Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość
Wielogodzinna praca za biurkiem tylko z pozoru wydaje się bezpieczna. Nieodpowiednie lub zbyt rzadkie czyszczenie powierzchni użytkowych bywa uciążliwym problemem nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i wszystkich pracowników. Alergie zdarzają się wtedy znacznie częściej.
Alergie = brud w miejscu pracy
Problem 1: niewłaściwy dobór chemii czyszczącej
Wybór odpowiedniej firmy sprzątającej nie jest łatwy. Rynek wydaje się dobrze nasycony, ale liczba podwykonawców, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży, ubywa.
Amatorzy proponują konkurencyjne lub znacznie niższe ceny obsługi, lecz korzystają ze znacznie mniej zaawansowanego osprzętu, a ich wiedza na temat chemii czyszczącej bywa wyraźnie ograniczona.
Źle dobrane środki chemiczne mogą być powodem, dla których objawy alergiczne wśród pracowników nasilają się – dotyczy to szczególnie osób podatnych na podrażnienia śluzówki. Tanie preparaty czyszczące to realny problem, z którym boryka się wiele polskich firm.
Profesjonalne spreje do czyszczenia mebli, a także antyalergiczne środki do mycia powierzchni użytkowych to bezpieczeństwo dla wszystkich osób przebywających w zakładzie pracy przez przynajmniej kilka godzin. To jeden z powodów, dla których przedsiębiorcy nie powinni kierować się ceną przy wyborze firmy sprzątającej – oceniają specjaliści ESCORT.
Tania chemia, którą dobierze niedoświadczona firma sprzątająca może być powodem występowania:
- podrażnień układu oddechowego,
- zaczerwienienia oczu,
- reakcji obronnych skóry rąk i twarzy,
- świądu oraz wysypki,
a w skrajnych wypadkach także poważniejszych problemów zdrowotnych.
Problem 2: nieregularne sprzątanie biura
Nie tylko tania chemia może być powodem, dla którego pracownicy będą narzekali na nasilające się objawy alergii. Warto zdecydować, aby sprzątanie biura w Warszawie, odbywało się regularnie i w sposób możliwie kompleksowy.
Wiele zanieczyszczeń osadza się nie tylko na półkach mebli, biurkach, fotelach, ale i na sprzętach codziennego użytku, a w tym przede wszystkim na: telefonach stacjonarnych, klawiaturach, myszkach, a także drukarkach.
Problem 3: zaniedbany system klimatyzacyjny
Wśród problemów, które bagatelizuje wielu przedsiębiorców są także systemy klimatyzacyjne. Nieregularne czyszczenie urządzeń schładzających powietrze może być powodem, dla którego latem w sprzęcie osadzają się grzyby oraz pleśń. Zanieczyszczenia organiczne, które trafiają do pomieszczeń użytkowych są jednym z głównych przyczyn występowania problemów układu oddechowego oraz podrażnień oczu.
W skrajnych wypadkach, nieregularnie czyszczona klimatyzacja może być także realnym zagrożeniem dla zdrowia człowieka – namnażające się na filtrach powietrza bakterie mogą powodować nawet zapalenie płuc.
Problem 4: ozon z urządzeń kserujących i drukarek
Wśród problemów z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy są także urządzenia kserujące i drukarki. W wyniku wypełnienia papieru tuszem, do pomieszczenia wydzielany jest ozon, który ze względu na jonizowanie powietrza powoduje podrażnienia oczu.
Za zasadę przyjmuje się, że urządzenia drukujące powinny być oddalone od miejsca pracy o przynajmniej 1,5 do 2 metrów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kontrola zwolnień lekarskich
Nieuzasadnione zwolnienia to dodatkowe koszty dla pracodawców, dlatego firmy coraz częściej korzystają z możliwości kontroli zwolnień lekarskich przez ZUS. Pomaga ona ustalić, czy pracownik nie wykonuje w tym czasie pracy zarobkowej lub nie przedłuża sobie w ten
Wszystko o odprawie pośmiertnej
Utrata życia przez podwładnego to szokujące przeżycie dla rodziny, ale także pracodawcy. Zgodnie z prawem powinnością każdego przełożonego jest przekazanie odprawy pośmiertnej. Na jakich zasadach jest wypłacana? W jaki sposób
Co daje picie wody, czyli 5 powodów, dla których pracownicy powinni mieć zawsze obok siebie szklankę z wodą
Naukowcy i lekarze potwierdzają, że ilość płynów rekomendowanych do picia zależy od wagi, płci, wieku i aktywności fizycznej. Regularne uzupełnianie płynów – w tym głównie wody – jest istotne zwłaszcza
Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną
Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł
ZUS ZLA. Kiedy trzeba dostarczyć zwolnienie lekarskie pracodawcy?
Rok 2015 jest pierwszym rokiem, w którym w życie wprowadza się tzw. e-zwolnienia. Na całkowite wdrożenie systemu informatycznego obsługującego przesył zwolnień bezpośrednio z gabinetu lekarskiego do ZUS oraz pracodawcy trzeba
Co zaproponować pracownikowi: umowę zlecenie czy umowę o dzieło?
Niedoświadczony właściciel małej firmy często prowadzi swoją działalność gospodarczą samodzielnie. W początkowej fazie jest w stanie sam załatwiać wszystkie sprawy i nawet dobrze sobie radzi. Jednak wraz z rozwojem nowego


0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post