Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych
Prowadzisz firmę i chcesz sprzedawać więcej? Pragniesz szybko dotrzeć do swoich klientów lub pozyskać nowych? Szukasz skutecznej formy marketingu i utrzymania kontaktów?
Jeśli tak, to pomyśl o skorzystaniu z usług call center! Zobacz, ile korzyści niesie ze sobą telemarketing!
Na czym polega telemarketing
Pomimo rozwoju popularności sprzedaży internetowej skuteczność telemarketingu stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Jego mianem możemy określić ogół działań z wykorzystaniem rozmów telefonicznych w celach sprzedaży produktów i usług oraz promocji marki.
Warto wspomnieć, że telemarketing to nie tylko transakcje sprzedażowe – to również pozyskiwanie bazy leadów, poznanie opinii i potrzeb klientów, umawianie spotkań, a także dbanie o pozytywne odczucia na linii przedsiębiorca – klient.
Rodzaje telemarketingu
Zasadniczo możemy podzielić telemarketing na dwie podstawowe gałęzie:
- Telemarketing przychodzący (inbound) – polega na odbieraniu połączeń od klientów. Są to wszystkie biura obsługi telefonicznej klienta obejmujące przyjmowanie zamówień i reklamacji, infolinie, HelpDeski czy nawet możliwość zamówienia jedzenia przez telefon w ulubionej restauracji.
- Telemarketing wychodzący (outbond) – wymaga kontaktu z klientem zainicjowanego przez konsultanta. Mogą być to oferty sprzedażowe, zaproszenia na wydarzenia, umawianie spotkań dla przedstawiciela handlowego, ankiety telefoniczne, zainteresowanie klienta danym produktem, pozyskanie leadów a czasami zwyczajne podtrzymanie relacji.
Usługi Call Center jako wsparcie innych kanałów sprzedażowych
Wiele osób słysząc o telemarketingu od razu odczuwa uprzedzenie. Jest to podyktowane krzywdzącymi stereotypami na temat firm call center i polityki agresywnej sprzedaży.
Tymczasem taka forma marketingu bezpośredniego przynosi wiele korzyści zarówno dla sprzedawcy, jak i osoby po drugiej stronie słuchawki.
Dla klienta profitami będą między innymi:
- możliwość uzyskania większej ilości informacji w krótkim czasie,
- dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb,
- możliwość negocjacji dodatkowych zniżek i promocji,
- szansa na wyrażenie opinii na temat firmy,
- szybki kontakt w sprawie zamówień, reklamacji oraz wątpliwości,
- uzyskanie pomocy zdalnej.
Natomiast dla przedsiębiorcy kontakty telemarketingowe będą doskonałym uzupełnieniem innych kanałów sprzedażowych. Obecnie tylko prowadzenie działań promocyjnych na wielu płaszczyznach gwarantuje wzrost zainteresowania produktem czy usługą.
Szansa na pozyskanie bazy nowych klientów
Firmy typu call center korzystają ze skutecznych narzędzi do pozyskiwania jakościowych leadów (inaczej szans sprzedażowych, czyli danych potencjalnego klienta). Taka taktyka pozwala na zgromadzenie bazy osób, których w dużym prawdopodobieństwie może zainteresować przedmiot sprzedaży. Kontakt telefoniczny z konsumentami teoretycznie potrzebującymi naszych produktów czy usług pozwoli skutecznie zwiększyć konwersje i wpłynąć na nowe rynki dotąd nieobsługiwane.
Optymalizacja kosztów pozyskania klienta
Jeszcze do niedawna panowała opinia, że na usługi call center stać tylko największe firmy i korporacje, gdyż są one drogie. Dziś już wiemy, że ten stan rzeczy dawno się zmienił, a działania telemarketingowe może podjąć właściwie każdy przedsiębiorca chcący sprzedawać na dużą skalę.
Fakt, że konsultant w krótkim czasie jest w stanie skontaktować się z wieloma potencjalnymi klientami sprawia, że staje się on bardziej opłacalny od tradycyjnego handlu osobistego.
Koszty wynajęcia call center zależą od wielu czynników, takich jak skala i zasięg przedsięwzięcia, naszej branży i wymagań czy oczywiście prowizja od transakcji. Średnia cena za godzinę pracy telemarketerów zaczyna się od 25 zł netto.
