Grupa Sage wybuduje w Warszawie centrum obsługi kadrowo-płacowej

Sage notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. Polski oddział spółki uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. rdr. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył 17-proc. wzrost zysku netto do poziomu 1,8 mln zł. Elementem strategii rozwoju spółki jest otwarcie w Warszawie centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową. To już trzeci kluczowy projekt inwestycyjny dostawcy oprogramowania obok Centrum Deweloperskiego, które prowadzi prace badawczo-rozwojowe, oraz centrum usług wspólnych obsługującego procesy IT.

– Ten rok był dla nas rekordowy pod względem wyników finansowych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o 19 proc., za którym poszedł też 17-proc. wzrost zysków. Wyniki Sage w Polsce są najwyższe spośród wszystkich oddziałów w Europie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

Polska i region Europy Centralnej są najszybciej rosnącymi rynkami w brytyjskiej grupie Sage, która jest jednym z międzynarodowych liderów w systemach finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych. Przychody w roku fiskalnym 2017 sięgnęły 87,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,8 mln zł. Stabilny wzrost spółki w kolejnych okresach zapowiada 32-proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży usług abonamentowych i oprogramowania w modelu subskrypcyjnym.

– Za tym sukcesem poszła filozofia unowocześnienia i wprowadzenia na rynek nowych produktów. Bardzo ważny jest obszar rozwiązań w chmurze, natomiast dzisiaj polski rynek jeszcze nie jest na nią gotowy. Klienci w dalszym ciągu obawiają się o swoje dane i my to szanujemy. Dlatego proponujemy rozwiązania hybrydowe – klient zaczyna z rozwiązaniem w wersji desktopowej, natomiast później, kiedy jest gotowy, może włączyć komponent chmurowy, aż do pełnego przeniesienia danych do chmury. Ta strategia przynosi nam bardzo widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży – mówi Piotr Ciski.

Technologie chmurowe to jeden z głównych motorów wzrostu Sage w Polsce. W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe rozwiązania hybrydowe, które udało się skutecznie skomercjalizować. W przyszłym zapowiada kolejne nowości i unowocześnienie portfolio swoich usług.

Rozwój spółki będą też determinować zmiany prawne, m.in. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i Jednolity Plik Kontrolny, który od stycznia 2018 roku zacznie obowiązywać również segment mikroprzedsiębiorstw. Obowiązek comiesięcznego sporządzania JPK, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), w tej chwili obejmuje już małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

W ramach wsparcia dla mikrobiznesu Sage udostępnia już bezpłatne oprogramowanie z zakresu raportowania JPK_VAT, które ma ułatwić współpracę mikrofirm z biurami rachunkowymi. To rozwiązanie dla mniejszych podmiotów, które nie zdecydują się na zakup odrębnego oprogramowania.

– Bardzo ważnym elementem zmian prawnych jest wejście mikropodmiotów do systemu JPK, które nastąpi z początkiem stycznia. Następnie split payment – duża zmiana, do której przygotowują się zarówno przedsiębiorcy, jak i producenci oprogramowania i banki. Jest też RODO, czyli zmiana, która będzie dotyczyła szerokiego grona firm. Od dłuższego czasu realizujemy strategię zapewnienia klientom bezpieczeństwa prawnego, dlatego spodziewamy się, że nasze rozwiązania będą bardzo chętnie wybierane przez rynek – mówi Piotr Ciski.

Z kolei split payment, czyli dzielenie płatności, ma zacząć obowiązywać w kwietniu przyszłego roku. Kupujący będzie przelewał należność dla sprzedawcy na dwa konta – kwotę netto na zwykły rachunek bankowy oraz równowartość podatku od towarów i usług na specjalne, odrębne konto (każdy podatnik VAT będzie musiał założyć w tym celu dodatkowy rachunek). Ta zmiana wymierzona jest przede wszystkim w oszustwa VAT.

 Oprócz naszych planów biznesowych związanych z rozwojem rynku, bardzo ważnym elementem jest budowa centrum usług wspólnych na rzecz grupy Sage. W zeszłym roku rozpoczęliśmy dwie duże inwestycje. Development Lab to jeden z pięciu labów Sage na całym świecie. W tej chwili finalizujemy też otwarcie następnego ITIS – czyli struktury IT, która będzie wspierać działania Sage we wszystkich krajach. Wiadomość z ostatniej chwili – dostaliśmy również trzeci duży projekt: centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową większości spółek Sage. To bardzo ważny element rozwoju naszego biznesu w Polsce – podkreśla Piotr Ciski.

People Services Hub wkrótce wystartuje w Warszawie. Otwarte w sierpniu Development Lab to centrum deweloperskie, które tworzy zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów brytyjskiej grupy. To jeden z pięciu takich ośrodków na świecie (pozostałe znajdują się w Newcastle, Johannesburgu, Atlancie i Barcelonie). Centrum Usług Wspólnych (ITIS) ma wspierać procesy IT w całej grupie. Spółka podkreśla, że rozwój polskiego oddziału wiąże się ze wzrostem zatrudnienia – w najbliższym czasie pracę w Sage ma podjąć prawie 250 osób.

Previous 40 proc. kierowniczych stanowisk zajmują kobiety
Next Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli

Może to Ci się spodoba

Cyfryzacja pozwala firmom rosnąć o blisko 30 proc. szybciej i zwiększać zatrudnienie

Cyfryzacja pozwala usprawnić procesy wewnętrzne w firmie i ułatwia dostęp do danych. W Polsce digitalizują się jednak tylko największe przedsiębiorstwa w branżach o dużej konkurencyjności. Według badań Boston Consulting Group firmy, które aktywnie biorą

Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes

Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki

Blisko 40 proc. polskich firm zatrudnia pracowników spoza Unii

Obecnie 39 proc. polskich firm zatrudnia obcokrajowców spoza Unii Europejskiej. W średniej wielkości przedsiębiorstwach ten odsetek jest znacząco wyższy i wynosi 65 proc., wśród małych firm na taki krok zdecydowała się

Ponad 80 proc. firm na całym świecie chce przejść cyfrową transformację

Liczba przedsiębiorstw, które opracowały cyfrową strategię, wzrosła o połowę w ciągu ostatnich trzech lat. Cyfryzacja zmienia wszystkie branże: od handlu i finansów po sektor produkcyjny, a w ostatnich pięciu latach globalne wydatki na digitalizację

Branża PR przechodzi rewolucję

Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji –

Rośnie popularność usług coachingowych w Polsce. Rynek czekają wzrosty

U blisko 80 proc. osób, które skorzystały z coachingu, wzrosła pewność siebie. Niewiele mniej zadeklarowało poprawę relacji interpersonalnych. Coaching wspomaga również życie zawodowe. W Polsce tego typu usługi dopiero zdobywają popularność.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź