Jak przekazać informację o upadłości?

Jak przekazać informację o upadłości?

W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel może doprowadzić do upadłości? Jak przeprowadzić prawidłowo całą procedurę upadłościową?

Na wstępie należy powiedzieć, że firma musi dokonać kilka najważniejszych kroków, żeby czynność upadłościową potraktować za zamkniętą. Dość często wszelkie formalności przedsiębiorca załatwia samodzielnie, ale oczywiście może skorzystać z pomocy doradcy, który przedstawi najkorzystniejsze opcje w tej niekomfortowej sytuacji.

Po pierwsze trzeba złożyć wniosek o upadłości do pobliskiego sądu rejonowego, który trudni się weryfikowaniem takich spraw. W przekazanym dokumencie należy zdecydować się na lepszą z dostępnych opcji: układ lub likwidację. Następnie sąd otacza swoim nadzorem dobra majątkowe firmy oraz ustanawia datę spotkania wszystkich wierzycieli.

Na koniec sąd ogłasza wiadomość o upadłości przedsiębiorstwa (lub układu, jeśli taka była wstępna prośba) oraz likwidacji majątku firmowego. Cała procedura nie może zostać przeprowadzona, gdy posiadane dobra będą zbyt małe na uregulowanie długów.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Dlaczego szkolenia BHP są obowiązkowe?
Next W jaki sposób obniżyć ratę leasingową?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jak firma powinna wynagrodzić autora utworu?

Każdy zatrudniony, który w ramach zobowiązań służbowych sporządza projekty, ma prawo do 20% zysków związanych z każdym zleceniem. Zupełnie inaczej ustalenia prawne traktują twórców i autorów. Czy mają więcej praw?

Mała firma 0 Comments

Na jakie dodatki urlopowe od pracodawcy możemy liczyć?

Firmowy Fundusz Świadczeń Socjalnych to pewnego rodzaju majątek w oparciu o który są organizowane wycieczki i urlopy pracowników. Czy wydatki poniesione z tytułu gwarancji godnego urlopu podwładnym są opodatkowane? Zgodnie

Mała firma 0 Comments

Jak zdobyć serce kontrahenta?

Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Mała firma 0 Comments

Które czynności nie są objęte podatkiem VAT?

Podatek VAT, inaczej mówiąc podatek od towarów i usług, jest najbardziej popularny wśród polskich właścicieli firm. Przepisy opisują sytuacje, w których trzeba przyjąć opodatkowanie oraz kiedy można uniknąć dodatkowych płatności.

Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki

JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla

1 Comment

  1. Pycha
    08 września, 17:36 Reply
    Informacja o upadłości bardzo często może zwalić z nóg pracowników, ale niestety i takie sytuacje się zdarzają, a przekazanie tej informacji jest bardzo trudne.

Zostaw odpowiedź