Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Transport elementów o niestandardowych wymiarach i dużej masie to zadanie, którego nie da się zrealizować w ramach standardowych usług spedycyjnych. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest project cargo – czyli kompleksowo zaplanowany, indywidualny transport ładunków ciężkich i ponadgabarytowych drogą morską, lądową lub w formie przewozu multimodalnego.

Czym jest project cargo?

Project cargo to profesjonalna usługa obejmująca przewóz ładunków, które pod względem gabarytów, masy lub kształtu nie mieszczą się w normach typowego transportu. To operacje wymagające specjalistycznej wiedzy, precyzyjnego planowania, odpowiedniego sprzętu oraz koordynacji wielu podmiotów logistycznych. Do najczęściej przewożonych elementów należą m.in.:

  • wieże, gondole i łopaty turbin wiatrowych,
  • transformatory, silniki i generatory,
  • zbiorniki przemysłowe, linie technologiczne,
  • elementy infrastruktury mostowej i stalowej,
  • sprzęt wojskowy oraz niestandardowe maszyny przemysłowe.

Więcej o tej usłudze przeczytasz na stronie project cargo w Morskiej Agencji Gdynia, gdzie znajdują się przykłady realizacji, dane techniczne i galeria operacji logistycznych.

Jak wygląda profesjonalny transport ponadgabarytowy?

Obsługa ładunków typu project cargo to proces złożony z kilku ściśle zaplanowanych etapów. W Morskiej Agencji Gdynia każdy projekt jest analizowany indywidualnie:

1. Analiza techniczna i logistyczna

Obejmuje ocenę parametrów ładunku, tras transportowych, infrastruktury portowej oraz wymaganych zezwoleń. To kluczowy moment, od którego zależy powodzenie całej operacji.

2. Dobór środków transportu

W zależności od specyfiki zlecenia wykorzystujemy:

  • platformy SPMT i naczepy niskopodwoziowe,
  • statki typu heavy-lift oraz barki rzeczne,
  • dźwigi przeładunkowe o udźwigu do 85 ton.

3. Przeładunki i operacje portowe

Przeładunki realizujemy własnymi zasobami – dysponujemy placami manewrowymi i zapleczem technicznym w portach, co skraca czas operacyjny i zwiększa bezpieczeństwo.

4. Odprawy celne i formalności

Własna agencja celna pozwala nam kompleksowo zarządzać odprawami importowymi i eksportowymi, a także wszelką dokumentacją towarzyszącą.

Gdzie działamy? Nasze lokalizacje portowe

Jako operator z wieloletnim doświadczeniem w transporcie morskim i lądowym, Morska Agencja Gdynia realizuje kompleksową obsługę project cargo w najważniejszych polskich portach:

➤ Gdynia i Gdańsk

Nasze główne zaplecze operacyjne z dostępem do infrastruktury portowej, magazynów oraz specjalistycznych urządzeń przeładunkowych. Obsługujemy tu m.in. przewozy offshore oraz segmenty turbin wiatrowych.

➤ Szczecin i Świnoujście

Strategiczne porty dla kierunków zachodnich i skandynawskich. Realizujemy tu projekty o dużej skali i ładunki technologiczne kierowane na rynek niemiecki i skandynawski.

➤ Darłowo

Port o rosnącym znaczeniu dla regionalnej logistyki i sektora energetycznego. Idealny do obsługi mniejszych, ale specjalistycznych transportów np. zbiorników czy maszyn rolniczych.

Dlaczego warto wybrać Morską Agencję Gdynia?

Nasza firma to ponad 70 lat doświadczenia w logistyce morskiej i przemysłowej. Obsługujemy zarówno transporty krajowe, jak i międzynarodowe – z pełnym zapleczem technicznym i operacyjnym. Nasze atuty:

  • własne magazyny i place przeładunkowe przy portach,
  • sprzęt RST o udźwigu 45–85 ton,
  • zespół ekspertów od logistyki, celnej i operacyjnej,
  • kompleksowa obsługa od planu po rozładunek,
  • skuteczność w projektach dla branż: offshore, energetyki, wojska i przemysłu ciężkiego.

Więcej informacji o naszych usługach znajdziesz na: https://www.mag.pl.

Previous Altana w ogrodzie - luksus czy praktyczna inwestycja?
Next Jak powstają płyty GRC? Kulisy produkcji nowoczesnych elewacji

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

To już pewne! Polska dostała zgodę z Unii na wprowadzenie KSeF

Z początkiem bieżącego roku Ministerstwo Finansów udostępniło wszystkim użytkownikom Krajowy System e-faktur. Jest to popularny już KSeF. Ma on być dostępną powszechnie platformą wymiany faktury VAT w gospodarczym obrocie. Powiedzmy

Wiadomości 0 Comments

Sterowniki maszyn CNC – jakie rodzaje możemy wyróżnić?

Maszyny sterowane numerycznie, inaczej CNC, wykorzystywane są do obrabiania różnego rodzaju materiałów – od drewna, gumy po aluminium i blachę. W tym celu każda maszyna musi zostać wyposażona w odpowiedni

Wiadomości 0 Comments

Start-upy mogą liczyć na coraz większe wsparcie finansowe

W Polsce działa ok. 2,7 tys. start-upów. Zdecydowana większość z nich, bo aż 73 proc., znajduje się na jednym z dwóch środkowych etapów rozwoju. Tylko 15 proc. jest na etapie ekspansji rynkowej. Liczba

Wiadomości 0 Comments

Polskie firmy logistyczne największym przewoźnikiem w Europie

Krajowa flota składa się obecnie z blisko 200 tys. pojazdów kursujących po Europie. Polskie firmy są konkurencyjne, bo oferują najlepszy stosunek jakości do ceny usługi oraz są elastyczne. Aby utrzymać swoją pozycję

Wiadomości 0 Comments

Kwiatowe ścianki dekoracyjne, gdzie ich użyć?

Hurtownie kwiatowe prześcigają się w dostarczaniu przepięknych sztucznych kwiatów w wielu gatunkach, kolorach i rozmiarach. Powstają nowe warianty, pomysłowe kompozycje florystyczne i niebanalne ozdoby do domu i innych wnętrz. Wybór

Wiadomości 0 Comments

Jak wygląda i na czym polega rozprawa spadkowa?

Sprawy spadkowe często mają miejsce w nieoczekiwanym momencie. Rzadko kiedy osoby fizyczne za życia myślą o przekazaniu spadku np. potomkom rodziny. Idzie za tym brak wyraźnych spadkobierców na piśmie. Przeczytaj

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź