Nierzetelny klient to stały klient

Nierzetelny klient to stały klient

Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.

Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.

Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo

Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.

Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.

Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.

SAF SA

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o fakturach pro forma
Next Obligacje korporacyjne - Rynek przełamuje słabość

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jak zrobić wędzarnie z beczki?

Domowe wędliny to pyszny i przyjazny dla środowiska przysmak, a w ich przygotowaniu pomoże wędzarnia z beczki. Istnieje wiele rodzajów wędzarni, wykonanych z różnych materiałów, ale najprostszym i najbardziej opłacalnym

Wiadomości 2 komentarze

Niezawodne serwery HP

Jednym z  podstawowych produktów firmy HP są profesjonalne serwery przeznaczone dla firm. Wielu przedsiębiorstwom zależy, aby  szybko i skutecznie osiągać wyniki biznesowe. Jest to możliwe jeżeli firma zdecyduje się na

Wiadomości 0 Comments

Czym jest uczenie maszynowe?

Uczenie maszynowe, znane również w języku polskim jako „machine-learning”, to coraz popularniejszy temat. Jest to coś, co mnie bardzo interesuje i nie ukrywam, że bardzo mnie interesuje. Blog o statystyce

Wiadomości 0 Comments

Wsparcie dla frankowiczów wciąż na etapie prac w Sejmie

Zadłużeni we frankach szwajcarskich nie mogą na razie liczyć na kompleksowe uregulowanie swojej sytuacji. Prezydencki projekt pomocy tej grupie kredytobiorców trafił na półkę. – Dalsze oczekiwanie na ruch ze strony rządu

Wiadomości 0 Comments

Branża informatyczna poszukuje pracowników. Zapotrzebowanie sięga nawet 50 tys. osób

Sposobem na zwiększenie liczby pracowników w branży informatycznej ma być przyciągnięcie kobiet na kierunki ścisłe. Z danych różnych agencji zatrudnienia wynika, że zapotrzebowanie na informatyków w Polsce wynosi 30–50 tys. Dla branży istotne jest

Wiadomości 0 Comments

Niszczarka – urządzenie przydatne w każdym biurze!

Przestrzeń biurowa jest przestrzenią bardzo specyficzną, która zapewnia wygodę pracownikom, jeśli tylko są zachowane pewne zasady. Wszystkie meble powinny być ergonomiczne, dzięki czemu pracownicy przebywając wiele godzin przy biurku mogą

2 komentarze

  1. basia
    05 stycznia, 18:27 Reply
    Klient bardzo często jest niezdecydowany, dlatego warto jest dbać o niego i zaspokajać jego interesy.
  2. milena
    05 lutego, 14:55 Reply
    Nierzetelny klient to właśnie żaden klient, bo on będzie nie zdecydowany i nie będzie wiedział czego na prawdę chcę.

Zostaw odpowiedź