Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu
Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że przyniesie to jej kilkanaście milionów złotych zysku rocznie oraz pozwoli na osiągnięcie pozycji rynkowego lidera w segmencie sprzedaży internetowej.
– Ekspansja na rynku logistyki e-commerce to jeden z trzech najważniejszych filarów naszej strategii. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie to już jesteśmy na tym rynku numerem dwa, a jeżeli chodzi o kwestie wyboru dostawcy, to w tej chwili Poczta Polska jest rynkowym wyborem numer jeden – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kurdziel członek zarządu Poczty Polskiej SA.
Szans na zwiększenie udziałów w polskim rynku sprzedaży elektronicznej Poczta Polska upatruje m.in. w partnerstwie z największymi krajowymi platformami e-commerce. Przykładem takiej kooperacji jest podpisana w listopadzie 2016 roku umowa z Allegro. Dwuletni kontrakt zakłada, że pocztowa spółka co roku będzie obsługiwała około 1,5 mln przesyłek rocznie.
– Myślę, że wybór Allegro jako partnera jest oczywisty. Poczta Polska jest liderem na rynku e-commerce, jeśli chodzi o dostawę. Szukamy również największych partnerów na rynku i nasze partnerstwo strategiczne jest kolejnym elementem budowania portfela bardzo dużych, strategicznych klientów e-commerce’owych – uzasadnia Grzegorz Kurdziel.
Według oczekiwań Poczty Polskiej współpraca z Allegro przyniesie jej korzyści w wysokości kilkunastu milionów złotych rocznie. Pozwoli także na umocnienie dotychczasowej pozycji lidera rynku sprzedaży elektronicznej oraz sięgnięcie po miano największej firmy kurierskiej działającej w Polsce.
– Już w tej chwili Poczta Polska obsługuje około 60 proc. wszystkich przesyłek, ale jak na razie były to przesyłki wysyłane zarówno przez indywidualnych allegrowiczów, jak i sklepy internetowe ogłaszające się na Allegro. W tej chwili podpisaliśmy umowę z samym Allegro, chodzi o flagowy projekt Allegro ich własnego sklepu e-commerce’owego – tłumaczy Grzegorz Kurdziel.
Członek zarządu Poczty Polskiej SA wyjaśnia, że klientom kupującym w sklepie internetowym Allegro zostanie zaoferowany najszerszy dostępny wachlarz usług: przesyłki polecone e-commerce dla towarów o niewielkich gabarytach, usługę Pocztex Expres 24 z dostawą towaru na następny dzień roboczy i usługę Pocztex Kurier 48, gdzie przesyłka trafia do odbiorcy w ciągu dwóch dni od momentu nadania.
– Naszą dużą przewagą konkurencyjną jest także dostęp do prawie 7 tys. punktów odbioru na terenie całego kraju. Mamy ponad 4 tys. punktów własnych Poczty Polskiej i oferujemy odbiór w 1 tys. stacji benzynowych marki PKN Orlen oraz w prawie 2 tys. placówek Ruchu – dodaje.
Poczta Polska, która pod względem wielkości sieci już teraz jest zdecydowanym krajowym liderem, planuje, że do końca przyszłego roku przesyłki będzie można odbierać w 10 tys. punktów.
Może to Ci się spodoba
Zrównoważona produkcja: wyzwanie, któremu warto sprostać
Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed współczesnym przemysłem, jest przeciwdziałanie stale rosnącym kosztom produkcji. Krytyczny wpływ mają na to ceny energii, które często determinują konkurencyjność przedsiębiorstwa. Przemysł ma natomiast
Boom na łódzkim rynku nieruchomości
Po latach zastoju Łódź, drugie największe miasto na Mazowszu, zaczyna odrabiać straty. W ubiegłym roku zapotrzebowanie na nowe mieszkania wzrosło o jedną trzecią, a nabywców znalazło 2,2 tys. lokali. Tylko od
Coraz więcej Polaków kupuje prezenty świąteczne przez internet
Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na zakup bożonarodzeniowych prezentów w sieci. W przedświątecznej gorączce łatwiej trafić na fałszywe promocje. Dlatego eksperci radzą, by zachować czujność. Warto przed
Mobilnastrona.net – Twoja strona na urządzeniach mobilnych
Każdego roku rośnie liczba użytkowników urządzeń mobilnych. Dostęp do sieci jest coraz bardziej powszechny. A to oznacza, że coraz większa liczba internautów wchodzi na strony internetowe korzystając m.in. ze smartfonów
Mniej niż połowa Polaków ma zaufanie do banków
Klienci oczekują od instytucji finansowych rzetelnej i uczciwej oferty, jasnej komunikacji i podmiotowego traktowania człowieka. To mogłoby zwiększyć zaufanie społeczeństwa. Dziś bankom ufa 49 proc. Polaków, doradcom finansowym – 26 proc., a
Pozytywna historia płatnicza poprawia zdolność kredytową
Polacy coraz częściej dbają o swoją pozytywną historię płatniczą. Na koniec I kwartału br. liczba informacji pozytywnych w Rejestrze Dłużników ERIF Biurze Informacji Gospodarczej przekroczyła 2 mln. Świadomość konsumencka w zakresie wiarygodności płatniczej
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post