Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym

Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym

Usługi kurierskie stanowią jeden z kluczowych elementów działalności w branży e-commerce. Obecnie tradycyjne usługi kurierskie są drugą najpopularniejszą metodą dostawy w sklepach internetowych w Polsce. Większą popularnością cieszy się tylko odbieranie paczek z Paczkomatów®. Jak dowiadujemy się z raportu Gemius za rok 2021, aż 77% ankietowanych klientów sklepów internetowych najczęściej wybiera dostawę do Paczkomatu® InPost, a dokładnie połowa z nich zamawiając towary w sieci decyduje się skorzystać z tradycyjnych usług kurierskich. Tyle samo respondentów deklaruje też, że dostępność usług kurierskich jako metody dostawy zamówienia zachęca ich do robienia zakupów w sklepie internetowym. Obie te metody doręczenia charakteryzują się krótkim czasem dostawy (w przypadku Paczkomatów®, nawet 90% paczek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu) oraz bezproblemowym odbiorem. Cena przesyłki jest przy tym nieco niższe w przypadku Paczkomatów®. Usługi kurierskie są więc formą dostawy, z której sklep internetowy nie może za bardzo zrezygnować, nawet jeśli więcej klientów wybiera dostawę do Paczkomatu®. Jedyną alternatywną formą dostawy na adres odbiorcy są przesyłki pocztowe, ale z nich chętnie korzysta tylko jedna czwarta internautów kupujących w sieci. Należy przy tym podkreślić, że dla wielu ankietowanych klientów e-commerce dostępne formy i koszt wysyłki są istotnym czynnikiem wpływającym na ich decyzje zakupowe. Darmowe dostawy są jednym ze sposobów na zwiększenie liczby klientów, szczególnie jeżeli towarzyszą im darmowe zwroty. Może to być jednak spory wydatek dla sklepu. Tak więc wybierając firmy kurierskie do sklepów online warto zwrócić uwagę na te, które oferują usługi kurierskie w przystępnych cenach. Warto też zauważyć, że klienci najchętniej dokonują zwrotów za pośrednictwem firm kurierskich: około dwóch trzecich z nich najchętniej wybiera tu Paczkomat®, a około czterdziestu procent zwrot za pośrednictwem kuriera (w tzw. systemie door-to-door) lub w sklepie stacjonarnym. Umowa z firmą kurierską na obsługę paczek w sklepie internetowym często oferuje niższe ceny przy większej liczbie przesyłek. Najlepiej byłoby więc powierzyć wszystkie wysyłki i zwroty jednej firmie.

Integrator technologiczny usług kurierskich

Podsumowując, przesyłki kurierskie w sklepie internetowym są niezbędne, ale zwiększenie liczby klientów twojego sklepu internetowego może być trudne bez udostępnienia im dostaw do Paczkomatów® InPostu, a często także możliwości darmowego zwrotu towarów do sklepu internetowego. Te ostatnie są szczególnie ważne w branży odzieżowej i obuwniczej, które (według raportu Gemius 2021) stanowią największe sektory branży e-ommerce. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem można zmniejszyć koszty powierzając całą obsługę paczek jednemu operatorowi, zamiast współpracować z kilkoma firmami kurierskimi. Jest to też mniej kłopotliwe, szczególnie w przypadku mniejszych sklepów internetowych. Dla przykładu, w ofercie abonamentowej InPost właściciel sklepu internetowego wnosi stałą miesięczną opłatę, która w całości przeznaczana jest na zakup usług kurierskich. Im większa kwota abonamentu (a więc i więcej paczek), tym lepsze ceny indywidualnej przesyłki oferuje InPost. Operator daje też klientom sklepów online możliwość nadawania zwrotów do sklepu internetowego w Paczkomatach®. Jak już wspomniano, jest to najpopularniejsza metoda nadawania zwrotów. W związku z tym warto może się przyjrzeć ofercie InPost dla firm.

Dlaczego warto postawić na usługę kurierską InPost?

