Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem

Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem

Event dawno już przestał być jedynie wydarzeniem służącym rozrywce zaproszonych na niego gości. Coraz częściej używa się go jako niezwykle skutecznego narzędzia marketingowego przydatnego w budowaniu pozytywnych relacji z klientem. A relacje te znacząco zwiększają sprzedaż poprzez wywoływanie w odbiorcy emocji oraz stworzenie pozytywnych skojarzeń z brandem.

Czym jest event marketing?

Event marketing to nowoczesne narzędzie, które służy do budowania relacji z klientami poprzez nawiązywanie z nimi bliższych kontaktów. Znacząco wzmacnia pozycję brandu na rynku dzięki wywoływaniu pozytywnych emocji i budowaniu więzi między marką a jej odbiorcami. Marketing wydarzeń pozwala skutecznie podtrzymać dobre relacje z klientem i zatrzymać go przy marce. To zadanie o wiele trudniejsze niż pozyskanie nowego klienta, ponieważ nie chodzi już jedynie o zainteresowanie odbiorcy produktem, ale stworzenie długofalowej pozytywnej relacji firma-klient.

Po co markom eventy?

Reklama czy spot w telewizji pozwalają pokazać produkt, ale są zbyt krótkie na zaprezentowanie w nich filozofii firmy czy jej punktu widzenia i wartości, jakimi się kieruje. Event pozwala na interakcję między marką a klientem. A to właśnie jest niezbędne, by przywiązać klienta do danego brandu. Konsument kupi produkt, bo będzie odpowiadać na jego aktualną potrzebę, aby jednak został stałym klientem, musi utożsamiać się z tym, co marka ma do powiedzenia. A event jest idealną okazją, by mu to przekazać.

Jak działa event marketing?

Doprze przygotowany i dopasowany do grupy docelowej firmy event daje wiele możliwości, począwszy od korzyści wizerunkowych, po dotarcie do nowych klientów. Event marketing jest bardziej skuteczny niż tradycyjna reklama – konsumenci stają się na nią uodpornieni, a impreza ma szansę wywrzeć na odbiorcy pozytywne wrażenie.

Event pomaga również zwiększyć sprzedaż i ogólną rozpoznawalność marki. Jak to działa? Dla przykładu: w miejscu, w którym codziennie przebywa wiele osób, trwa event. Z pewnością część obecnych w tym momencie osób firmę zna, ale są wśród nich również ci, dla których jest ona nowa. Przypadkiem przychodząc na wydarzenie, poznają oni markę, zapamiętują ją, biorą darmowe próbki, a potem, będąc na zakupach, rozpoznają ją i kupują jej produkty. A jeśli to, co reprezentuje sobą firma i w co się angażuje, przypadnie nowemu klientowi do gustu, zapewne już przy niej zostanie.

Organizacja eventu

Choć event marketing staje się coraz bardziej popularny, wiele firm ma obawy organizować tego typu wydarzenia. Powodów jest kilka – brak czasu, umiejętności czy niewiara w skuteczność takiej formy promocji. Nie warto jednak się tego obawiać. Profesjonalną organizację eventów warto zlecić agencji – zajmuje się tym agencja marketingowa 4MAT, która fachowo podchodzi do tematu i opracowuje plan działania zgodny z potrzebami klienta.

Previous Firmy szukają sposobów na zmniejszenie zużycia i kosztów energii
Next Dyrektorzy finansowi wyznaczają kierunki cyfrowych zmian w firmach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Motywacja płacowa czy pozapłacowa – co wybrać?

Jak zdobyć najlepszych pracowników, czym ich przy sobie zatrzymać i w jaki sposób zachęcić ich do pracy – te kwestie spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Niektórym wydaje się, że

Wiadomości 0 Comments

Zmiany w gospodarce Chin zmniejszają wymianę handlową z Afryką

Dla większości afrykańskich krajów Chiny są głównym partnerem handlowym. Niestety, z powodu zmian w chińskiej gospodarce, przestawianej z modelu produkcyjnego na konsumpcyjny, oraz zmniejszenia zapotrzebowania na surowce w Państwie Środka wzajemne relacje słabną. Do tego

Wiadomości 0 Comments

Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?

Etykiety pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i marketingową. Należy zaznaczyć, że każdy towar może być zidentyfikowany przy pomocy specjalnych danych umieszczonych na opakowaniu. Jakie są rodzaje etykiet i jak je

Wiadomości 0 Comments

Polscy menadżerowie mają skłonność do nadmiernej krytyki. To podcina skrzydła pracownikom

Zbyt częsta krytyka podcina skrzydła pracownikom. Na bieżąco przekazana informacja zwrotna wskaże podwładnym obszary wymagające poprawy, a jednocześnie zmotywuje ich do działania. Jest to tym bardziej istotne dla pokolenia millenialsów przyzwyczajonego

Wiadomości 10 komentarzy

Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad

Wiadomości 0 Comments

Niszczarka – urządzenie przydatne w każdym biurze!

Przestrzeń biurowa jest przestrzenią bardzo specyficzną, która zapewnia wygodę pracownikom, jeśli tylko są zachowane pewne zasady. Wszystkie meble powinny być ergonomiczne, dzięki czemu pracownicy przebywając wiele godzin przy biurku mogą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź