Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Transport elementów o niestandardowych wymiarach i dużej masie to zadanie, którego nie da się zrealizować w ramach standardowych usług spedycyjnych. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest project cargo – czyli kompleksowo zaplanowany, indywidualny transport ładunków ciężkich i ponadgabarytowych drogą morską, lądową lub w formie przewozu multimodalnego.

Czym jest project cargo?

Project cargo to profesjonalna usługa obejmująca przewóz ładunków, które pod względem gabarytów, masy lub kształtu nie mieszczą się w normach typowego transportu. To operacje wymagające specjalistycznej wiedzy, precyzyjnego planowania, odpowiedniego sprzętu oraz koordynacji wielu podmiotów logistycznych. Do najczęściej przewożonych elementów należą m.in.:

  • wieże, gondole i łopaty turbin wiatrowych,
  • transformatory, silniki i generatory,
  • zbiorniki przemysłowe, linie technologiczne,
  • elementy infrastruktury mostowej i stalowej,
  • sprzęt wojskowy oraz niestandardowe maszyny przemysłowe.

Więcej o tej usłudze przeczytasz na stronie project cargo w Morskiej Agencji Gdynia, gdzie znajdują się przykłady realizacji, dane techniczne i galeria operacji logistycznych.

Jak wygląda profesjonalny transport ponadgabarytowy?

Obsługa ładunków typu project cargo to proces złożony z kilku ściśle zaplanowanych etapów. W Morskiej Agencji Gdynia każdy projekt jest analizowany indywidualnie:

1. Analiza techniczna i logistyczna

Obejmuje ocenę parametrów ładunku, tras transportowych, infrastruktury portowej oraz wymaganych zezwoleń. To kluczowy moment, od którego zależy powodzenie całej operacji.

2. Dobór środków transportu

W zależności od specyfiki zlecenia wykorzystujemy:

  • platformy SPMT i naczepy niskopodwoziowe,
  • statki typu heavy-lift oraz barki rzeczne,
  • dźwigi przeładunkowe o udźwigu do 85 ton.

3. Przeładunki i operacje portowe

Przeładunki realizujemy własnymi zasobami – dysponujemy placami manewrowymi i zapleczem technicznym w portach, co skraca czas operacyjny i zwiększa bezpieczeństwo.

4. Odprawy celne i formalności

Własna agencja celna pozwala nam kompleksowo zarządzać odprawami importowymi i eksportowymi, a także wszelką dokumentacją towarzyszącą.

Gdzie działamy? Nasze lokalizacje portowe

Jako operator z wieloletnim doświadczeniem w transporcie morskim i lądowym, Morska Agencja Gdynia realizuje kompleksową obsługę project cargo w najważniejszych polskich portach:

➤ Gdynia i Gdańsk

Nasze główne zaplecze operacyjne z dostępem do infrastruktury portowej, magazynów oraz specjalistycznych urządzeń przeładunkowych. Obsługujemy tu m.in. przewozy offshore oraz segmenty turbin wiatrowych.

➤ Szczecin i Świnoujście

Strategiczne porty dla kierunków zachodnich i skandynawskich. Realizujemy tu projekty o dużej skali i ładunki technologiczne kierowane na rynek niemiecki i skandynawski.

➤ Darłowo

Port o rosnącym znaczeniu dla regionalnej logistyki i sektora energetycznego. Idealny do obsługi mniejszych, ale specjalistycznych transportów np. zbiorników czy maszyn rolniczych.

Dlaczego warto wybrać Morską Agencję Gdynia?

Nasza firma to ponad 70 lat doświadczenia w logistyce morskiej i przemysłowej. Obsługujemy zarówno transporty krajowe, jak i międzynarodowe – z pełnym zapleczem technicznym i operacyjnym. Nasze atuty:

  • własne magazyny i place przeładunkowe przy portach,
  • sprzęt RST o udźwigu 45–85 ton,
  • zespół ekspertów od logistyki, celnej i operacyjnej,
  • kompleksowa obsługa od planu po rozładunek,
  • skuteczność w projektach dla branż: offshore, energetyki, wojska i przemysłu ciężkiego.

Więcej informacji o naszych usługach znajdziesz na: https://www.mag.pl.

Previous Najczęstsze błędy przy próbie sprzedaży problematycznej nieruchomości

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Ile kosztuje transport cargo ze Szwecji do Polski?

Szybka realizacja zleceń to priorytet każdej firmy transportowej. Wybierając sposób transportu ładunków cargo, trzeba wziąć pod uwagę różne czynniki m.in. rodzaj przewożonych towarów oraz ich wagę. W przypadku przewożenia towarów

Wiadomości 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

Wiadomości 0 Comments

Jakie bazy danych możemy tworzyć poprzez program Taxomatic i w jaki sposób?

Program Taxomatic pojawił się na rynku po to, by ułatwiać prowadzenie księgowości firmom, które chcą to robić na własną rękę. Okazuje się, że narzędzie może być również bardzo przydatne w

Wiadomości 0 Comments

Szara strefa i korupcja problemami przedsiębiorców

Przeszło 36 proc. krajowych przedsiębiorstw było w ubiegłym roku ofiarą nadużyć. Na jednej siódmej firm próbowano wymusić łapówkę. Według oenzetowskiej inicjatywy Global Compact konieczna jest w Polsce powszechna krucjata przeciwko oszustwom. Nauka

Wiadomości 0 Comments

Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta

Nowe rozwiązanie pomoże deweloperowi w obsłudze klientów od momentu zakupu nowego mieszkania, przez odbiór kluczy, aż po obsługę gwarancyjną. Za realizację nowego narzędzia odpowiada wrocławski software house Intratic (Grupa Unity).

Wiadomości 0 Comments

Narzędzie Big Data w chmurze, które musisz znać

Gromadzenie, przechowywanie i analiza danych w firmach oraz organizacjach państwowych wkracza w etap, w którym niezbędne jest zastosowanie narzędzi Big Data. Ilości danych są tak ogromne, że tradycyjne narzędzia analityczne

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź