Cyfrowa transformacja przynosi zyski
Ponad jedna piąta firm realizujących strategię cyfryzacji oczekuje jeszcze w tym roku ponad 10-proc. wzrostu przychodów. W przedsiębiorstwach, które nie wdrażają nowych technologii IT, odsetek ten jest dziesięciokrotnie niższy.Mimo to tylko 26 proc. krajowych przedsiębiorstw uwzględnia cyfryzację w swojej strategii – wynika z badania IDC na zlecenie Oracle Polska.
– Krajowe firmy jeszcze sobie nie zdają sprawy z korzyści płynących z cyfrowej transformacji, co w dużej mierze wynika z braku wiedzy. 40 proc. respondentów w ogóle nie wie, czym taka transformacja jest – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Edyta Kosowska, analityk rynku oprogramowania w IDC Polska. – Na pewno czeka nas sporo wysiłku, aby polskie przedsiębiorstwa wyedukować w tym zakresie.
IDC definiuje cyfrową transformację jako nowe podejście do biznesu, tworzenie nowych modeli biznesowych, procesów, produktów czy usług, przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT takich jak technologie mobilne, chmura obliczeniowa, sieci społecznościowe, analizy małych czy dużych zbiorów danych. Te filary transformacji pomagają firmom dowiedzieć się więcej o klientach, szybciej wprowadzać nowe usługi i lepiej je profilować.
Jak wynika z danych IDC, do końca 2017 roku cyfrowa transformacja znajdzie się w centrum strategii biznesowej ponad dwóch trzecich wiodących firm na świecie, ale nie w Polsce. Na razie w swoich strategiach uwzględnia ją tylko 26 proc. krajowych podmiotów gospodarczych. Co piąta firma już dziś ten proces realizuje, a 8 proc. wkrótce go rozpocznie. Ponad połowa nie ma jednak w ogóle planów związanych z przeprowadzaniem cyfrowej transformacji.
– To zaskakujące, gdyż w krajach Europy Zachodniej, według naszych badań ponad 60 proc. przedsiębiorstw już przechodzi procesy cyfrowej transformacji, a na świecie aż dwie trzecie globalnych koncernów – komentuje Edyta Kosowska.
Dziś 29 proc. firm w Polsce używa technologii mobilnych, 18 proc. – chmury obliczeniowej, a tylko 8 proc. korzysta z rozwiązań big data. Sytuacja jednak powoli będzie się w tym zakresie zmieniać. 19 proc. firm planuje podjąć działania związane z cyfrową transformacją. 39 proc. firm planuje lub rozważa możliwość wdrożenia chmury, a 14 proc. skłania się ku implementacji technologii mobilnych, tyle samo, co dużych zbiorów informacji.
– Firmy planują zwiększanie wydatków zarówno na technologię chmury obliczeniowej, jak i na technologie mobilne. Dlatego dynamika zarówno rynku chmurowego, jak i innych rynków związanych z cyfrową transformacją jest bardzo wysoka i plasuje się w okolicach 20–30 proc. rocznie – komentuje Edyta Kosowska.
Badanie IDC dla Oracle Polska wykazało, że inwestycję w nowe technologie przedsiębiorcy wiążą z szeregiem korzyści biznesowych. 21 proc. respondentów, którzy obecnie realizują strategię cyfryzacji, oczekuje w tym roku ponad 10 proc. wzrostu przychodów. Wśród firm, w których takie procesy nie zachodzą, tylko 2 proc. spodziewa się takiego wzrostu.
Może to Ci się spodoba
Radca prawny — jakie są jego obowiązki?
Z pomocy radcy prawnego na co dzień korzystają zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą. Najogólniej rzecz ujmując, obowiązki radcy prawnego związane są z doradztwem oraz reprezentacją
Branża ubezpieczeniowa inwestuje w nowe technologie
Aplikacje mobilne w ubezpieczeniach powoli stają się standardem w zachodniej Europie. Polski rynek ma wiele do nadrobienia. Wciąż tylko niewielki odsetek ubezpieczycieli udostępnia swoim klientom takie narzędzia. A przykłady z krajowego rynku pokazują,
System do zarządzania flotą z przypomnieniami – nigdy nie przegap ważnej daty!
Zarządzanie flotą pojazdów to wyzwanie, które wymaga precyzji i doskonałej organizacji. Od terminów przeglądów technicznych, przez ubezpieczenia, aż po monitorowanie bieżących kosztów eksploatacji – liczba obowiązków może być przytłaczająca. W
Zwiększy się rola autoprezentacji spółek giełdowych
Polska awansuje w zestawieniach gospodarek z grupy rynków wschodzących do rozwiniętych. Dla spółek giełdowych oznacza to wyzwania związane z komunikacją, raportowaniem i autoprezentacją. Profesjonalizacja działań związanych z relacjami inwestorskimi ułatwi spółkom korzystanie z możliwości rynków globalnych.
Zapowiada się rekordowy rok dla LOT-u. W 2019 roku liczba klientów może sięgnąć 10 mln
To może być wyjątkowo dobry rok dla Polskich Linii Lotniczych LOT. W 2019 roku liczba pasażerów może przekroczyć 10 mln. To w dużej mierze efekt zwiększenia siatki połączeń. W sezonie letnim polski
Obsługa prawna firm – tylko dla dużych firm?
Każde przedsiębiorstwo, zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza, jak i największe firmy, będące najczęściej spółkami komandytowymi lub akcyjnymi w codziennym funkcjonowaniu mają styczność z przepisami prawa, bezpośrednio lub pośrednio wpływających na sposób,

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post