3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu

3 kluczowe elementy skutecznej sprzedaży w hotelu

Skuteczna sprzedaż usług hotelowych odbywa się na kilku płaszczyznach. Można na nią wpływać jeszcze zanim gość pojawi się w hotelu, a także, gdy już przekroczy jego próg. Działania marketingowe powinny być możliwie najszersze i rozpoczynać się w sieci, gdy potencjalni goście trafią na stronę internetową lub ofertę hotelu na portalach rezerwacyjnych. Jakie elementy wpływają na skuteczną sprzedaż?

Działania w Internecie

Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach kluczowy element związany ze sprzedażą. Chodzi tu zarówno o dobrze zaprojektowaną i funkcjonalną stronę internetową, jak i obecność w mediach społecznościowych czy na platformach rezerwacyjnych oraz we wszystkich miejscach, które mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania i konwersji sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z obsługą wszystkich tych aktywności. Warto w tym celu wykorzystywać narzędzia automatyzujące pracę, które ograniczają ryzyko powstawania błędów w rodzaju overbookingu, a także ograniczają czas poświęcony na zarządzanie wieloma czynnościami. Tu z pewnością przydają się takie narzędzia, jak channel manager, umożliwiające zarządzanie dostępnością w wielu kanałach sprzedaży jednocześnie. Jednym kliknięciem można modyfikować ceny i zarządzać dostępnością. Dzięki temu jest kontrola nad obłożeniem zarówno poprzez sprzedaż bezpośrednią przez stronę, jak i przez portale rezerwacyjne. Warto też pamiętać, że to właśnie sprzedaż bezpośrednia przez stronę generuje najniższy możliwy koszt pozyskania klienta, korzyść w postaci budowania rozpoznawalności obiektu i szanse na budowanie długotrwałych relacji pomiędzy gościem a hotelem. Warto więc wyposażyć stronę w narzędzia, które umożliwiają rezerwacje bezpośrednie.

Gościnność w obsłudze każdego gościa

Przyjemna, nienachalna, ale jednocześnie życzliwa obsługa jest niezwykle ważna w hotelarstwie. Goście chcą nie tylko czuć się mile widziani, ale komfortowo obsługiwani. Warto pamiętać, że taka obsługa dotyczy nie tylko osób, które bezpośrednio kontaktują się z gośćmi, jak pracownicy recepcji, ale wszystkich zatrudnionych w hotelu. Jaki to ma związek ze sprzedażą? Gdy gość czuje się dobrze w hotelu, zwiększa się jego ochota na korzystanie z dodatkowych atrakcji. Po wyjeździe będzie go także chętniej polecał. Okazuje się, że dla gości ogromne znaczenie ma poziom obsługi nie tylko dotyczący profesjonalizmu, ale właśnie zwykłej życzliwości i gościnności. W nawiązaniu do gościnności warto też zwrócić uwagę na przeszkolenie marketingowe wszystkich pracowników – kelnerów, obsługę housekeeping czy pracowników SPA. Chodzi o to, by oni wszyscy byli nastawieni na sprzedaż. Aby było to możliwe, muszą oni znać ofertę hotelu i móc udzielić informacji, bez odsyłania gości do innych pracowników, co może zmniejszać zaangażowanie i chęć skorzystania z usług. Taka taktyka skutecznie zwiększa sprzedaż i jednocześnie jest ceniona przez gości, którzy postrzegają obsługę jako kompetentną i pomocną w każdej sprawie, nawet jeśli nie dotyczy ona bezpośrednio codziennych zadań pracowników.

Widoczność w sieci

Wspomniana obecność w Internecie w różnych kanałach jest koniecznością, jednak sama strona internetowa czy profil w social media to za mało. Skuteczność ich działania zależna jest od tego, czy dotrą do potencjalnych klientów. Muszą być więc widoczne w sieci. Tu niezbędne są działania reklamowe i marketingowe oparte na pozycjonowaniu, a więc uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Oprócz zastosowania metod organicznego pozyskiwania ruchu warto korzystać z takich narzędzi, jak Google Ads, Facebook Ads czy Metasearch Advertising. Ich działanie pozwala dotrzeć do grupy docelowej i znacząco zwiększyć ruch na stronie, co poprawia konwersję, umożliwiając dotarcie do nowych klientów i ich skuteczne pozyskanie. To jedna z praktycznych możliwości zastosowania lejka sprzedażowego. Ważna jest także optymalizacja strony, dopasowująca ją do działania robotów wyszukiwarek, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności i dostosowaniu do potrzeb użytkownika, między innymi poprzez tworzenie wartościowych treści.

W sprzedaży hotelowej dużą rolę odgrywają interakcje międzyludzkie, dlatego warto skupić się na kształtowaniu kompetencji miękkich pracowników i ich szkoleniach związanych z szeroką ofertą hotelu. Jednocześnie działania te muszą iść w parze z wykorzystywaniem technologii, aby maksymalizować korzyści biznesowe i zadowolenie gości z różnych form obsługi.

Previous Jak dobrać odpowiedni plafony?
Next Polski Ład – zmiany w wynagrodzeniach od 1 lipca 2022

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Zarabianie na Forex – co na to statystyki?

Inwestowanie i zarabianie na rynku Forex dla wielu wydaje się kurą znoszącą złote jaja, szczególnie na początku, kiedy stykają się z reklamami oraz przykładami sukcesów innych traderów na tym rynku.

Wiadomości 0 Comments

Czym jest tzw. marketing treści?

Wartościowa treść jest w cenie – to właśnie na niej bazuje content marketing, czyli tak zwany marketing treści. Na czym dokładnie polega ta metoda promocji on-line i jak można ją

Wiadomości 0 Comments

Opakowania szklane – czy warto je kupić?

Opakowania szklane to bardzo dobre rozwiązanie. Można w nich przechowywać różnorodne artykuły spożywcze lub kosmetyczne. Praktyczne opakowania szklane są trwałe oraz ekologiczne. Dowiedz się więcej z artykułu.  Opakowania szklane wracają

Wiadomości 0 Comments

Jak sprawdzić zdolność kredytową i ją poprawić?

Zbadanie zdolności kredytowej jest pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, jeśli planujemy ubiegać się o kredyt hipoteczny na zakup własnego mieszkania. Aby bank zgodził się na udzielenie nam kredytu musi bowiem

Wiadomości 0 Comments

Co drugi rodzic oszczędza z myślą o przyszłości swoich dzieci

Połowa rodziców ma odłożone środki dla swoich dzieci lub regularnie oszczędza z myślą o ich przyszłości – wynika z raportu „Dojrzałość finansowa Polaków 2017” przygotowanego przez Nationale-Nederlanden. W przypadku rodzin, które otrzymują świadczenie z programu Rodzina

Wiadomości 0 Comments

Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź