Polskie firmy coraz częściej inwestują w testy bezpieczeństwa systemów informatycznych
Wartość rynku związanego z bezpieczeństwem IT w ubiegłym roku wzrosła w Polsce o 8 proc. i przekroczyła 300 mln dol. Przedsiębiorcy wiedzą, że na inwestycjach w zabezpieczenia systemów informatycznych nie warto oszczędzać. Wydatki te w niektórych firmach stanowią nawet 30 proc. całego budżetu IT.
– Są firmy, które wykonują testy bezpieczeństwa nie dlatego, że się coś stało, tylko dlatego, że chcą przetestować, jak wygląda ich infrastruktura z punktu widzenia osoby trzeciej – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paula Januszkiewicz, ekspert Hexcode i Cqure w zakresie bezpieczeństwa IT. – Polski rynek dojrzewa i zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że bezpieczeństwo jest jednak ważne.
Według raportu IDC w 2014 roku rynku usług i produktów związanych z zabezpieczeniem systemów informatycznych w Polsce wart był ponad 300 mln dol. To o niemalże 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Do 2019 roku trend ma się utrzymać na poziomie siedmioprocentowego wzrostu rocznie. Jak podkreśla Januszkiewicz, firmom oferującym rozwiązania związane z bezpieczeństwem IT łatwiej pozyskiwać klientów, a często to klienci sami szukają dostawców tego typu usług i sprzętu.
– Do tej pory jednak bezpieczeństwo sprzedawało się słabo – mówi ekspertka.
Najbardziej zainteresowane są firm z branży finansowej i podmioty współpracujące z sektorem publicznym.
– To często wynika z jakichś wymagań strony publicznej, czyli np. jakaś organizacja rządowa zleca firmie, z którą współpracuje, wykonanie właśnie takich testów wewnętrznych lub zewnętrznych. Mogą to być testy typu web, czyli sprawdzanie, czy strona internetowa jest bezpieczna – wyjaśnia Paula Januszkiewicz.
W Polsce wydatki firm na bezpieczeństwo IT nie są tak wysokie jak za granicą, a rynek audytów dopiero raczkuje. Jednak zarówno w kraju, jak i na innych rynkach widać, że firmy coraz większą wagę przywiązują do kwestii cyberbezpieczeństwa. Zmiana podejścia dotyczy zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich podmiotów. W niektórych przedsiębiorstwach wydatki na oprogramowanie i usługi wynoszą nawet 30 proc. całego budżetu IT.
– Bardzo często zdarza się, że w firmach w Polsce i za granicą popełniane są te same błędy. Wynikają one z braku skupienia się na szczegółach. Ktoś nie uczestniczył w jakimś szkoleniu związanym z naprawą tych błędów i one są powtarzane. Dlatego tak ważny jest udział w szkoleniach – twierdzi Paula Januszkiewicz. – Technologie cały czas się zmieniają, pojawiają się nowe zagrożenia, które powinny zostać rozłożone na czynniki pierwsze, zrozumiane, a procedury przeciwdziałania wdrożone.
Konieczność inwestycji w bezpieczeństwo IT potwierdzają dane PwC. W ubiegłym roku światowe firmy straciły z powodu ataków hakerskich nawet do 575 mld dol. W 2014 roku ich liczba wzrosła o około połowę. Oznacza to 117 tys. cyberataków dziennie.
Może to Ci się spodoba
Papier do pakowania zakupów – niezawodna reklama
Papier jest surowcem mającym szerokie zastosowanie. Dziś wykorzystuje się go niemal we wszystkich branżach. W przypadku pakowania produktów, warto zdecydować się na papier z nadrukiem, który stanowi nienachalną i skuteczną
Polski Ład – zmiany w wynagrodzeniach od 1 lipca 2022
W ramach programu Polski Ład wprowadzonych zostało wiele zmian podatkowych. Dotyczą one m.in. sposobu naliczania wynagrodzeń pracowników. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat! Od 1 lipca 2022 r. obowiązują
Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?
Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana już od 2005 r. Dziś z możliwości jej wystawienia korzysta zdecydowana większość przedsiębiorców. Faktura VAT w formie elektronicznej jest bowiem bardzo prosta
W 61 proc. dużych firm doszło do wycieku danych przez brak zabezpieczeń w urządzeniach drukujących
W tym roku 61 proc. dużych firm w Stanach Zjednoczonych i Europie zgłosiło wyciek danych spowodowany brakiem zabezpieczeń w urządzeniach drukujących. Dostęp do wrażliwych danych przez osoby nieuprawnione może mieć poważne skutki dla przedsiębiorstwa, wśród
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach. Ich precyzyjna analiza biznesowa pomaga budować komunikację marketingową, przede wszystkim określić grupy docelowe przekazu oraz sprawdzić jego zasięg i reakcję odbiorców.
Audyt energetyczny a audyt efektywności energetycznej – wszystko co musisz wiedzieć
W kwestii zarządzania energią istnieją dwa pojęcia, które bywają ze sobą notorycznie mylone. Nie powinno to dziwić, ponieważ ich nazwy są podobne, a korzystając z Internetu, można trafić na wiele

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post