Jak zwiększyć profesjonalny odbiór marki i nie zbankrutować?

Jak zwiększyć profesjonalny odbiór marki i nie zbankrutować?

Jeżeli jeżeli Twój produkt jest ciekawy, Twoje usługi mają potencjał i naprawdę wierzysz w swój biznes, ale nie potrafisz skutecznie dotrzeć do odbiorców, ten artykuł jest dla Ciebie. Nie mniej ważna od samego produktu jest dziś praca nad świadomością odbiorców, że nasz produkt jest dostępny na rynku. Z artykułu dowiesz się, jak poprawić prezentację własnej firmy, aby strona graficzna działała na Twoją korzyść. 

1. Stwórz narrację 

Konkurujesz innowacyjnym produktem? Jakością obsługi klienta? A może Twoje usługi ułatwią życie odbiorcom indywidualnym i biznesowym? Zidentyfikuj, co wyróżnia Twoją markę na tle konkurencji i skoncentruj swój przekaz wokół tych wartości. 

2. I wtedy wchodzę ja. Cały na biało.

Stwórz przyciągające wzrok i łatwe do zapamiętania logo, które odda charakter Twojej firmy. 

Dobierz stosowną stylistykę: nowoczesną, lub tradycyjną, prostą, albo dekoracyjną. Wybierz ciekawe, charakterystyczne kolory: żywiołowe – lub spokojne, a także dobierz czcionki i elementy graficzne. Pamiętaj, że wszystkie te elementy złożą się na sposób, w jaki będziesz odbierany. Ten krok jest bardzo ważny również dlatego, że jego efekty zostaną z Tobą na długo. 

Jeżeli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, bardzo ważny jest spójny z estetyką marki wystrój wnętrza – dzięki temu sprawisz, że klienci poczują się w Twojej firmie pod opieką profesjonalistów. 

3. Pozwól się zauważyć

Wykorzystuj różne kanały – reklamy, kampanie mailingowe, czy content marketing, by dotrzeć do swoich odbiorców.

To nie czarna magia. Kluczem do sukcesu jest konsekwentne i regularne działanie. 

4. Bądź spójny

Zachowaj spójność z przekazem swojej marki na wszystkich platformach, w tym w mediach społecznościowych i stronie internetowej. Osiągniesz ją dzięki treściom zgodnym z wizerunkiem Twojej marki, oraz jednolitej szacie graficznej w różnych mediach. Spójność daje klientom wyobrażenie o tym, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy, i buduje zaufanie. 

5. Kolaboruj!

Nawiązuj współprace z innymi markami, z którymi możecie zdobyć wspólnych odbiorców — nakładające się nisze to świetna okazja do długoterminowej współpracy, która pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców, jednocześnie wzmacniając istniejące relacje.

6. Bądź obecny na portalach społecznościowych

Aktywność w mediach społecznościowych zapewni Ci łączność z klientami i pozyskiwanie informacji zwrotnych, umożliwiając klientom bezpośredni kontakt z Tobą. Niezależnie, jak prężnie działa Twój biznes, w praktyce to konsekwentna obecność na portalach społecznościowych pokazuje odbiorcom, że Twoja firma jest wiarygodna, aktywna i zaangażowana. 

7. Szukaj pomocy

Jeżeli kwestie te sprawiają Ci to trudność, a jest to faktycznie ogrom pracy i umiejętności,  warto rozważyć skorzystanie z profesjonalnego wsparcia. Jednorazowa inwestycja w logo i elementy graficzne, a także w wystrój wnętrza może zdecydowanie pomóc w odbiorze Twojej firmy. 

Jeżeli masz ograniczony budżet, rozwiązaniem optymalnym może okazać się znalezienie niewielkiej, rozwijającej się firmy projektowej, która potraktuje Cię indywidualnie i nie narzuci absurdalnych stawek. Jeżeli takie rozwiązanie wydaje Ci się najrozsądniejsze, Tutka Studio zaprasza do współpracy.

Niezależenie od tego, jak chcesz pracować nad wizerunkiem swojej marki, najważniejsza jest konsekwencja.

Twój sukces jest w Twoich rękach! Do dzieła!

O autorce

Joanna Tutka prowadzi Tutka Studio, które zajmuje się kompleksowymi projektami wnętrz i grafiki dla klientów indywidualnych i biznesowych – www.tutkastudio.pl

Previous Firmy mają niecały rok na przygotowanie się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Dostosowanie do niego zmieni cały proces fakturowania i zwrotu podatku VAT
Next Papier do pakowania zakupów – niezawodna reklama

Może to Ci się spodoba

Ponad tysiącu firm grożą kary za niewprowadzenie ograniczeń w poborze prądu w sierpniu 2015 r

Sektor przemysłowy ponosi wciąż skutki wprowadzenia przed rokiem obowiązkowych ograniczeń w poborze prądu. Firmom, które nie podporządkowały się restrykcjom, grożą kary finansowe, których maksymalna wysokość może wynieść nawet 15 proc. rocznych przychodów. Izba

Skanery kodów kreskowych od BCM Market

Czytnik kodów kreskowych to urządzenie, bez którego ciężko wyobrazić sobie efektywną pracę w branży handlowej, spożywczej czy w ramach obsługi magazynu. Skaner kodów kreskowych okazuje się dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem od

4 zalety współpracy z doradcą kredytowym

Nie da się ukryć, że każdy z nas w życiu prędzej czy później będzie musiał zdecydować się na zaciągnięcie kredytu. Może przytrafić się nam bowiem wiele sytuacji, w których będziemy

Co warto wiedzieć na temat umowy zlecenia?

W dzisiejszych czasach zdobywanie zatrudnienia wymaga ogromnej cierpliwości i kreatywności w poszukiwaniach (atrakcyjne CV, przekonujący list motywacyjny, dobre portfolio). Problemy ekonomiczne oraz gospodarcze spowodowały, że na rynku pracy brakuje ciekawych

Mała firma 0 Comments

Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?

Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb

Firmy rozwijające innowacje i utalentowana kadra

Polska stoi u progu transformacji cyfrowej, mając atuty, które pozwalają na odegranie istotnej roli w wymiarze globalnym. Krajowe firmy zwiększają potencjał swojej ekspansji zagranicznej dzięki wdrażanym innowacjom cyfrowym. Pomagają im w tym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź