Jak założyć własną drukarnię

Jak założyć własną drukarnię

W drukarniach zaopatrują się nie tylko wydawnictwa. Zamawia się w nich wizytówki, różne akcesoria papierowe i biurowe. Zakładając własną drukarnię nie musimy podejmować się każdego zlecenia i drukowania wszystkich przedmiotów. Możemy sprecyzować zakres naszej działalności.

Rodzaje drukarni

Istnieją różne rodzaje drukarni:

– sitodrukowe – drukują nadruki na odzieży i innych materiałach, technikami: solwentową, laserową, fleksodrukiem, termotransferem,

– offsetowe – drukują różnego rodzaju materiały poligraficzne, typu: kalendarze, teczki, ulotki, wizytówki, itp.,

– akcydensowe – drukują akcydensy, tj. wyroby poligraficzne, zazwyczaj jednoarkuszowe, np. znaczki pocztowe, bilety pociągowe, itp.

Możemy założyć drukarnię wielkoformatową, albo wykonującą mniejsze zlecenia, takie jak wydruk ulotek, gazetek reklamowych, prac dyplomowych. Należy jednak wiedzieć, że im szerszy zasięg naszej firmy, tym więcej mamy możliwości i szans na zdobycie klientów z różnych branż (inspiracji szukaj pod adresem: http://printee.org/produkty/drukarnia/).

Istnieje niewiele drukarni, które oferują szeroki zakres usług. Zazwyczaj koncentrują się na jednej gałęzi tej branży i w tym się specjalizują. Dlatego zanim zdecydujemy, jaki charakter będzie mieć nasza firma, powinniśmy zbadać rynek pod kątem zapotrzebowania na naszą działalność i konkurencji.

Gdzie?

Jeśli zdecydujemy się na założenie drukarni o ograniczonym zakresie działalności, tj. wykonującej głównie usługi ksero, drukowanie cyfrowe, skanowanie, itp. powinniśmy skupić się na znalezieniu dobrej lokalizacji. Lokal powinien znajdować się w pobliżu uczelni lub w centrum miasta. Jeśli mamy spore zaplecze finansowe, powinniśmy zdecydować się na dwie siedziby – biuro, w którym będziemy przyjmować klientów, najlepiej w pobliżu miasta oraz halę produkcyjną na obrzeżach (aby zminimalizować koszty wynajmu). Dodatkowo należy wziąć pod uwagę koszt transportu towaru z zakładu do punktu w mieście.

biznesgazeta.pl drukarnia2

Jakie maszyny?

Następnym wyzwaniem po zakupie lub wynajmie atrakcyjnego lokalu, jest zainwestowanie w dobry sprzęt, niezbędny aby zacząć działalność drukarską. Maszyny różnego typu, począwszy od komputera do drukarek, należą do bardzo drogich sprzętów. Drukarki offsetowe będą nas kosztowały co najmniej kilkadziesiąt  tysięcy złotych. Oczywiście można kupić używany sprzęt, jednak trzeba się liczyć z kosztowną naprawą, jeśli dojdzie do jakiejś awarii. Każda nienaprawiona usterka, wiąże się z dużymi kosztami, ponieważ gdy sprzęt jest zepsuty, nie można na nim pracować, ani zarabiać (z niektórymi urządzeniami możemy się zapoznać na stronie: https://lobos.pl/urzadzenia-drukujace/g/20667.html). Kolejnym niezbędnym i ogromnym wydatkiem jest papier, którego ceny na rynku wciąż rosną.

Personel

Poza odpowiednimi sprzętem i warunkami pracy, potrzebujemy wykwalifikowanego personelu. Wśród pracowników powinniśmy pomyśleć o osobie, która będzie odpowiedzialna za grafikę. Dzięki umiejętności projektowania i płynnej obsłudze programów graficznych, nasza firma może wprowadzić dodatkowe usługi i zyskać nowych klientów. Należy jednak pamiętać o tym, że grafik musi otrzymać należne mu wynagrodzenie – jednak jego praca powinna nam się zwrócić z zyskiem.

Co możemy zyskać?

Zarobki będą uzależnione od lokalizacji naszego punktu oraz jego popularności. Warto zainwestować w marketing, który sprawi, że będzie ona rozpoznawalna na rynku. Dobre zareklamowanie naszej firmy przyczyni się do zdobycia wielu nowych klientów.

Najbardziej dochodowym okresem, będą miesiące gdzie drukuje się intensywnie prace dyplomowe. Nasz miesięczny dochód może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

Drukarnia jest opłacalną inwestycją, sięgającą nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.  Musimy jednak mieć na uwadze to, że „bez pracy nie ma kołaczy” i na oczekiwane efekty potrzeba cierpliwości i czasu.

Internet może pomóc

Dużym udogodnieniem i dla nas i dla klientów będzie założenie witryny internetowej, dzięki której łatwo i wygodnie będzie można składać zamówienia. Dodatkowym atutem będzie wprowadzenie opcji: płatność kartą lub przelewem internetowym.

Poprzez drukarnię internetową klient nie będzie musiał osobiście zamawiać danej usługi, tylko drogą elektroniczną przesłać pliki, które mają być wydrukowane. Następnie może odebrać je w dogodnym czasie lub jeśli zdecydujemy się na usługę „dowozu do klienta” – nasza firma może mu je dostarczyć pod wskazany adres. Dzięki takiemu przedsięwzięciu możemy zyskać klientów, którzy nie mają zbyt wiele czasu, aby czekać w kolejkach na realizację swojego zamówienia.

Previous Życie w twoich rękach
Next Średni czas oczekiwania na zapłatę faktury spada

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

Doradztwo prawne dla e-biznesu

E-biznes obejmuje swoim zakresem wiele rodzajów i form działalności gospodarczej, które mogą być wykonywane drogą elektroniczną. Jedną z najbardziej popularnych jest prowadzenie e-sklepów – jako akcesoryjny kanał sprzedażowy, obok sklepów

Jak chronić logo firmy od strony prawnej?

W dobie rozkwitu e-commerce-u wiele firm zadaje sobie pytanie w jaki sposób mogą skutecznie ochronić swoje logo. Okazuje się, że sprawa nie jest tak oczywista na jaką wygląda. Wiele osób

Mała firma 0 Comments

Efektywne wsparcie sprzedaży i budowanie lojalności

Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Jak ją podtrzymać, aby klient nie szukał alternatywy? Przyjrzyjmy się programom lojalnościowym i wsparcia sprzedaży B2B2C. Jak

Firma 1Comments

Szkoła Biznesu – zaktualizuj swoją wiedzę i postaw na swój rozwój

Zarówno cyfrowa transformacja firm, jak i dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia, że menedżerowie muszą nieustannie się kształcić. Studia biznesowe pozwalają uzupełnić wiedzę, a także rozwinąć praktyczne umiejętności. Executive MBA w

Leasing operacyjny samochodu – jakie korzyści dla przedsiębiorcy?

Decydując się na zakup firmowego samochodu, przedsiębiorcy mogą korzystać z kilku rodzajów finansowania . Jednym z nich jest leasing operacyjny, który w ostatnich latach zyskuje na popularności. Jak działa i

Pracownicy sezonowi pilnie poszukiwani. Głównie w gastronomii i produkcji

Bezrobocie w czerwcu spadło poniżej 9 proc., więc krajowe firmy muszą coraz energiczniej poszukiwać pracowników, również te, które szukają kadry do prac sezonowych. Najbardziej poszukiwani podczas wakacji są pracownicy w gastronomii, produkcji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź