Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie określonego wizerunku marki, jednak aby cel nadrzędny mógł zostać osiągnięty, konieczna jest realizacja tzw. celów pośrednich. Jakich? Przyjrzyjmy się temu tematowi nieco bliżej.

Content Marketing

Profesjonalna agencja marketingowa, taka jak Brand.ceo, zawsze prowadzi kampanię CM na wielu polach – na blogach tematycznych pojawiają się artykuły sponsorowane, social media obfitują w stosowne wpisy, nierzadko pojawiają się też klipy na YouTube. Kontrola realizacji celów, w przypadku tak rozległych działań, nie jest czynnością łatwą, jednak nadzorując trzy podstawowe wskaźniki, można z bardzo dużym prawdopodobieństwem określić, czy reklama w internecie, w swoim pierwszym etapie, przyniosła pożądany efekt i czy artykuł sponsorowany spełnił swoją funkcję. Co to za wskaźniki?

Zasięg

Zasięg jest bardzo ogólnym wskaźnikiem, który określa do ilu odbiorców dotarł nasz przekaz. Określa on nie tylko ogólną liczbę użytkowników, ale także ich wiek, płeć, czy też miejsce zamieszkania. W przypadku stron internetowych, zasięg wyrażany jest w liczbie unikalnych użytkowników, czyli osób, które odwiedziły witrynę tylko raz. W mediach społecznościowych zasięg mierzony jest za pomocą zasięgu postów.
Takie dane stanowią dla marketerów bardzo cenny feedback, gdyż pozwalają stwierdzić czy kampania dociera do właściwej grupy docelowej, nie dają one jednak pełnego obrazu zainteresowania treścią.

Zachowanie

Dopiero określone zachowanie użytkowników pozwala określić, czy marketing internetowy oparty na treści, rzeczywiście stanowi interesujący przekaz. Zachowanie określa, jak długo użytkownik przebywał na stronie, ile podstron odwiedził i czy strona główna stanowiła stronę wyjścia.

Zaangażowanie

Jednym z celów nadrzędnych kampanii Content marketing jest nawiązanie interakcji z klientem. Nie będzie to możliwe, jeżeli użytkownik nie wykaże odpowiedniego zaangażowania. Aby określić zaangażowanie, konieczne jest ustalenie aktywności użytkowników na wszystkich polach, gdzie prowadzona jest kampania.

Rosnące zaangażowanie użytkowników wskazuje na powstanie społeczności, w świadomości której ma być budowany wizerunek marki.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Bądź na bieżąco z sytuacją w funduszach
Next Rusza druga edycja prestiżowego Konkursu!

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Chemia profesjonalna – jak bezpiecznie jej używać?

Jak sama nazwa wskazuje, chemia profesjonalna to preparaty oraz środki czystości przeznaczone do użytku profesjonalnego. Stosowane są więc do użytku na konkretnych powierzchniach i w konkretnym celu. Nierzadko są to

Wiadomości 0 Comments

Jak bank prześwietla potencjalnego pożyczkobiorcę?

Każdy potencjalny pożyczkobiorca jest dokładnie sprawdzany przez bank przed przyznaniem kredytu. Proces takiej weryfikacji obejmuje wiele złożonych etapów, a także wymaga odpowiedniego zaangażowania obu stron. Bank stawia klientom określone warunki

Wiadomości 0 Comments

Rynek dóbr luksusowych urośnie w tym roku o 8–10 proc

Sprzedaż wyrobów jubilerskich, podobnie jak innych dóbr luksusowych, powinna wzrosnąć w tym roku, a także w kolejnych latach o 8–10 proc. – uważa prezes jubilerskiej spółki Briju. To ponaddwukrotnie szybsze tempo niż to

Wiadomości 0 Comments

Akcesoria fryzjerskie – co warto o nich wiedzieć?

Akcesoria fryzjerskie to bogata kategoria, która obejmuje sprzęt i produkty niezbędne w określonych technikach fryzjerskich. Znajdziesz tu również wszystko, co potrzebne do pracy w profesjonalnych salonach, jak i w domu.

Wiadomości 0 Comments

Spada widoczność reklam w polskim internecie

Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że

Wiadomości 0 Comments

Uśmiech, który sprzedaje – jak wygląd wpływa na skuteczność negocjacji

W biznesie mówi się często, że ludzie kupują nie tylko produkty i usługi, ale także emocje oraz wizerunek sprzedawcy. To, jak wyglądamy i jak się prezentujemy, ma ogromne znaczenie w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź