JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Operatorów jest bardzo wielu i każdy z nich oferuje inne pakiety usług, taryfy, atrakcyjne promocje na usługi telekomunikacyjne dla firm. Zarówno wielkie korporacje, jak i firmy zatrudniające kilka osób potrzebują łączności telefonicznej. Co ciekawe, z badań wynika, że wydatki na połączenia komórkowe przekraczają połowę budżetu przeznaczonego na łączność telefoniczną.

 140655945491380300

Gdzie szukać atrakcyjnych ofert telekomunikacyjnych?

Na chwilę obecną na rynku jest zatrzęsienie przeróżnych ofert – można w nich przebierać do woli. W przypadku operatorów telekomunikacyjnych, wystarczy wpisać odpowiednią frazę w okno wyszukiwarki internetowej i wyświetli nam się lista operatorów. A jak wybrać ofertę najkorzystniejszą dla nas?

Jeżeli chodzi o taryfy, to im więcej minut/ kart sim/ aparatów firma potrzebuje, tym niższą cenę może zaproponować operator. Dlatego najkorzystniejsze oferty otrzymują zazwyczaj największe firmy bądź korporacje. Jednak, przy dobrze dobranym pakiecie usług i korzystnym planie taryfowym, firma może sporo zaoszczędzić na usługach telekomunikacyjnych.

 

Co wyróżnia dobrego operatora?

Rzetelny operator powinien przedstawić nam przejrzyste oferty, bez zawiłości, niejasności i niespodzianek, a podane ceny powinny być cenami brutto. Dodatkowo w sektorze B2B i B2C, usługi mogą być dopasowane do potrzeb klienta biznesowego i uwzględniać potrzeby konkretnej firmy. Warto też przeanalizować, czego dokładnie firma potrzebuje – czy pracownicy częściej wykonują połączenia, czy częściej je odbierają. Jakie połączenia są realizowane – na telefony stacjonarne czy komórkowe? Może okazać się, że większość połączeń jest wykonywanych do jednego operatora – wtedy najkorzystniej byłoby podpisać umowę z tym operatorem i postawić na darmowe połączenia wewnątrz sieci.

Wybierając plan taryfowy trzeba zwrócić uwagę na liczbę darmowych minut w abonamencie i cenę za minutę połączenia poza abonamentem – może się okazać, że poza abonamentem ceny połączeń są znacznie droższe niż u konkurencyjnych operatorów. Kolejnym elementem jest wybór aparatów telefonicznych, zazwyczaj telefony są dostępne za przysłowiową złotówkę – ale abonament jest droższy, warto więc się zastanowić, co jest dla nas ważniejsze.

Dla operatorów ważna jest liczba aktywnych kart sim na które podpisujemy umowę – warto więc dokładnie określić, czy wszystkim pracownikom jest potrzebny służbowy telefon komórkowy. Dokonując wyboru, należy zapoznać się z wszystkimi dostępnymi ofertami, a także poprosić kilku wybranych operatorów o indywidualną ofertę, skrojoną na miarę naszej firmy oraz naszego zapotrzebowania. Warto także prześledzić wszystkie promocje dostępnie na rynku, z uwzględnieniem czasu obowiązywania umowy. U większości operatorów telekomunikacyjnych panuje zasada, że jeżeli podpisywana umowa ma dłuższy czas obowiązywania, tym cena pakietu usług jest niższa od standardowej.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po co nam ubezpieczenie?
Next Frontem do światowego klienta

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Samozatrudnieni chętniej korzystają z ubezpieczeń niż pracownicy na etacie

Rezerwa na pokrycie ewentualnych kosztów leczenia, niepozostawanie ciężaru finansowego dla najbliższych w razie niemożności wykonywania pracy czy zabezpieczenie na emeryturę – to powody, dla których Polacy wykupują dodatkowe ubezpieczenia. Ich podejście jest jednak

Wiadomości 0 Comments

Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes

Wraz ze wzrostem przychodów, skali działalności i rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa zyskują także wrogów. W dobie internetu i mediów społecznościowych wykreowanie szkalującej informacji jest niezwykle proste. O ile w przypadku informacji całkowicie nieprawdziwej firmy

Wiadomości 0 Comments

W Holandii pracuje 200 tys. Polaków

Holandia jest czwartym najchętniej wybieranym przez emigrantów zarobkowym krajem. Od 2007 roku, kiedy otworzono dla Polaków tamtejszy rynek pracy, liczba wyjeżdżających rośnie. Szacuje się, że jest ich tam ok. 200 tys. Obecnie

Wiadomości 0 Comments

Polacy spędzają w internecie średnio 11 godzin dziennie. To prawie dwa razy więcej niż dwa lata temu

Statystyczny Polak korzysta z internetu łącznie o 5 godzin więcej niż jeszcze dwa lata temu. Jednocześnie prawie podwoił się odsetek tych, którzy chętnie testują nowe technologie i kupują gadżety. Eksperci McKinsey & Company

Wiadomości 0 Comments

Reklama dźwignią handlu

Od kilku lat każdy z nas może cieszyć się dostępem do cudownego wynalazku jakim jest internet.Dzięki niemu możemy codziennie sprawdzić wiadomości z całego świata i dostać się do informacji których

Wiadomości 0 Comments

Czy po wakacjach spada szansa na znalezienie ciekawego zatrudnienia?

Wakacje to czas, gdy część osób potrzebuje wolnego od codziennych powinności służbowych. Urlopy planuje się dużo wcześniej, żeby spełniać swoje plany wyjazdowe zgodnie z założeniami. Jednak osoby zatrudnione na umowę

5 komentarzy

  1. Mati855
    03 września, 21:23 Reply
    Jeśli ktoś już ma określone usługi u jednego operatora to niech spróbuje ponegocjować z innym operatorem przejście do nich, oczywiście jeśli zaproponują dużo lepsza ofertę
  2. Anette
    03 września, 21:32 Reply
    Wiadomo, że dla operatora nowy klient jest dużo bardziej wartościowy niż taki wieloletni więc będą chcieli na wejściu zaproponować jak najkorzystniejsza ofertę aby ktoś do nich przeszedł z innej sieci :)
  3. Waldek
    11 września, 20:07 Reply
    Dobrego operatora jest bardzo ciężko znaleźć. Mnie na przykład denerwuje, gdy dany operator wydzwania do mnie po dziesięć razy i pyta, czy nie przejdę do nich. Za takie wydzwanianie na pewno nie.
  4. Halina
    15 września, 16:58 Reply
    Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Ale zanim to zrobi to niech przejrzy wszystkie możliwe oferty, żeby się nie naciąć.
  5. kapix
    24 września, 21:52 Reply
    Teraz każdy operator stara się zabłysnąć by zdobyć klienta. Jest ich coraz więcej, ale według mnie czasem oferty są bardzo słabe. Polecam dużo szukać i skorzystać z tej najlepszej.

Zostaw odpowiedź