Grupa Sage wybuduje w Warszawie centrum obsługi kadrowo-płacowej

Sage notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. Polski oddział spółki uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. rdr. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył 17-proc. wzrost zysku netto do poziomu 1,8 mln zł. Elementem strategii rozwoju spółki jest otwarcie w Warszawie centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową. To już trzeci kluczowy projekt inwestycyjny dostawcy oprogramowania obok Centrum Deweloperskiego, które prowadzi prace badawczo-rozwojowe, oraz centrum usług wspólnych obsługującego procesy IT.

– Ten rok był dla nas rekordowy pod względem wyników finansowych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o 19 proc., za którym poszedł też 17-proc. wzrost zysków. Wyniki Sage w Polsce są najwyższe spośród wszystkich oddziałów w Europie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

Polska i region Europy Centralnej są najszybciej rosnącymi rynkami w brytyjskiej grupie Sage, która jest jednym z międzynarodowych liderów w systemach finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych. Przychody w roku fiskalnym 2017 sięgnęły 87,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,8 mln zł. Stabilny wzrost spółki w kolejnych okresach zapowiada 32-proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży usług abonamentowych i oprogramowania w modelu subskrypcyjnym.

– Za tym sukcesem poszła filozofia unowocześnienia i wprowadzenia na rynek nowych produktów. Bardzo ważny jest obszar rozwiązań w chmurze, natomiast dzisiaj polski rynek jeszcze nie jest na nią gotowy. Klienci w dalszym ciągu obawiają się o swoje dane i my to szanujemy. Dlatego proponujemy rozwiązania hybrydowe – klient zaczyna z rozwiązaniem w wersji desktopowej, natomiast później, kiedy jest gotowy, może włączyć komponent chmurowy, aż do pełnego przeniesienia danych do chmury. Ta strategia przynosi nam bardzo widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży – mówi Piotr Ciski.

Technologie chmurowe to jeden z głównych motorów wzrostu Sage w Polsce. W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe rozwiązania hybrydowe, które udało się skutecznie skomercjalizować. W przyszłym zapowiada kolejne nowości i unowocześnienie portfolio swoich usług.

Rozwój spółki będą też determinować zmiany prawne, m.in. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i Jednolity Plik Kontrolny, który od stycznia 2018 roku zacznie obowiązywać również segment mikroprzedsiębiorstw. Obowiązek comiesięcznego sporządzania JPK, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), w tej chwili obejmuje już małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

W ramach wsparcia dla mikrobiznesu Sage udostępnia już bezpłatne oprogramowanie z zakresu raportowania JPK_VAT, które ma ułatwić współpracę mikrofirm z biurami rachunkowymi. To rozwiązanie dla mniejszych podmiotów, które nie zdecydują się na zakup odrębnego oprogramowania.

– Bardzo ważnym elementem zmian prawnych jest wejście mikropodmiotów do systemu JPK, które nastąpi z początkiem stycznia. Następnie split payment – duża zmiana, do której przygotowują się zarówno przedsiębiorcy, jak i producenci oprogramowania i banki. Jest też RODO, czyli zmiana, która będzie dotyczyła szerokiego grona firm. Od dłuższego czasu realizujemy strategię zapewnienia klientom bezpieczeństwa prawnego, dlatego spodziewamy się, że nasze rozwiązania będą bardzo chętnie wybierane przez rynek – mówi Piotr Ciski.

Z kolei split payment, czyli dzielenie płatności, ma zacząć obowiązywać w kwietniu przyszłego roku. Kupujący będzie przelewał należność dla sprzedawcy na dwa konta – kwotę netto na zwykły rachunek bankowy oraz równowartość podatku od towarów i usług na specjalne, odrębne konto (każdy podatnik VAT będzie musiał założyć w tym celu dodatkowy rachunek). Ta zmiana wymierzona jest przede wszystkim w oszustwa VAT.

 Oprócz naszych planów biznesowych związanych z rozwojem rynku, bardzo ważnym elementem jest budowa centrum usług wspólnych na rzecz grupy Sage. W zeszłym roku rozpoczęliśmy dwie duże inwestycje. Development Lab to jeden z pięciu labów Sage na całym świecie. W tej chwili finalizujemy też otwarcie następnego ITIS – czyli struktury IT, która będzie wspierać działania Sage we wszystkich krajach. Wiadomość z ostatniej chwili – dostaliśmy również trzeci duży projekt: centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową większości spółek Sage. To bardzo ważny element rozwoju naszego biznesu w Polsce – podkreśla Piotr Ciski.

People Services Hub wkrótce wystartuje w Warszawie. Otwarte w sierpniu Development Lab to centrum deweloperskie, które tworzy zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów brytyjskiej grupy. To jeden z pięciu takich ośrodków na świecie (pozostałe znajdują się w Newcastle, Johannesburgu, Atlancie i Barcelonie). Centrum Usług Wspólnych (ITIS) ma wspierać procesy IT w całej grupie. Spółka podkreśla, że rozwój polskiego oddziału wiąże się ze wzrostem zatrudnienia – w najbliższym czasie pracę w Sage ma podjąć prawie 250 osób.

Previous 40 proc. kierowniczych stanowisk zajmują kobiety
Next Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli

Może to Ci się spodoba

Światowa gospodarka wychodzi na prostą. Polska ma szansę na wzrost inwestycji

Sytuacja w globalnej gospodarce powinna się poprawiać, zwłaszcza w obliczu wzrostu cen surowców – uważa Juliusz Kotyński, ekonomista z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. Światowa gospodarka urosła w 2016 roku o 2,44 proc. Choć to

Przed świętami liczba przesyłek wzrasta o 70 proc. Firmy kurierskie szykują się do szczytu już od września

Blisko połowa Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty przez internet – wynika z badania Deloitte. Wydatki w tym kanale wzrosną o 8,6 proc., podczas gdy budżet na prezenty w ogóle ma być tylko o 3,4 proc.

Produkcja elementów plastikowych – jak wybrać najlepszą firmę?

Tworzywa sztuczne są wykorzystywane w wielu branżach. Możliwości ich zastosowania są praktycznie nieograniczone. Jeżeli szukasz profesjonalnej firmy, która zajmuje się produkcją elementów plastikowych, sprawdź, czym się kierować podczas jej wyboru!

Firma 1Comments

Klient w e-sklepie wydaje średnio cztery razy więcej niż w tradycyjnym. Co 10. zamówienie składane jest przez aplikację mobilną

Klient serwisu internetowego wydaje na każde zakupy czterokrotnie więcej niż w tradycyjnym sklepie. W koszyku coraz częściej znajdują się produkty świeże, a już niemal co 10. zamówienie jest składane za pośrednictwem

Polska trzeci rok z rzędu liderem eksportu stolarki okiennej w Unii

Łączna produkcja stolarki budowlanej w polskich zakładach wzrosła w 2017 roku o prawie 6 proc. i sięgnęła 23,4 mln sztuk. Natomiast w ciągu ostatnich czterech lat liczba okien i drzwi wyprodukowanych w polskich fabrykach zwiększyła się o 24

Zakładam firmę 6 komentarzy

Koncesja na alkohol – jak ją zdobyć?

Sprzedaż alkoholu to dość dochodowy interes, dlatego wielu właścicieli sklepów z artykułami spożywczymi stara się wprowadzić wyskokowe napoje do swojej oferty. Stara się, lecz nie zawsze może to zrobić. Na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź