Nierzetelny klient to stały klient

Nierzetelny klient to stały klient

Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.

Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.

Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo

Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.

Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.

Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.

SAF SA

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o fakturach pro forma
Next Obligacje korporacyjne - Rynek przełamuje słabość

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Ponad połowie Polaków pieniędzy wystarcza tylko na podstawowe potrzeby

56 proc. Polaków deklaruje, że pieniędzy w miesiącu wystarcza im tylko na podstawowe potrzeby i nie stać ich na większe wydatki. Co piąty przyznaje, że musi sobie odmawiać wielu rzeczy, żeby starczyło

Wiadomości 0 Comments

Chwilówka – kiedy warto z niej skorzystać?

Budowa domu czy remont mieszkania to poważne przedsięwzięcia, wymagające dużych nakładów finansowych. Kiedy zaskoczą nas dodatkowe wydatki bądź wpadniemy w przejściowe kłopoty, szybkim rozwiązaniem może okazać się chwilówka. Zobacz, kiedy

Wiadomości 0 Comments

Za granicą pracuje ponad 2,5 mln Polaków

Starzenie się polskiego społeczeństwa może w kolejnych latach hamować tempo rozwoju gospodarczego – wskazuje prezes Warsaw Enterprise Institute Tomasz Wróblewski. GUS szacuje, że w 2050 r. osoby w wieku 65+ będą już stanowić

Wiadomości 0 Comments

Dom z poddaszem użytkowym – wybór projektu i koszty budowy

Domy z poddaszem użytkowym cieszą się dużą popularnością ze względu na fakt, że są bardzo funkcjonalne, a do tego ich bryła jest niezwykle atrakcyjna. Aby stać się posiadaczem domu z

Wiadomości 0 Comments

TransferGo uruchamia przelewy do Rosji

TransferGo, lider wśród firm oferujących międzynarodowe przelewy online, wkracza na kolejny rynek, rozszerzając działalność o przelewy z całej UE do Rosji. Dzięki wprowadzeniu usługi, firmy i osoby prywatne będą mogły

Wiadomości 0 Comments

Sektor energetyczny rozwija się w kierunku e-commerce i elektronicznej obsługi klienta

Rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty, a jego całkowita wartość wyniesie pod koniec roku blisko 36 mld zł. Na tej dynamice skorzystać chcą firmy z sektora energetycznego. Wprowadzenie elektronicznych kanałów sprzedaży i obsługi

2 komentarze

  1. basia
    05 stycznia, 18:27 Reply
    Klient bardzo często jest niezdecydowany, dlatego warto jest dbać o niego i zaspokajać jego interesy.
  2. milena
    05 lutego, 14:55 Reply
    Nierzetelny klient to właśnie żaden klient, bo on będzie nie zdecydowany i nie będzie wiedział czego na prawdę chcę.

Zostaw odpowiedź