Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?
Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak najwięcej!
Jak to działa?
Zasada działania jest prosta: leasingodawca udostępnia samochód, dzięki czemu leasingobiorca może z niego korzystać, spłacają swoje zobowiązania w postaci rat leasingowych. Umowa zawarta pomiędzy podmiotem finansującym a przedsiębiorcą, oznacza, że ten drugi nie staje się właścicielem auta. W dalszym ciągu pozostaje nim leasingodawca.
Z takiego rozwiązania korzysta sporo firm, szczególnie mikro i małych. Jednak gdy przedsiębiorca spłaci pojazd, ma prawo je wykupić lub wziąć nowe auto na firmę. Właściciele firm najczęściej preferują albo leasing operacyjny, albo finansowy. Na czym polega jeden i drugi rodzaj?

Leasing operacyjny – założenia
W leasingu operacyjnym umowa zostaje zawarta na czas oznaczony i musi stanowić (co najmniej) 40% normatywnego okresu amortyzacji. Minimalny czas umowy to 5 lat. Przedsiębiorca poza tym nie może zaliczyć pojazdu do środków trwałych firmy, ponieważ przedmiot leasingu stanowi składnik majątku podmiotu finansującego. Na właścicielu pojazdu – leasingodawcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych. Koszt uzyskania przychodu to nie tylko cała wartość raty leasingowej, ale również opłata wstępna i koszty użytkowania auta. Gdy upłynie termin umowy, samochód może, choć nie musi być przeniesiony na leasingobiorcę.
Co warto wiedzieć o leasingu finansowym?
W leasingu finansowym mamy w większości inne zapisy. Umowa co prawda zostaje zawarta na czas określony, ale bez minimalnego okresu leasingu samochodu. Leasingobiorca – odmiennie niż w leasingu operacyjnym – wprowadza samochód do środków trwałych przedsiębiorstwa, przez co pojazd staje się składnikiem majątku firmy. Przez to też, obowiązek odpisów amortyzacyjnych staje się domeną przedsiębiorcy. Koszty uzyskania przychody to część odestkowa raty leasingowej, odpisy amortyzacyjne i koszty użytkowania auta. Po upływie terminu umowy, właścicielem auta zostaje przedsiębiorca.

Jak skorzystać z leasingu?
Nie dziwi tak duże zainteresowanie leasingiem dla firm, bo dla każdej osoby, która prowadzi działalność, to się opłaca. Jak jednak wziąć samochód w leasing na firmę? To proste: najpierw wybieramy interesujący nas pojazd, a następnie weryfikujemy oferty leasingu, dzięki czemu wybierzemy odpowiednią opcję – firmę leasingową oferującą najlepsze warunki. Kiedy już się z nią porozumiemy, wystarczy ustalić szczegółowe warunki transakcji i dostarczyć niezbędne dokumenty. Po tym możemy już podpisać umowę na leasing samochodu, dokonując jednocześnie opłaty wstępnej. Potwierdzeniem jest rejestracja przedmiotu leasingu i wydanie go przedsiębiorcy. Żeby przejść pozytywnie całą procedurę, będziemy potrzebować kilku dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy: NIP, REGON, EDG lub KRS, dwa dokumenty tożsamości osób reprezentujących firmę oraz wniosek leasingowy.
Zachęcamy właścicieli firm do skorzystania z leasingu samochodowego dla firm, bo to korzystne rozwiązanie, z którego zadowolonych jest wielu przedsiębiorców. Jeśli jednak wolimy własny samochód, pamiętajmy, by stale o niego dbać, żeby służył jak najdłużej. Podstawą są przeglądy, o których przeczytamy, klikając w link https://kioskpolis.pl/przeglad-samochodu-sprawdz-co-powinienes-wiedziec/.
Może to Ci się spodoba
Omnichannel – co to naprawdę oznacza?
Rozwój technologii ma ogromny wpływ na oczekiwania klientów. Jeszcze do niedawna często szukali oni w sieci towarów w atrakcyjniejszych cenowo, niż w sklepach stacjonarnych albo oglądali produkt w Internecie, a
Firmy transportowe inwestują w rozwiązania monitorujące na bieżąco trasę i pracę kierowców
Branża transportowa wchodzi w technologiczną transformację. Krajowe i unijne regulacje prawne oraz konieczność optymalizacji działalności skłaniają firmy transportowe do korzystania z systemów telematycznych. Pozwalają one na bieżąco zarządzać przebiegiem trasy, czasem pracy kierowcy, monitorować
Obligacje korporacyjne – Śmieciowe, czy wysokodochodowe?
Na naszym wciąż jeszcze młodym rynku papierów dłużnych firm, trudno jeszcze wyodrębnić wyraźnie widoczne jego segmenty. Na świecie jednak już od dawna funkcjonuje podział na obligacje zwykłe i „śmieciowe”. Mimo
Deficyt pracowników w IT szacuje się na ok. 50 tys. osób
Zapotrzebowanie na pracowników ze strony branży informatycznej wciąż rośnie. Jednym z powodów są kolejne inwestycje w centra badawczo-rozwojowe zarówno krajowych, jak i zagranicznych koncernów. Drugim – transformacja cyfrowa, przed którą stoją firmy w niemal
Program w zakresie badań naukowych i innowacji – Horyzont 2020
Unia Europejska od lat realizuje wiele programów operacyjnych, których celem jest wspieranie przedsiębiorców i rządów z różnych krajów członkowskich Wspólnoty Europejskiej. Należy szczególną uwagę zwrócić na Program Horyzont 2020. Największy
Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych
Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep.

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post