Ceny dostawy w sklepach internetowych mają znaczący wpływ na ich konkurencyjność, a w ofercie InPost dla firm ceny przesyłek kurierskich zaczynają się od 9,99 zł netto, a ceny wysyłki do Paczkomatu® od 8,91 zł, podobnie jak nadanie przesyłki ze zwrotem przez kupującego w ramach usługi szybkie zwroty realizowanej na koszt sprzedawcy. Oczywiście konkretne ceny zależne są od szczegółów umowy zawartej między operatorem a sklepem internetowym oraz oczywiście od gabarytów paczki: usługi kurierskie są wyceniane zależnie od wagi paczki, a przesyłki do Paczkomatów® są podzielone na trzy gabaryty, wszystkie o maksymalnej wadze 25 kg (co może być korzystne jeśli wysyłamy ciężkie rzeczy). Natomiast jeśli chodzi o indywidualną wycenę, to można o nią poprosić na stronie operatora, a sama oferta jest dość elastyczna i większość sklepów znajdzie wariant odpowiedni do swoich potrzeb. Na co jeszcze można liczyć w przypadku wdrożenia usług kurierskich InPost?

Standardowo przesyłki nadaje się w Paczkomacie®, ale jest też możliwość zamówienia kuriera, który odbierze przesyłki z siedziby sklepu internetowego, co jest płatne tylko przy nadawaniu mniej niż pięciu paczek na raz, co w sklepie internetowym raczej nieczęsto się będzie zdarzać. Zarówno przesyłki kurierskie, jak i do Paczkomatu®, mogą być nadane za pobraniem (zależnie od typu przesyłki nabywca może zapłacić gotówką, kartą płatniczą, BLIKiem i za pomocą aplikacji InPost Mobile. Przesyłki pobraniowe są szczególnie ważne w początkujących sklepach online, które nie mają jeszcze wyrobionej marki, ponieważ internauci traktują ją jako dowód na uczciwość firmy. Z punktu widzenia początkującego sklepu internetowego korzystne jest również samo powiązanie z rozpoznawalną i budzącą zaufanie marką, nie wspominając już o wygodzie klienta korzystającego z usług InPost. Ma na nią wpływ przede wszystkim dostępność flagowego produktu InPost – Paczkomatów® (jest ich już ponad szesnaście tysięcy, więc każdy znajdzie sobie jakiś Paczkomat® w dogodnej lokalizacji), jak również dostęp do innowacyjnej aplikacji mobilnej, która pozwala na o wiele więcej niż tylko śledzenie przesyłki. Można, na przykład, otwierać za jej pomocą skrytki Paczkomatu®, płacić za przesyłki pobraniowe, przedłużać czas oczekiwania paczki w Paczkomacie®, czy przekierować przesyłkę kurierską do Paczkomatu® lub do sąsiadów. Poza standardowymi usługami kurierskimi, InPost ma w ofercie także dostawę przesyłki do określonej godziny następnego dnia (dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej) oraz usługi kuriera lokalnego dostępne w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz w odległości do 30 km od granic tych miast.

 

Previous Jak reklamować swój sklep internetowy?
Next Czy aplikacje mobilne można zamówić tylko w software house?

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest to opłacalny biznes

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów przekroczy

Mała firma 0 Comments

Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny

e-Firma i Startup 0 Comments

Platforma polskiego start-upu ułatwi sprawdzanie partnerów biznesowych

Firmom brakuje wiarygodnych informacji o kondycji finansowej ich kontrahentów. W momencie podpisania długoterminowych umów kluczowa jest wiedza, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – mówi Anna Gałązka, współtwórca start-upu ZweryfikujFirmę. Spółka

Obligacje korporacyjne – Śmieciowe, czy wysokodochodowe?

Na naszym wciąż jeszcze młodym rynku papierów dłużnych firm, trudno jeszcze wyodrębnić wyraźnie widoczne jego segmenty. Na świecie jednak już od dawna funkcjonuje podział na obligacje zwykłe i „śmieciowe”. Mimo

Ochrona firmowego logo. Wszystko, co powinieneś wiedzieć

Codziennie w obrocie gospodarczym pojawiają się nowe znaki towarowe, tworząc wartościowy element promocji oraz majątku każdego przedsiębiorstwa. Fantazyjne logo jest wizytówką każdej firmy, która staje się magnesem dla nowych klientów.

Rynek elastycznych biur w Polsce przeżywa rozkwit

Rynek elastycznych biur to jeden z najsilniejszych trendów w sektorze nieruchomości biurowych – wynika z raportu firmy doradczej Savills. W tym modelu firma, w zależności od jej profilu i wielkości, może wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź