Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług

Rynek telekomunikacyjny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Operatorzy kablowi, mobilni, stacjonarni czy satelitarni oferują podobne pakiety. Wyróżnić mogą się jednak jakością usług, ich większą dostępnością i szerszym zasięgiem. Jeden z operatorów, UPC, zapowiada podwojenie zasięgu sieci. W ciągu najbliższych kilku lat na inwestycje przeznaczy kilka miliardów złotych, chce dotrzeć do 6 mln gospodarstw domowych. Operator rozwija też sieć salonów sprzedaży i obsługi.

– Rynek telekomunikacyjny przechodzi obecnie największą dynamikę zmian w historii – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Dakowski, dyrektor sprzedaży, członek zarządu UPC Polska.

Większa jest również konkurencja na rynku. O klienta walczą między sobą nie tylko operatorzy kablowi, lecz także mobilni, stacjonarni czy satelitarni, którzy oferują podobne pakiety produktów. Aby przyciągnąć nowych klientów, trzeba się wyróżnić. Nie tylko ceną.

– Strategia wyróżniania się ceną nie prowadzi do wzrostu wartości firmy. Dlatego trzeba się wyróżniać wartością produktu, jaki oferujemy klientowi –przekonuje Dakowski. – Mamy blisko 1,5 mln klientów w naszej sieci. Analizujemy, jak zmieniają się ich oczekiwania, również u naszych konkurentów, i na podstawie tego budujemy naszą ofertę – tłumaczy.

Jak podkreśla Dakowski, zaufanie klientów można zdobyć poprzez usługi najwyższej jakości. UPC oferuje telewizję ze 170 kanałami, w tym ponad 90 HD, szybki internet (najszybszy według testów portalu SpeedTest) i usługi cyfrowe, jak mobilna telewizja Horizon Go czy dostęp do ok. 9 tys. pozycji w dwóch bibliotekach na żądanie.

– Istotnym elementem naszej strategii jest zwiększenie zasięgu. W Polsce oferujemy nasze usługi w ponad 20 proc. gospodarstw domowych, ale mamy ambicje, by było ich więcej. Dzięki temu jest też możliwość osiągnięcia korzyści skali, żeby więcej inwestować w innowacje, w nowe produkty dla naszych klientów – wskazuje przedstawiciel UPC Polska.

Grupa Liberty Global, której częścią jest UPC, zapowiada miliardowe inwestycje, które w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do podwojenia zasięgu sieci, w tym w nowych miejscowościach.

– Na polskim rynku telekomunikacyjnym mamy do czynienia z sytuacją, w której różnice między kanałami sprzedaży się zacierają. Klient wybiera usługi po wcześniejszej analizie oferty przez internet albo najpierw odwiedza salony, ogląda produkt, wybiera ofertę, a następnie dokonuje zakupu przez telefon czy na stronie internetowej – tłumaczy Dakowski.

Przedstawiciel UPC zaznacza, że aby być jak najbliżej klienta, operator chce wykorzystać wszystkie dostępne kanały. To też element oferowania klientowi większej wartości. Dodaje, że choć to klient wybiera drogę kontaktu, to trzeba mu dostarczyć wszystkie możliwe kanały na wyciągnięcie ręki. Dlatego UPC rozwija również nowe punkty salonów sprzedaży, które mogą być wyróżnikiem na rynku.

– W ciągu najbliższych dwóch lat uruchomimy 20 nowych salonów. Jest to związane z rozwojem terytorialnym naszych usług. Otwieramy zasięg w nowych miastach, dlatego istotnym elementem jest pojawienie się salonu obsługi i sprzedaży. Inwestujemy w technologię telesprzedaży, obsługi telefonicznej i rozwijamy funkcjonalność strony internetowej. Jeszcze w tym roku pojawi się nowa aplikacja do obsługi na smartfony i tablety – zapowiada Tomasz Dakowski.

Previous Nowe technologie będą mieć kluczowy wpływ na rozwój sektora finansowego
Next Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

5 powodów, dla których warto wybrać ogrodzenie z podmurówką

Ogrodzenie to jeden z kluczowych elementów każdej posesji – pełni funkcje praktyczne i estetyczne, zapewniając bezpieczeństwo, prywatność i wyznaczając granice działki. Wybór odpowiedniego rodzaju ogrodzenia ma istotne znaczenie zarówno z

Wiadomości 0 Comments

Przedsiębiorca na urlopie

Urlop wypoczynkowy, macierzyński czy tzw. „chorobowe”. O ile jasne jest, że dotyczą one osób zatrudnionych na umowę o pracę, o tyle nie jest oczywiste czy dotyczą również osób prowadzących własną

Wiadomości 0 Comments

Księgi wieczyste sprawdzisz online

Sprawdzenie ksiąg wieczystych nie wymaga już wychodzenia z domu. Można je sprawdzić online! Potrzebna księga wieczysta budynku na warszawskich Alejach Jerozolimskich? Poszukujesz informacji o nieruchomości przy ulicy Bohaterów Monte Cassino

Wiadomości 1Comments

Firmy MSP mają duży problem z raportowaniem

98 proc. mikro i małych firm źle ocenia moduły do raportowania, udostępniane w ramach posiadanych systemów informatycznych – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę MobilneRaporty.pl. Co determinuje aż tak słabe

Wiadomości 1Comments

Planujesz zakup używanego wózka widłowego? Obejrzyj nasz ranking

Zdecydowałeś o modernizacji swojego zakładu produkcyjnego lub magazynu? Wymiana wózków widłowych to duże obciążenie dla firmowego budżetu, dlatego dziś przedstawiamy ranking najlepszych modeli z 3 różnych segmentów cenowych: wysokiego, średniego

Wiadomości 0 Comments

Metamorfoza pokoju dziecięcego

Pokój dla malucha to prawdziwe królestwo dla małego księcia, lub księżniczki. Wielu rodziców już w czasie ciąży planuje, co będzie znajdowało się w takim wnętrzu, jaka kolorystyka będzie przeważała, ale

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź