Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?

Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?

Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak najwięcej!

Jak to działa?

Zasada działania jest prosta: leasingodawca udostępnia samochód, dzięki czemu leasingobiorca może z niego korzystać, spłacają swoje zobowiązania w postaci rat leasingowych. Umowa zawarta pomiędzy podmiotem finansującym a przedsiębiorcą, oznacza, że ten drugi nie staje się właścicielem auta. W dalszym ciągu pozostaje nim leasingodawca.

Z takiego rozwiązania korzysta sporo firm, szczególnie mikro i małych. Jednak gdy przedsiębiorca spłaci pojazd, ma prawo je wykupić lub wziąć nowe auto na firmę. Właściciele firm najczęściej preferują albo leasing operacyjny, albo finansowy. Na czym polega jeden i drugi rodzaj?

Leasing operacyjny – założenia

W leasingu operacyjnym umowa zostaje zawarta na czas oznaczony i musi stanowić (co najmniej) 40% normatywnego okresu amortyzacji. Minimalny czas umowy to 5 lat. Przedsiębiorca poza tym nie może zaliczyć pojazdu do środków trwałych firmy, ponieważ przedmiot leasingu stanowi składnik majątku podmiotu finansującego. Na właścicielu pojazdu – leasingodawcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych. Koszt uzyskania przychodu to nie tylko cała wartość raty leasingowej, ale również opłata wstępna i koszty użytkowania auta. Gdy upłynie termin umowy, samochód może, choć nie musi być przeniesiony na leasingobiorcę.

Co warto wiedzieć o leasingu finansowym?

W leasingu finansowym mamy w większości inne zapisy. Umowa co prawda zostaje zawarta na czas określony, ale bez minimalnego okresu leasingu samochodu. Leasingobiorca – odmiennie niż w leasingu operacyjnym – wprowadza samochód do środków trwałych przedsiębiorstwa, przez co pojazd staje się składnikiem majątku firmy. Przez to też, obowiązek odpisów amortyzacyjnych staje się domeną przedsiębiorcy. Koszty uzyskania przychody to część odestkowa raty leasingowej, odpisy amortyzacyjne i koszty użytkowania auta. Po upływie terminu umowy, właścicielem auta zostaje przedsiębiorca.

Jak skorzystać z leasingu?

Nie dziwi tak duże zainteresowanie leasingiem dla firm, bo dla każdej osoby, która prowadzi działalność, to się opłaca. Jak jednak wziąć samochód w leasing na firmę? To proste: najpierw wybieramy interesujący nas pojazd, a następnie weryfikujemy oferty leasingu, dzięki czemu wybierzemy odpowiednią opcję – firmę leasingową oferującą najlepsze warunki. Kiedy już się z nią porozumiemy, wystarczy ustalić szczegółowe warunki transakcji i dostarczyć niezbędne dokumenty. Po tym możemy już podpisać umowę na leasing samochodu, dokonując jednocześnie opłaty wstępnej. Potwierdzeniem jest rejestracja przedmiotu leasingu i wydanie go przedsiębiorcy. Żeby przejść pozytywnie całą procedurę, będziemy potrzebować kilku dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy: NIP, REGON, EDG lub KRS, dwa dokumenty tożsamości osób reprezentujących firmę oraz wniosek leasingowy.

Zachęcamy właścicieli firm do skorzystania z leasingu samochodowego dla firm, bo to korzystne rozwiązanie, z którego zadowolonych jest wielu przedsiębiorców. Jeśli jednak wolimy własny samochód, pamiętajmy, by stale o niego dbać, żeby służył jak najdłużej. Podstawą są przeglądy, o których przeczytamy, klikając w link https://kioskpolis.pl/przeglad-samochodu-sprawdz-co-powinienes-wiedziec/.

Previous Szybkie pożyczki od 18 lat
Next Plansze, plakaty i folie dla twojej firmy

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Małe i średnie firmy w najlepszej kondycji od lat. Konieczne jednak inwestycje w innowacje i eksport

Mikro-, małe i średnie firmy są w najlepszej kondycji od lat – oceniają przedstawiciele Banku Zachodniego WBK na podstawie portfela kredytowego. Sektor ten jest siłą napędową gospodarki – 1,7 mln tego typu

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?

Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb

Tegoroczne straty spowodowane zjawiskami pogodowymi ubezpieczyciele szacują na 125 mld dol

Szkody spowodowane ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi globalny rynek ubezpieczeniowy szacuje na 100–125 mld dol. W Polsce skala szkód wyrządzonych przez zjawiska pogodowe również jest coraz większa. Zmiany klimatyczne znalazły się – według

Wdrożenie rozwiązań chmurowych pomaga firmom w walce z cyberzagrożeniami oraz w obniżaniu kosztów działania

W ubiegłym roku liczba ataków hakerskich na firmy w Polsce wzrosła o 46 proc. – wynika z danych PwC. To powoduje, że firmy nie tylko zwiększają budżety na IT, lecz także szukają nowych rozwiązań,

Drukarki Konica Minolta kontra HP

Obie wymienione marki cieszą się bardzo dobra opinią na rynku, są to najbardziej rozpoznawalne (lub jedne z) firmy branżowe na rynku. Nie tylko są one najbardziej popularne, ale i należą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź