Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Innowacje społeczne, o których dużo już mówi się w naszym kraju, to świeże, skuteczne metody rozwiązywania społecznych problemów – sama innowacyjność może w ich przypadku dotyczyć wytwarzanych produktów, sposobu pracy czy kreowania zupełnie nowych zjawisk. Chyba każdy z nas miewa czasem pomysły na to, jak sprawić, aby świat stał się lepszy, by żyło się lepiej, niewielu jednak wie, co zrobić z tym dalej, a tylko nieliczni korzystają z oferowanych przez państwo możliwości rozwoju. Nadszedł czas, aby to zmienić. Ogłaszamy nabór do projektu „Akcja Inkubacja”!

infografika_1980

Wszystko pod kontrolą

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu upowszechnianie wśród społeczeństwa czy nawet włączanie do polityki. W ramach projektu grantowego innowatorom społecznym (czyli pomysłodawcom) udzielone zostanie kompleksowe wsparcie merytoryczne, techniczne oraz finansowe. Uczestnicy, których pomysł przejdzie do etapu testowania, otrzymają grant w wysokości od 5000 do 80000 złotych na wdrożenie innowacji społecznej w wybranym środowisku.

logo_standard

Projekt „Akcja Inkubacja” ma przede wszystkich zachęcić do aktywności podmioty i osoby z różnych środowisk, wspierając je przy tym w poszukiwaniu, rozwijaniu i testowaniu innowacyjnych rozwiązań służących przechodzeniu młodych ludzi z systemu edukacji do pracy zawodowej. Przedsięwzięcie zakłada rozwinięcie i przetestowanie sześćdziesięciu innowacji społecznych oraz upowszechnienie i podjęcie działań prowadzących do włączenia ośmiu najlepszych projektów do polityki i praktyki.

Inkubacja, praca, edukacja

Pomysły na innowacyjne rozwiązania, narzędzia czy metody mogą dotyczyć jednego z czterech obszarów:

  • Zdobywanie doświadczenia zawodowego w trakcie edukacji formalnej

Innowacje w tym obszarze powinny służyć przeciwdziałaniu problemowi bezrobocia wśród absolwentów, długotrwałego poszukiwania pierwszej pracy, pułapce trwałego braku zatrudnienia lub pracy poniżej kwalifikacji wśród absolwentów;

  • Kształcenie postaw przedsiębiorczych oraz wspieranie w zakładaniu działalności gospodarczej

Innowacje w tym obszarze powinny odpowiadać na problem niskiego odsetka osób młodych prowadzących działalność gospodarczą, braku wiedzy, wiary oraz możliwości rozpoczęcia prowadzenia własnej działalności;

  • Wsparcie kobiet w podejmowaniu kształcenia zawodowego

Innowacje w tym obszarze powinny przeciwdziałać pułapce „gorszego” wykształcenia i odpowiadać na problem niskiego odsetka osób wybierających kształcenie zawodowe – w szczególności wśród kobiet w mniejszych miejscowościach;

  • Rozwiązania umożliwiające współpracę sektora edukacji i nauki z przedsiębiorcami

Innowacje w tym obszarze powinny przeciwdziałać problemowi braku wystarczającej współpracy pomiędzy szkołami, uczelniami a przedsiębiorcami, w szczególności na rynku lokalnym i wśród absolwentów „z dyplomem, bez kwalifikacji”, niedopasowanych do oczekiwań rynku pracy.

Istotne jest zatem to, by innowacje społeczne zgłoszone do projektu „Akcja Inkubacja” poszukiwały rozwiązań na pograniczu obszaru edukacji i zatrudnienia. Projekty powinny z jednej strony odpowiadać na problemy systemu edukacji w kontekście wyzwań, jakie stawia przed nim zmieniający się rynek pracy, z drugiej zaś – proponować działania wzmacniające relację rynku pracy z sektorem edukacji.

Kto się nie boi innowacji społecznych?

Innowatorem społecznym, który otrzyma grant w projekcie „Akcja Inkubacja” może formalnie zostać każdy:

  • Osoba fizyczna;
  • Nieformalna grupa osób fizycznych;
  • Osoba prawna;
  • Sformalizowane partnerstwo osoby fizycznej z osobą lub osobami prawnymi;
  • Sformalizowane partnerstwo grupy nieformalnej osób fizycznych z osobą lub osobami prawnymi;
  • Sformalizowane partnerstwo osób prawnych.

Choć do udziału w akcji zachęcamy wszystkich, do zgłaszania swoich innowacyjnych pomysłów zapraszamy szczególnie młodzież z pokolenia „Z” (urodzeni w latach 1990-1999), organizacje pozarządowe, szkoły różnego szczebla, przedsiębiorców, osoby prywatne, animatorów i partnerów społecznych, instytucje państwowe oraz przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za kreowanie polityk publicznych w obszarze kształcenia i aktywizacji zawodowej młodych ludzi. Projekt zgłosić może nawet pojedyncza osoba, jednak zachęcamy przede wszystkim do tworzenia międzysektorowych zespołów – grup składających się maksymalnie z pięciu osób.

Odbiorcy i użytkownicy

Rozwinięte w ramach projektu innowacje społeczne służyć mają przede wszystkim ludziom młodym, narażonym na mnóstwo niebezpiecznych pułapek po wejściu na rynek pracy – pułapki wyższego, niższego czy wreszcie gorszego wykształcenia, pułapki trwałego braku zatrudnienia czy „śmieciowej pracy”. Odbiorcami innowacji będą zatem uczniowie szkół średnich, wyższych i wieczorowych, absolwenci pozostający poza rynkiem pracy, chcący podnieść kwalifikacje zawodowe lub przekwalifikować się czy wreszcie pracujący poniżej swoich kwalifikacji.

W przypadku projektu „Akcja Inkubacja” istnieje jeszcze grupa tak zwanych „użytkowników wsparcia”, czyli te podmioty lub osoby, które mogą skorzystać z wypracowanych innowacyjnych rozwiązań w codziennej praktyce na rzecz edukacji bądź aktywizacji zawodowej młodych z pokolenia „Z”. Przedstawiciele biznesu lub świata akademickiego, przygotowujący absolwentów do pełnienia ról zawodowych, na co dzień pracujący z młodzieżą i zajmujący się aktywizacją, doradztwem czy poradnictwem zawodowym. To właśnie z użytkownikami wsparcia innowator społeczny będzie testował swój pomysł w fazie próbnej.

„Akcja Inkubacja” realizowana jest od 1 sierpnia br. do 31 lipca 2018 r. Nabór wniosków do projektu rozpoczyna się 17 października br. Wszelkie informacje dla wnioskodawców, regulamin i wymagane dokumenty znajdują się na stronie: www.akcjainkubacja.pl.

Zachęcamy do udziału! Rozwiń i przetestuj swój pomysł razem z nami!

Projekt realizowany jest w ramach IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie 4.1 Innowacje Społeczne Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

belka_realizatorzy

Previous Ilość danych o użytkownikach internetu rośnie w tempie 40 proc. rocznie
Next W tym roku upadło prawie 600 firm

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 0 Comments

Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe

Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?

Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,

CRM w call center

Dziś chcemy się komunikować szybko, prosto i efektywnie i to w dodatku w każdej dziedzinie życia. Pod największa ,,presją” w tej kwestii stoją takie działy jak marketing, sprzedaż i wszystkie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post