Jak przekazać informację o upadłości?

Jak przekazać informację o upadłości?

W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel może doprowadzić do upadłości? Jak przeprowadzić prawidłowo całą procedurę upadłościową?

Na wstępie należy powiedzieć, że firma musi dokonać kilka najważniejszych kroków, żeby czynność upadłościową potraktować za zamkniętą. Dość często wszelkie formalności przedsiębiorca załatwia samodzielnie, ale oczywiście może skorzystać z pomocy doradcy, który przedstawi najkorzystniejsze opcje w tej niekomfortowej sytuacji.

Po pierwsze trzeba złożyć wniosek o upadłości do pobliskiego sądu rejonowego, który trudni się weryfikowaniem takich spraw. W przekazanym dokumencie należy zdecydować się na lepszą z dostępnych opcji: układ lub likwidację. Następnie sąd otacza swoim nadzorem dobra majątkowe firmy oraz ustanawia datę spotkania wszystkich wierzycieli.

Na koniec sąd ogłasza wiadomość o upadłości przedsiębiorstwa (lub układu, jeśli taka była wstępna prośba) oraz likwidacji majątku firmowego. Cała procedura nie może zostać przeprowadzona, gdy posiadane dobra będą zbyt małe na uregulowanie długów.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Dlaczego szkolenia BHP są obowiązkowe?
Next W jaki sposób obniżyć ratę leasingową?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym.

Etykieta w biznesie 0 Comments

Jaki jest cel organizowania zebrania?

Każda renomowana firma, która zatrudnia wielu pracowników musi zwoływać systematyczne spotkania biznesowe. Są konieczne do dobrego funkcjonowania korporacji, usuwania błędów i rozwiązywania problemów. Jakie kwestie porusza się na zebraniach? Kto

Mała firma 0 Comments

Charakterystyka zatorów płatniczych

Wiele firm w Polsce notuje nieustanne i cyklicznie się powtarzające zatory płatnicze. Problem dotyczy przedsiębiorstw, które nie księgują terminowo należności od swoich kontrahentów. Jest to działanie dość powszechne i coraz

Mała firma 0 Comments

Co gwarantuje sukces w prowadzeniu biznesu?

Największe zainteresowanie metodami marketingowymi widzimy w dziedzinie usług i sprzedaży. Kroki w tego typu aktywności są różnorodne, w zależności od rodzaju sprzedawanych towarów klientom. Do podstawowego czynnika zwiększającego zainteresowanie na

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja stawek amortyzacji

Stopa amortyzacyjna to zużycie środka trwałego określone w procentach. Pomnożenie tej stawki przez początkową kwotę danego przyrządu, precyzuje część wartości, jaką powinno się wliczyć w koszty podatku. Spis stawek amortyzacyjnych

Mała firma 0 Comments

Aktualne rozporządzenie w sprawie zwolnienia z obowiązku stosowania kas fiskalnych

Zeszłoroczne rozporządzenie Ministra Finansów dotyczy zmniejszenia kwoty obrotu, która zmusza do prowadzenia kasy rejestracyjnej oraz zdjęcia obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu tych kas. Rozporządzenie ważne jest na rok 2013 i

1 Comment

  1. Pycha
    08 września, 17:36 Reply
    Informacja o upadłości bardzo często może zwalić z nóg pracowników, ale niestety i takie sytuacje się zdarzają, a przekazanie tej informacji jest bardzo trudne.

Zostaw odpowiedź