Bezpieczne związki banków i firm

Bezpieczne związki banków i firm

Polscy przedsiębiorcy chwalą współpracę ze swoimi bankami i chętnie wiążą się z nimi na dłużej. Wybierając bank do współpracy, polskie spółki zwracają uwagę przede wszystkim na kompleksowość oferty oraz profesjonalne doradztwo. Rośnie także znaczenie bankowości mobilnej jako elementu wyróżniającego bank spośród licznej konkurencji.

Firmy lojalne wobec banków

Mała polska firma musi być szczególnie niezadowolona ze swojego banku, aby rozważyć jego zmianę na inny – tak wynika z najnowszego badania PwC i Indicatora*. Aż 73% z 1008 firm z obrotami do 5 mln zł pozytywnie ocenia główny bank, z jakim aktualnie współpracuje.

Czy związki największych polskich spółek i banków są równie trwałe? Okazuje się, że tak.

– Potwierdzeniem szczególnej więzi łączącej duże firmy z bankami może być wysoki indeks lojalności największych polskich spółek, zaprezentowany w badaniu GFK Polonia „Monitor Finansowy Firm 2014″**. Zaproszeni przedsiębiorcy twierdzili, że ich bank jest instytucją godną zaufania i polecenia, szanującą swoich klientów i oferującą dobre produkty. W porównaniu z wynikami z roku ubiegłego, kilka banków – w tym Bank Millennium – odnotowało również wzrost wskaźników świadczących o satysfakcji klientów – NPS oraz potencjale marki – BPI. Wyniki te świadczą o stałym podnoszeniu standardów obsługi Klientów oraz nawiązywaniu silniejszych relacji pomiędzy bankiem a Klientem -mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

Oferta, doradztwo, mobilność

Na podstawie raportu GFK Polonia można stwierdzić, że dla dużych przedsiębiorstw najważniejsze elementy codziennej współpracy z bankiem to m.in. szybka realizacja płatności krajowych, zatrudnianie kompetentnych pracowników operacyjnych oraz nowoczesne kanały dystrybucji. Istotne są też kwestie związane z doradztwem i dostępnością obsługi – rozbudowana sieć oddziałów, dogodne godziny otwarcia placówek czy możliwość obsługi spraw firmy oraz osobistych u jednego doradcy. Badanie PwC i Indicatora pokazuje, że małe firmy stawiają na długoletnią współpracę z wybranym bankiem przede wszystkim ze względu na ogólne zadowolenie z usług (27 proc.), niskie koszty (23,7 proc.), zaufanie i profesjonalną, szybką obsługę (19,1 proc. i 18,5 proc.).

Przedstawiciele wszystkich firm są natomiast zgodni co do jednego – przyszłością polskiej bankowości są usługi mobilne. Jak zauważają PwC i Indicator, z aplikacji mobilnych korzysta już 20 proc. firm, wśród nich niemal 20 proc. wykonuje ponad 50 proc. transakcji mobilnie. – Przedstawiciele dużych spółek niezmiennie od wielu lat deklarują, że najważniejszymi kryteriami wyboru głównego banku są dla nich kompleksowość oferty produktowej oraz wiarygodność danej instytucji. W bankowości przedsiębiorstw rozwiązania i oferty są jednak porównywalne, dlatego tak istotnym czynnikiem jest wysoki poziom obsługi i doradztwa. Obserwujemy także wzrost znaczenia bankowości elektronicznej i mobilnej. Dostęp do innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie staje się coraz ważniejszy w procesie obsługi klienta i pozwala poszczególnym bankom wyróżnić się na tle konkurencji – podsumowuje Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

* Badanie „Mikro firmy na rynku bankowym” zrealizowane przez Indicator dla PwC, październik 2014

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK Polonia w okresie 23 czerwca – 22 sierpnia 2014 r. na reprezentatywnej próbie 1046 przedsiębiorców (firmy o obrotach powyżej 5 mln zł, działające w Polsce).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Inwestujący w fundusze w 2014 r. zarobili przeciętnie 1,82%
Next Oszczędzanie – tym razem musi się udać!

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 2 komentarze

Zaostrza się walka o klienta na rynku telekomunikacyjnym. O wyborze operatora decyduje głównie cena

W Polsce działa już prawie 60 mln kart SIM, ale o klientów konkuruje stosunkowo duża liczba operatorów. Z tego powodu cenniki ofert już od dłuższego czasu znajdują się pod presją. Telekomy

Wiadomości 0 Comments

Spółki, w które warto zainwestować

Badania wykazały, że inwestorzy kupujący akcje, które w przeszłości osiągały dobre wyniki i sprzedający te, które osiągały słabe wyniki, uzyskali znaczące dodatnie stopy zwrotu w ciągu roku. Chcesz wiedzieć jakie

Wiadomości 0 Comments

Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł

Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która

Wiadomości 0 Comments

Szamba betonowe – skuteczne rozwiązanie na nieczystości

Główne zalety szamb betonowych Jednym z najbardziej efektywnych sposobów pozbywania się odpadów jest szambo. Zwłaszcza jeśli dom nie jest podłączony do kanalizacji. W takim przypadku mogą Państwo korzystać z budynku

Wiadomości 0 Comments

Założenie kantoru – jakie warunki należy spełnić, by prowadzić ten biznes?

Wyjazd poza granice naszego kraju wiąże się zwykle z koniecznością wymiany złotówek na wybraną obcą walutę. To nie byłoby możliwe, gdyby nie funkcjonujące w całej Polsce kantory. Punkty te zakładają

Wiadomości 0 Comments

Rynek leasingu w Polsce rozwija się w szybkim tempie

W I półroczu 2017 roku polska branża leasingowa urosła o niemal 12 proc., głównie dzięki finansowaniu zakupu samochodów lekkich, ale też maszyn i urządzeń. Dobra koniunktura – zdaniem ekspertów – pozwala mieć nadzieję

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź