Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość

Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość

Wielogodzinna praca za biurkiem tylko z pozoru wydaje się bezpieczna. Nieodpowiednie lub zbyt rzadkie czyszczenie powierzchni użytkowych bywa uciążliwym problemem nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i wszystkich pracowników. Alergie zdarzają się wtedy znacznie częściej.

141267515462661200

Alergie = brud w miejscu pracy

Problem 1: niewłaściwy dobór chemii czyszczącej

Wybór odpowiedniej firmy sprzątającej nie jest łatwy. Rynek wydaje się dobrze nasycony, ale liczba podwykonawców, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży, ubywa.

Amatorzy proponują konkurencyjne lub znacznie niższe ceny obsługi, lecz korzystają ze znacznie mniej zaawansowanego osprzętu, a ich wiedza na temat chemii czyszczącej bywa wyraźnie ograniczona.

Źle dobrane środki chemiczne mogą być powodem, dla których objawy alergiczne wśród pracowników nasilają się – dotyczy to szczególnie osób podatnych na podrażnienia śluzówki. Tanie preparaty czyszczące to realny problem, z którym boryka się wiele polskich firm.

Profesjonalne spreje do czyszczenia mebli, a także antyalergiczne środki do mycia powierzchni użytkowych to bezpieczeństwo dla wszystkich osób przebywających w zakładzie pracy przez przynajmniej kilka godzin. To jeden z powodów, dla których przedsiębiorcy nie powinni kierować się ceną przy wyborze firmy sprzątającej – oceniają specjaliści ESCORT.

Tania chemia, którą dobierze niedoświadczona firma sprzątająca może być powodem występowania:

  • podrażnień układu oddechowego,
  • zaczerwienienia oczu,
  • reakcji obronnych skóry rąk i twarzy,
  • świądu oraz wysypki,

a w skrajnych wypadkach także poważniejszych problemów zdrowotnych.

 

Problem 2: nieregularne sprzątanie biura

Nie tylko tania chemia może być powodem, dla którego pracownicy będą narzekali na nasilające się objawy alergii. Warto zdecydować, aby sprzątanie biura w Warszawie, odbywało się regularnie i w sposób możliwie kompleksowy.

Wiele zanieczyszczeń osadza się nie tylko na półkach mebli, biurkach, fotelach, ale i na sprzętach codziennego użytku, a w tym przede wszystkim na: telefonach stacjonarnych, klawiaturach, myszkach, a także drukarkach.

 

Problem 3: zaniedbany system klimatyzacyjny

Wśród problemów, które bagatelizuje wielu przedsiębiorców są także systemy klimatyzacyjne. Nieregularne czyszczenie urządzeń schładzających powietrze może być powodem, dla którego latem w sprzęcie osadzają się grzyby oraz pleśń. Zanieczyszczenia organiczne, które trafiają do pomieszczeń użytkowych są jednym z głównych przyczyn występowania problemów układu oddechowego oraz podrażnień oczu.

W skrajnych wypadkach, nieregularnie czyszczona klimatyzacja może być także realnym zagrożeniem dla zdrowia człowieka – namnażające się na filtrach powietrza bakterie mogą powodować nawet zapalenie płuc.

 

Problem 4: ozon z urządzeń kserujących i drukarek

Wśród problemów z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy są także urządzenia kserujące i drukarki. W wyniku wypełnienia papieru tuszem, do pomieszczenia wydzielany jest ozon, który ze względu na jonizowanie powietrza powoduje podrażnienia oczu.

Za zasadę przyjmuje się, że urządzenia drukujące powinny być oddalone od miejsca pracy o przynajmniej 1,5 do 2 metrów.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Biura na wynajem, czyli sale na godziny
Next Motywacyjny system wynagradzania pracowników

Może to Ci się spodoba

Branża budowlana zmaga się z brakiem pracowników

Coraz większy nacisk na ekologię, automatyzacja pracy, prefabrykacja i eliminacja papierowej dokumentacji – to trendy, które zdaniem liderów branży zdominują budownictwo w nadchodzących latach – wynika z raportu „Budownictwo. Innowacje. Wizja liderów branży

Zatrudnienie 3 komentarze

Obcokrajowcy ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Potrzebna jest jednak odpowiednia polityka integracyjna

Starzejące się społeczeństwo i rosnąca emigracja sprawiają, że w Polsce w niektórych zawodach zacznie brakować pracowników i szybko rosnąć będzie zapotrzebowanie na pracowników z innych krajów. Dziś wielu obcokrajowców jest zatrudnianych jako opiekunowie osób starszych

Płacenie podatków w Polsce może się okazać opłacalne dla ukraińskich pracowników. Wiele zależy od rodzaju umowy, zarobków i składek na ZUS

Liczba uchodźców z Ukrainy, którzy znaleźli zatrudnienie w Polsce na podstawie uproszczonych procedur, powoli zbliża się do pół miliona. Jednak zarówno wśród polskich pracodawców, jak i ukraińskich pracowników wciąż funkcjonują obawy dotyczące m.in.

Dofinansowanie wczasów pracownika. Komu i ile wypłaci pracodawca?

O tym, czy pracodawca wypłaca świadczenie urlopowe, czy tzw. „wczasy pod gruszą” decydują wewnętrzne regulacje zakładowe. Tam, gdzie utworzony został fundusz świadczeń socjalnych, pracownicy mogą korzystać z wczasów pod gruszą,

Pracować wbrew bezrobociu

Bezrobocie w naszym kraju jest poważnym problemem społecznym. Urzędy pracy każdego dnia rejestrują nowych bezrobotnych bez względu na wiek, płeć i wykształcenie. Poszukiwania pracy okazują się bardzo trudne, a udaje

Autonomiczne drony zmienią rynek pracy. Wkrótce mogą zastąpić pracowników ochrony

Drony latające bez udziału operatora są coraz częściej wykorzystywane nie tylko w wojskowości, lecz również w usługach cywilnych. Niedawno ruszyły pierwsze regularne, długodystansowe loty między Warszawą a Pułtuskiem i Sochaczewem. Coraz częściej drony stosowane

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź