3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu
Skuteczna sprzedaż usług hotelowych odbywa się na kilku płaszczyznach. Można na nią wpływać jeszcze zanim gość pojawi się w hotelu, a także, gdy już przekroczy jego próg. Działania marketingowe powinny być możliwie najszersze i rozpoczynać się w sieci, gdy potencjalni goście trafią na stronę internetową lub ofertę hotelu na portalach rezerwacyjnych. Jakie elementy wpływają na skuteczną sprzedaż?
Działania w Internecie
Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach kluczowy element związany ze sprzedażą. Chodzi tu zarówno o dobrze zaprojektowaną i funkcjonalną stronę internetową, jak i obecność w mediach społecznościowych czy na platformach rezerwacyjnych oraz we wszystkich miejscach, które mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania i konwersji sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z obsługą wszystkich tych aktywności. Warto w tym celu wykorzystywać narzędzia automatyzujące pracę, które ograniczają ryzyko powstawania błędów w rodzaju overbookingu, a także ograniczają czas poświęcony na zarządzanie wieloma czynnościami. Tu z pewnością przydają się takie narzędzia, jak channel manager, umożliwiające zarządzanie dostępnością w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie. Jednym kliknięciem można modyfikować ceny i zarządzać dostępnością. Dzięki temu jest kontrola nad obłożeniem zarówno poprzez sprzedaż bezpośrednią przez stronę, jak i przez portale rezerwacyjne. Warto też pamiętać, że to właśnie sprzedaż bezpośrednia przez stronę generuje najniższy możliwy koszt pozyskania klienta, korzyść w postaci budowania rozpoznawalności obiektu i szanse na budowanie długotrwałych relacji pomiędzy gościem a hotelem. Warto więc wyposażyć stronę w narzędzia, które umożliwiają rezerwacje bezpośrednie.
Gościnność w obsłudze każdego gościa
Przyjemna, nienachalna, ale jednocześnie życzliwa obsługa jest niezwykle ważna w hotelarstwie. Goście chcą nie tylko czuć się mile widziani, ale komfortowo obsługiwani. Warto pamiętać, że taka obsługa dotyczy nie tylko osób, które bezpośrednio kontaktują się z gośćmi, jak pracownicy recepcji, ale wszystkich zatrudnionych w hotelu. Jaki to ma związek ze sprzedażą? Gdy gość czuje się dobrze w hotelu, zwiększa się jego ochota na korzystanie z dodatkowych atrakcji. Po wyjeździe będzie go także chętniej polecał. Okazuje się, że dla gości ogromne znaczenie ma poziom obsługi nie tylko dotyczący profesjonalizmu, ale właśnie zwykłej życzliwości i gościnności. W nawiązaniu do gościnności warto też zwrócić uwagę na przeszkolenie marketingowe wszystkich pracowników – kelnerów, obsługę housekeeping czy pracowników SPA. Chodzi o to, by oni wszyscy byli nastawieni na sprzedaż. Aby było to możliwe, muszą oni znać ofertę hotelu i móc udzielić informacji, bez odsyłania gości do innych pracowników, co może zmniejszać zaangażowanie i chęć skorzystania z usług. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż i jednocześnie jest ceniona przez gości, którzy postrzegają obsługę jako kompetentną i pomocną w każdej sprawie, nawet jeśli nie dotyczy ona bezpośrednio codziennych zadań pracowników.
Widoczność w sieci
Wspomniana obecność w Internecie w różnych kanałach jest koniecznością, jednak sama strona internetowa czy profil w social media to za mało. Skuteczność ich działania zależna jest od tego, czy dotrą do potencjalnych klientów. Muszą być więc widoczne w sieci. Tu niezbędne są działania reklamowe i marketingowe oparte na pozycjonowaniu, a więc uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Oprócz zastosowania metod organicznego pozyskiwania ruchu warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Ads, Facebook Ads czy Metasearch Advertising. Ich działanie pozwala dotrzeć do grupy docelowej i znacząco zwiększyć ruch na stronie, co poprawia konwersję, umożliwiając dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie. To jedna z praktycznych możliwości zastosowania lejka sprzedażowego. Ważna jest także optymalizacja strony, dopasowująca ją do działania robotów wyszukiwarek, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności i dostosowaniu do potrzeb użytkownika, między innymi poprzez tworzenie wartościowych treści.
W sprzedaży hotelowej dużą rolę odgrywają interakcje międzyludzkie, dlatego warto skupić się na kształtowaniu kompetencji miękkich pracowników i ich szkoleniach związanych z szeroką ofertą hotelu. Jednocześnie działania te muszą iść w parze z wykorzystywaniem technologii, aby maksymalizować korzyści biznesowe i zadowolenie gości z różnych form obsługi.
Może to Ci się spodoba
Rynek produktów ekologicznych w Polsce rośnie w tempie 20 proc
Polski rynek produktów ekologicznych wyceniany jest na 600-650 mln złotych. Mimo 20-proc. wzrostów jego udział w całym ryku spożywczym to zaledwie 0,3 proc. Na Zachodzie jest on dziesięciokrotnie większy, a dynamika
Rewitalizacja szansą dla wielu polskich miast
Prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta, zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną i poprawić jakość życia mieszkańców – podkreślają eksperci Deloitte. To jednak wymaga od władz samorządów nie tylko przemyślanej
Nieruchomości, złoto, antyki czy produkty bankowe – w co inwestować?
Eksperci od finansów są zgodni co do jednego – przechowywanie oszczędności na koncie osobistym, które ma niskie lub zerowe oprocentowanie, to błąd. Znacznie korzystniej jest posiadany kapitał zainwestować, a dzięki
Lavito otrzymało 8 milionów – nadchodzi rewolucja na rynku usług fryzjerskich i kosmetycznych!
Koniec z kłopotliwym umawianiem się na wizytę do fryzjera i kosmetyczki – teraz nie musisz dzwonić i pytać, czy jest wolne miejsce, bo jest to możliwe za pośrednictwem sieci. A
Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalny marketing nieruchomości?
Sprzedaż mieszkania, domu lub działki wcale nie należy do najłatwiejszych zadań, nawet jeśli znajdują się one w atrakcyjnej lokalizacji, a cena jest przystępna. W razie takich trudności warto skorzystać z
Banki chcą przejąć rynek coraz popularniejszych chwilówek
Sektor firm pożyczkowych rośnie w siłę i z roku na rok powiększa grono klientów. Z jego usług korzystają coraz częściej osoby młode, które doceniają szybkość i wygodę w zaciąganiu pożyczek, a otrzymane środki przeznaczają
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post