Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?
Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie określonego wizerunku marki, jednak aby cel nadrzędny mógł zostać osiągnięty, konieczna jest realizacja tzw. celów pośrednich. Jakich? Przyjrzyjmy się temu tematowi nieco bliżej.
Profesjonalna agencja marketingowa, taka jak Brand.ceo, zawsze prowadzi kampanię CM na wielu polach – na blogach tematycznych pojawiają się artykuły sponsorowane, social media obfitują w stosowne wpisy, nierzadko pojawiają się też klipy na YouTube. Kontrola realizacji celów, w przypadku tak rozległych działań, nie jest czynnością łatwą, jednak nadzorując trzy podstawowe wskaźniki, można z bardzo dużym prawdopodobieństwem określić, czy reklama w internecie, w swoim pierwszym etapie, przyniosła pożądany efekt i czy artykuł sponsorowany spełnił swoją funkcję. Co to za wskaźniki?
Zasięg
Zasięg jest bardzo ogólnym wskaźnikiem, który określa do ilu odbiorców dotarł nasz przekaz. Określa on nie tylko ogólną liczbę użytkowników, ale także ich wiek, płeć, czy też miejsce zamieszkania. W przypadku stron internetowych, zasięg wyrażany jest w liczbie unikalnych użytkowników, czyli osób, które odwiedziły witrynę tylko raz. W mediach społecznościowych zasięg mierzony jest za pomocą zasięgu postów.
Takie dane stanowią dla marketerów bardzo cenny feedback, gdyż pozwalają stwierdzić czy kampania dociera do właściwej grupy docelowej, nie dają one jednak pełnego obrazu zainteresowania treścią.
Zachowanie
Dopiero określone zachowanie użytkowników pozwala określić, czy marketing internetowy oparty na treści, rzeczywiście stanowi interesujący przekaz. Zachowanie określa, jak długo użytkownik przebywał na stronie, ile podstron odwiedził i czy strona główna stanowiła stronę wyjścia.
Zaangażowanie
Jednym z celów nadrzędnych kampanii Content marketing jest nawiązanie interakcji z klientem. Nie będzie to możliwe, jeżeli użytkownik nie wykaże odpowiedniego zaangażowania. Aby określić zaangażowanie, konieczne jest ustalenie aktywności użytkowników na wszystkich polach, gdzie prowadzona jest kampania.
Rosnące zaangażowanie użytkowników wskazuje na powstanie społeczności, w świadomości której ma być budowany wizerunek marki.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Konflikt amerykańsko-północnokoreański stał się pretekstem do realizacji zysków na giełdzie
Spadek akcji na globalnych rynkach, który dokonał się w ubiegłym tygodniu to jedynie efekt chęci realizacji zysków przez inwestorów – uważa analityk Domu Maklerskiego mBanku. Jako pretekst posłużyła wymiana zdań między Donaldem
Firmy coraz częściej sięgają w kampaniach reklamowych po influencerów
W 2018 roku blisko pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 miliardów razy. Po popularnych blogerów i vlogerów coraz chętniej sięgają firmy. Influencerzy
Praca online – jakie możliwości zawodowe
Jeszcze kilkanaście lat temu prawdopodobnie mało kto wyobrażał sobie, że rynek zawodowy może wyglądać właśnie tak jak współcześnie. Okazuje się, że coraz więcej Polaków ze swoimi zawodowymi obowiązkami przenosi się
Kto dziedziczy spadek? Dziedziczenie ustawowe w praktyce
Przepisy prawa cywilnego przewidują dwa źródła powołania do spadku. Pierwszym z nich jest testament, w którym spadkodawca dokonuje rozrządzeń swoim majątkiem na wypadek śmierci. Jeśli spadkodawca nie pozostawił testamentu, albo
Restauratorzy coraz częściej decydują się na współpracę z firmami logistycznymi
Branża gastronomiczna rozwija współpracę z logistyką. Pozwala to restauratorom zoptymalizować czas i koszty dostaw oraz skupić się na podstawowej działalności, ponieważ to firma logistyczna dba o bezpieczeństwo i terminowość dostaw oraz jakość produktów spożywczych. Zmiana zachowań
Roczne przychody branży call centre przekraczają już 1 mld zł rocznie
Już ponad miliard zł rocznie wynoszą przychody krajowego sektora zajmujących się obsługą klienta firm call centre. Dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia jednak, że wymagania odbiorców takich usług także rosną. Branża
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post