Start-up DlaWas.Info

Start-up DlaWas.Info

Co oferuje Państwa firma?

Platforma Dlawas.info to grupa regionalnych portali informacyjno-rozrywkowych w każdym mieście powiatowym w kraju.

Docelowo cała sieć liczyć będzie około 320 współpracujących ze sobą portali informacyjnych, po jednym w każdym mieście powiatowym dla przykładu: warszawa.dlawas.info, gorzow.dlawas.info.

Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na dany powiat, dlatego przed przystąpieniem do sieci należy sprawdzić czy możliwe jest uruchomienie portalu w danym regionie.

Co wyróżni Państwa projekt od konkurencji?

W odróżnieniu od tradycyjnych mediów portale te zarabiają nie tylko na reklamach i artykułach sponsorowanych, ale także za pośrednictwem centrum kuponów, sprzedaży biletów, zamawiania jedzenia, wpisów do bazy modelek, ogłoszeń i SMS-ów premium. Ponadto franczyzobiorcy obligatoryjnie współpracują między sobą to znaczy, że można korzystać z materiałów z innych powiatów. Rozwiązanie to pozwala minimalizować koszty i maksymalizować atrakcyjność portalu.

Układ ten jest możliwy z uwagi na wyłączność terytorialną franczyzobiorców, dzięki czemu nie rywalizują między sobą w rynku reklamowym.

Jakie korzyści zapewnia klientom?

Do kwestii wspomagających klientów ze strony sieci DlaWas.Info należą:

  • wszystkie aspekty techniczne,
  • dostarczanie gotowych artykułów,
  • korzystanie z ogólnopolskiej bazy artykułów i zdjęć z Polski,
  • tworzenie materiałów graficznych,
  • nadzór nad poprawnością modułów,
  • marketing ogólnopolski,
  • podstawowe dokumenty prawne,
  • know-how prowadzenia portalu,
  • wdrażenia nowych funkcjonalności,
  • badanie rynku w mediach internetowych,
  • administracja serwerów,
  • naprawianie awarii itp.

Kto opracował koncept firmy?

Za projektem stoją trzy osoby od lat działające w branży reklamowej: Sebastian Wachowski, Maciej Gmurowski oraz Dawid Fórmański.

Do kogo jest skierowany jest projekt?

Franczyza skierowana jest zarówno do istniejących już mediów, które wymagają przeskoku na wyższy poziom technologiczny i zwiększenie swojej rentowności poprzez wprowadzenie dodatkowych usług, jak również do kreatywnych osób pragnących rozwijać się w ciekawej i dynamicznej branży. Ze strony franczyzodawcy przekazana jest cała wiedza na temat prowadzenia regionalnego portalu w postaci kilkuset stronicowej instrukcji obsługi biznesu (know-how). Rozwiązanie to pomoże przeskoczyć mozolny etap nauki na własnych błędach i zostać wiodącym medium w swoim regionie.

Dla osób posiadających własny biznes jest to również rozwiązanie, które minimalizuje wydatki na regionalną reklamę, a także buduje sieci kontaktów niezbędnych przy prowadzeniu biznesu.

Jaki jest model biznesowy projektu?

W modelu biznesowym franczyzodawca i franczyzobiorca zarabiają na reklamach, artykułach sponsorowanych i na prowizjach na modułach premium. Idea jest taka, że franczyzodawca zarabia w momencie gdy franczyzobiorcy zarabiają. Dzięki temu rozwiązaniu, każdej stronie umowy zależy na rozwoju i maksymalizowaniu efektywności, co we wielu przypadkach przekonuje do współpracy potencjalnych franczyzobiorców.

Czy firma ma już pierwsze sukcesy?

W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.Niewątpliwym sukcesem było duże zainteresowanie platformą portali regionalnych DlaWas.Info na Targach Franczyzy 2015 w Pałacu Kultury (15-17 października 2015). To był równocześnie debiut platformy i pierwsze „zderzenie” z rynkiem, które spółka zdała z „wyróżnieniem”.

Na razie w ramach platformy działają portale: infostrow.pl, należące do franczyzodawcy oraz portale w Gdańsku, Kłodzku, Białej-Podlasce, którym zarządzają franczyzobiorcy. W najbliższym czasie zostaną również otwarte portale w: Gdyni, Sopocie, Kościerzynie, Ełku, Giżyczku, Hajnówce, Rybniku i Kępnie, ponadto toczy się wiele rozmów w innych powiatach.

Równocześnie projekt opisywany jest w mediach ogólnopolskich zarówno elektronicznych, jak papierowych w kontekście ciekawego i innowacyjnego biznesu.

Czy pomysł będzie jeszcze rozwijany?

W najbliższym czasie planujemy rozpocząć współpracę w innych miastach powiatowych na terenie całego kraju. Biznes plan obejmuje 320 portali po jednym w każdym powiecie, w dalszej części nasza uwaga skupiona będzie na rozwoju platformy i umacniania marki na rynku.

Previous Jak wypromować start-up. Wszystko o reklamie nowych projektów biznesowych
Next Ile kosztuje freelancing?

Może to Ci się spodoba

Dobra fotografia dla biznesu

Fotografia biznesowa – albo też korporacyjna – jest często niedocenianym narzędziem pijarowym i marketingowym. Tymczasem przemyślana sesja zdjęciowa może pozytywnie wpłynąć na zmianę wizerunku firmy: odświeżyć, uaktualnić, przybliżyć klientom, pokazać

Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami

Braki licencyjne to duży problem polskich firm. Badania wskazują, że połowa firma korzysta z oprogramowania bez ważnej licencji. Jego łączna wartość w Polsce to ok. 2 mld zł rocznie – szacuje IDC.

Dlaczego warto skorzystać z usług firmy rekrutacyjnej przy poszukiwaniu pracy?

Poruszanie się po rynku pracy może być trudne, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają lub pracują w jednym miejscu od dłuższego czasu. Jak można im to ułatwić? Istnieje wiele możliwości

Kiedy warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Osoby chcące sprzedać dom lub mieszkanie mogą samodzielnie poszukiwać chętnych nabywców i reklamować swoją ofertę. Alternatywą jest skorzystanie z usług biura nieruchomości, które bierze na siebie przygotowanie ogłoszeń czy dopełnienie

Polski rynek hotelowy kwitnie

Rosnący ruch turystów z kraju napędza polski rynek hotelowy, przez co jest on atrakcyjny dla inwestorów i deweloperów. Rośnie również liczba gości z zagranicy, a Polska staje się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym. Rodzimej branży

Nowoczesna telefonia również dla mikrofirm

W dzisiejszym świecie w każdej firmie liczy się zaawansowana technologia i rozwiązania pozwalające zaoszczędzić firmowe pieniądze. Jest to związane z potrzebą wydajniejszej pracy osób na rozmaitych stanowiskach. Współczesna komunikacja umożliwia

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź