Płatność typu mikro czyli wszystko o mikropłatnościach
Normalną i oczywistą koleją rzeczy jest poszukiwanie nowych form pozyskiwania kapitału. Ze względu na możliwości, które otwiera przed użytkownikami internet, faktem jest, że pojawia się chęć zarobienia w sieci. Dotychczas bardzo popularne było uzyskiwanie dochodu z reklam. Odpowiedzią jednak na natarczywe reklamy, utrudniające normalne i swobodne przeglądanie treści zamieszczonych w internecie, były programy blokujące aplikacje i niechciane, wyskakujące w najmniej odpowiednim momencie okienka. Ostatnimi czasy pojawiła się więc inna tendencja a mianowicie pobieranie należności za funkcje, które do tej pory były całkowicie bezpłatne.
Czym więc są mikropłatności?
Mikropłatnościami nazywamy opłaty o niewielkiej wartości. Do tej grupy możemy zaliczyć na przykład internetową dystrybucję prasy – dostęp do archiwalnych wydań czy pełnych artykułów, transmisji wideo o podwyższonej jakości, płatną subskrypcję oraz dostęp do stron www, sprzedaż znaczków pocztowych, skarbowych, biletów np. na koncerty, spektakle, do muzeów czy galerii sztuki, zamieszczanie drobnych ogłoszeń, płatności w grach internetowych. W odniesieniu do tegoż tematu uwagę zwracają wirtualne portfele oraz karty płatnicze (zob. tutaj) specjalnie przystosowane właśnie do tego typu płatności. Popularną formą dokonywania opłat są również SMS premium o podwyższonej płatności, których dokonuje się za pomocą telefonu komórkowego. W odpowiedzi użytkownik otrzymuje specjalny kod, który umożliwia mu uzyskanie dostępu do konkretnej usługi.
Ciekawym precedensem jest wprowadzenie mikropłatności na blogach, dzięki czemu możemy umieścić na nim konkretną treść. Właściciele stron oferują również drobną korektę oraz redakcję czy moderację np. dyskusji, która rodzi się w komentarzach. Opłaty pobiera się również za notki premium – szerokiemu odbiorcy udostępniony jest jedynie artykuł podstawowy, jeśli chce on szerzej zapoznać się z tematem, musi uiścić niewielką kwotę, która otwiera mu dostęp do dodatkowej treści. Dzięki takiemu rozwiązaniu, bez wychodzenia z domu mamy pełen dostęp do interesujących nas informacji.
Długofalowe skutki wprowadzenia mikropłatności
Użytkownik, który ma dostęp do pełnej treści nie ma zbyt dużych wymagań odnośnie do jego wartości merytorycznej. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku, gdy konkretna usługa objęta zostaje systemem opłat. Wówczas roszczenia w stosunku do jakości publikowanych treści znacznie wzrastają. W odpowiedzi na wymagania czytelnika, poziom artykułów, notek na blogach wzrasta. I o ile opłaty na blogach i prywatnych stronach tematycznych wciąż należą do nowości, a przeważająca większość woli nadal korzystać z usług bezpłatnych, o tyle istnieją w sieci miejsca, w których mikropłatności są swojego rodzaju normą. Mowa tutaj przykładowo o serwisach społecznościowych i komunikatorach tj. Facebook, Twitter, Nasza Klasa, Gadu-Gadu czy platforma VoD, iTunes a także grach typu free to play. System ten opiera się na założeniu, że większość opcji świata gry czy rozgrywki jest dostępna za darmo. Dodatkowo płatnymi elementami w takim przypadku są często umiejętności, fragmenty uzbrojenia lub np. możliwość przyspieszenia pewnych procesów jak zdobywanie doświadczenia. Zapłacimy także za funkcje, z punktu widzenia gry, nie odbijające się na fabule jak np. nowy ubiór postaci, niestandardowy kolor włosów czy wyposażenie domu. Nie tylko uatrakcyjni to naszą grę, ale również zachęci do dalszego grania i poznawania wirtualnego świata, co jest bardzo ciekawą formą rozrywki i spędzania wolnego czasu.
Czy mikropłatności mają przyszłość? My zapatrujemy się na ten fenomen optymistycznie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Powerbanki i inne oryginalne gadżety reklamowe. Jakie opcje mamy do wyboru?
Gadżety reklamowe to niewątpliwie dość uniwersalny sposób na promowanie naszej marki. Mogą być wykorzystywane jako darmowy prezent za skorzystanie z naszej oferty lub zakup produktu. Logotypy firm umieszczane są na
Handel w sieci napędza rynek kurierski
Sprzedaż w internecie odpowiadała w ubiegłym roku za 29 proc. rynku paczek, a za trzy lata będzie to już aż 39 proc. – oceniają eksperci PwC. Rosnący handel internetowy wymusza na firmach z branży
Wsparcie dla frankowiczów wciąż na etapie prac w Sejmie
Zadłużeni we frankach szwajcarskich nie mogą na razie liczyć na kompleksowe uregulowanie swojej sytuacji. Prezydencki projekt pomocy tej grupie kredytobiorców trafił na półkę. – Dalsze oczekiwanie na ruch ze strony rządu
Pożyczki pozabankowe – za ile i dla kogo. Wady i zalety ofert serwisów pożyczkowych
Jeśli szukasz pożyczki, na pewno sprawdzałeś w Internecie, dowiadywałeś się w bankach więc wiesz, jakie są dziś oferty. Zależnie od tego ile potrzebujesz pożyczyć i na jak długi okres, możesz
Work-life balance a psychologia: Jak brak równowagi wpływa na efektywność pracy?
Coraz częściej mówi się o konieczności porzucenia dominującej od wielu lat mentalności „wyścigu szczurów”, polegającej na nieustannej pracy. Nowym modelem ma być bardziej zrównoważone podejście, tzw. work-life balance. W dzisiejszych
Zarządzanie energią
Wprowadzenie ograniczeń w dostawach prądu najbardziej odbiło się na przedsiębiorcach. Z powodu limitów zmuszeni byli do zmniejszenia lub nawet całkowitego wstrzymania produkcji na kilka dni. Coraz więcej firm korzysta jednak z narzędzi
1 Comment
milena
05 lutego, 14:52