Świąteczne zakupy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

Świąteczne zakupy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

Trwająca pandemia nie ułatwia firmom z branży usługowo-handlowej funkcjonowania w pełnym zakresie. Przez pewien czas sklepy w centrach handlowych były zamknięte. Teraz, mimo iż pozostają one otwarte, najemcy lokali sprzedażowych w galeriach muszą mierzyć się z rosnącymi kosztami związanymi z prowadzeniem działalności. Ponadto nadal konieczne jest przestrzeganie zaleceń sanepidu i limitów osób w sklepach.

Rosnące koszty kontra niższe przychody

Trudny okres dla branży usługowo-handlowej nadal trwa. Mimo iż obecnie firmy z tego sektora nie muszą zmagać się już z zakazem prowadzenia działalności stacjonarnej, to niestety ich sytuacja nadal nie jest w stu procentach komfortowa. Obecnie w sklepach wciąż obowiązują limity osób na metr kwadratowy powierzchni. Kupujący oraz sprzedawcy muszą przestrzegać wzmożonych zasad bezpieczeństwa, co wiąże się z dodatkowymi kosztami szkolenia personelu i przygotowania sklepów oraz lokali usługowych do przyjęcia klientów. 

Problematyczne są również rosnące koszty. Wyższe ceny najmu powierzchni sprzedażowej, a także wzrastające rachunki za energię elektryczną idą w parze z mniejszymi niż w latach przed pandemią przychodami. Przekłada się to na niższą rentowność prowadzenia działalności handlowo-usługowej, co z kolei niesie ryzyko konieczności dokonywania cięć w budżetach oraz redukcji zatrudnienia. Obecnie przedsiębiorcy starają się zapewnić swoim pracownikom stabilność i zadbać o to, aby ich firmy mogły normalnie funkcjonować.

Bezpieczeństwo pracowników i klientów

Wraz z rozpoczęciem pandemii swoją działalność zaczął Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), który przedstawia potrzeby i oczekiwania polskich firm z branży handlowo-usługowej m.in. w negocjacjach z rządem. Celem związku jest zadbanie o interesy przedsiębiorców z tej branży i zapewnienie stabilnego zatrudnienia dla ogromnej liczby jej pracowników. 

W czasie świątecznym osoby pracujące w branży handlowo-usługowej czeka duża ilość obowiązków – większa niż w innych okresach roku. ZPPHiU apeluje zarówno do pracowników sklepów i galerii handlowych, jak i do klientów i osób odwiedzających, aby przestrzegali podczas zakupów zasad higieny i bezpieczeństwa, które zalecane są przez ministerstwo zdrowia oraz sanepid. Nadal obowiązkowe jest noszenie maseczek (zasłaniających usta i nos), dezynfekowanie rąk oraz pilnowanie dystansu od innych kupujących oraz pracowników.

Previous Automatyzacja magazynów
Next Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Przegląd regałów magazynowych, dlaczego jest konieczny?

Prowadzenie magazynu w praktyce oznacza konieczność zadbania nie tylko o odpowiednie warunki składowania towarów. Niezbędne jest też stworzenie bezpiecznych warunków pracy, w której obsługa jest narażona na wiele czynników ryzyka.

Wiadomości 0 Comments

Luki w zabezpieczeniach urządzeń połączonych z internetem furtką dla cyberprzestępców

W Polsce w 2017 roku 44 proc. firm poniosło straty finansowe na skutek cyberataków. Skala tego typu zagrożeń jest coraz większa. Wyzwaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa urządzeniom podłączonym do sieci w ramach internetu

Wiadomości 0 Comments

Kuchnia gruzińska – charakterystyka i tradycyjne dania

Kuchnia gruzińska jest bardzo bogata, aromatyczna i różnorodna. Obfituje w przekąski, a jedną z najpopularniejszych jest chaczapuri, czyli drożdżowy placek z serem. Wśród tradycyjnych dań gruzińskich znajdują się te na

Wiadomości 0 Comments

Międzynarodowe Relacje Biznesowe – dlaczego warto studiować kierunki politologiczne?

Jeszcze kilka lat temu najpopularniejszymi kierunkami na polskich uczelniach były stosunki międzynarodowe i politologia. Studia te, nawet pomimo utraty tak dużego zainteresowania, wciąż są niezwykle atrakcyjne, a studenci doceniają w

Wiadomości 0 Comments

Praca dla kasjera – solidne zatrudnienie, szerokie perspektywy

Znalezienie odpowiednich osób, które z chęcią będą wykonywały pracę na kasie w dużym dyskoncie, nie jest najłatwiejszą sprawą. Nie każdy ma bowiem w sobie smykałkę do profesjonalnej obsługi klientów. Handel

Wiadomości 0 Comments

Reklamowe oklejanie samochodów

Dobra widoczność marki w przestrzeni społecznej to jeden z kluczowych czynników decydujących obecnie o skuteczności komunikacji marketingowej. Najtańszym i najprostszym sposobem na zaistnienie na tej płaszczyźnie jest reklama na aucie.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź