3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu
Skuteczna sprzedaż usług hotelowych odbywa się na kilku płaszczyznach. Można na nią wpływać jeszcze zanim gość pojawi się w hotelu, a także, gdy już przekroczy jego próg. Działania marketingowe powinny być możliwie najszersze i rozpoczynać się w sieci, gdy potencjalni goście trafią na stronę internetową lub ofertę hotelu na portalach rezerwacyjnych. Jakie elementy wpływają na skuteczną sprzedaż?
Działania w Internecie
Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach kluczowy element związany ze sprzedażą. Chodzi tu zarówno o dobrze zaprojektowaną i funkcjonalną stronę internetową, jak i obecność w mediach społecznościowych czy na platformach rezerwacyjnych oraz we wszystkich miejscach, które mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania i konwersji sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z obsługą wszystkich tych aktywności. Warto w tym celu wykorzystywać narzędzia automatyzujące pracę, które ograniczają ryzyko powstawania błędów w rodzaju overbookingu, a także ograniczają czas poświęcony na zarządzanie wieloma czynnościami. Tu z pewnością przydają się takie narzędzia, jak channel manager, umożliwiające zarządzanie dostępnością w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie. Jednym kliknięciem można modyfikować ceny i zarządzać dostępnością. Dzięki temu jest kontrola nad obłożeniem zarówno poprzez sprzedaż bezpośrednią przez stronę, jak i przez portale rezerwacyjne. Warto też pamiętać, że to właśnie sprzedaż bezpośrednia przez stronę generuje najniższy możliwy koszt pozyskania klienta, korzyść w postaci budowania rozpoznawalności obiektu i szanse na budowanie długotrwałych relacji pomiędzy gościem a hotelem. Warto więc wyposażyć stronę w narzędzia, które umożliwiają rezerwacje bezpośrednie.
Gościnność w obsłudze każdego gościa
Przyjemna, nienachalna, ale jednocześnie życzliwa obsługa jest niezwykle ważna w hotelarstwie. Goście chcą nie tylko czuć się mile widziani, ale komfortowo obsługiwani. Warto pamiętać, że taka obsługa dotyczy nie tylko osób, które bezpośrednio kontaktują się z gośćmi, jak pracownicy recepcji, ale wszystkich zatrudnionych w hotelu. Jaki to ma związek ze sprzedażą? Gdy gość czuje się dobrze w hotelu, zwiększa się jego ochota na korzystanie z dodatkowych atrakcji. Po wyjeździe będzie go także chętniej polecał. Okazuje się, że dla gości ogromne znaczenie ma poziom obsługi nie tylko dotyczący profesjonalizmu, ale właśnie zwykłej życzliwości i gościnności. W nawiązaniu do gościnności warto też zwrócić uwagę na przeszkolenie marketingowe wszystkich pracowników – kelnerów, obsługę housekeeping czy pracowników SPA. Chodzi o to, by oni wszyscy byli nastawieni na sprzedaż. Aby było to możliwe, muszą oni znać ofertę hotelu i móc udzielić informacji, bez odsyłania gości do innych pracowników, co może zmniejszać zaangażowanie i chęć skorzystania z usług. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż i jednocześnie jest ceniona przez gości, którzy postrzegają obsługę jako kompetentną i pomocną w każdej sprawie, nawet jeśli nie dotyczy ona bezpośrednio codziennych zadań pracowników.
Widoczność w sieci
Wspomniana obecność w Internecie w różnych kanałach jest koniecznością, jednak sama strona internetowa czy profil w social media to za mało. Skuteczność ich działania zależna jest od tego, czy dotrą do potencjalnych klientów. Muszą być więc widoczne w sieci. Tu niezbędne są działania reklamowe i marketingowe oparte na pozycjonowaniu, a więc uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Oprócz zastosowania metod organicznego pozyskiwania ruchu warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Ads, Facebook Ads czy Metasearch Advertising. Ich działanie pozwala dotrzeć do grupy docelowej i znacząco zwiększyć ruch na stronie, co poprawia konwersję, umożliwiając dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie. To jedna z praktycznych możliwości zastosowania lejka sprzedażowego. Ważna jest także optymalizacja strony, dopasowująca ją do działania robotów wyszukiwarek, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności i dostosowaniu do potrzeb użytkownika, między innymi poprzez tworzenie wartościowych treści.
W sprzedaży hotelowej dużą rolę odgrywają interakcje międzyludzkie, dlatego warto skupić się na kształtowaniu kompetencji miękkich pracowników i ich szkoleniach związanych z szeroką ofertą hotelu. Jednocześnie działania te muszą iść w parze z wykorzystywaniem technologii, aby maksymalizować korzyści biznesowe i zadowolenie gości z różnych form obsługi.
Może to Ci się spodoba
Jak gadżety reklamowe pomagają wyróżnić się na rynku?
Wśród przedsiębiorców działających na rynku produkcyjnym jak i usługowym już od wielu lat istnieje przekonanie, że najlepszym sposobem na pozyskanie klientów i rozwijanie dotychczasowych kontaktów jest stała współpraca na wysokim
Rynek mieszkaniowy bije rekordy. Najpopularniejsze są małe mieszkania
Sytuacja na rynku sprzedaży mieszkań jest bardzo korzystna dla deweloperów, którzy prześcigają się we wprowadzaniu nowych projektów do sprzedaży. W efekcie, aby wyróżnić swoją ofertę, należy wykreować bardzo charakterystyczne produkty –
Drony, rowery cargo i autonomiczne wózki usprawniają pracę firm kurierskich
Branża kurierska inwestuje w innowacyjne rozwiązania. Wymuszają to na niej rosnące oczekiwania konsumentów, związane przede wszystkim z jak najszybszym dostarczeniem przesyłki, oraz zamykanie centrów miast dla ruchu samochodowego. W miastach firmy inwestują w ekologiczne środki
Zbyt duża liczba regulacji ogranicza rolnikom w UE dostęp do innowacyjnych środków ochrony roślin
Przeregulowany rynek blokuje innowacyjność w rolnictwie. Wprowadzanie nowych technologii blokuje cena i brak wiedzy. W takiej sytuacji rolnicy sięgają po inne rozwiązania, w tym poprzez nielegalne kanały. W Europie niemal 10 proc. wszystkich
Wybory 2015: Przedsiębiorcy wybierają PiS, drugie miejsce zajmuje KORWiN
27 proc. poparcia notuje Prawo i Sprawiedliwość w sondażu przeprowadzonym wśród przedsiębiorców. Na drugim miejscu jest KORWiN z wynikiem 18 proc., a trzecią pozycję zajmuje Platforma Obywatelska z 16% proc.
Pierwsze mieszkanie – czy warto decydować się na MDM?
MDM, czyli program Mieszkanie dla Młodych, to możliwość otrzymania finansowego wsparcia od rządu na zakup pierwszego mieszkania. Jednak obostrzenia związane z kupującymi i samym mieszkaniem sprawiają, że program ma tyluż
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post