O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?
Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie działalności i założenie własnej firmy, musisz sporządzić szczegółowy biznesplan tej inwestycji. Im bardziej szczegółowy będzie, tym mniej rzeczy zaskoczy Cię gdy przyjdzie do jego realizacji.
Dobry biznesplan to podstawa.
Nie da się ukryć, że jednym z istotniejszych punktów, który powinien być zawarty w dobrym biznesplanie jest charakterystyka firmy. To właśnie w tej części możesz pokrótce przedstawić swoje pomysły, nakreślić główne założenia oraz przedstawić profil działalności firmy. Jakie informacje warto umieścić w charakterystyce firmy? O czym koniecznie napisać, a o czym lepiej nie wspominać?
NIP oraz forma prawna – podstawowe informacje charakterystyki firmy.
W sekcji tej z pewnością powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie. Najlepiej więc podać konkretne dane identyfikacyjne, takie jak forma prawna, data rozpoczęcia działalności, NIP oraz REGON. Pokrótce możemy opisać w tym miejscu również charakterystykę poszczególnych udziałowców – dzięki temu osoba, która zapoznaje się z biznesplanem będzie mogła od razu wstępnie ocenić, czy osoby, które podejmują się realizacji działania bądź założenia i prowadzenia firmy o konkretnym profilu, posiadają odpowiednie kwalifikacje.
Kilka słów o tym, co już było.
Istotnym punktem charakterystyki jest opisanie dotychczasowej historii firmy – jeżeli jest to firma, która istnieje na rynku od kilku lat, warto przedstawić analizę jej osiągnięć za kilka ubiegłych lat. Można wspomnieć o tym, jak rozwijała się z biegiem czasu, jakie czynniki wpłynęły na to, że stała się konkurencyjna oraz co zaważyło na tym, że odniosła sukces.
Jeżeli w trakcie prowadzenia działalności coś Ci nie wyszło – nie ukrywaj tego, klienci lub potencjalni inwestorzy prawdopodobnie i tak dotrą do tej informacji, a Ty możesz zyskać na wiarygodności, gdy sam postanowisz ją upublicznić.
Jeśli firma dopiero powstaje – warto skupić się na opisaniu zasobów, które już posiada, a które mogą przyczynić się do tego, że firma odniesie sukces na rynku. Nie wdawaj się jednak w zbytnie szczegóły – na nie czas przyjdzie nieco później.
Mamy misję, dążymy do spełnienia celów.
Gdy opisałeś już pokrótce historię swojej firmy, możesz skupić się na tym, by określić jej misję. Misja to nic innego jak wyznacznik kierunku rozwoju firmy, która definiuje grupę docelową oraz kontekst, w jakim działa firma. Uwzględnia ona nie tylko potrzeby klientów, ale też środowisko oraz działania konkurencji.
Niezwykle ważnym punktem charakterystyki firmy jest określenie jej celów. To z pozoru łatwe zadanie ma na celu klarowne przedstawienie tego, jakie założenia zamierzamy spełnić, w jakim czasie, jakie działania będą musiały być podjęte. Cele mogą dotyczyć różnych aspektów działania firmy, zawsze jednak gdy je przedstawiasz podeprzyj się konkretnymi wynikami, które otrzymałeś z przeprowadzenia wcześniejszych analiz.
Warto pamiętać o tym, że informacje umieszczone w sekcji „Charakterystyka firmy” powinny być zwięzłe – wyczerpujący opis poszczególnych partii zostanie umieszczony w dalszej części biznesplanu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
PZU inwestuje w start-upy. Chce wykorzystywać nowe technologie w swojej działalności
Polskie start-upy technologiczne mogą liczyć finansowe wsparcie – początkowo 0,5 mld zł. Dzięki środkom z PZU i innych krajowych firm powstanie największy w Europie Środkowo-Wschodniej Fundusz Funduszy, który będzie wspierać innowacyjne projekty i pomoże
Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes
Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki
Koszty faktoringu – czy to się opłaca?
Usługi faktoringowe cieszą się wzrastającą popularnością z uwagi na możliwość zachowania płynności finansowej oraz większej konkurencyjności wynikającej z możliwości wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności. Czy jednak takie rozwiązanie opłaca
Ponad tysiącu firm grożą kary za niewprowadzenie ograniczeń w poborze prądu w sierpniu 2015 r
Sektor przemysłowy ponosi wciąż skutki wprowadzenia przed rokiem obowiązkowych ograniczeń w poborze prądu. Firmom, które nie podporządkowały się restrykcjom, grożą kary finansowe, których maksymalna wysokość może wynieść nawet 15 proc. rocznych przychodów. Izba
Stwórz z software house wyjątkowe aplikacje dla swojej firmy
Jak stworzyć dedykowane oprogramowanie? Zapytaj specjalistów z software house Technologia mknie do przodu, a z nią firmy i marki. Kto zostaje z tyłu, ten może spotkać się z nagłym odpływem
Najlepsze hostingi dla firmy IT
Pierwszym krokiem przy zakładaniu serwisu internetowego jest wykupienie domeny internetowej, drugim – hostingu. Wybór hostingu jest o tyle ważny, że wybieramy go na rok – w tym czasie możemy cieszyć
1 Comment
Piotr
25 grudnia, 21:49