Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym

Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym

Usługi kurierskie stanowią jeden z kluczowych elementów działalności w branży e-commerce. Obecnie tradycyjne usługi kurierskie są drugą najpopularniejszą metodą dostawy w sklepach internetowych w Polsce. Większą popularnością cieszy się tylko odbieranie paczek z Paczkomatów®. Jak dowiadujemy się z raportu Gemius za rok 2021, aż 77% ankietowanych klientów sklepów internetowych najczęściej wybiera dostawę do Paczkomatu® InPost, a dokładnie połowa z nich zamawiając towary w sieci decyduje się skorzystać z tradycyjnych usług kurierskich. Tyle samo respondentów deklaruje też, że dostępność usług kurierskich jako metody dostawy zamówienia zachęca ich do robienia zakupów w sklepie internetowym. Obie te metody doręczenia charakteryzują się krótkim czasem dostawy (w przypadku Paczkomatów®, nawet 90% paczek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu) oraz bezproblemowym odbiorem. Cena przesyłki jest przy tym nieco niższe w przypadku Paczkomatów®. Usługi kurierskie są więc formą dostawy, z której sklep internetowy nie może za bardzo zrezygnować, nawet jeśli więcej klientów wybiera dostawę do Paczkomatu®. Jedyną alternatywną formą dostawy na adres odbiorcy są przesyłki pocztowe, ale z nich chętnie korzysta tylko jedna czwarta internautów kupujących w sieci. Należy przy tym podkreślić, że dla wielu ankietowanych klientów e-commerce dostępne formy i koszt wysyłki są istotnym czynnikiem wpływającym na ich decyzje zakupowe. Darmowe dostawy są jednym ze sposobów na zwiększenie liczby klientów, szczególnie jeżeli towarzyszą im darmowe zwroty. Może to być jednak spory wydatek dla sklepu. Tak więc wybierając firmy kurierskie do sklepów online warto zwrócić uwagę na te, które oferują usługi kurierskie w przystępnych cenach. Warto też zauważyć, że klienci najchętniej dokonują zwrotów za pośrednictwem firm kurierskich: około dwóch trzecich z nich najchętniej wybiera tu Paczkomat®, a około czterdziestu procent zwrot za pośrednictwem kuriera (w tzw. systemie door-to-door) lub w sklepie stacjonarnym. Umowa z firmą kurierską na obsługę paczek w sklepie internetowym często oferuje niższe ceny przy większej liczbie przesyłek. Najlepiej byłoby więc powierzyć wszystkie wysyłki i zwroty jednej firmie.

Integrator technologiczny usług kurierskich

Podsumowując, przesyłki kurierskie w sklepie internetowym są niezbędne, ale zwiększenie liczby klientów twojego sklepu internetowego może być trudne bez udostępnienia im dostaw do Paczkomatów® InPostu, a często także możliwości darmowego zwrotu towarów do sklepu internetowego. Te ostatnie są szczególnie ważne w branży odzieżowej i obuwniczej, które (według raportu Gemius 2021) stanowią największe sektory branży e-ommerce. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem można zmniejszyć koszty powierzając całą obsługę paczek jednemu operatorowi, zamiast współpracować z kilkoma firmami kurierskimi. Jest to też mniej kłopotliwe, szczególnie w przypadku mniejszych sklepów internetowych. Dla przykładu, w ofercie abonamentowej InPost właściciel sklepu internetowego wnosi stałą miesięczną opłatę, która w całości przeznaczana jest na zakup usług kurierskich. Im większa kwota abonamentu (a więc i więcej paczek), tym lepsze ceny indywidualnej przesyłki oferuje InPost. Operator daje też klientom sklepów online możliwość nadawania zwrotów do sklepu internetowego w Paczkomatach®. Jak już wspomniano, jest to najpopularniejsza metoda nadawania zwrotów. W związku z tym warto może się przyjrzeć ofercie InPost dla firm.

Dlaczego warto postawić na usługę kurierską InPost?

