Jak przekazać informację o upadłości?
W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel może doprowadzić do upadłości? Jak przeprowadzić prawidłowo całą procedurę upadłościową?
Na wstępie należy powiedzieć, że firma musi dokonać kilka najważniejszych kroków, żeby czynność upadłościową potraktować za zamkniętą. Dość często wszelkie formalności przedsiębiorca załatwia samodzielnie, ale oczywiście może skorzystać z pomocy doradcy, który przedstawi najkorzystniejsze opcje w tej niekomfortowej sytuacji.
Po pierwsze trzeba złożyć wniosek o upadłości do pobliskiego sądu rejonowego, który trudni się weryfikowaniem takich spraw. W przekazanym dokumencie należy zdecydować się na lepszą z dostępnych opcji: układ lub likwidację. Następnie sąd otacza swoim nadzorem dobra majątkowe firmy oraz ustanawia datę spotkania wszystkich wierzycieli.
Na koniec sąd ogłasza wiadomość o upadłości przedsiębiorstwa (lub układu, jeśli taka była wstępna prośba) oraz likwidacji majątku firmowego. Cała procedura nie może zostać przeprowadzona, gdy posiadane dobra będą zbyt małe na uregulowanie długów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Przeciętna polska firma przepłaca za prąd co najmniej 10-15 proc.
Polscy mali i średni przedsiębiorcy marnują prąd przez nieodpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i zbędną pracę maszyn. Tym samym zwiększają swoje koszty średnio o 10-15 proc. Inwestycje służące obniżeniu zużycia energii zwracają się nawet wcześniej niż
Czy warto inwestować w budynki przemysłowe?
Na chwilę obecną Ministerstwo Gospodarki i Pracy realizuje projekt dotyczący dofinansowania inwestycji w budynki przemysłowe i ich wyposażenie. Ubieganie się o taką pomoc finansową umożliwia odpowiednie przygotowanie projektu oraz określenie
Czym jest internetowa księga wieczysta?
W Polsce funkcjonuje baza ksiąg wieczystych, które prezentują stan prawny wszystkich nieruchomości w kraju (około 19 mln), dane właściciela oraz inne istotne wiadomości. To świetne rozwiązanie dla osób, które planują
Czy rodzinna firma się opłaca?
Rodzinny biznes to duże przedsięwzięcie, ale także ogromna wygoda. Współpraca ze sprawdzonymi osobami daje przekonanie, że każdy pracownik będzie działał na korzyść interesów i przyjmie spokojnie ewentualne problemy finansowe lub
Jak wygląda kontrola Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?
Zgodnie z funkcjonującym prawem ZUS może kontrolować działalności gospodarczych. Zazwyczaj chodzi o uiszczanie płatności i składek do budżetu państwa. Jak wyglądają czynności kontrolne? Na jakich warunkach wybiera się konkretne przedsiębiorstwa?
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?
Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej

1 Comment
Pycha
08 września, 17:36