Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?
Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak najwięcej!
Jak to działa?
Zasada działania jest prosta: leasingodawca udostępnia samochód, dzięki czemu leasingobiorca może z niego korzystać, spłacają swoje zobowiązania w postaci rat leasingowych. Umowa zawarta pomiędzy podmiotem finansującym a przedsiębiorcą, oznacza, że ten drugi nie staje się właścicielem auta. W dalszym ciągu pozostaje nim leasingodawca.
Z takiego rozwiązania korzysta sporo firm, szczególnie mikro i małych. Jednak gdy przedsiębiorca spłaci pojazd, ma prawo je wykupić lub wziąć nowe auto na firmę. Właściciele firm najczęściej preferują albo leasing operacyjny, albo finansowy. Na czym polega jeden i drugi rodzaj?

Leasing operacyjny – założenia
W leasingu operacyjnym umowa zostaje zawarta na czas oznaczony i musi stanowić (co najmniej) 40% normatywnego okresu amortyzacji. Minimalny czas umowy to 5 lat. Przedsiębiorca poza tym nie może zaliczyć pojazdu do środków trwałych firmy, ponieważ przedmiot leasingu stanowi składnik majątku podmiotu finansującego. Na właścicielu pojazdu – leasingodawcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych. Koszt uzyskania przychodu to nie tylko cała wartość raty leasingowej, ale również opłata wstępna i koszty użytkowania auta. Gdy upłynie termin umowy, samochód może, choć nie musi być przeniesiony na leasingobiorcę.
Co warto wiedzieć o leasingu finansowym?
W leasingu finansowym mamy w większości inne zapisy. Umowa co prawda zostaje zawarta na czas określony, ale bez minimalnego okresu leasingu samochodu. Leasingobiorca – odmiennie niż w leasingu operacyjnym – wprowadza samochód do środków trwałych przedsiębiorstwa, przez co pojazd staje się składnikiem majątku firmy. Przez to też, obowiązek odpisów amortyzacyjnych staje się domeną przedsiębiorcy. Koszty uzyskania przychody to część odestkowa raty leasingowej, odpisy amortyzacyjne i koszty użytkowania auta. Po upływie terminu umowy, właścicielem auta zostaje przedsiębiorca.

Jak skorzystać z leasingu?
Nie dziwi tak duże zainteresowanie leasingiem dla firm, bo dla każdej osoby, która prowadzi działalność, to się opłaca. Jak jednak wziąć samochód w leasing na firmę? To proste: najpierw wybieramy interesujący nas pojazd, a następnie weryfikujemy oferty leasingu, dzięki czemu wybierzemy odpowiednią opcję – firmę leasingową oferującą najlepsze warunki. Kiedy już się z nią porozumiemy, wystarczy ustalić szczegółowe warunki transakcji i dostarczyć niezbędne dokumenty. Po tym możemy już podpisać umowę na leasing samochodu, dokonując jednocześnie opłaty wstępnej. Potwierdzeniem jest rejestracja przedmiotu leasingu i wydanie go przedsiębiorcy. Żeby przejść pozytywnie całą procedurę, będziemy potrzebować kilku dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy: NIP, REGON, EDG lub KRS, dwa dokumenty tożsamości osób reprezentujących firmę oraz wniosek leasingowy.
Zachęcamy właścicieli firm do skorzystania z leasingu samochodowego dla firm, bo to korzystne rozwiązanie, z którego zadowolonych jest wielu przedsiębiorców. Jeśli jednak wolimy własny samochód, pamiętajmy, by stale o niego dbać, żeby służył jak najdłużej. Podstawą są przeglądy, o których przeczytamy, klikając w link https://kioskpolis.pl/przeglad-samochodu-sprawdz-co-powinienes-wiedziec/.
Może to Ci się spodoba
Polskie firmy motoryzacyjne, meblowe i spożywcze z dużymi szansami na podbój meksykańskiego rynku
Ponad 120 mln mieszkańców, rozwijająca się gospodarka i dobre kontakty z sąsiadami – to główne atuty Meksyku, które przyciągają na ten odległy rynek polskie firmy. Autorzy przewodnika dla polskich przedsiębiorców „Doing business in
Rynek elastycznych biur w Polsce przeżywa rozkwit
Rynek elastycznych biur to jeden z najsilniejszych trendów w sektorze nieruchomości biurowych – wynika z raportu firmy doradczej Savills. W tym modelu firma, w zależności od jej profilu i wielkości, może wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie,
Płace w sektorze IT nadal rosną. Programista zawodem przyszłości
Zapotrzebowanie na specjalistów IT stale rośnie i to w tempie szybszym niż przybywa kadr. Pracodawcy muszą więc zmierzyć się nie tylko z niedoborem pracowników, który szacowany jest na ok. 50 tys. osób, lecz także
Nowy obowiązek dla dużych firm. Do 30 września muszą przeprowadzić audyt energetyczny
Zgodnie z nowymi przepisami duże firmy muszą do końca września przeprowadzić audyt energetyczny. Wbrew pozorom nie zostało dużo czasu – przestrzegają eksperci, gdyż przy średniej komplikacji taki audyt może trwać ok. 3–4
Firmy tracą 359 mld dol. rocznie przez nielegalne i często zainfekowane oprogramowanie
Blisko połowa używanego w Polsce oprogramowania jest wykorzystywana nielegalnie, bez odpowiednich licencji. To naraża firmy na milionowe kary finansowe, a także na ryzyka związane z cyberbezpieczeństwem. Z danych BSA, międzynarodowej organizacji zrzeszającej
Drutex chce w ciągu trzech lat podwoić sprzedaż i osiągnąć ponad 1 mld zł przychodów
Bytowski Drutex, lider rynku okien pionowych w Europie, zamierza w tym roku osiągnąć 750 mln zł sprzedaży, a w ciągu 2–3 lat przekroczyć 1 mld zł obrotów. Spółka przewiduje też konieczność dalszej rozbudowy

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post