JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?
Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Operatorów jest bardzo wielu i każdy z nich oferuje inne pakiety usług, taryfy, atrakcyjne promocje na usługi telekomunikacyjne dla firm. Zarówno wielkie korporacje, jak i firmy zatrudniające kilka osób potrzebują łączności telefonicznej. Co ciekawe, z badań wynika, że wydatki na połączenia komórkowe przekraczają połowę budżetu przeznaczonego na łączność telefoniczną.
Gdzie szukać atrakcyjnych ofert telekomunikacyjnych?
Na chwilę obecną na rynku jest zatrzęsienie przeróżnych ofert – można w nich przebierać do woli. W przypadku operatorów telekomunikacyjnych, wystarczy wpisać odpowiednią frazę w okno wyszukiwarki internetowej i wyświetli nam się lista operatorów. A jak wybrać ofertę najkorzystniejszą dla nas?
Jeżeli chodzi o taryfy, to im więcej minut/ kart sim/ aparatów firma potrzebuje, tym niższą cenę może zaproponować operator. Dlatego najkorzystniejsze oferty otrzymują zazwyczaj największe firmy bądź korporacje. Jednak, przy dobrze dobranym pakiecie usług i korzystnym planie taryfowym, firma może sporo zaoszczędzić na usługach telekomunikacyjnych.
Co wyróżnia dobrego operatora?
Rzetelny operator powinien przedstawić nam przejrzyste oferty, bez zawiłości, niejasności i niespodzianek, a podane ceny powinny być cenami brutto. Dodatkowo w sektorze B2B i B2C, usługi mogą być dopasowane do potrzeb klienta biznesowego i uwzględniać potrzeby konkretnej firmy. Warto też przeanalizować, czego dokładnie firma potrzebuje – czy pracownicy częściej wykonują połączenia, czy częściej je odbierają. Jakie połączenia są realizowane – na telefony stacjonarne czy komórkowe? Może okazać się, że większość połączeń jest wykonywanych do jednego operatora – wtedy najkorzystniej byłoby podpisać umowę z tym operatorem i postawić na darmowe połączenia wewnątrz sieci.
Wybierając plan taryfowy trzeba zwrócić uwagę na liczbę darmowych minut w abonamencie i cenę za minutę połączenia poza abonamentem – może się okazać, że poza abonamentem ceny połączeń są znacznie droższe niż u konkurencyjnych operatorów. Kolejnym elementem jest wybór aparatów telefonicznych, zazwyczaj telefony są dostępne za przysłowiową złotówkę – ale abonament jest droższy, warto więc się zastanowić, co jest dla nas ważniejsze.
Dla operatorów ważna jest liczba aktywnych kart sim na które podpisujemy umowę – warto więc dokładnie określić, czy wszystkim pracownikom jest potrzebny służbowy telefon komórkowy. Dokonując wyboru, należy zapoznać się z wszystkimi dostępnymi ofertami, a także poprosić kilku wybranych operatorów o indywidualną ofertę, skrojoną na miarę naszej firmy oraz naszego zapotrzebowania. Warto także prześledzić wszystkie promocje dostępnie na rynku, z uwzględnieniem czasu obowiązywania umowy. U większości operatorów telekomunikacyjnych panuje zasada, że jeżeli podpisywana umowa ma dłuższy czas obowiązywania, tym cena pakietu usług jest niższa od standardowej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Polscy eksporterzy: 2014 rok zaliczamy na plus
Lepsze wyniki finansowe są pochodną wzrostu zamówień na towary naszych eksporterów w minionym roku. Około połowa zapytanych przez AKCENTĘ przedsiębiorców (49 proc.) zadeklarowała, że zamówienia w 2014 r. były wyższe
Platformy VoD i gry komputerowe coraz popularniejsze
Choć niemal połowa Polaków codziennie ogląda telewizję, to pod względem popularności szybko gonią ją płatne serwisy VoD, z których przynajmniej raz w miesiącu korzysta blisko 70 proc. osób – wynika z badania „Od
Wzrost liczby nowych kontraktów już po wakacjach. Obecnie rynek czeka na napływ środków unijnych
Na rynku rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorców podpisywanych jest mniej kontraktów niż w ostatnich dwóch latach. Spowolnienie dotyczy zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego. Klienci czekają na napływ środków unijnych w ramach nowej tury finansowania.
Boom na łódzkim rynku nieruchomości
Po latach zastoju Łódź, drugie największe miasto na Mazowszu, zaczyna odrabiać straty. W ubiegłym roku zapotrzebowanie na nowe mieszkania wzrosło o jedną trzecią, a nabywców znalazło 2,2 tys. lokali. Tylko od
Klient i bank – miłość czy toksyczny związek?
Czasami analizując relacje między bankami a ich klientami można odnieść wrażenie, że obserwujemy losy zakochanej, ale niedopasowanej pary. Banki początkowo uwodzą promocjami. Wielu zwabionych klientów szybko odkrywa jednak ich tajemnice
Program Rodzina 500 Plus nie odcina kobiet od rynku pracy
Najniższe od 26 lat bezrobocie to między innymi efekt wejścia na rynek pracy roczników z niżu demograficznego. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że to także efekt większej aktywności przedsiębiorców. Natomiast dane statystyczne


5 komentarzy
Mati855
03 września, 21:23Anette
03 września, 21:32Waldek
11 września, 20:07Halina
15 września, 16:58kapix
24 września, 21:52