Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Transport elementów o niestandardowych wymiarach i dużej masie to zadanie, którego nie da się zrealizować w ramach standardowych usług spedycyjnych. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest project cargo – czyli kompleksowo zaplanowany, indywidualny transport ładunków ciężkich i ponadgabarytowych drogą morską, lądową lub w formie przewozu multimodalnego.

Czym jest project cargo?

Project cargo to profesjonalna usługa obejmująca przewóz ładunków, które pod względem gabarytów, masy lub kształtu nie mieszczą się w normach typowego transportu. To operacje wymagające specjalistycznej wiedzy, precyzyjnego planowania, odpowiedniego sprzętu oraz koordynacji wielu podmiotów logistycznych. Do najczęściej przewożonych elementów należą m.in.:

  • wieże, gondole i łopaty turbin wiatrowych,
  • transformatory, silniki i generatory,
  • zbiorniki przemysłowe, linie technologiczne,
  • elementy infrastruktury mostowej i stalowej,
  • sprzęt wojskowy oraz niestandardowe maszyny przemysłowe.

Więcej o tej usłudze przeczytasz na stronie project cargo w Morskiej Agencji Gdynia, gdzie znajdują się przykłady realizacji, dane techniczne i galeria operacji logistycznych.

Jak wygląda profesjonalny transport ponadgabarytowy?

Obsługa ładunków typu project cargo to proces złożony z kilku ściśle zaplanowanych etapów. W Morskiej Agencji Gdynia każdy projekt jest analizowany indywidualnie:

1. Analiza techniczna i logistyczna

Obejmuje ocenę parametrów ładunku, tras transportowych, infrastruktury portowej oraz wymaganych zezwoleń. To kluczowy moment, od którego zależy powodzenie całej operacji.

2. Dobór środków transportu

W zależności od specyfiki zlecenia wykorzystujemy:

  • platformy SPMT i naczepy niskopodwoziowe,
  • statki typu heavy-lift oraz barki rzeczne,
  • dźwigi przeładunkowe o udźwigu do 85 ton.

3. Przeładunki i operacje portowe

Przeładunki realizujemy własnymi zasobami – dysponujemy placami manewrowymi i zapleczem technicznym w portach, co skraca czas operacyjny i zwiększa bezpieczeństwo.

4. Odprawy celne i formalności

Własna agencja celna pozwala nam kompleksowo zarządzać odprawami importowymi i eksportowymi, a także wszelką dokumentacją towarzyszącą.

Gdzie działamy? Nasze lokalizacje portowe

Jako operator z wieloletnim doświadczeniem w transporcie morskim i lądowym, Morska Agencja Gdynia realizuje kompleksową obsługę project cargo w najważniejszych polskich portach:

➤ Gdynia i Gdańsk

Nasze główne zaplecze operacyjne z dostępem do infrastruktury portowej, magazynów oraz specjalistycznych urządzeń przeładunkowych. Obsługujemy tu m.in. przewozy offshore oraz segmenty turbin wiatrowych.

➤ Szczecin i Świnoujście

Strategiczne porty dla kierunków zachodnich i skandynawskich. Realizujemy tu projekty o dużej skali i ładunki technologiczne kierowane na rynek niemiecki i skandynawski.

➤ Darłowo

Port o rosnącym znaczeniu dla regionalnej logistyki i sektora energetycznego. Idealny do obsługi mniejszych, ale specjalistycznych transportów np. zbiorników czy maszyn rolniczych.

Dlaczego warto wybrać Morską Agencję Gdynia?

Nasza firma to ponad 70 lat doświadczenia w logistyce morskiej i przemysłowej. Obsługujemy zarówno transporty krajowe, jak i międzynarodowe – z pełnym zapleczem technicznym i operacyjnym. Nasze atuty:

  • własne magazyny i place przeładunkowe przy portach,
  • sprzęt RST o udźwigu 45–85 ton,
  • zespół ekspertów od logistyki, celnej i operacyjnej,
  • kompleksowa obsługa od planu po rozładunek,
  • skuteczność w projektach dla branż: offshore, energetyki, wojska i przemysłu ciężkiego.

Więcej informacji o naszych usługach znajdziesz na: https://www.mag.pl.

Previous Altana w ogrodzie - luksus czy praktyczna inwestycja?
Next Jak powstają płyty GRC? Kulisy produkcji nowoczesnych elewacji

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Twoje dane są warte więcej niż myślisz

Wraz z digitalizacją wielu usług, zostawiamy coraz więcej danych w sieci. Jednak nie zawsze mamy pewność, czy nasze dane osobowe będą dostatecznie chronione i nie wpadną w niepowołane ręce. Bezpieczeństwo

Wiadomości 1Comments

Remont starej posadzki w domu

Podłoga składa się z kilku warstw, które umieszczone są na gruncie lub na stropie. Warstwę wierzchnią stanowi posadzka. Zazwyczaj nie jest problemem zmiana nawierzchni na nową jeśli poprzednia uległa zniszczeniu

Wiadomości 0 Comments

Regulamin BHP a prawo autorskie

Projekty oraz rozwiązania stosowane w związku z zajmowanym stanowiskiem także chronione są prawem autorskim. Oznacza to, że wszystkie wytwory będące wynikiem działań intelektualnych powinny stanowić własność pracownika. Jak sytuacja kształtuje

Wiadomości 0 Comments

Ile można zarobić na funduszach inwestycyjnych?

Szybko, w pełni bezpiecznie i dużo. Właśnie tak chcieliby zarabiać wszyscy inwestorzy. Nie jest to jednak możliwe, bo wszystkie instrumenty inwestycyjne charakteryzują się innymi czynnikami. Wybór funduszy inwestycyjnych rzeczywiście daje

Wiadomości 0 Comments

1/3 zawodowych kierowców w Polsce zarabia ponad 6 tys. zł netto

Ponad jedna trzecia kierowców zarabia miesięcznie powyżej 6 tys. zł na rękę – wynika z badania „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce 2018” TransJobs.eu. Na to składają się przede wszystkim diety i ryczałty, które

Wiadomości 1Comments

Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł

Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź