Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem
Event dawno już przestał być jedynie wydarzeniem służącym rozrywce zaproszonych na niego gości. Coraz częściej używa się go jako niezwykle skutecznego narzędzia marketingowego przydatnego w budowaniu pozytywnych relacji z klientem. A relacje te znacząco zwiększają sprzedaż poprzez wywoływanie w odbiorcy emocji oraz stworzenie pozytywnych skojarzeń z brandem.
Czym jest event marketing?
Event marketing to nowoczesne narzędzie, które służy do budowania relacji z klientami poprzez nawiązywanie z nimi bliższych kontaktów. Znacząco wzmacnia pozycję brandu na rynku dzięki wywoływaniu pozytywnych emocji i budowaniu więzi między marką a jej odbiorcami. Marketing wydarzeń pozwala skutecznie podtrzymać dobre relacje z klientem i zatrzymać go przy marce. To zadanie o wiele trudniejsze niż pozyskanie nowego klienta, ponieważ nie chodzi już jedynie o zainteresowanie odbiorcy produktem, ale stworzenie długofalowej pozytywnej relacji firma-klient.
Po co markom eventy?
Reklama czy spot w telewizji pozwalają pokazać produkt, ale są zbyt krótkie na zaprezentowanie w nich filozofii firmy czy jej punktu widzenia i wartości, jakimi się kieruje. Event pozwala na interakcję między marką a klientem. A to właśnie jest niezbędne, by przywiązać klienta do danego brandu. Konsument kupi produkt, bo będzie odpowiadać na jego aktualną potrzebę, aby jednak został stałym klientem, musi utożsamiać się z tym, co marka ma do powiedzenia. A event jest idealną okazją, by mu to przekazać.
Jak działa event marketing?
Doprze przygotowany i dopasowany do grupy docelowej firmy event daje wiele możliwości, począwszy od korzyści wizerunkowych, po dotarcie do nowych klientów. Event marketing jest bardziej skuteczny niż tradycyjna reklama – konsumenci stają się na nią uodpornieni, a impreza ma szansę wywrzeć na odbiorcy pozytywne wrażenie.
Event pomaga również zwiększyć sprzedaż i ogólną rozpoznawalność marki. Jak to działa? Dla przykładu: w miejscu, w którym codziennie przebywa wiele osób, trwa event. Z pewnością część obecnych w tym momencie osób firmę zna, ale są wśród nich również ci, dla których jest ona nowa. Przypadkiem przychodząc na wydarzenie, poznają oni markę, zapamiętują ją, biorą darmowe próbki, a potem, będąc na zakupach, rozpoznają ją i kupują jej produkty. A jeśli to, co reprezentuje sobą firma i w co się angażuje, przypadnie nowemu klientowi do gustu, zapewne już przy niej zostanie.
Organizacja eventu
Choć event marketing staje się coraz bardziej popularny, wiele firm ma obawy organizować tego typu wydarzenia. Powodów jest kilka – brak czasu, umiejętności czy niewiara w skuteczność takiej formy promocji. Nie warto jednak się tego obawiać. Profesjonalną organizację eventów warto zlecić agencji – zajmuje się tym agencja marketingowa 4MAT, która fachowo podchodzi do tematu i opracowuje plan działania zgodny z potrzebami klienta.
Może to Ci się spodoba
Konflikt amerykańsko-północnokoreański stał się pretekstem do realizacji zysków na giełdzie
Spadek akcji na globalnych rynkach, który dokonał się w ubiegłym tygodniu to jedynie efekt chęci realizacji zysków przez inwestorów – uważa analityk Domu Maklerskiego mBanku. Jako pretekst posłużyła wymiana zdań między Donaldem
Czy w mieszkaniu uzyskanym z MDM można założyć firmę?
Wielu młodych ludzi rozpoczyna proces usamodzielnienia nie tylko od zakupu mieszkania, ale również znalezienia dobrze płatnej pracy lub założenia własnej działalności gospodarczej. Zdobycie dofinansowania do własnych czterech kątów to naprawdę
Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli
W 2018 roku sektor ubezpieczeń czeka rewolucja, głównie ze względu na nowe regulacje prawne. RODO, IDD, czyli dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, i dyrektywa regulująca rynek płatności, czyli PSD2, wymuszą duże zmiany, ale
Dentysta nie sadysta, czyli bezbolesne leczenie zębów
Dentysta-sadysta – mówi znane powiedzenie, ale czy jest ono słuszne? Czy wizyty w gabinecie stomatologicznym faktycznie należy się bać? Wbrew pozorom wywołujące gęsią skórkę borowanie lub leczenie kanałowe wcale nie
Czwarta rewolucja przemysłowa powoli staje się faktem
Koncepcja Fabryka 4.0 zakłada, że przed powstaniem fizycznego produktu, możliwe będzie wytworzenie jego modelu w świecie wirtualnym. Pozwoli to zoptymalizować proces produkcji i znacznie ograniczyć koszty. Choć czwarta rewolucja przemysłowa, jak do
Rynek biur w Warszawie czekają dwa lata dynamicznego wzrostu
Około 1,4 mld euro wyniosła wartość transakcji na rynku nieruchomości biurowych w ciągu trzech kwartałów 2016 roku. Największym rynkiem pozostaje Warszawa, w której w całym roku przybyło ponad 400 tys. mkw. powierzchni, najwięcej
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post