Ceny dostawy w sklepach internetowych mają znaczący wpływ na ich konkurencyjność, a w ofercie InPost dla firm ceny przesyłek kurierskich zaczynają się od 9,99 zł netto, a ceny wysyłki do Paczkomatu® od 8,91 zł, podobnie jak nadanie przesyłki ze zwrotem przez kupującego w ramach usługi szybkie zwroty realizowanej na koszt sprzedawcy. Oczywiście konkretne ceny zależne są od szczegółów umowy zawartej między operatorem a sklepem internetowym oraz oczywiście od gabarytów paczki: usługi kurierskie są wyceniane zależnie od wagi paczki, a przesyłki do Paczkomatów® są podzielone na trzy gabaryty, wszystkie o maksymalnej wadze 25 kg (co może być korzystne jeśli wysyłamy ciężkie rzeczy). Natomiast jeśli chodzi o indywidualną wycenę, to można o nią poprosić na stronie operatora, a sama oferta jest dość elastyczna i większość sklepów znajdzie wariant odpowiedni do swoich potrzeb. Na co jeszcze można liczyć w przypadku wdrożenia usług kurierskich InPost?

Standardowo przesyłki nadaje się w Paczkomacie®, ale jest też możliwość zamówienia kuriera, który odbierze przesyłki z siedziby sklepu internetowego, co jest płatne tylko przy nadawaniu mniej niż pięciu paczek na raz, co w sklepie internetowym raczej nieczęsto się będzie zdarzać. Zarówno przesyłki kurierskie, jak i do Paczkomatu®, mogą być nadane za pobraniem (zależnie od typu przesyłki nabywca może zapłacić gotówką, kartą płatniczą, BLIKiem i za pomocą aplikacji InPost Mobile. Przesyłki pobraniowe są szczególnie ważne w początkujących sklepach online, które nie mają jeszcze wyrobionej marki, ponieważ internauci traktują ją jako dowód na uczciwość firmy. Z punktu widzenia początkującego sklepu internetowego korzystne jest również samo powiązanie z rozpoznawalną i budzącą zaufanie marką, nie wspominając już o wygodzie klienta korzystającego z usług InPost. Ma na nią wpływ przede wszystkim dostępność flagowego produktu InPost – Paczkomatów® (jest ich już ponad szesnaście tysięcy, więc każdy znajdzie sobie jakiś Paczkomat® w dogodnej lokalizacji), jak również dostęp do innowacyjnej aplikacji mobilnej, która pozwala na o wiele więcej niż tylko śledzenie przesyłki. Można, na przykład, otwierać za jej pomocą skrytki Paczkomatu®, płacić za przesyłki pobraniowe, przedłużać czas oczekiwania paczki w Paczkomacie®, czy przekierować przesyłkę kurierską do Paczkomatu® lub do sąsiadów. Poza standardowymi usługami kurierskimi, InPost ma w ofercie także dostawę przesyłki do określonej godziny następnego dnia (dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej) oraz usługi kuriera lokalnego dostępne w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz w odległości do 30 km od granic tych miast.

 

Previous Jak reklamować swój sklep internetowy?
Next Czy aplikacje mobilne można zamówić tylko w software house?

Może to Ci się spodoba

Spółki wychodzą z warszawskiej giełdy

W ubiegłym roku po raz pierwszy od 14 lat liczba spółek notowanych na warszawskim parkiecie zmniejszyła się. Oznacza to, że liczba firm, które zdecydowały się na wyjście z giełdy, była wyższa

Polskie firmy motoryzacyjne, meblowe i spożywcze z dużymi szansami na podbój meksykańskiego rynku

Ponad 120 mln mieszkańców, rozwijająca się gospodarka i dobre kontakty z sąsiadami – to główne atuty Meksyku, które przyciągają na ten odległy rynek polskie firmy. Autorzy przewodnika dla polskich przedsiębiorców „Doing business in

System ERP – dlaczego warto go używać w małej firmie?

Coraz częściej nawet małe przedsiębiorstwa nie są w stanie dobrze funkcjonować bez wsparcia IT. Zaawansowane aplikacje stają się ważnymi narzędziami, które nie tylko ułatwiają planowanie biznesowych działań, ale także przyspieszają

JPK w 2018 roku

Już za chwilę przywitamy hucznie rok 2018. Czeka nas kolejny etap wprowadzania zmian w zakresie podatkowym. Cały czas trwa przecież szeroka reforma systemu administracji podatkowej oraz walki z nieuczciwymi działaniami

Firma 1Comments

Tylko co dziesiąta firma korzysta z mediów społecznościowych

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8,4 proc. firm jest obecnych w social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia

Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913 mld zł.

Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w których wykorzystanie dronów może przynieść duże korzyści. Urządzenia te mogą się sprawdzić także przy zabezpieczaniu imprez masowych, dostarczaniu listów lub

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź