Na czym polega Real-Time Marketing?
Real-Time Marketing jest strategią przewidującą reagowanie tak na wydarzenia, jak i zachowania odbiorców w czasie, który będzie maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Cel taki można osiągnąć dzięki systemowi Marketing Automation zajmującego się monitorowaniem zarówno informacji pojawiających się w mediach, jak i potencjalnych klientów. Ten sam system umożliwia też wielokanałową komunikację.
Real-Time Marketing wydaje się mieć szczególnie duże znaczenie w mediach społecznościowych, w których nie ustaje nie tylko sam przepływ informacji, ale i aktywność użytkowników. Marketerzy muszą w związku z tym poszukiwać sposobów na bieżący dostęp do wydarzeń. Komunikacja z odbiorcami ma sens przede wszystkim wówczas, gdy opiera się na wiedzy tak o aktualnych zdarzeniach, jak i ich znaczeniu. Pozwala to zarówno na nawiązanie do informacji jak i na newsjacking (przechwytywanie informacji).
Newsjacking to zresztą wyjątkowo skuteczna metoda umożliwiająca zaistnienie i utrzymanie się w świadomości odbiorców. Oczywiście, jej stosowanie nie zawsze jest możliwe, konieczna jest więc nie tylko szybka, ale i oryginalna reakcja na wydarzenia tak, aby można było wykorzystywać je do reklamy określonego produktu. Kluczem do sukcesu wydaje się więc w tym kontekście czujność, wyczucie oraz wiedza na temat preferencji odbiorców.
Marketing Automation zwraca na siebie uwagę przede wszystkim jako system wspierający Real-Time Marketing. Zapewnia nie tylko monitoring mediów tradycyjnych, ale i elektronicznych oraz społecznościowych, a jednocześnie dając dostęp do najnowszych informacji umożliwia szybką reakcję. Przy prowadzeniu działań marketingowych w czasie rzeczywistym duże znaczenie ma umiejętność dostosowania treści zarówno do konkretnego odbiorcy, jak i kontekstu wydarzenia. Właśnie dlatego tak duże znaczenie ma wyczucie, jakie są nastroje konsumentów. Również tu Marketing Automation okazuje się rozwiązaniem niezawodnym, pomaga bowiem we właściwej ocenie sytuacji prowadząc na bieżąco obserwację tego, jak zachowują się i reagują użytkownicy. Ma to duże znaczenie i wówczas, gdy stworzono już przekaz marketingowy, teraz zaś pojawia się konieczność jego modyfikacji.
System zwraca na siebie uwagę również dlatego, że ułatwia zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych, co dziś odbierane jest jako jedna z najważniejszych platform komunikacji z klientami. Obecność w tych mediach jest postrzegana jako konieczna, a dla firm, które chcą być rozpoznawalne wśród konsumentów nie ma już jakiejkolwiek innej alternatywy. Marketing Automation może też oszczędzać nasz czas, umożliwia bowiem jednoczesne zamieszczanie treści na różnych profilach i w wielu serwisach.
Dla strategii Real-Time Marketing media społecznościowe to naturalny sposób komunikowania z odbiorcami w odniesieniu do zdarzeń, które aktualnie mają miejsce. Nie można jednak zapominać o tym, że zakres omawianej strategii jest znacznie szerszy i obejmuje wszystkie działania marketingowe w czasie rzeczywistym.
Jeśli działania z zakresu Real-Time Marketingu są prowadzone umiejętnie, owocują nawiązaniem trwałej relacji z ich odbiorcami. Ci ostatni mogą liczyć nie tylko na wartościowe treści, ale również na to, że zostaną one podane w odpowiedniej formie i za pośrednictwem właściwego kanału. Oczywiście, realizacja tak zdefiniowanego celu jest możliwa przede wszystkim wówczas, gdy poznamy nie tylko naszą branżę, ale i charakter firmy i jej klientów.
Marketing Automation jest wykorzystywany do monitorowania zachowania potencjalnych klientów, nie można jednak zapominać i o tym, że posiada on zdolność automatycznego reagowania na nie. Marketerzy mogą zatem liczyć na sugestie odnoszące się do czynności, które powinni wykonać w danym momencie. Może być to między innymi nawiązanie kontaktu telefonicznego lub kontakt przez media społecznościowe. Łatwo zauważyć, że istotną częścią Real-Time Marketingu jest analiza danych. Na jej podstawie można ustalać strategię konkretnych działań związanych z marketingiem.
System Marketing Automation sprawdza się więc jako narzędzie, które nie tylko bada zachowania odbiorców, ale również dokonuje ich segmentacji. Również sama komunikacja z nimi ma charakter wielokanałowy, a system może zarządzać między innymi: stronami www, e-mailingiem, mediami społecznościowymi, ankietami i formularzami internetowymi, nawet sms-ami, powiadomieniami głosowymi i biurami prasowymi. Dzięki algorytmom Marketing Automation można mówić dziś o pełnej automatyzacji działań marketingowych. System sam decyduje o podjęciu najbardziej właściwych akcji i robi to na każdym etapie sprzedaży. Na bieżąco oceniana jest też sama aktywność kontaktów. Marketing Automation to zatem trudne do zastąpienia wsparcie umożliwiające reagowanie w czasie rzeczywistym na bieżące wydarzenia oraz działania podejmowane przez potencjalnych klientów.
Może to Ci się spodoba
Pracodawcy szukają sposobów na zatrzymanie pracowników tymczasowych. Część z nich przejdzie na etat
Z końcem listopada upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy. W wielu firmach, które opierają się w dużej mierze na pracownikach tymczasowych, może to oznaczać zmianę strategii zatrudnienia.
Nowe technologie mogą mieć wiele zastosowań w rolnictwie
W polskim rolnictwie jest bardzo duży potencjał zastosowania technologii z obszaru internetu rzeczy. Inteligentne czujniki mogą zarządzać procesem uprawy i hodowli, optymalizować pracę ludzi zatrudnionych na farmie czy pomóc w nawadnianiu pól. Rewolucja
ZUS zapowiada dalszą rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych i inwestycje w kanały internetowe
Administrację czeka podobna rewolucja, co banki – tradycyjne placówki będą znikać, a e-usługi zdobywać coraz większą popularność – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert branży telekomunikacyjnej. Liczba świadczonych e-usług nie jest jeszcze znacząca,
Według jakich kryteriów ocenia się ofertę przetargową?
Prawo dotyczące zamówień publicznych często jest modyfikowane i dopasowywane do polskich realiów. Przede wszystkim dlatego, że przedsiębiorcy szukają sposobu na wyróżnienie i wygraną w przetargu bez większego wysiłku. Zazwyczaj przekonująca
Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu
Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią
Zbiórki pieniędzy od społeczności internetowej stają się formą pozyskiwania kapitału na rozwój spółek
Crowdinvesting ułatwia spółkom pozyskanie środków na rozwój. Chętnie korzystają z niego przede wszystkim początkujące przedsięwzięcia, np. start-upy. Dla emitentów crowdinvesting to szansa na pozyskanie większego grona inwestorów, a dla nich z kolei oznacza
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post