanych ograniczeniem nieuczciwych praktyk gospodarczych. Aktywność FAIR MARKET INSTITUTE będzie skupiała się

Wiadomości 0 Comments

Materiały z recyklingu, o których musisz wiedzieć więcej

Nikt nie ma już chyba dziś wątpliwości, że recykling odpadów nie tylko ma sens, ale faktycznie zmienia świat, w którym żyjemy i ma niebagatelny wpływ na to, w jakiej rzeczywistości

Wiadomości 0 Comments

Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) napędza rozwój rynku komputerowego. To jeden z najważniejszych trendów tego roku, który w przyszłości będzie wykorzystywany nie tylko w gamingu, lecz także w medycynie, turystyce czy edukacji – prognozuje Intel, który

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź