Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie określonego wizerunku marki, jednak aby cel nadrzędny mógł zostać osiągnięty, konieczna jest realizacja tzw. celów pośrednich. Jakich? Przyjrzyjmy się temu tematowi nieco bliżej.

Content Marketing

Profesjonalna agencja marketingowa, taka jak Brand.ceo, zawsze prowadzi kampanię CM na wielu polach – na blogach tematycznych pojawiają się artykuły sponsorowane, social media obfitują w stosowne wpisy, nierzadko pojawiają się też klipy na YouTube. Kontrola realizacji celów, w przypadku tak rozległych działań, nie jest czynnością łatwą, jednak nadzorując trzy podstawowe wskaźniki, można z bardzo dużym prawdopodobieństwem określić, czy reklama w internecie, w swoim pierwszym etapie, przyniosła pożądany efekt i czy artykuł sponsorowany spełnił swoją funkcję. Co to za wskaźniki?

Zasięg

Zasięg jest bardzo ogólnym wskaźnikiem, który określa do ilu odbiorców dotarł nasz przekaz. Określa on nie tylko ogólną liczbę użytkowników, ale także ich wiek, płeć, czy też miejsce zamieszkania. W przypadku stron internetowych, zasięg wyrażany jest w liczbie unikalnych użytkowników, czyli osób, które odwiedziły witrynę tylko raz. W mediach społecznościowych zasięg mierzony jest za pomocą zasięgu postów.
Takie dane stanowią dla marketerów bardzo cenny feedback, gdyż pozwalają stwierdzić czy kampania dociera do właściwej grupy docelowej, nie dają one jednak pełnego obrazu zainteresowania treścią.

Zachowanie

Dopiero określone zachowanie użytkowników pozwala określić, czy marketing internetowy oparty na treści, rzeczywiście stanowi interesujący przekaz. Zachowanie określa, jak długo użytkownik przebywał na stronie, ile podstron odwiedził i czy strona główna stanowiła stronę wyjścia.

Zaangażowanie

Jednym z celów nadrzędnych kampanii Content marketing jest nawiązanie interakcji z klientem. Nie będzie to możliwe, jeżeli użytkownik nie wykaże odpowiedniego zaangażowania. Aby określić zaangażowanie, konieczne jest ustalenie aktywności użytkowników na wszystkich polach, gdzie prowadzona jest kampania.

Rosnące zaangażowanie użytkowników wskazuje na powstanie społeczności, w świadomości której ma być budowany wizerunek marki.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Bądź na bieżąco z sytuacją w funduszach
Next Rusza druga edycja prestiżowego Konkursu!

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Warszawa i Gdańsk z rekordowymi transakcjami na rynku nieruchomości

123 mln zł – na taką kwotę opiewała rekordowa ubiegłoroczna transakcja na rynku gruntów. Nowy właściciel musiał tyle zapłacić w sumie za działkę budowlaną na warszawskim Żoliborzu. Druga byłą transakcja na

Wiadomości 0 Comments

Monitoring cen w sklepach internetowych. Czy jest potrzebny?

Monitoring cen to nic innego jak porównywanie cen danego produktu w wielu miejscach w sieci. Sprzedaż w internecie zwiększyła popularność i możliwość globalnego monitorowania cen w e-sklepach. Kontrolę i śledzenie

Wiadomości 0 Comments

Przekaźniki są wszędzie, ale najlepsze kupisz w TME

Przekaźniki, wbrew pozorom, można spotkać praktycznie wszędzie. Nie tylko w budownictwie i instalacjach inteligentnych domów, ale także w wielu systemach sterowania czy maszynach i urządzeniach przemysłowych pracujących w różnych sektorach

Wiadomości 0 Comments

Etykiety na rolce – ile kosztuje druk etykiet?

Etykieta jest niezwykle ważnym elementem każdego sprzedawanego produktu. Jest bowiem nośnikiem najważniejszych informacji o danym produkcie. Warto także pamiętać o marketingowej roli etykiet. Dobrze zaprojektowana, może skutecznie przyciągać uwagę klientów

Wiadomości 0 Comments

Firmy za rzadko biorą pod uwagę potrzeby starszych klientów

Mimo że rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po internecie, duża grupa seniorów wciąż unika nowych technologii. Przede wszystkim z powodu strachu przed popełnieniem błędów. Eksperci podkreślają, że

Wiadomości 0 Comments

Windykacja długów? Nie taka straszna! Sprawdź, jak możesz się dogadać z wierzycielem

Windykacja długów – brzmi groźnie? Być może. Ale w rzeczywistości nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jeśli i Ty, podobnie jak wielu Polaków, zmagasz się ze zobowiązaniami finansowymi, wcale

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź