3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu

3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu

Skuteczna sprzedaż usług hotelowych odbywa się na kilku płaszczyznach. Można na nią wpływać jeszcze zanim gość pojawi się w hotelu, a także, gdy już przekroczy jego próg. Działania marketingowe powinny być możliwie najszersze i rozpoczynać się w sieci, gdy potencjalni goście trafią na stronę internetową lub ofertę hotelu na portalach rezerwacyjnych. Jakie elementy wpływają na skuteczną sprzedaż?

Działania w Internecie

Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach kluczowy element związany ze sprzedażą. Chodzi tu zarówno o dobrze zaprojektowaną i funkcjonalną stronę internetową, jak i obecność w mediach społecznościowych czy na platformach rezerwacyjnych oraz we wszystkich miejscach, które mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania i konwersji sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z obsługą wszystkich tych aktywności. Warto w tym celu wykorzystywać narzędzia automatyzujące pracę, które ograniczają ryzyko powstawania błędów w rodzaju overbookingu, a także ograniczają czas poświęcony na zarządzanie wieloma czynnościami. Tu z pewnością przydają się takie narzędzia, jak channel manager, umożliwiające zarządzanie dostępnością w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie. Jednym kliknięciem można modyfikować ceny i zarządzać dostępnością. Dzięki temu jest kontrola nad obłożeniem zarówno poprzez sprzedaż bezpośrednią przez stronę, jak i przez portale rezerwacyjne. Warto też pamiętać, że to właśnie sprzedaż bezpośrednia przez stronę generuje najniższy możliwy koszt pozyskania klienta, korzyść w postaci budowania rozpoznawalności obiektu i szanse na budowanie długotrwałych relacji pomiędzy gościem a hotelem. Warto więc wyposażyć stronę w narzędzia, które umożliwiają rezerwacje bezpośrednie.

Gościnność w obsłudze każdego gościa

Przyjemna, nienachalna, ale jednocześnie życzliwa obsługa jest niezwykle ważna w hotelarstwie. Goście chcą nie tylko czuć się mile widziani, ale komfortowo obsługiwani. Warto pamiętać, że taka obsługa dotyczy nie tylko osób, które bezpośrednio kontaktują się z gośćmi, jak pracownicy recepcji, ale wszystkich zatrudnionych w hotelu. Jaki to ma związek ze sprzedażą? Gdy gość czuje się dobrze w hotelu, zwiększa się jego ochota na korzystanie z dodatkowych atrakcji. Po wyjeździe będzie go także chętniej polecał. Okazuje się, że dla gości ogromne znaczenie ma poziom obsługi nie tylko dotyczący profesjonalizmu, ale właśnie zwykłej życzliwości i gościnności. W nawiązaniu do gościnności warto też zwrócić uwagę na przeszkolenie marketingowe wszystkich pracowników – kelnerów, obsługę housekeeping czy pracowników SPA. Chodzi o to, by oni wszyscy byli nastawieni na sprzedaż. Aby było to możliwe, muszą oni znać ofertę hotelu i móc udzielić informacji, bez odsyłania gości do innych pracowników, co może zmniejszać zaangażowanie i chęć skorzystania z usług. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż i jednocześnie jest ceniona przez gości, którzy postrzegają obsługę jako kompetentną i pomocną w każdej sprawie, nawet jeśli nie dotyczy ona bezpośrednio codziennych zadań pracowników.

Widoczność w sieci

Wspomniana obecność w Internecie w różnych kanałach jest koniecznością, jednak sama strona internetowa czy profil w social media to za mało. Skuteczność ich działania zależna jest od tego, czy dotrą do potencjalnych klientów. Muszą być więc widoczne w sieci. Tu niezbędne są działania reklamowe i marketingowe oparte na pozycjonowaniu, a więc uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Oprócz zastosowania metod organicznego pozyskiwania ruchu warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Ads, Facebook Ads czy Metasearch Advertising. Ich działanie pozwala dotrzeć do grupy docelowej i znacząco zwiększyć ruch na stronie, co poprawia konwersję, umożliwiając dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie. To jedna z praktycznych możliwości zastosowania lejka sprzedażowego. Ważna jest także optymalizacja strony, dopasowująca ją do działania robotów wyszukiwarek, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności i dostosowaniu do potrzeb użytkownika, między innymi poprzez tworzenie wartościowych treści.

W sprzedaży hotelowej dużą rolę odgrywają interakcje międzyludzkie, dlatego warto skupić się na kształtowaniu kompetencji miękkich pracowników i ich szkoleniach związanych z szeroką ofertą hotelu. Jednocześnie działania te muszą iść w parze z wykorzystywaniem technologii, aby maksymalizować korzyści biznesowe i zadowolenie gości z różnych form obsługi.

Previous Od 2025 roku największe firmy będą musiały raportować swój wpływ na środowisko czy lokalne społeczności
Next Polski Ład – zmiany w wynagrodzeniach od 1 lipca 2022

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Cyfrowy detoks dla większości osób zbyt stresujący

Obsesyjne sprawdzanie każdej wiadomości i powiadomienia o aktywności znajomych, ciągłe odświeżanie poczty elektronicznej czy przeglądanie newsów w czasie wolnym świadczy o tym, że chęć bycia online jest już nie tylko naszym nawykiem, lecz także nałogiem.

Wiadomości 0 Comments

W jakim przypadku informacja z KRK może uniemożliwić zatrudnienie pracownika

Pracownik, który ma zostać zatrudniony do nauczania przedmiotów zawodowych otrzymał następującą informację z Krajowego Rejestru karnego: Sąd Rejonowy w Poznaniu wydał orzeczenie z art. 35 ust. 1a Ust. z 21.08.1997r.

Wiadomości 0 Comments

Inwestowanie w mieszkania na wynajem w Warszawie

Inwestowanie w mieszkania na wynajem to strategia, która przyciąga wielu inwestorów. Szczególnie atrakcyjne dla nich jest to, że Warszawa, jako stolica i największe miasto w Polsce, ma jedno z najdynamiczniej

Wiadomości 0 Comments

Największym wyzwaniem ekonomicznym dla Europy jest przygotowanie się na ostrą konkurencję

Europa powinna przygotować się na ostrą konkurencję – mówi Günter Verheugen, były komisarz Unii Europejskiej. Dodaje, że to obecnie największe wyzwanie ekonomiczne przed jakim stoi europejska gospodarka. Jej słabe strony szczególnie widoczne

Wiadomości 0 Comments

Artykuły biurowe

Różnego rodzaju artykuły biurowe są niezbędne w każdym biurze. Artykułów, które powinny znaleźć się na wyposażeniu dobrze prowadzonego biura jest mnóstwo. Wśród nich są takie, bez których biuro praktycznie nie

Wiadomości 0 Comments

Jak wybrać producenta środków czystości?

Utrzymanie czystości i zachowanie higieny w naszych domach, w miejscach pracy i w budynkach użyteczności publicznej związane jest z codziennym używaniem środków czystości. W sklepach i hurtowniach można zakupić preparaty

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź