Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług
Rynek telekomunikacyjny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Operatorzy kablowi, mobilni, stacjonarni czy satelitarni oferują podobne pakiety. Wyróżnić mogą się jednak jakością usług, ich większą dostępnością i szerszym zasięgiem. Jeden z operatorów, UPC, zapowiada podwojenie zasięgu sieci. W ciągu najbliższych kilku lat na inwestycje przeznaczy kilka miliardów złotych, chce dotrzeć do 6 mln gospodarstw domowych. Operator rozwija też sieć salonów sprzedaży i obsługi.
– Rynek telekomunikacyjny przechodzi obecnie największą dynamikę zmian w historii – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Dakowski, dyrektor sprzedaży, członek zarządu UPC Polska.
Większa jest również konkurencja na rynku. O klienta walczą między sobą nie tylko operatorzy kablowi, lecz także mobilni, stacjonarni czy satelitarni, którzy oferują podobne pakiety produktów. Aby przyciągnąć nowych klientów, trzeba się wyróżnić. Nie tylko ceną.
– Strategia wyróżniania się ceną nie prowadzi do wzrostu wartości firmy. Dlatego trzeba się wyróżniać wartością produktu, jaki oferujemy klientowi –przekonuje Dakowski. – Mamy blisko 1,5 mln klientów w naszej sieci. Analizujemy, jak zmieniają się ich oczekiwania, również u naszych konkurentów, i na podstawie tego budujemy naszą ofertę – tłumaczy.
Jak podkreśla Dakowski, zaufanie klientów można zdobyć poprzez usługi najwyższej jakości. UPC oferuje telewizję ze 170 kanałami, w tym ponad 90 HD, szybki internet (najszybszy według testów portalu SpeedTest) i usługi cyfrowe, jak mobilna telewizja Horizon Go czy dostęp do ok. 9 tys. pozycji w dwóch bibliotekach na żądanie.
– Istotnym elementem naszej strategii jest zwiększenie zasięgu. W Polsce oferujemy nasze usługi w ponad 20 proc. gospodarstw domowych, ale mamy ambicje, by było ich więcej. Dzięki temu jest też możliwość osiągnięcia korzyści skali, żeby więcej inwestować w innowacje, w nowe produkty dla naszych klientów – wskazuje przedstawiciel UPC Polska.
Grupa Liberty Global, której częścią jest UPC, zapowiada miliardowe inwestycje, które w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do podwojenia zasięgu sieci, w tym w nowych miejscowościach.
– Na polskim rynku telekomunikacyjnym mamy do czynienia z sytuacją, w której różnice między kanałami sprzedaży się zacierają. Klient wybiera usługi po wcześniejszej analizie oferty przez internet albo najpierw odwiedza salony, ogląda produkt, wybiera ofertę, a następnie dokonuje zakupu przez telefon czy na stronie internetowej – tłumaczy Dakowski.
Przedstawiciel UPC zaznacza, że aby być jak najbliżej klienta, operator chce wykorzystać wszystkie dostępne kanały. To też element oferowania klientowi większej wartości. Dodaje, że choć to klient wybiera drogę kontaktu, to trzeba mu dostarczyć wszystkie możliwe kanały na wyciągnięcie ręki. Dlatego UPC rozwija również nowe punkty salonów sprzedaży, które mogą być wyróżnikiem na rynku.
– W ciągu najbliższych dwóch lat uruchomimy 20 nowych salonów. Jest to związane z rozwojem terytorialnym naszych usług. Otwieramy zasięg w nowych miastach, dlatego istotnym elementem jest pojawienie się salonu obsługi i sprzedaży. Inwestujemy w technologię telesprzedaży, obsługi telefonicznej i rozwijamy funkcjonalność strony internetowej. Jeszcze w tym roku pojawi się nowa aplikacja do obsługi na smartfony i tablety – zapowiada Tomasz Dakowski.
Może to Ci się spodoba
Opłacalne stało się korzystanie z leasingu z wysoką wartością wykupu
Zarówno w przypadku kredytu, jak i leasingu coraz popularniejsze staje się pokrycie kosztów zakupu samochodu w oparciu o wysoką wartość wykupu. Taka operacja może obniżyć poziom miesięcznej raty za auto o nawet 70 proc. W
Co obejmują ubezpieczenia komunikacyjne?
OC, AC, NNW, Assistance… Jaki jest właściwie zakres ubezpieczeń komunikacyjnych? Przed czym chroni Cię obowiązkowe OC, a w jakich sytuacjach sprawdzają się polisy dodatkowe? Przekonaj się, co wchodzi w ich
Pilnie poszukiwani eksperci od IT i analizy danych
Automatyzacja i rozwój technologiczny przekładają się na transformację rynku pracy i spadek zatrudnienia w branżach takich jak produkcja czy rolnictwo. Z drugiej strony wpływają na dynamiczny rozwój sektora IT, kreują popyt na nowe
Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia
Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez
Meble do biura domowego. Zadbaj o przyjemną pracę zdalną
Praca zdalna w dobie pandemii stanowi wyzwanie dla wielu ludzi. Trudno jest oddzielić życie zawodowe od życia rodzinnego. Praca home office ma wiele zalet, ale również wiele wad. Dlatego nie
Skąd wziąć pieniądze na własną firmę?
Wielu przedsiębiorców, nie tylko tych początkujących, uważa że najistotniejszym elementem tworzenia własnego przedsiębiorstwa są pieniądze. Każdy z nas wiele razy słyszał stwierdzenie „pieniądz robi pieniądz”. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post