3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu
Skuteczna sprzedaż usług hotelowych odbywa się na kilku płaszczyznach. Można na nią wpływać jeszcze zanim gość pojawi się w hotelu, a także, gdy już przekroczy jego próg. Działania marketingowe powinny być możliwie najszersze i rozpoczynać się w sieci, gdy potencjalni goście trafią na stronę internetową lub ofertę hotelu na portalach rezerwacyjnych. Jakie elementy wpływają na skuteczną sprzedaż?
Działania w Internecie
Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach kluczowy element związany ze sprzedażą. Chodzi tu zarówno o dobrze zaprojektowaną i funkcjonalną stronę internetową, jak i obecność w mediach społecznościowych czy na platformach rezerwacyjnych oraz we wszystkich miejscach, które mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania i konwersji sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z obsługą wszystkich tych aktywności. Warto w tym celu wykorzystywać narzędzia automatyzujące pracę, które ograniczają ryzyko powstawania błędów w rodzaju overbookingu, a także ograniczają czas poświęcony na zarządzanie wieloma czynnościami. Tu z pewnością przydają się takie narzędzia, jak channel manager, umożliwiające zarządzanie dostępnością w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie. Jednym kliknięciem można modyfikować ceny i zarządzać dostępnością. Dzięki temu jest kontrola nad obłożeniem zarówno poprzez sprzedaż bezpośrednią przez stronę, jak i przez portale rezerwacyjne. Warto też pamiętać, że to właśnie sprzedaż bezpośrednia przez stronę generuje najniższy możliwy koszt pozyskania klienta, korzyść w postaci budowania rozpoznawalności obiektu i szanse na budowanie długotrwałych relacji pomiędzy gościem a hotelem. Warto więc wyposażyć stronę w narzędzia, które umożliwiają rezerwacje bezpośrednie.
Gościnność w obsłudze każdego gościa
Przyjemna, nienachalna, ale jednocześnie życzliwa obsługa jest niezwykle ważna w hotelarstwie. Goście chcą nie tylko czuć się mile widziani, ale komfortowo obsługiwani. Warto pamiętać, że taka obsługa dotyczy nie tylko osób, które bezpośrednio kontaktują się z gośćmi, jak pracownicy recepcji, ale wszystkich zatrudnionych w hotelu. Jaki to ma związek ze sprzedażą? Gdy gość czuje się dobrze w hotelu, zwiększa się jego ochota na korzystanie z dodatkowych atrakcji. Po wyjeździe będzie go także chętniej polecał. Okazuje się, że dla gości ogromne znaczenie ma poziom obsługi nie tylko dotyczący profesjonalizmu, ale właśnie zwykłej życzliwości i gościnności. W nawiązaniu do gościnności warto też zwrócić uwagę na przeszkolenie marketingowe wszystkich pracowników – kelnerów, obsługę housekeeping czy pracowników SPA. Chodzi o to, by oni wszyscy byli nastawieni na sprzedaż. Aby było to możliwe, muszą oni znać ofertę hotelu i móc udzielić informacji, bez odsyłania gości do innych pracowników, co może zmniejszać zaangażowanie i chęć skorzystania z usług. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż i jednocześnie jest ceniona przez gości, którzy postrzegają obsługę jako kompetentną i pomocną w każdej sprawie, nawet jeśli nie dotyczy ona bezpośrednio codziennych zadań pracowników.
Widoczność w sieci
Wspomniana obecność w Internecie w różnych kanałach jest koniecznością, jednak sama strona internetowa czy profil w social media to za mało. Skuteczność ich działania zależna jest od tego, czy dotrą do potencjalnych klientów. Muszą być więc widoczne w sieci. Tu niezbędne są działania reklamowe i marketingowe oparte na pozycjonowaniu, a więc uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Oprócz zastosowania metod organicznego pozyskiwania ruchu warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Ads, Facebook Ads czy Metasearch Advertising. Ich działanie pozwala dotrzeć do grupy docelowej i znacząco zwiększyć ruch na stronie, co poprawia konwersję, umożliwiając dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie. To jedna z praktycznych możliwości zastosowania lejka sprzedażowego. Ważna jest także optymalizacja strony, dopasowująca ją do działania robotów wyszukiwarek, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności i dostosowaniu do potrzeb użytkownika, między innymi poprzez tworzenie wartościowych treści.
W sprzedaży hotelowej dużą rolę odgrywają interakcje międzyludzkie, dlatego warto skupić się na kształtowaniu kompetencji miękkich pracowników i ich szkoleniach związanych z szeroką ofertą hotelu. Jednocześnie działania te muszą iść w parze z wykorzystywaniem technologii, aby maksymalizować korzyści biznesowe i zadowolenie gości z różnych form obsługi.
Może to Ci się spodoba
„Zadowolenie gości to nasz priorytet” – Wywiad z Joanną Preisner – właścicielką Hotelu Bacówka Radawa & SPA****
W jednym z wywiadów powiedziała Pani, że tak naprawdę to Pani dzieci: Julka, Olek i Tosia stworzyli HOTEL Bacówka Radawa & SPA**** . Doradzili, sprawdzili i podrzucili wiele pomysłów, z których dzisiaj
Rośnie sprzedaż mieszkań od deweloperów. Zapowiada się kolejny rekordowy rok
Ubiegły rok był kolejnym, w którym sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym rosła. Był to także okres stabilnych cen – wahnięcia w ciągu nie przekraczały 2–3 proc. W 2017 roku te tendencje będą się
Inwestycje branży IT nabierają tempa. Mimo wysokich zarobków na rynku brakuje pracowników
Mimo wysokich i wciąż rosnących wynagrodzeń oraz bogatych pakietów pozapłacowych świadczeń pracowniczych firmom informatycznym coraz trudniej znaleźć pracowników. Polska jest postrzegana na świecie jako miejsce przyjazne inwestycjom z tego sektora. Rośnie więc liczba
Nowy Dyrektor Zarządzający TransferGo
Do Zespołu TransferGo, lidera wśród firm oferujących międzynarodowe przelewy online, dołączył Orkun Eti, który objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego TransferGo w Niemczech. Orkun Eti będzie odpowiedzialny za prowadzenie biura TransferGo w
Rosnące dochody skłaniają Polaków do oszczędzania. 25 proc. odkłada z myślą o dzieciach
Coraz więcej Polaków regularnie oszczędza – odłożone pieniądze ma ok. 45 proc. społeczeństwa. Jak wynika z badań, zdecydowana większość gospodarstw domowych dysponuje środkami na zaspokojenie bieżących potrzeb. Ten odsetek znacząco wzrósł
[PORADNIK] Co na prezent dla żeglarza?
Jeśli w gronie Twoich bliskich jest żeglarz, to zakup prezentu dla niego może być nie lada wyzwaniem. Wybór odpowiedniego praktycznego podarunku nie jest prostą sprawą. Stąd warto, abyś skorzystał z

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post