Usprawnienie obsługi klienta
Wielu klientów preferuje podczas zakupów wykonanie telefonu do danego sklepu w celu zdobycia większej ilości informacji czy rozwiania wątpliwości. Dlatego warto posiadać dział obsługi telefonicznej w firmie. Rozmowa z kompetentnym pracownikiem znacząco wpływa na zaufanie, finalizację zakupu, a w dalszej mierze zadowolenie z obsługi. Jest to również ważne w kwestiach np. reklamacyjnych.
Marketing telefoniczny poprzez właściwe podejście do rozmów pomaga tworzyć więź z klientem, który czuje się zaopiekowany i doceniony.
Łatwa mierzalność konwersji
Telemarketing pozwala na szybkie i łatwe sprawdzenie jego efektywności. Wystarczy przeanalizować ogół połączeń pod kątem tych zakończonych sukcesem (prowadzących do transakcji handlowych lub zgody na spotkanie), biorąc pod uwagę średni czas rozmowy, czy rekordy. Istnieją specjalne narzędzia i wskaźniki analityczne dla kampanii telemarketingowych, wpływające na usprawnienie działań mających zwiększyć wyniki sprzedażowe.
Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu
Być może zastanawiasz się, jaki jest sens korzystać z zewnętrznych firm telemarketingowych, jeśli można prowadzić rozmowy z klientami we własnym zakresie. Przede wszystkim call center są wyspecjalizowane w tego rodzaju działaniach oraz:
- posiadają pracowników, którzy doskonale znają techniki komunikacji marketingowej oraz wiedzą, jak rozmawiać z klientem i w jaki sposób przedstawić ofertę, by była interesująca,
- korzystają z profesjonalnego oprogramowania, które pozwala na ścisłe dopasowanie grupy odbiorców do branży i generowanie wartościowych leadów,
- dbają o bezpieczeństwo wrażliwych danych osobowych,
- są niezawodni i dostępni niemal bez przerwy.
Outsourcing jest korzystny także z racji oszczędności czasu i pieniędzy. Nie musisz otwierać w firmie specjalnego działu do obsługi telefonicznej – takie działanie wymaga sporego nakładu pieniężnego na pracowników, pozyskanie danych, wyposażenie stanowisk pracy, telefony czy oprogramowanie.
Zlecenie telemarketingu firmie zewnętrznej jest szansą na rozwój Twojego przedsiębiorstwa!
Może to Ci się spodoba
Leasing napędza inwestycje mikro- i małych firm
Branża leasingowa sfinansowała w ubiegłym roku aktywa warte 58,1 mld zł. Popularność tej formy finansowania inwestycji rośnie, a leasing jest wybierany najczęściej przez mikro- i małe przedsiębiorstwa. Oprócz samochodów czy ciężkich maszyn można
Do 2020 roku 3/4 średnich i dużych firm będzie korzystać z zaawansowanej analityki
Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture
Ochrona danych kluczowa z punktu widzenia rozwoju kolejnych technologii
Prawie 100 proc. firm w Polsce gromadzi dane, a 2/3 wykorzystuje je w analityce biznesowej – wynika z badań Intela i OVH. Ekspert Urzędu Ochrony Danych Osobowych Piotr Drobek podkreśla, że ochrona danych osobowych
Jak wybrać dobrego kuriera?
Korzystanie z przesyłek kurierskich to wygoda dla odbiorcy jak i nadawcy. Możemy bowiem zamówić kuriera, który odbierze paczkę z naszego mieszkania czy biura i dostarczy ją pod wskazany adres. To
Jak znaleźć idealny telefon do pracy – poradnik
Szukasz idealnego smartfona do pracy? Nie zależy Ci na tym, aby telefon prezentował możliwości najnowszej generacji, ale wciąż istotny jest dla Ciebie sprawny system i solidne oprogramowanie? Skorzystaj z naszego
„Puste faktury” – co grozi za wystawienie?
Zgodnie z art. 62. § 2 Kodeksu karnego skarbowego „Kto fakturę lub rachunek, określone w § 1 (za wykonanie świadczenia), wystawia w sposób nierzetelny albo takim dokumentem posługuje się, podlega
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post