Zarządzanie wynajmem – jak zacząć wynajem krótkoterminowy? 5 najważniejszych kwestii przed uruchomieniem STR

Zarządzanie wynajmem – jak zacząć wynajem krótkoterminowy? 5 najważniejszych kwestii przed uruchomieniem STR

Coraz więcej osób nabywa nieruchomości, traktując je jako inwestycję długoterminową lub źródło szybkiego zarobku. W tym drugim wypadku jedną z form działalności jest wynajem krótkoterminowy mieszkań. Jak przygotować się do jego prowadzenia?

Na początek przypomnijmy, że wynajem krótkoterminowy to wynajem komercyjny dla gości zamieszkujących przez krótki czas nieruchomość, która nie jest wykorzystywana jako główne miejsce zamieszkania. Może to być najem na doby – w systemie przypominającym pobyt w hotelu, noc lub kilka nocy, a czasem nawet kilka tygodni. Jeżeli chodzi o rodzaj lokatorów, są to osoby prywatne lub firmy. Wynajmować można całość mieszkania lub wydzielone pomieszczenia.

Jest to bardzo dochodowy biznes, ale wymaga odpowiednich przygotowań. Sprawdźmy, o co należy zadbać, zanim rozkręcimy tę działalność.

Kwestie prawne

Jeżeli najem krótkoterminowy ma być stałym źródłem – lub jednym ze źródeł – naszego dochodu, musimy zarejestrować działalność gospodarczą. Trzeba też zorientować się, jak wyglądają rozwiązania prawne dotyczące nieruchomości (status, własność, przeznaczenie, itd.), a także najmu, meldunku i tym podobnych spraw. W tym celu konieczne będą wizyty w urzędach.

Kwestie administracyjne

Jeżeli wynajmujemy mieszkanie (lub jego część) własnościowe, przynależące do wspólnoty mieszkaniowej, należy określić i podać klientom informacje związane ze sprawami administracyjnymi. Chodzi o takie kwestie, jak na przykład firma sprzątająca i jakość świadczonych przez nią usług.

Przygotowanie nieruchomości

Oczywiście obiekt, który zamierzamy wynajmować turystom, musi być w odpowiednim stanie. Dlatego, jeśli to konieczne, przed wystawieniem oferty trzeba przeprowadzić remont, a przynajmniej wymagane naprawy, dezynfekcję, dezynsekcję oraz deratyzację. Goście muszą się przecież czuć dobrze i bezpiecznie w każdym pomieszczeniu, pobytu nie mogą im uprzykrzać awarie ani inne niedogodności. Nieruchomość powinna być też odpowiednio zadbana oraz atrakcyjna pod kątem wizualnym, zapachowym i higienicznym. Koniecznie trzeba ją wyposażyć w niezbędne meble, sprzęty, przybory, pościel i inne akcesoria. Wiele rzeczy turyści przywożą ze sobą, ale nie wszystko. Oczywiście to, co znajduje się na terenie obiektu, powinno być wymienione w ofercie.

Zdjęcia i oferta

Bardzo ważne elementy. Zdecydowana większość turystów wybiera mieszkanie do wynajmu krótkoterminowego na podstawie zdjęć, dlatego ich odpowiednie sporządzenie decyduje o sukcesie naszego przedsięwzięcia. Fotografie powinny być jak najbardziej szczegółowe i podkreślające atrakcyjność nieruchomości, ale bez przekłamań. Aby osiągnąć ten cel, dobrym pomysłem jest wynajęcie profesjonalnego fotografa, zwłaszcza, jeśli nie jesteśmy pewni własnych sił w robieniu zdjęć.

Oprócz fotografii, należy też sporządzić ofertę wynajmu, zawierającą informacje o obiekcie, cennik i wszelkie potrzebne dane kontaktowe.

Dobry program do zarządzania

Zadowoleni klienci przyciągną następnych, musimy więc zadbać o to, aby ich pobyt w naszej wynajmowanej nieruchomości był dla nich możliwie przyjemny. Zależy to nie tylko od czynników takich jak: jakość i wyposażenie obiektu czy cena za pobyt, ale też od zarządzania przedsięwzięciem. W tym pomoże dobry program – aplikacja BedBooking, pełniąca funkcję m.in. mobilnego kalendarza i ogromnie usprawniająca proces zarządzania każdym rodzajem obiektu noclegowego.

Poznaj zalety krótkoterminowego wynajmu nieruchomości z mobilnym kalendarzem BedBooking!

Previous Jak reklamować firmę w Niemczech?
Next Jak Wykorzystać Materiały POS w Twoim Biznesie

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Przydatne gadżety i produkty reklamowe

Niektóre produkty reklamowe mogą mieć praktyczne zastosowanie. Dzięki temu można kupić coś, co będzie często użytkowane, a jednocześnie zyskać reklamę. Warto więc rozważyć zakup takich gadżetów jak leżaki reklamowe, szczególnie jeżeli prowadzi

Wiadomości 0 Comments

Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online

Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej.

Wiadomości 0 Comments

Co trzeci Polak doświadczył naruszenia danych osobowych

Co trzeciego Polaka dotknęły negatywne konsekwencje związane z naruszeniem danych osobowych – wynika z badania Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo „Co wiemy o ochronie danych”. Często są to niechciane telefony lub e-maile z ofertami, ale

Wiadomości 0 Comments

Nowe technologie z coraz większym wpływem na rynek pracy. Doprowadzą do zaniku i powstania wielu zawodów

Nawet 65 proc. dzieci urodzonych po 2007 roku będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Eksperci zauważają, że nowe technologie, nawet jeśli nie zastąpią człowieka, to całkowicie zmienią rynek pracy. Już teraz

Wiadomości 0 Comments

Prawie połowa warszawskich biurowców ma co najmniej 10 lat

Już 48 proc. biurowców w Warszawie ma 10 lat lub więcej. Starsze budynki mają jednak szansę pozostać atrakcyjne dla najemców – przekonuje Agnieszka Krzekotowska, dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami w Colliers International. Ich zaletą

Wiadomości 0 Comments

Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź