O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie działalności i założenie własnej firmy, musisz sporządzić szczegółowy biznesplan tej inwestycji. Im bardziej szczegółowy będzie, tym mniej rzeczy zaskoczy Cię gdy przyjdzie do jego realizacji.

umowa dokument

Dobry biznesplan to podstawa.

Nie da się ukryć, że jednym z istotniejszych punktów, który powinien być zawarty w dobrym biznesplanie jest charakterystyka firmy. To właśnie w tej części możesz pokrótce przedstawić swoje pomysły, nakreślić główne założenia oraz przedstawić profil działalności firmy. Jakie informacje warto umieścić w charakterystyce firmy? O czym koniecznie napisać, a o czym lepiej nie wspominać?

NIP oraz forma prawna – podstawowe informacje charakterystyki firmy.

W sekcji tej z pewnością powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie. Najlepiej więc podać konkretne dane identyfikacyjne, takie jak forma prawna, data rozpoczęcia działalności, NIP oraz REGON. Pokrótce możemy opisać w tym miejscu również charakterystykę poszczególnych udziałowców – dzięki temu osoba, która zapoznaje się z biznesplanem będzie mogła od razu wstępnie ocenić, czy osoby, które podejmują się realizacji działania bądź założenia i prowadzenia firmy o konkretnym profilu, posiadają odpowiednie kwalifikacje.

Kilka słów o tym, co już było.

Istotnym punktem charakterystyki jest opisanie dotychczasowej historii firmy – jeżeli jest to firma, która istnieje na rynku od kilku lat, warto przedstawić analizę jej osiągnięć za kilka ubiegłych lat. Można wspomnieć o tym, jak rozwijała się z biegiem czasu, jakie czynniki wpłynęły na to, że stała się konkurencyjna oraz co zaważyło na tym, że odniosła sukces.
Jeżeli w trakcie prowadzenia działalności coś Ci nie wyszło – nie ukrywaj tego, klienci lub potencjalni inwestorzy prawdopodobnie i tak dotrą do tej informacji, a Ty możesz zyskać na wiarygodności, gdy sam postanowisz ją upublicznić.
Jeśli firma dopiero powstaje – warto skupić się na opisaniu zasobów, które już posiada, a które mogą przyczynić się do tego, że firma odniesie sukces na rynku. Nie wdawaj się jednak w zbytnie szczegóły – na nie czas przyjdzie nieco później.

Mamy misję, dążymy do spełnienia celów.

Gdy opisałeś już pokrótce historię swojej firmy, możesz skupić się na tym, by określić jej misję. Misja to nic innego jak wyznacznik kierunku rozwoju firmy, która definiuje grupę docelową oraz kontekst, w jakim działa firma. Uwzględnia ona nie tylko potrzeby klientów, ale też środowisko oraz działania konkurencji.
Niezwykle ważnym punktem charakterystyki firmy jest określenie jej celów. To z pozoru łatwe zadanie ma na celu klarowne przedstawienie tego, jakie założenia zamierzamy spełnić, w jakim czasie, jakie działania będą musiały być podjęte. Cele mogą dotyczyć różnych aspektów działania firmy, zawsze jednak gdy je przedstawiasz podeprzyj się konkretnymi wynikami, które otrzymałeś z przeprowadzenia wcześniejszych analiz.

Warto pamiętać o tym, że informacje umieszczone w sekcji „Charakterystyka firmy” powinny być zwięzłe – wyczerpujący opis poszczególnych partii zostanie umieszczony w dalszej części biznesplanu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Nowoczesna telefonia również dla mikrofirm
Next Zwolnienia grupowe dla każdego?

Może to Ci się spodoba

Czy i dlaczego warto wdrożyć w firmie system rejestracji czasu pracy?

Wiele firm nadal stosuje tradycyjne metody rejestracji czasu pracy, takie jak ręczne zapisywanie godzin lub prowadzenie dziennika pracy. Warto jednak zauważyć, że ze względu na trudności związane z tego typu

Lekki podnośnik koszowy – 6 zalet maszyny niższej wagi

Podnośnik to maszyna, która z reguły kojarzy nam się nie tylko ze sporą wysokością, ale także znaczną wagą. Urządzenie, która pozwala wznieść się operatorowi kilkadziesiąt metrów nad ziemię musi przecież

Utrata firmowych danych – jak jej uniknąć?

Utrata cyfrowych danych może pociągnąć za sobą wymierne straty finansowe. W jakich okolicznościach najczęściej dochodzi do usunięcia ważnych plików? W jaki sposób można się zabezpieczyć przed takimi sytuacjami? Ludzkie błędy

Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników

W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd

Startupy w dzisiejszych czasach: ryzykowny krok czy bezpośrednia droga do sukcesu i swobody działania

Już od kilkunastu lat świat otwiera przed ludźmi zupełnie nowe możliwości, dzięki którym wiele osób może skorzystać z zupełnie innych sposobów na zarabianie środków. Jednym z takich sposobów jest otworzenie

Do 2020 roku prawie połowa inwestycji samorządowych będzie realizowana we współpracy z prywatnymi firmami

W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego realizowanych jest co roku w Polsce kilkanaście projektów. Tymczasem współpraca biznesu i samorządów to klucz do rozwoju regionów i innowacyjności gospodarki. Prognozy Ministerstwa Rozwoju są jednak obiecujące i wskazują, że

1 Comment

  1. Piotr
    25 grudnia, 21:49 Reply
    Zainwestuję w spółki prawa handlowego, które utraciły płynność finansową, a przy dofinansowaniu rokują możliwość rozwoju. Nie inwestujemy w nowe projekty, w polu naszego zainteresowani są spółki które mają ugruntowaną pozycje na rynku i wieloletnie doświadczenie branżowe. W przeciwieństwie do Instytucji bankowych, których głównym kryterium inwestycji są dobre wyniki finansowe spółek i zabezpieczenie. AB-Investing, jako spółka z wieloletnim doświadczeniem na rynku opieramy swoją decyzje jedynie na ocenie przeznaczenia środków finansowych.600-709-720

Zostaw odpowiedź