Jak wybrać dobrą firmę sprzątającą?

Jak wybrać dobrą firmę sprzątającą?

Rynek usług porządkowych w Polsce w ostatnich latach intensywnie rośnie, a według organizatorów targów ISSA/INTERCLEAN, wartość tej branży w 2015 r. przekroczyła 4 mld zł. Tylko w samej Warszawie rejestruje się kilka tysięcy firm rocznie, które oferują kompleksowe sprzątanie domów, mieszkań i biur oraz usługi porządkowe po remontach. Ponieważ zdecydowana większość z nich znika z rynku stosunkowo szybko, wybór dobrej firmy sprzątającej staje się coraz większym wyzwaniem tym bardziej, że na usługi porządkowe w outsourcingu decyduje się coraz więcej firm i przedsiębiorstw. Jak zatem wybrać profesjonalny serwis sprzątający i na co zwracać uwagę przy ocenie oferty, jaką składa?

Rekomendacje

Jeśli coś ma nas przekonać do skorzystania z usług danej firmy, niech będzie to opinia tych, którzy mają już doświadczenie z outsourcingiem usług porządkowych zwłaszcza, jeśli opinia dotyczy serwisu, z którym współpracą jesteśmy zainteresowani. Mamy dzięki temu “z pierwszej ręki” wszystkie niezbędne informacje na temat standardów i usług, jakie świadczy. Szukać ich należy także na firmowych stronach internetowych, gdzie w dedykowanych zakładkach właściciele często publikują opinie swoich klientów. Tam, gdzie ich nie ma, wszelkie wątpliwości można skonfrontować na forach i wymienić zapytania dotyczące cen usług i jakości współpracy.

Strona internetowa – wizytówka w sieci

Wiedzy na temat interesującej nas firmy szukamy zwykle w sieci i to ona w dużej mierze decyduje o wyborze, jakiego dokonamy. Strona firmowa jest przede wszystkim wizytówką i podstawowym źródłem informacji związanej z ofertą oraz kwalifikacjami, jakie potwierdzają branżowe certyfikaty wydane m. in. przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Tu również powinna się znaleźć lista referencyjna obiektów, z jakimi dany serwis sprzątający współpracował, zdjęcia z realizowanych usług i rok założenia przedsiębiorstwa. To, jak długo firma działa na rynku przekłada się na kwalifikacje kadry (szkolenia dedykowane) i stabilność, co zwiększa zaufanie i daje zleceniodawcy poczucie bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest także prowadzony blog i profil na Facebooku. Za przykład może posłużyć strona usług sprzątania w Warszawie firmy Hojo Clean, która przedstawia pełny zakres oferty, partnerów oraz prowadzi do wszystkich niezbędnych, opisanych powyżej informacji.

Zaplecze techniczne

Każdy rodzaj powierzchni ma swoje wymagania – duże, nowoczesne biura sprząta się inaczej niż małe firmy czy mieszkania. Takie usługi wymagają odpowiedniego zaplecza technicznego, którym nie dysponuje każda firma sprzątająca i warto to zweryfikować na początku. Urządzenia spryskujaco-ssące, odkurzacze, nowoczesne i specjalistyczne preparaty, jak również metody czyszczenia – o to należy pytać, aby nie stanąć w obliczu klasycznego mopa, wiadra i miotły, do jakiego wielu z nas zdążyło przywyknąć po latach zdominowanych wizerunkiem szkolnej sprzątaczki. Profesjonalne wyposażenie decyduje o tym, że taka firma zaoferuje znacznie więcej i nie ogranicza jej brak pracowników. Tam, gdzie w grę wchodzą duże powierzchnie lub kilka nieruchomości, przedsiębiorcy bardzo często decydują się na leasing urządzeń, co oznacza, że na niski standard usług raczej sobie nie pozwolą z uwagi na zbyt wysokie koszty związane z utratą zlecenia i złą opinią.

