Klient i bank – miłość czy toksyczny związek?
Czasami analizując relacje między bankami a ich klientami można odnieść wrażenie, że obserwujemy losy zakochanej, ale niedopasowanej pary. Banki początkowo uwodzą promocjami. Wielu zwabionych klientów szybko odkrywa jednak ich tajemnice i zdradza wybranka, korzystając z usług innych instytucji. Expander radzi, na co uważać, aby nasz związek z bankiem był satysfakcjonujący.
Wymarzona pierwsza randka
Tak jak ludzie na randce starają się zaprezentować swoje atuty, tak i banki chcą zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Uwodzą nas zwykle promocjami dla nowych klientów, kusząc na przykład wysokim oprocentowanie na lokacie. Niestety okres idylli szybko się kończy. Po 2-3 miesiącach okazuje się, że była to tylko jednorazowa oferta. Standardowe warunki są natomiast znacznie gorsze. Banki nierzadko tworzą również oferty kont, które na początku są darmowe lub bardzo tanie. Później jednak prowadzenie rachunku staje się coraz mniej korzystne. Najczęściej po pewnym czasie zaczynają rosną opłaty za kartę płatniczą. Tego rodzaju triki zdarzają się nawet w przypadku ofert kredytów hipotecznych. Dotyczą wtedy obniżonej marży, która obowiązuje jedynie w pierwszym roku spłaty.
Nieprzyzwoite propozycje
Po okresie początkowego zauroczenia zwykle przychodzi szara rzeczywistość. Banki podejmują jednak usilne starania, aby związek stale się rozwijał. Z tego powodu zabiegają o naszą uwagę, dzwoniąc z zaproszeniem na spotkanie, wysyłając maile i smsy. Zaczynają składać nam też nieprzyzwoite propozycje, często zachęcając do zaciągnięcia kredytu na rzeczy, które nie są nam potrzebne. Ponadto, tak jak w niejednym związku, bank zaczyna kontrolować nasze wydatki. Jeśli dla przykładu zapłacimy za bilety lotnicze, wkrótce możemy spodziewać się oferty ubezpieczenia podróżnego. Jeśli natomiast wypłacimy większość pieniędzy z konta, zaproponuje limit kredytowy w rachunku. Wszystko po to, aby zacieśniać z nami relacje.
Klienta „skok w bok”
W finansowych związkach nie tylko banki mają coś na sumieniu. „Skok w bok” zdarza się zwłaszcza tym, którzy poszukują najkorzystniejszych warunków. Te jednak banki oferują nowym klientom. Dlatego część klientów przenosi oszczędności z jednej instrukcji do innej w poszukiwaniu promocyjnego oprocentowania. Co więcej, poszczególne banki mają różne zalety. Jedne mają atrakcyjna ofertę rachunków, inne lokat, a jeszcze inne kredytów. Aby zmaksymalizować korzyści, część osób korzysta z określonych produktów różnych instytucji. Tym samym zdradzają jednak swój podstawowy bank, który oczywiście chciałby związku na wyłączność.
Trudne rozstanie
Związki z bankami należą do tych, które łatwo się rozpoczyna, ale trudno kończy. Obecnie do otwarcia konta nawet nie jest konieczna wizyta w oddziale. Gdy natomiast chcemy je zamknąć, nierzadko mnożą się przed nami problemy. Najczęstszym utrudnieniem są zaległości w opłatach. Z zamykanego rachunku zwykle chcemy wypłacić wszystkie środki. Tymczasem najczęściej obowiązuje nas 30-dniowy okres wypowiedzenia umowy. W tym czasie mogą naliczyć się różnego rodzaju opłaty czy zaksięgować odsetki od zadłużenia. Brak środków na ich pokrycie powoduje, że bank wstrzymuje zamknięcie. Po pewnym czasie zaczyna nękać telefonami lub listami wzywającymi do spłaty długu, za które każe sobie słono płacić. Rozstając się z bankiem warto więc potwierdzić, że konto zostało zamknięte.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Inwestuj w ziemie dla siebie i swojej rodziny
Czy zastanawiasz się, w co zainwestować zgromadzone przez lata środki? Analizujesz wszystkie opcje, sprawdzasz co będzie zarazem opłacalne, bezpieczne i do tego korzystne dla ciebie i całej twojej rodziny? Może
Wypadki przy pracy i choroby zawodowe kosztują budżet państwa 20 mld rocznie
Co roku w Polsce w wypadkach przy pracy ginie 300 osób, a blisko 500 doznaje trwałego uszczerbku na zdrowiu. Na choroby zawodowe rocznie cierpi 2 tys. pracowników. Wiąże się to z osobistymi tragediami
Co obejmują ubezpieczenia komunikacyjne?
OC, AC, NNW, Assistance… Jaki jest właściwie zakres ubezpieczeń komunikacyjnych? Przed czym chroni Cię obowiązkowe OC, a w jakich sytuacjach sprawdzają się polisy dodatkowe? Przekonaj się, co wchodzi w ich
Wycieczki zdrowotne do Polski
Polska stała się jednym z krajów, najchętniej wybieranych do turystyki medycznej. Do jej wzrostu na rynku polskim doprowadziły ugruntowana infrastruktura turystyczna oraz niski koszt leczenia. Z roku na rok rośnie
EAGLE liderem innowacji w dziedzinie wycinarek laserowych w Polsce
EAGLE to marka wycinarek laserowych, które produkowane są przez firmę Power – Tech. Po dekadzie działalności, badań, rozwoju i testów nowych technologi marka jest liderem na rynku pod względem innowacyjności.
SAP BTP – zwrot w stronę cyfrowej przyszłości
Zainteresowanie zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi wśród przedsiębiorców rośnie. Ułatwiają one bowiem dostosowanie się do zmiennych warunków rynkowych, wspierają efektywność działań i umożliwiają utrzymanie konkurencyjności. Coraz więcej firm decyduje się na cyfrową
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post