Wiarygodność i warunki współpracy

Pierwsze wrażenie bywa kluczowe i zwykle przekłada się na jakość dalszej współpracy. Dlatego, jeśli na spotkaniu pojawia się ekipa w roboczych ubraniach, podobnych zaniedbań możemy się spodziewać także w przyszłości podczas realizacji zlecenia. Zachowując więc czujność, należy omówić wszystkie nasze oczekiwania – przyszły wykonawca musi być bardzo dobrze przygotowany, znać nieruchomość oraz procedury wynikające ze specyfiki obiektu, szybko reagować i cicho sprzątać. W odpowiedzi, do oferty cenowej firma usług porządkowych powinna dołączyć:

  • plan pracy z rozpiską godzin i wykazem obsługiwanych powierzchni w poszczególnych dniach,
  • opis metod i technologii stosowanych w zakresie prac zleconych (czyszczenie, pielęgnacja, konserwacja),
  • wykaz sprzętu wykorzystywanego do realizacji zlecenia wraz z danymi osób odpowiedzialnych za jego eksploatację,
  • polisę OC na wypadek zniszczenia mienia.

Cena

Niskie kwalifikacje to nie tylko niska jakość usług i gorszy efekt sprzątania, ale poprzez zaniżenie oferty cenowej, niszczy się rynek. Taka strategia niesie ze sobą sporo rozczarowań wśród przedsiębiorców szukających dobrego serwisu porządkowego, dlatego cena nie powinna być głównym kryterium wyboru. Aby współpraca była sukcesem dla obydwu stron, warunkiem jest przygotowanie przez wykonawcę oferty dedykowanej, która uwzględni specyfikę każdego obiektu i oczekiwania zleceniodawcy. Dobra firma sprzątająca może zaproponować dodatkowe rozwiązania z wyceną czy opis sytuacji na wypadek awarii sprzętu bądź absencji pracownika, co potwierdza wysoki standard usług. To pozwala jej pokonać konkurencję małych serwisów, które nierzadko walcząc o klienta, robią to kosztem cen.

Previous Czy można zablokować komuś możliwość brania pożyczek i kredytów?
Next Firmy mogą stracić miliony przez złe zarządzanie licencjami oprogramowania

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jakie są rodzaje wykończenia przelotek w płytkach PCB?

Przelotki to jedne z najważniejszych elementów płytek PCB. Odpowiadają one za łączenie ze sobą poszczególnych warstw obwodu drukowanego, zapewniając im trwałe połączenie elektryczne. Jednak ze względu na mnogość wariantów przelotek

Wiadomości 0 Comments

Nie trzymaj w domu złomu!

Trzymasz w domu metalowy złom, niesprawne urządzenia do wytwarzania prądu i nienadające się do użytku kable, bo myślisz, że do czegoś jeszcze się przydadzą? Jeśli ich czas dobiegł końca, to

Wiadomości 0 Comments

Warszawa to biznesowe centrum tej części Europy

Warszawa jest drugim największym ośrodkiem usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z największych w całej Europie. Działalność prowadzi tu 215 centrów usług, należących do 206 inwestorów z 27 państw, które zatrudniają 55 tys. pracowników.

Wiadomości 2 komentarze

Inwestycyjne „ABC”

Z potrzeby oszczędzania zdaje sobie sprawę coraz więcej Polaków. Według danych NBP, w samym tylko III kwartale 2014 roku kapitał zgromadzony przez gospodarstwa domowe wzrósł o 27,4 mld zł. Pieniądze

Wiadomości 0 Comments

Milenialsi za 7 lat przejmą 75 proc. całego rynku pracy

W 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y będą odpowiadać za 75 proc. całego rynku pracy. A im bardziej niż na finansach zależy na możliwości rozwoju, elastyczności  i realnym wpływie na firmę. Przywiązują

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego warto inwestować w gadżety dla firm?

Logowane akcesoria ozdobione w elegancki sposób nazwą Twojej firmy to taktowny i dobrze odbierany upominek, który jest chętnie stosowany w marketingu przez przedsiębiorstwa na całym świecie. Wpływa korzystnie zarówno na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź